Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Denna dag har rent ut sagt varit för jävlig vad det gäller allt som har med poker att göra. Jag har förlorat rejält trots att jag anser att jag spelat bra poker (i alla fall bättre än de vid bordet då de callar mina stora bets med skitodds :P )

Vi snackar extrema situationer då man faktiskt börjar tveka på om det verkligen finns något som heter matematik. Har förlorat mängder av stora potter trots att jag har haft 90 % mot 10% odds.

Min fråga: Hur hanterar ni sådana riktiga nedförsbackar? Lägger ni ner pokern någon dag/dagar för att sedan hoppa på hästen eller lirar ni direkt igen?

Ge gärna exempel :)

mvh

CQuest

Postad

Det kan vara tufft ibland.

Jag brukar börjar tänka på hur mycket jag ligger plus sen 2 månader tillbaka osv, så man får lite perspektiv.

Brukar väl ta nåt avbrott då o då, om jag är trött på poker pga beats osv.

Tycker det funkar rätt bra o träna eller gå ut lr nåt, så man tänker på annat

Postad

Jag går upp i limits och gular.

Nej men allvarligt: När mina kompisar råkar ut för såna där saker brukar jag råda dem att ta paus/byta spelsort(bara för att jag själv är så kåt på omaha :P) eller bara gå ner i limits ett tag.

Postad
Tar livet av mig och fortsätter grinda nästa dag!

Det går ju inte!

T: Jag har alltid varit lugn och inte tagit förluster särskilt hårt i något spel. Vist blir man lite deprimerad när man förlorar session efter session, men det är bara att försöka ta det för vad de är: tillfälliga svackor.

Jag går alltid igenom min hand history efter många dåliga sessioner för att verkligen kunna vara säker på att det inte är min egen dumhet som orsakat förlusterna. Det är ju lätt att man börjar tvivla på sin egen kapacitet.

Postad

Jag svär och tvångs-stänger-av klienten för att sedan gå runt i en ring mitt i vardagsrummet och svära i så där en kvart. Sedan sätter jag mig ett tag i soffan, svär lite till när jag har funderat på hur jävla sjukt det är att jag har förlorat på de bra händer jag haft.

Efter det så stirrar jag tomt ut i luften tills jag kommer på att jag har tråkigt och kommer fram till att det skulle vara roligt med lite poker.

Går in på närmsta nät-poker-bord och spelar super-aggro de första händerna och lugnar mig först när jag har dubblat upp insatsen.

Går det dåligt igen upprepar jag hela schemat igen ;)

Är man dålig förlorare så är man, är man dessutom envis så blir det ännu värre ;)

Postad

PS. Den största anledning till att jag tjurar vidare på borden är trots allt för att det är så förbannat kul att lira poker, samt att man kan se tillbaka på att det går relativt bra om man tittar på helheten i mitt spel ;)

DS.

Postad
Jag svär och tvångs-stänger-av klienten för att sedan gå runt i en ring mitt i vardagsrummet och svära i så där en kvart. Sedan sätter jag mig ett tag i soffan, svär lite till när jag har funderat på hur jävla sjukt det är att jag har förlorat på de bra händer jag haft.

Efter det så stirrar jag tomt ut i luften tills jag kommer på att jag har tråkigt och kommer fram till att det skulle vara roligt med lite poker.

Går in på närmsta nät-poker-bord och spelar super-aggro de första händerna och lugnar mig först när jag har dubblat upp insatsen.

Går det dåligt igen upprepar jag hela schemat igen ;)

Är man dålig förlorare så är man, är man dessutom envis så blir det ännu värre ;)

skönt att man inte är själv med det där..

Postad

Jag har verkligen haft två riktiga jävla skitmånader nu. Har förlorat ett helt gäng potter där jag haft triss mot överpar eller liknande och varit 90%:ig favorit, alltid för hela 100$-inköp givetvis. Just nu känns det som skiten aldrig tar slut, t ex igår blir jag reraisad när jag har QQ och känner att han har AA. Synar den lilla reraisen och träffar trissen. Får in hela stackarna, mycket riktigt har fi AA. Runner-runner-stege kommer för fi. Känns så jäkla hopplöst när man stått ut med sån skit i två månader. På köpet när skiten kommer så överspelar jag själv gärna AA/KK vilket gör att jag förlorar ännu mer pengar på dåligt spel också....verkligen inte roligt!

Vet inte hur man hanterar det, men själv försöker jag hora bonusar till max så man åtminstone känner att rullen växer lite trots all otur, och då får man se det som gratis erfarenhet och "utbildning" trots att det gått dåligt och försöka tänka på hur mycket tur man har "innestående"....

Igår testade jag dessutom att spela lite Battlefield 2, bara för att göra nåt annat än att spela poker på nätet. Lite bra med något att byta till där ett misstag inte kostar 100$ :-)

Postad

För att begränsa förluster brukade jag använda 10%-regeln. Efter en dålig session gick jag upp i nivå och slutade då jag hade en tiondel av bankrullen kvar. Men så, nyligen, fick jag reda på att jag missförstått regeln!?