Gå till innehåll

ITM% i MTTs


SohimlansSjuk

Recommended Posts

Hejsan Forumet. Kan börja med att presentera mig lite fort då jag är ny medlem här men har varit inne och läst ett tag här på Pokerforum.nu.

 

Jag är en kille på 27 år som bor i södra Sverige. Har spelat poker vid sidan av studier i ca 3 år. Mest MTTs och en del PLO cash game.Nog om mig, till frågan:

 

Vad anser ni är en bra ITM% om man spelar MTTs enbart och anses vara en duktig sådan spelare. I nuläget ligger jag själv runt 14%.(Spelar ca 13-1500 turneringar/år) Känns sådär bra ITM% men med tanke på mina 7 större vinster så ser ju +sidan fin ut.

 

En spelare som lever på poker o bara lirar MTTs, vad har en sådan för ITM% ungefär?

 

Är ITM% viktig att ha koll på eller ska man inte stirra sig blind på den?

 

Ett par frågor som hade varit kul o diskutera.

 

Ha de gott/ M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går nog inte att säga att nåt är optimalt (eller jo 100% låter rätt optimalt iof:) )

Beror ju mycket på hur utbetalningsstrukturen ser ut på sajten man spelar på, på vissa sajter får så många som 16-17% pris vid ett visst antal startande medans andra ligger på 11-12%, även om du spelar freezouts eller rebuys och hur många rebuys du gör påverkar ju.

Jag ligger mellan 17-25% tror jag beroende på sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struktur spelar ju en stor roll här. På svenska spel där man har 10BB efter en timmes spel eller FTPs eller stars.fr där man kan sitta 20BB djup efter 2 timmar gör ju sitt. Kanske spelar också startfält en del in eftersom det kräver fler turrar för att nå sitt "riktiga" ITM.

 

Jag tycker nog 15-18% är bra siffror och de flesta riktigt duktiga proffs jag sett ligger där nånstans. Du vill i alla fall inte hamna under 14% om du inte balanserar det med riktigt djupa resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struktur spelar ju en stor roll här. På svenska spel där man har 10BB efter en timmes spel

 

Det beror väl helt på vilken turnering du spelar och hur bra det går? Klart att om du spelar snabbisturneringerna är det kanske svårt att ligga över 10bb efter en timma, men i de med långsammare struktur spelar du uppenbarligen för dåligt om du inte har mer än så vid första breaket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl helt på vilken turnering du spelar och hur bra det går? Klart att om du spelar snabbisturneringerna är det kanske svårt att ligga över 10bb efter en timma, men i de med långsammare struktur spelar du uppenbarligen för dåligt om du inte har mer än så vid första breaket.

 

Formulerade mig kanske lite klantigt eller så tänkte du inte alls

 

Vad jag menar är naturligtvis inte hur man spelar utan att hur snabba turrarna är.

 

På ftp startar man med 5k, BB på 20 och 10min blinds, efter 2 timmar är BB uppe på 280, på svs startar man med 3k BB på 20 och 12min blinds efter 2 timmar är den uppe på 600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...