Gå till innehåll

longple


Longple

Recommended Posts

Hand 1,

VB med mindre size imo.

 

Hand 2

Jises, extremt kall pree? Eju äckligare att spela den i en singleraisad än i en 3bettad, att inte 3betta så här deep är IS. Vi vill täcka alla brädor Deep HU med, tänk på det.

 

Få in det flopp är fine och enkelt, föredrar peel vs raise då han lär forsätta med sin air när vi improvar ofta och du behöver folda på fem olika turns om han skjuter.

 

 

Mvh Facit

 

ty for inputs

 

mindre sizeing makear sense, har inte supersuper mkt bluffar där skulle jag gissa, lite missade big big big stegdrag o ett par klöverdrag i guess.

 

hand 2, peela mer IP är något jag hört från andra i liknande sammanhang åxå, är mkt sånna saker jag fortfarande är osäker på och navigerar inte så bra med dagens PLOskills så stickar ofta in det bara men ska försöka tänka på det mer, kanske oviktigt mot just denna spelartyp för tror inte just denne reggen kommer ha så stor koll på vad han reppar osv utan han spelar nog sin hand rätt mkt för vad den är i hans värld o tror snarare jag förlorar värde mot hans dry värdegrejer på just dom turnsen och blir valuetownad snarare än bluffad när jag träffar och får scaredmoney checks av floppade madehands.

 

Men det kanske är ännu ett argument för att peela och spela pokers?

 

Fått höra mkt att det alltid är nice att folda bort så mkt eq som möjligt när man får chansen åxå men kanske överadjustat en del på sistone.

 

Men något att tänka på vid tuffare motstånd helt klart, thx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

intressant dagbok, följes :) Håller också på och lär mig plo för tillfället (zoom på stars, inbillar mig att man ska se många händer i början). Än så länge känns det mest som plon förgriper sig på mig, men nån dag så!

 

Detta med diet låter intressant också, finner att man titt som tätt mest bara lever som en gris. Problemet för mig är att jag bara tänker på vad jag ska äta när jag är hungrig, och då är klockan så sent/jag är så utmattad att det bara finns fryspizza/liknande tillgängligt. Har dock alltid varit lite skeptiskt till diet-kulturen, tyckt att den låtit lite som en kult :P men får väl ge det ett försök!

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant dagbok, följes :) Håller också på och lär mig plo för tillfället (zoom på stars, inbillar mig att man ska se många händer i början). Än så länge känns det mest som plon förgriper sig på mig, men nån dag så!

 

Detta med diet låter intressant också, finner att man titt som tätt mest bara lever som en gris. Problemet för mig är att jag bara tänker på vad jag ska äta när jag är hungrig, och då är klockan så sent/jag är så utmattad att det bara finns fryspizza/liknande tillgängligt. Har dock alltid varit lite skeptiskt till diet-kulturen, tyckt att den låtit lite som en kult :P men får väl ge det ett försök!

 

glgl

 

 

är väl ingen diet riktigt jag kör på egentligen, snickrat ihop något som funkar rätt bra för mig utan att va superextrem, men lite inspirerad av paleo, handlar mest om att dra ner en gnutta på kolhydratintaget och vänja kroppen vid det, få ner blodsockrerswingsen för en mer stabil energinivå över hela dagen utan samma varians i ork/humör. sen kan man äta lite vad man vill och tillslut märker man hur skit man mår när man trycker en pizza eller en massa smörgåsar när man har något annat att jämföra med.

 

menar inte o va dryg men har varit en nattätande smörgåsfanatiker hela livet istortsätt och har känt den uttmattande känslan du beskriver när man inte orkar fixa något annat än en fryspizza eller 5 mackor och åtminstone för mig så har jag insett att det är just fryspizzorna och mackorna som gör mig uttmattad :)

 

skapar en loop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med jag äter väldigt fräscht nu för tiden och jag blir på snudd på dödssjuk efter jag har ätit på framförallt mcdonalds, lyckorus i 5 min sen så kraschar jag totalt o blir rent illlamående så var det inte förr när jag var van processat skräp.

 

Vänner till mig kör på att inte äta förrän efter 16,00 och då äta 2k+ kcal då fram till 21.00 och det är jävligt bekvämt, lätt att göra en riktigt schysst måltid då det bara är en man egentligen behöver fokusera på och sedan nåt lättare på kvällen typ.. Festmåltid varje dag=). magiskt om man inte är en sån som blir skitlynnig 24/7 om de inte får i sig käk..de flesta kan vänja av det/blodsocker nivån elaola men en del klarar fan inte det, bror är en av dem :), eller så luras han o smygäter godis emellanåt som fuckar upp.

 

Hade nog varit mitt sätt att leva om jag inte hade haft barn. Lite väl jobbigt tycker jag göra rostat&oboy på morgnarna, laga lunch, fixa mellanmål och hålla på utan att käka förrän efter 16.00 :) Körde på det ett tag då jag bara hade en knodd i lämplig ålder, grinda 09->15.00 o sen ställa sig vid grillen och ösa, varje dag :) en fröjd för man var så glad på att fixa käk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med jag äter väldigt fräscht nu för tiden och jag blir på snudd på dödssjuk efter jag har ätit på framförallt mcdonalds, lyckorus i 5 min sen så kraschar jag totalt o blir rent illlamående så var det inte förr när jag var van processat skräp.

 

Vänner till mig kör på att inte äta förrän efter 16,00 och då äta 2k+ kcal då fram till 21.00 och det är jävligt bekvämt, lätt att göra en riktigt schysst måltid då det bara är en man egentligen behöver fokusera på och sedan nåt lättare på kvällen typ.. Festmåltid varje dag=). magiskt om man inte är en sån som blir skitlynnig 24/7 om de inte får i sig käk..de flesta kan vänja av det/blodsocker nivån elaola men en del klarar fan inte det, bror är en av dem :), eller så luras han o smygäter godis emellanåt som fuckar upp.

 

Hade nog varit mitt sätt att leva om jag inte hade haft barn. Lite väl jobbigt tycker jag göra rostat&oboy på morgnarna, laga lunch, fixa mellanmål och hålla på utan att käka förrän efter 16.00 :) Körde på det ett tag då jag bara hade en knodd i lämplig ålder, grinda 09->15.00 o sen ställa sig vid grillen och ösa, varje dag :) en fröjd för man var så glad på att fixa käk.

 

 

precis, för att man ska få en sån fasteperiod att funka så krävs det nästan att man gör lite god mat, äter man god fräsch lyxig mat så är det ganska enkelt :) o sen vänjer sig kroppen efter inte allt sålänge heller att man knappt ens blir hungrig, utan snarare att man fungerar bättre och effektivare utan mat, vilket e rätt nice som pokerspelare.

 

men nu slutar predikan om kost, om nu inte folk hemskt gärna vill fortsätta prata om det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte så mkt poker resterande tid denna månad, får köra igång på riktigt i september för åker imorrn iväg till jämtlandsfjället en bit utanför östersund, det har blivit lite av en tradition de senaste åren. Har en kompis som har en as mysig liten stuga mitt ute i skogen med gångavstånd upp på fjället så vi har samlats ett litet gäng som åkt dit varje sensommar/höst nu 4-5 år på raken eller nåt. Utan el/rinnande vatten går man snabbt back to basics, det man har för sig till vardags är mkt se till så det finns vatten hämtat från bäcken, hålla elden vid liv, sitta på utedasset o filosifera, hugga ved och förbereda/laga mat och det är oerhört gött för själen. Sen blir det även att vandra upp på fjället för tjyvfiske åxå, puffa lite o ta sig nån whisky på kvällarna o spela brädspel/snacka skit

 

Man är alltid pånyttfödd när man kommer tillbax, ska bli riktigt nice!

 

 

 

hF7E0A69B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite läsning medan jag e borta

 

"YaAaRnY’s high stakes prop bet to make 100bi in 31 days about to start w/ $300k on the line!"

 

http://nutblocker.com/yaaarnys-high-stakes-prop-bet-to-make-100bi-in-31-days-about-to-start-w-300k-on-the-line-yaaarny/

 

http://forumserver.twoplustwo.com/153/high-stakes-pl-omaha/100-buy-ins-31-days-prop-bet-interest-thread-1456716/

 

han börjar idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa som finns nykter

 

word!

 

fett gött med lite skog och lugn o ro. Ingen telefon/internet mår själen gott av emellanåt, rekommenderas!

 

dock skönt att vara hemma igen, en vecka är ganska lagomt. Vi övernattade några nätter på fjället, fett nice men tär en del på kroppen att sova tält o att vara blöt/kall då och då när vädret inte riktigt vill. Men vi fick en del öringar så det var värt det (så jävla gott)

 

back om the grind nu dock, pepp på att spela en del i september

 

glgl

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite läsning medan jag e borta

 

"YaAaRnY’s high stakes prop bet to make 100bi in 31 days about to start w/ $300k on the line!"

 

http://nutblocker.com/yaaarnys-high-stakes-prop-bet-to-make-100bi-in-31-days-about-to-start-w-300k-on-the-line-yaaarny/

 

http://forumserver.twoplustwo.com/153/high-stakes-pl-omaha/100-buy-ins-31-days-prop-bet-interest-thread-1456716/

 

han börjar idag

 

Han swingar på bra YaAaRnY :-D :-D

Du har inte några mer sjuka 2+2 trådar att länka till? :-)

Hittar ingenting där :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han swingar på bra YaAaRnY :-D :-D

Du har inte några mer sjuka 2+2 trådar att länka till? :-)

Hittar ingenting där :-)

 

är tyvärr rätt inaktiv på 2+2 åxå så har inte så stor koll. :P

 

 

Första månaden av PLO har gått helt klart över förväntan

 

Stars: 1/2$ lite 500$zoom

 

SaKVhsg.png

 

 

SvS: 5/10-10/20

 

L9PMck8.png

 

 

 

hade inte räknat med att vinna en krona över resten av året, men har klonkat rätt hårt så helt klart bra start. Rätt skönt att spela lägre nivåer utan förväntningar åxå, fast det börjar rycka lite i skottmusklerna o kan bli lite halvtråkigt att inte hoppa in i större games, men ska försöka hålla mig till dessa nivåer ett tag iaf (förhoppningsvis). Kanske sätta upp någon typ av handminimummål/timmantalmål eller tillomed inköpvunna innan jag får börja skotta högre? Ska fundera ut något, för vet hur det brukar bli, rätt som det är hoppar jag in i nåt stort game när jag ser nån spot, men måste göra detta rätta vägen om jag vill byta till PLO nu tror jag, o grinda mig upp o visa att man slår nivåerna först, vilket lär ta ett tag.

 

slutgrindat för ikväll tror jag, blir att catcha upp o se ufc177 dillashaw vs barao II (no spoilers plz) lite senare istället o tagga till nästa månad

 

tror jag satsar på 100 timmar nästa månad, samma nivåer. sen kanske jag låter mig själv spela något högre, beroende på hur det känns o går :]

 

föv fett skönt att spela typ 25-30k händer en månad :P har inte spelat under 150k händer en enda månad senaste året tror jag :P

 

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars, $1/$2, $0.40 ante Pot Limit Omaha Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (CO): $710.12 (355.1 bb)

BTN: $200 (100 bb)

SB: $568.30 (284.2 bb)

BB: $2,390.20 (1,195.1 bb)

 

Preflop: Hero is CO with 8:spade: T:club: Q:club: A:heart:

Hero raises to $6, BTN folds, SB raises to $21.60, BB folds, Hero calls $15.60

 

Flop: ($46.80) 5:heart: T:heart: 2:heart: (2 players)

SB bets $27.18, Hero calls $27.18

 

Turn: ($101.16) 2:diamond: (2 players)

SB bets $99.66, Hero calls $99.66

 

River: ($300.48) 6:club: (2 players)

SB bets $298.98, Hero raises to $561.28 and is all-in, SB folds

 

Spoiler!
Results: $898.44 pot ($1.50 rake)

Final Board: 5:heart: T:heart: 2:heart: 2:diamond: 6:club:

Hero showed 8:spade: T:club: Q:club: A:heart: and won $896.94 ($449.12 net)

SB mucked and lost (-$447.82 net)

 

 

sjukhus of the week, troligen askallt men blev bara sugen på flop att floata lös o hitta på något med Ah o T blockern

 

 

finns nog hundratals bättre combos o göra det med där jag faktiskt har lite equity i potten åxå :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är tankegången? Han borde inte ha så många händer som innehåller T2/52/55/TT i den range som han 3bettar pre? Eller var det en misstänksam betsizing någonstans? Vi måste ha en bluff-range här, denna passar in, så det är bara att sluta ögonen och shova? Eller något annat?

 

 

ja lite av allt, han har inte så många båtar, o jag blockar några av hans nötigare KKTx AATx båtar o färgen, inte för jag tror han foldar nån båt för det priset, men har semistabil image på stars o det är inte direkt starsregstandard att sjukhusbluffa med typ inget behind i en 400bb pot så man vet aldrig :P

 

tror nte han sätter mig på dubbelfloat, för de e svårt för mig att ha något som ens vill göra om sig till bluff där som har blockers, antingen har jag färg eller båt typ när turn synas så det är bara pure 0% eq floats som har blockers i sig

 

 

dunno dock, tror rätt ofta han bara fuckit tar potoddsen o synar med sina mades :P

 

(han barrlar mycket mkt åxå i 3bettade oop = värdebettar rätt tunnt o bluffar mkt, så därav togs fuckit closeeyes o floata för att bluffa senare beslutet på flop)

 

 

 

EDIT:

 

dock känns det sjukt jävla dåligt och onödigt bara. Har egentligen ingen aning om hur pass mkt foldEQ jag kommer ha eller något så det är ju bara en freestylad FPS move o inget annat.

 

Skulle aldrig göra något liknande i holdem där man har alla svaren, detta är ju egentligen bara ett resultat av att man inte är så kompetent så då svävar man iväg o gör sånna här grejer. PLO är så jävla brett spel dock så det finns helt klart rum för att freestylea lite mer på det här viset ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin liten morgonsession på stars idag

 

plo blir bara mer o mer awesome för varje dag, deepante gamesen e riktigt roliga, spec när man springer bra. känner lite hopp för framtiden faktiskt, mkt roligare att spela o jag finner mig snöa in o glömma bort tiden i längre sessioner oftare o oftare. Förhoppningsvis kan jag fortsätta så, få in okej volym, som leo sa, spela bara så mkt som möjligt.

 

blir nog att skippa EUsite planen, bara köra stars på dagarna o svs när det finns games o mixxa dom två

 

 

gAD1XDQ.png[/img]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...