Gå till innehåll

Gör jag fel?


zaniar

Recommended Posts

När man på floppen har både steg och färg drag och man c bettar och nån slår om brukar jag 4 betta all in nästan varje gång, då jag fått för mig att det e rätt spel men jag kan ha jävligt fel? För jag torskar nästan alltid mot någons topp par/ 2 par.

 

samma sak när det e 3 spelar och det kommer till att någon går all in så synar jag.

 

Borde jag kanske börja folda allinsen här på flopp?

På turn lyckas jag hitta fold knappen om det blir all in och jag ej lagt in för mycket deg i potten men inte på flopp.

 

p.s jag spelar micro stakes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir enklare att analysera dina eventuella felspel med handhistorik från några av de gånger saker och ting inte gått din väg.

 

Generellt så är det bra att fundera ut varför man tar olika beslut. All in med drag brukar vara extra lämpligt när det finns en rimlig chans att motståndaren viker sin hand. Jag tror att spelare på lägre nivåer som standard har en färdig hand vid aggressiva spel och därför höjer dina cbet för värde. Med anledning av det kan du tjäna pengar på att spela dina draghänder annorlunda. För att sedan ta ytterligare steg kan du tänka ut en strategi där du spelar olika styrkor på dina händer på samma sätt med olika brädtextur. Om du exvis gärna gillrar fällor med toppset i position kan det vara bra att spela dina drag på samma sätt för att på ett förtroendeingivande sätt kunna spela bort motståndaren på senare gator.

 

Hursom, stoppa in några exempel så finns bättre underlag för diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en av situationerna.

Antar att jag borde gått all in när short stack tryckte, men hade nog ändå fått en syn.

 

he13enberg(SB) $6.03 - VP:27 PFR:18

sibir555(BB) $2.70 - VP:21 PFR:8

Me(BTN) $7.97 - VP:30 PFR:16

amason777(UTG) $6.22 - VP:17 PFR:14

bettismith(MP) $11.87 - VP:62 PFR:19

temi1946(CO) $1.76 - VP:43 PFR:0

 

 

Pre Flop: Me(BTN) with [9d,8d]

amason777(UTG) raises 0.15, bettismith(MP) folds, temi1946(CO) calls 0.15, Me(BTN) calls 0.15, he13enberg(SB) folds, sibir555(BB) folds

 

 

Flop: (6c,7d,Jd) (3 players)

amason777(EP) bets 0.54, temi1946(MP) raises 1.61, Me(BTN) calls 1.61, amason777(EP) raises 5.53, Me(BTN) calls 4.46

 

 

Turn: (4s)

 

 

 

River: (2s)

 

 

 

Final:

temi1946(CO) wins 5.06

amason777(UTG) wins 8.39

Me(BTN) shows [9d,8d]

amason777(UTG) shows [Ad,Jc]

temi1946(CO) shows [6s,Js]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en av situationerna.

Antar att jag borde gått all in när short stack tryckte, men hade nog ändå fått en syn.

 

he13enberg(SB) $6.03 - VP:27 PFR:18

sibir555(BB) $2.70 - VP:21 PFR:8

Me(BTN) $7.97 - VP:30 PFR:16

amason777(UTG) $6.22 - VP:17 PFR:14

bettismith(MP) $11.87 - VP:62 PFR:19

temi1946(CO) $1.76 - VP:43 PFR:0

 

 

Pre Flop: Me(BTN) with [9d,8d]

amason777(UTG) raises 0.15, bettismith(MP) folds, temi1946(CO) calls 0.15, Me(BTN) calls 0.15, he13enberg(SB) folds, sibir555(BB) folds

 

 

Flop: (6c,7d,Jd) (3 players)

amason777(EP) bets 0.54, temi1946(MP) raises 1.61, Me(BTN) calls 1.61, amason777(EP) raises 5.53, Me(BTN) calls 4.46

 

 

Turn: (4s)

 

 

 

River: (2s)

 

 

 

Final:

temi1946(CO) wins 5.06

amason777(UTG) wins 8.39

Me(BTN) shows [9d,8d]

amason777(UTG) shows [Ad,Jc]

temi1946(CO) shows [6s,Js]

 

Jag är ingen expert, men... Jag hade aldrig synat. EDIT: Fan, jo det kanske jag hade gjort...

 

Tänk på att amason bettar pott, och temi höjer innan dig. Redan då finns det en stor chans att någon sitter på något par. Sen synar du, och amason höjer all-in, vilket är vääääldigt friskt vågat med 2 bakom sig som redan höjt och synat hans tidigare bett. Så han sitter iaf på någon "gjord" hand.

 

Enligt pokerstove har du 40.8% EQ. Att veta det då och där är inte helt lätt då man oftast bara tar outsen gånger 4 vid floppen för att räkna ut EQn. (Gånger två vid turn om du ej är fimiliar med detta).

 

Så 40% kommer du vinna typ 13,40$, och 60% av gångerna kommer du förlora 4,46$.

 

0.4*13,40 = x

 

0.6*4,46 = y

 

x - y = EQ

 

Sitter på mobilen så de får du räkna själv tyvärr, men känns som det borde ligga på plus, vilket innebär att matematiskt sätt så var det rätt att syna.

 

Eftersom ja inte är expert inom detta så, detta va det jag kunde bidra med...

 

Hoppas allt går vägen! :lol:

 

EDIT 2.0, x-y=2,68. Mattematiskt sätt "tjänar" du 2,68$ i längden på att syna. Såå... typ NEJ, du gjorde inte fel. Lät dock lite halvfel i början från en annan nybörjares synvinkel (mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert, men... Jag hade aldrig synat.

 

Tänk på att amason bettar pott, och temi höjer innan dig. Redan då finns det en stor chans att någon sitter på något par. Sen synar du, och amason höjer all-in, vilket är vääääldigt friskt vågat med 2 bakom sig som redan höjt och synat hans tidigare bett. Så han sitter iaf på någon "gjord" hand.

 

Enligt pokerstove har du 40.8% EQ. Att veta det då och där är inte helt lätt då man oftast bara tar outsen gånger 4 vid floppen för att räkna ut EQn. (Gånger två vid turn om du ej är fimiliar med detta).

 

Så 40% kommer du vinna typ 13,40$, och 60% av gångerna kommer du förlora 4,46$.

 

0.4*13,40 = x

 

0.6*4,46 = y

 

x - y = EQ

 

Sitter på mobilen så de får du räkna själv tyvärr, men känns som det borde ligga på plus, vilket innebär att matematiskt sätt så var det rätt att syna.

 

Eftersom ja inte är expert inom detta så, detta va det jag kunde bidra med...

 

Hoppas allt går vägen! :lol:

 

SLUTA TROLLA!

IN MED DEGEN DREGEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...