Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

C-bet på flop känns standard, när jag blir höjd och en till synar får jag väldigt bra odds men kommer ha svårt att veta ifall jag verkligen träffat eller inte.

Har inte särskilt många händer på någon av fi, men båda är på den fiskigare sidan. Tänker mig då att med alla pengar redan i potten kan jag få in det mot han som höjde, medans overcallaren kanske kan ta och folda sitt färgdrag etc.

Är det ok eller spew?

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): $99.17 (99.2 bb)

BB: $60.41 (60.4 bb)

MP: $109 (109 bb)

CO: $85.01 (85 bb)

BTN: $94.20 (94.2 bb)

Preflop: Hero is SB with Qheart4.gif Kclub4.gif

MP calls $1, CO folds, BTN calls $1, Hero raises to $6, BB calls $5, MP calls $5, BTN folds

Flop: ($19) Jheart4.gif Theart4.gif 6spade4.gif (3 players)

Hero bets $14.25, BB raises to $28.50, MP calls $28.50, Hero raises to $93.17 and is all-in, BB calls $25.91 and is all-in, MP calls $64.67

Postad

BB kan ju omöjligen folda efter din shove eftersom han är shortstackad och får enorma odds och eftersom att BBs call är automatisk så blir även MPs call automatiskt även fast han har lite mer pengar bakom. Inte helt lätt hand att spela dock och tycker väl ditt spel är helt okej, även fast det kan hända att jag bara synar och får in det på turn om handen förbättras.

Postad

Tror jag checksynarom vi träffar ett par, plockar ju upp OK hand då + stegdrag. Om vi träffar stege + färg landar så vettetysan hur jag gör. Tror jag smetar in det då, kan få in det mot sämre och vi är kanske inte alltid döda med våran Q hög FD