Gå till innehåll

GRINDER goes 100 hours in 10 days


TGrinder

Recommended Posts

langa handen till mig då så jag själv får skämmas! :)

 

edit: känner inte krill$ter

 

Yes, skickar dom i PM, så får BÅDA skämmas. :)

 

Ofan, då måste jag ha en stalker som railar mig om nätterna. Läskig den där Krill$ter..

 

Edit: Ber om ursäkt, J4s såg jag att det va nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste fråga pf-eliten en fråga:

 

Jag sitter på ett bra 25-50 bord med 2 fiskar bland annat. Bordet bryts efter en stund och vi blir 3-handat. Kvar sitter 2 duktiga regs, jag väljer att veva några händer innan det är dags att kliva. Hittar QQ i SB och får in det mot BB som sitter på AK. Står, dubblar och spelar ett par händer sen sitter jag ut.

 

Eftersom jag är fisken i det här sammanhanget (är väl det i alla sammanhang iofs), är det OK att kliva då?

 

Jag blir även kallad fisk ett antal ggr av denna reg. Inte nog med det så blir jag tillrättavisad på skype av ännu en reg som railade allt. Guld! Väntar bara att AB ska ring snart också..

 

 

Så, nu vill jag höra folks åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alltid lite segt när någon hit'n'runnar om man själv var den som förlorade potten (händer ju dagligen av både regs och fiskar), men att sitta o tilta upp sig över de öppnar ju upp för ännu större förluster om man inte kan behärska sig.

 

Känner man att man kommer bli krossad och känner sig obekväm att sitta deep mot 2 spelare man själv vet är bättre. Att lämna då är väl bara sunt förnuft imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga pf-eliten en fråga:

 

Jag sitter på ett bra 25-50 bord med 2 fiskar bland annat. Bordet bryts efter en stund och vi blir 3-handat. Kvar sitter 2 duktiga regs, jag väljer att veva några händer innan det är dags att kliva. Hittar QQ i SB och får in det mot BB som sitter på AK. Står, dubblar och spelar ett händer sen sitter jag ut.

 

Eftersom jag är fisken i det här sammanhanget (är väl det i alla sammanhang iofs), är det OK att kliva då?

 

Varför skulle du ha någon form av skyldighet till okända personer att spela dom?

 

Jag blir även kallad fisk ett antal ggr av denna reg. Inte nog med det så blir jag tillrättavisad på skype av ännu en reg som railade allt. Guld! Väntar bara att AB ska ring snart också..

 

Det är väl allmänt vedertaget att i princip alla pokerspelare tror för gott om sina spelteoretiska kunskaper såväl som sig själva? Av samma nämnda anledning gillar folk också att tillrättavisa andra spelare när dom anser dom utfört ett dåligt spel mot dom.

 

 

Så, nu vill jag höra folks åsikter!

 

Fet-markerade mina svar.

 

Sedan har jag själv fått utstå diverse hån åt höger o vänster av dig och även på omvägar hört hur mycket du vevar i chatten därav ter det sig väl ganska naturligt att du får detsamma tillbaka. Det du ger ut är det du får tillbaka eller kanske mer passande uttryckt vore "skit ska skit ha", när vi ändå snackar högfärdiga 90-talister som en majoritet av dom chatt-vevande regsen består av.

 

En annan värd tanke som någon nämnde här på forumet för ett tag sedan som satt sig på mig är att det inte finns något direkt värde i att vara bättre än någon annan än sitt tidigare jag och med det sagt tycker jag du bara borde sluta jämföra dig med andra och sluta göra ett medvetet val att ta illa vid av all skit folk spär ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fet-markerade mina svar.

 

Sedan har jag själv fått utstå diverse hån åt höger o vänster av dig och även på omvägar hört hur mycket du vevar i chatten därav ter det sig väl ganska naturligt att du får detsamma tillbaka. Det du ger ut är det du får tillbaka eller kanske mer passande uttryckt vore "skit ska skit ha", när vi ändå snackar högfärdiga 90-talister som en majoritet av dom chatt-vevande regsen består av.

 

En annan värd tanke som någon nämnde här på forumet för ett tag sedan som satt sig på mig är att det inte finns något direkt värde i att vara bättre än någon annan än sitt tidigare jag och med det sagt tycker jag du bara borde sluta jämföra dig med andra och sluta göra ett medvetet val att ta illa vid av all skit folk spär ut sig.

 

Jag vet inte i vilket sammanhang du pratar om nu när du säger att jag hånat dig chatten (vet inte ens vad du nickar). Har för övrigt haft min chat avstängd sen över 1,5 år tillbaka. Men du får gärna påminna mig vad jag sa så jag kan minnas tillbaka och reflektera.

 

Tar verkligen inte illa vid mig när någon bli kallar mig fisk, som jag även skrev ovanför så ser nog dom flesta mig som det. Och det har jag inget problem med. Jag kommer fortfarande köra min grej, har alltid gjort och kommer alltid göra. (:

 

Nu var dock frågan om det var OK att kliva eller inte. Men jag tar till mig orden och tackar ödmjukast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga pf-eliten en fråga:

 

Jag sitter på ett bra 25-50 bord med 2 fiskar bland annat. Bordet bryts efter en stund och vi blir 3-handat. Kvar sitter 2 duktiga regs, jag väljer att veva några händer innan det är dags att kliva. Hittar QQ i SB och får in det mot BB som sitter på AK. Står, dubblar och spelar ett par händer sen sitter jag ut.

 

Eftersom jag är fisken i det här sammanhanget (är väl det i alla sammanhang iofs), är det OK att kliva då?

 

Jag blir även kallad fisk ett antal ggr av denna reg. Inte nog med det så blir jag tillrättavisad på skype av ännu en reg som railade allt. Guld! Väntar bara att AB ska ring snart också..

 

 

Så, nu vill jag höra folks åsikter!

 

Det var ju ganska uppenbart att det var en "hitnrun" du jagade i det här fallet imo. Det är fullt tillåtet så ingen kan väl egentligen säga något om det. Några minuter tidigare satte du ju dig även HU mot en av de två och spelade X-antal nävar för att sedan, helt utan förvarning, kliva nån tussilago rikare. Även du är nog medveten om att det anses var "bad manners" bland regsen att hålla på sådär och det är sjävklart inte särskilt uppskattat av de som drabbas av det. I fallet du beskriver anser jag att det är 3 regs som lirar, inte 2 regs och en fisk, och det är väl just där meningsskiljaktigheterna ligger.

 

Har aldrig sett det ur den synvinkeln att du skulle vara fisken i det gamet och därmed ha mer rätt än de andra två till "bad manners" då det är såpass lite skillnad mellan spelarna. Hur vet man vem som är sämst och därmed fisk? Tappar någon sitt game en aning så är du en av regsen och en annan person fisken helt plötsligt?

Du menar alltså att det är mer ok för dig att bete dig så på 25/50 där du är "fisk" men inte på de lägre nivåerna där du är "reg"? :roll:

 

I slutändan är det helt upp till dig imo. Man kan inte vara vän med alla. Men då får man kanske även ta lite hårda ord ibland också om någon ogillar ditt beteende. Att ta åt sig i chatten slutade väl folk med runt år 2009 någon gång...

 

Edit: Intressant diskussion för övrigt! Ska bli kul att höra vad andra tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alltid lite segt när någon hit'n'runnar om man själv var den som förlorade potten (händer ju dagligen av både regs och fiskar), men att sitta o tilta upp sig över de öppnar ju upp för ännu större förluster om man inte kan behärska sig.

 

Känner man att man kommer bli krossad och känner sig obekväm att sitta deep mot 2 spelare man själv vet är bättre. Att lämna då är väl bara sunt förnuft imo...

 

Det är väl lite så jag känner också..:oops:

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju ganska uppenbart att det var en "hitnrun" du jagade i det här fallet imo. Det är fullt tillåtet så ingen kan väl egentligen säga något om det. Några minuter tidigare satte du ju dig även HU mot en av de två och spelade X-antal nävar för att sedan, helt utan förvarning, kliva nån tussilago rikare. Även du är nog medveten om att det anses var "bad manners" bland regsen att hålla på sådär och det är sjävklart inte särskilt uppskattat av de som drabbas av det. I fallet du beskriver anser jag att det är 3 regs som lirar, inte 2 regs och en fisk, och det är väl just där meningsskiljaktigheterna ligger.

 

Har aldrig sett det ur den synvinkeln att du skulle vara fisken i det gamet och därmed ha mer rätt än de andra två till "bad manners" då det är såpass lite skillnad mellan spelarna. Hur vet man vem som är sämst och därmed fisk? Tappar någon sitt game en aning så är du en av regsen och en annan person fisken helt plötsligt?

Du menar alltså att det är mer ok för dig att bete dig så på 25/50 där du är "fisk" men inte på de lägre nivåerna där du är "reg"? :roll:

 

I slutändan är det helt upp till dig imo. Man kan inte vara vän med alla. Men då får man kanske även ta lite hårda ord ibland också om någon ogillar ditt beteende. Att ta åt sig i chatten slutade väl folk med runt år 2009 någon gång...

 

Edit: Intressant diskussion för övrigt! Ska bli kul att höra vad andra tycker.

 

Eftersom 25-50 inte är en nivå som jag reggar så tog jag ett skott om jag sen väljer att kliva efter att dubblat upp (skulle lika gärna kunnat bustat) ser jag inte som "bad manners" som vissa vill få det till.

 

Jo jag är fisken av oss 3 även då jag inte whatsoever har någon större edge (läs inte någon edge alls) mot dessa herrar. Jag gillar att utmana mig på högre nivåer, spela ett par nävar och känna av spelet helt enkelt. Jag kände att jag inte var sugen att spela HU och valde även att kliva där (som svar på din tussilago-grej).

 

Jag har inga problem med att folk kallar mig fisk, sopa osv. Det tillhör spelet och jag har inte själv varit världens trevligaste alltid. MEN återigen så är huvudfokus på att jag vill veta om det är OK att kliva när man dubblat degen på ett skott.

 

Tack för svaret iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga pf-eliten en fråga:

 

Jag sitter på ett bra 25-50 bord med 2 fiskar bland annat. Bordet bryts efter en stund och vi blir 3-handat. Kvar sitter 2 duktiga regs, jag väljer att veva några händer innan det är dags att kliva. Hittar QQ i SB och får in det mot BB som sitter på AK. Står, dubblar och spelar ett par händer sen sitter jag ut.

 

Eftersom jag är fisken i det här sammanhanget (är väl det i alla sammanhang iofs), är det OK att kliva då?

 

Jag blir även kallad fisk ett antal ggr av denna reg. Inte nog med det så blir jag tillrättavisad på skype av ännu en reg som railade allt. Guld! Väntar bara att AB ska ring snart också..

 

 

Så, nu vill jag höra folks åsikter!

 

Nu sitter väl inte jag på titeln "pf-eliten", MEN det var bara helt rätt.

 

1. Det va väl lite de du sökte efter som någon nämnde ovanför?

 

2. Kan vara så att personen som förlorade blir tiltad. Även nu, SAMT att han börjar veva tillbaks onödigt mycket i helt fel lägen mot dig nästa gång ni möts för han kommer ihåg att du vann den där potten och vill "ge igen".... Och ja, eftersom personen i fråga är din inkomst-källa, vill vi ju att han ska vara så tiltad och dålig som möjligt hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alltid lite segt när någon hit'n'runnar om man själv var den som förlorade potten (händer ju dagligen av både regs och fiskar), men att sitta o tilta upp sig över de öppnar ju upp för ännu större förluster om man inte kan behärska sig.

 

Känner man att man kommer bli krossad och känner sig obekväm att sitta deep mot 2 spelare man själv vet är bättre. Att lämna då är väl bara sunt förnuft imo...

 

This. Hade gjort samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom 25-50 inte är en nivå som jag reggar så tog jag ett skott om jag sen väljer att kliva efter att dubblat upp (skulle lika gärna kunnat bustat) ser jag inte som "bad manners" som vissa vill få det till.

 

Jo jag är fisken av oss 3 även då jag inte whatsoever har någon större edge (läs inte någon edge alls) mot dessa herrar. Jag gillar att utmana mig på högre nivåer, spela ett par nävar känna av spelet helt enkelt. Jag kände att jag inte var sugen att spela HU och valde även att kliva där (som svar på din tussilago-grej).

 

Jag har inga problem med att folk kallar mig fisk, sopa osv. Det tillhör spelet och jag har inte själv varit världens trevligaste alltid. MEN återigen så är huvudfokus på att jag vill veta om det är OK att kliva när man dubblat degen på ett skott.

 

Tack för svaret iallafall.

 

Ja, det är ok då du inte bryter mot reglerna på något sätt och vis.

Tycker för övrigt att SVS är den site där regsen är överlägset trevligast mot varandra vilket är kul imo. Det är fritt fram för dig att bete dig hursomhelst så länge du inte bryter mot reglerna men då kan man nog även räkna med att åka på en del "svinigheter" själv i framtiden också.

 

Hade fint och gl med dubblingarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter väl inte jag på titeln "pf-eliten", MEN det var bara helt rätt.

 

1. Det va väl lite de du sökte efter som någon nämnde ovanför?

 

2. Kan vara så att personen som förlorade blir tiltad. Även nu, SAMT att han börjar veva tillbaks onödigt mycket i helt fel lägen mot dig nästa gång ni möts för han kommer ihåg att du vann den där potten och vill "ge igen".... Och ja, eftersom personen i fråga är din inkomst-källa, vill vi ju att han ska vara så tiltad och dålig som möjligt hela tiden!

 

High five på det! ;)

 

Som sagt, jag såg det som ett skott och tog chansen och lyckades tura. Nästa gång bustar jag kanske, återstår att se. (:

 

Tack för svar mannen!

 

This. Hade gjort samma sak.

 

Gött! ;)

 

Ja, det är ok då du inte bryter mot reglerna på något sätt och vis.

Tycker för övrigt att SVS är den site där regsen är överlägset trevligast mot varandra vilket är kul imo. Det är fritt fram för dig att bete dig hursomhelst så länge du inte bryter mot reglerna men då kan man nog även räkna med att åka på en del "svinigheter" själv i framtiden också.

 

Hade fint och gl med dubblingarna!

 

Tack detsamma, lycka till vid borden! (Har du lust får du gärna pm:a nick, vore kul att veta om vi spelat varandra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra åt helvete va det mäts kuk idag, jag som trodde att det va enbart ViktorH som ville mäta men verkar som att även Baros och Poker_Falk också vill vara med.

 

Passera 50h för ett par minuter sen, inga konstigheter. Så jävla easy! Sen att jag är back en årslön nu är en annan femma, nån måste ju försörja alla proffs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOOOOOOOOOOOOOOM!!!

 

Klev precis över 20K-strecket, 27.3K händer och 53.9h4(!!!) dagar.

 

Bjuder på en halvtidsgraf som jag lovade (har för mig att jag skrivit det iaf).

 

Men först, folk som säger att jag inte swingar. Kom igen, jag swingar mer än John Holmes gjorde med sin drule under sin storhetstid som porrskådis!

 

8018c83c8a406ad49d637a7c5aa5e604.png

 

Kan någon mod vara bussig size:a till grafen? Vore guld, tack! (: (Tror jag lyckades fixa det själv, om inte får ni gärna fixa det).

 

Spelat som en gris idag men ändå lyckats hitta plus, wööööö!

 

Har även en go näve att bjuda på innan det är dags att krama kudden:

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 3 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $1,137.38 (113.7 bb)

BB: $4,232.10 (423.2 bb)

Hero (BTN): $3,735.25 (373.5 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 2:heart: 8:heart:

Hero raises to $20, SB raises to $80, BB folds, Hero calls $60

 

Flop: ($170) Q:heart: 3:heart: 7:diamond: (2 players)

SB bets $90, Hero calls $90

 

Turn: ($350) 2:diamond: (2 players)

SB bets $240, Hero calls $240

 

River: ($830) 6:diamond: (2 players)

SB bets $727.38 and is all-in, Hero calls $727.38

 

Spoiler!
Results: $2,284.76 pot ($15 rake)

Final Board: Q:heart: 3:heart: 7:diamond: 2:diamond: 6:diamond:

SB showed 9:heart: J:heart: and lost (-$1,137.38 net)

Hero showed 2:heart: 8:heart: and won $2,269.76 ($1,132.38 net)

 

Mot Nit-Råbään för övrigt. :D GG mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 1 år? Jag hade under en väldigt kort period min chat igång för att sen bli avstängd igen. Som sagt, har inte riktigt koll på hur långt tid tillbaka det är men runt där omkring. (:

 

Vet ju att du var igång och outade mig i chatten i vintras iallafall 8-)

 

EDIT: Slutet på Januari var det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är den som har betett sig vidrigast mot åtminstone mig på svs, så önskar dig all olycka vid pokerborden.

 

Angående att kliva bord när man vill så är det generellt okej, tycker att en del saknar lite tålamod när det kommer till att få tillbaka pengarna. För tillbaka kommer dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju att du var igång och outade mig i chatten i vintras iallafall 8-)

 

EDIT: Slutet på Januari var det!

 

Att skriva smeknamnet på någon är väl knappast att outa, kan jag tycka. Sen outar du dig rätt bra själv med twitter och dylikt dagligen.;-)

 

Länge sen man såg dig vid borden btw, how come?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är den som har betett sig vidrigast mot åtminstone mig på svs, så önskar dig all olycka vid pokerborden.

 

Angående att kliva bord när man vill så är det generellt okej, tycker att en del saknar lite tålamod när det kommer till att få tillbaka pengarna. För tillbaka kommer dom.

 

Hahaha! :cry: Inga konstigheter, jag tar det. Synd bara att folk är så mesiga och inte vågar/vill outa sig. Har svårt att veta vem någon som heter "juventini" är. Men vill du ge igen för gammal ost är det bara pm:a så vevar vi. ;) Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte nämnvärt, men du har varit extremt oskön. Nu tvivlar jag på att du har varit lika oskön mot alla, har inte så bra koll, men det hintar om att du inte är så jättetrevlig.

 

Vill du ta ut din ilska vid borden är det bara pm:a så vevar vi. ;)

 

"Syn" som man säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte nämnvärt, men du har varit extremt oskön. Nu tvivlar jag på att du har varit lika oskön mot alla, har inte så bra koll, men det hintar om att du inte är så jättetrevlig.

 

 

 

"Syn" som man säger

 

Pm:a nick så drar vi igång, ska bara trycka i min en stabil frukost. Har vi en deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...