Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Jacobmal,Psatiw, Mb spelade som mig, jag var riktigt nära att slänga handen , hade jag haft >1 inköp hade troligen nog gjort det oxå.

Men med bara 3/4 i stacken kände jag att oddsen var för bra.

Scubert visade upp 66! :shock: och "aces" satt på QJh och ingen av de fick dra ut.

 

Men det kändes som en väldigt marginell syn, speciellt på crypto där folk inte brukar betta sina drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag kände på mig att du hade synat. Tycker hursomhelst att det är onödigt spelat utan en monster-read. Visst om man, som mbman säger, har man turen att hitta sådana superfiskar så kan man ju spela lite hursomhelst.

 

Tycker fortfarande att det var en dålig syn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var antagligen en dålig syn. MEN jag hade tagit den alla dar i veckan ändå med dom readsen och gråtit mig själv genom showdownen.

 

Tycker han scudari (eller vad han nu hette) visar klassiska tecken på ett mindre bra 2 par. Ett set vill man inte dega på sådär mycket med för då vill man få call, medans ett 2 par är mycket sårbart och då blir man inte så ledsen ifall man inte får nån action med handen. Sen att någon skulle sitta på ffärgdrag är ju inte inte alls konstigt. Acec får ju fin-fina odds med sitt färgdrag nu när även du callade. Dessutom var han ju som sagt tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alldeles för snäva HD på både den korta tomten samt han som kunde vara i tilt. Tomten bryr jag mig inte om vad han har, han kan ha en nia, en K eller ett drag. Han är förmodligen alltid efter dig. Den stora killen kan vara i maskin och ställa in med alla K samt ett drag förmodligen. 66 var väl lite väl överdrivet...

 

Jag tycker det är jättefel att lägga här under dessa omständigheter.

 

Det jag menade med att min smet var i mitten innan aces var att jag hade instasynat (tänk livepoker där man trycker in chipsen mot mitten.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte ganska precis som jacobmal skriver här ovan, och som jag skrev tror jag inte alls det är en dålig syn, med de readsen som beskrevs. Känns ju som era råd om fold inte tar hänsyn alls till det han skrivit innan om hur de båda fi spelat. Lill-stacken där kan ju ha precis vad som helst, så där är ju bara att tänka att det allra oftast är lite sköna "gratis"-pengar i potten. Och ang. han som ställer så kan jag bara se typ en vettig hand han skulle kunna spela så, och som ledde stort mot AA: 33. Dels var han ju ganska solid, och skulle då knappast syna med K9/K3. Med 99 skulle han nog spelat långsammare, och med KK raisat preflop. Så jag säger som nån annan sa: vad ska han ha liksom? AK eller typ nåt kombo-gutshot-färgdrag (ATs, QJs) är ju typ de enda rimliga händerna som han kan spela så som han inte är långt efter med. Sen när han viker upp 66 är det ju bara att tacka och ta emot.

 

Snygg syn, Djens. Tycker för övrigt att du ofta verkar ha bra koll på dina motståndare. Det är mäktigt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psatiw

Jag gick verkligen in för det igår, torskade så mkt i början av sessionen att jag var tvungen att försöka hålla spelet på topp.

Men reads är det viktigaste man har vanligtvis. Annars händer det ofta att man hamnar i såna här positioner.

 

Verkligen ett fall av: Vad faen ska killen ha?

Samt: Vad har den tredje killen?

Efter dubbla checkcalls satte jag bomber på ett drag. "Tight-inte en tomte" står det på min note.

Ferdinand vet jag inget om.

 

Första tanken är att Ferdinand har setat och slowplayar det ända in i skogen,

men borde han inte velat skydda ett set?

Fulspelat AA? plockat upp ett jättedrag o semibluffar?

 

------HAND 4------

Game #1110542734: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/18 - 13:09:49 (ET)

Table "Passion" Seat 1 is the button.

Seat 1: bomber (£107 in chips)

Seat 2: ferdinand (£204.75 in chips)

Seat 3: Cazador (£71.75 in chips)

Seat 4: Isomerkii (£200.50 in chips)

Seat 5: Burken (£456.12 in chips)

Seat 6: Pushkas (£198 in chips)

ferdinand: posts small blind £1

Cazador: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [8s Ts]

Isomerkii: folds

Burken : calls £2

Pushkas: folds

bomber: calls £2

ferdinand: calls £1

Cazador: checks

----- FLOP ----- [Tc 3c 8h]

ferdinand: checks

Cazador: checks

Burken : bets £5

bomber: calls £5

ferdinand: calls £5

Cazador: folds

----- TURN ----- [Tc 3c 8h][5s]

ferdinand: checks

Burken : bets £17

bomber: calls £17

ferdinand: raises to £44

Jag gör vadå?

 

Lägger ner för denna veckan nu dock, ska ta det lugnt ikväll.

Resultat dag för dag:

m+800

t+600

o+200

t0

f0

l-70

s+650

+2180

Godkänt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calla floppen och sen checkraisa två pers på turn...jag tycker det luktar lite set alltså...Mot två pers raisar jag inte alltid set på floppen bara för att det finns färgdrag + hålstegdrag (QJ e väl trolig stegdraghand här) ute....Kan ju vara ett monsterdrag han plockat också, men om jag var han skulle jag nog BETA turn istället för CR..

 

Jag tror jag synar höjningen, du har position så du kan ju utvärdera rivern och se vad han gör där. Iofs trist att låta bomber, som säkerligen har drag, vara med och se rivern...kanske inte så pjåkigt att pusha då, men alltså vad fan ska snubbe nr 1 ha som han spelar sådär, luktar set tycker jag..men du möter ju så mycket firrar, så kan vara 23o också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar tänka något mellanting mellan er Juttis och Mb hela tiden när jag tar beslut känns d som. :)

 

Hursomhelst, jag synade, bomber synade, river kom en blank J.

 

Han betta ut 30, jag raisa upp till 70 för jag kan inte tänka mig att någon med ett set i en så stor pott skulle betta 30 där. bomber foldade.

 

Och mbman, du var faktiskt inte så långt ifrån med 32, 58s hade han och drog alltså in ett lägre tvåpar på turn.

 

Men som sagt, det var ett ganska svårt beslut att ta inom 30 sekunder. han checkraisa trots allt Två personer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fan jag måste börja tänka på att alla Djens möter är megafirrar, hade jag varit Djens där hade det lätt varit setet!

 

Men å andra sidan tror jag ändå mitt spel är bättre här: Mot en all in där BORDE fi folda lågt tvåpar, men en call så bettar fi ut på rivern dessutom så Djens tjänar lite mer där. Om Djens varit uppe mot triss hade han blivit stackad om han allinat, men med mitt spel kommer han undan lite billigare då han kan folda mot stenhårt bet på rivern.

 

= +EV på att följa MBs råd! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men nu var handen inte på B2B utan på crypto - juttis får ta på sig tomteluvan i vanlig ordning! :) Den dagen jag inte kör med hela stacken med tvåpar på B2B ska jag äta upp min pf.nu-t-shirt!

 

Haha! Ok, jag tror bestämt att allt julgodis har blockerat syretillförseln till min hjärna. :oops:

 

Klart EV- att spela utan syre i hjärnan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela mot en tight spelare...Binbs är snortight och lägger sig alltid mot stora höjningar om han inte har nöten. jag vet han ahde raisat tebax med 67, så han ber mig ju att ta potten för honom!

weaktighta nötspelare är enklast att spela mot, men man tjänar aldrig mycket deg på dem :S

 

------HAND 6------

Game #1123409634: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/19 - 17:34:42 (ET)

Table "Roma" Seat 4 is the button.

Seat 1: Cactusjac (£225.75 in chips)

Seat 2: DigDog (£173 in chips)

Seat 3: yelsahuk (£28.50 in chips)

Seat 4: kokanza (£110.87 in chips)

Seat 5: Binbs (£318.76 in chips)

Seat 6: Burken (£225.99 in chips)

Binbs: posts small blind £1

Burken : posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [6h 9h]

Cactusjac: calls £2

DigDog: folds

yelsahuk: folds

kokanza: calls £2

Binbs: calls £1

Burken : checks

----- FLOP ----- [5h 4h 2s]

Binbs: checks

Burken : checks

Cactusjac: checks

kokanza: checks

----- TURN ----- [5h 4h 2s][8d]

Binbs: bets £9

Burken : raises to £18

Cactusjac: folds

kokanza: folds

Binbs: calls £9

----- RIVER ----- [5h 4h 2s 8d][Qs]

Binbs: checks

Burken : bets £35

Binbs: folds

Returned uncalled bets £35 to Burken

Burken : doesn't show hand

Burken collects £42 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £44 Main pot £42 Rake £2

Board [5h 4h 2s 8d Qs]

Seat 1: Cactusjac folded on the Turn

Seat 2: DigDog folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: yelsahuk folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: kokanza (button) folded on the Turn

Seat 5: Binbs (small blind) folded on the River

Seat 6: Burken (big blind) collected £42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite HU och hamnade i den här riktigt kluriga situationen med ett monster. Killen är aggro, tycker om att bluffa, men är duktig.

Han tog mycket potter i början men jag har tagit några och börjar få det psykiska övertaget. Han kom till bordet med £235, alltså hade han vunnit innan.

 

------HAND 23------

Game #1124449614: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/19 - 18:56:28 (ET)

Table "London708" Seat 1 is the button.

Seat 1: Burken (£267.25 in chips)

Seat 2: Dav270859 (£203 in chips)

Burken : posts small blind £1

Dav270859: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [Th Qd]

Burken : calls £1

Dav270859: raises to £6

Burken : calls £4

----- FLOP ----- [Ad Jh 9d]

Dav270859: bets £4

Burken : raises to £9

Dav270859: calls £5

----- TURN ----- [Ad Jh 9d][Kd]

Dav270859: checks

Burken : bets £20

Dav270859: raises to £40

Burken : calls £20

----- RIVER ----- [Ad Jh 9d Kd][5s]

Dav270859: checks

Burken : bets £33

Dav270859: raises to £66

 

Jag blev mincheckraisad två gånger med en stege när det är 3färg på brädan. Borde jag inte bettat river? Slå tillbaka på turn när nötdraget?

Eller intala mig: "Han har fan inte färgen"...Och slå om på river?

men det känns inte som han då borde kuna syna ett stort bet med något mkt sämre än färgen. kanske ett set. Preflopraise och Ad på bordet talar ju för att han inte har färg.

 

Gjorde en ganska dåligt tajmad bluff oxå. men men, dagen slutade på + :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...