Mjukis Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Tänkte kolla med klubbens medlemmar om det finns några önskemål, rent generellt. Något vi borde bättra oss på, något som vi gör bra? Tänker då mest på arrangering av turneringar, tex om ni vill ha rebuy/addon, högre buy-in etc. /Per Citera
Herman Postad 19 Juli , 2005 Rapport Postad 19 Juli , 2005 Jag vill bygga världens största klagomur till folk som inte reggar sej i forumet... när vi väl har ett! Annars tycker jag allt är helt godkänt! Hoppas på mer folk till hösten! Citera
Mjukis Postad 20 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2005 Håller med dej där Johan, nu när vi har ett forum så skulle det vara kul med lite medlemmar som är aktiva här oxå! Du får tjata på dom på söndagsturneringen Citera
DiegoForlan Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 Varför inte testa o köra en rebuy nångång... Har bara lirat de i mindre summor 100-200 och då körde vi unlimited rebuy första timmen + 1 addon efter den pausen... Men att de kan ju va kul o testa o lira med lite högre insatser oxå... Citera
Mjukis Postad 20 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2005 Troligtvis kommer nästa turnering bli en re-buy/add-on. Ungefär som du säger men med limit på re-buy, (1-2 st) och en add-on efter första timmen. Högre insatser har vi oxå pratat lite om men jag vet inte hur mycket folk i Västervik som är sugna på att lira om mycket pengar. Men det går säkert att ordna. Får man fråga vem du är? Citera
TomEriksson Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Uppdateringar på villka som anmält sig till turneringen vore kul. Vi e några som anmälde oss på hemsidan för 5 dagar sen...=) Citera
Mjukis Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Tom och alla andra som reggat sej! Ber om ursäkt men jag är på "semester" på gotland och det är bara jag som sköter regestreringen. Alla som anmält sej kommer dyka upp senast måndag. Ber om ursäkt, borde informerat om detta på hemsidan. Citera
Herman Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 asså.. Mjukis.. du e så kass! Åk hem från kuba nu ..o sluta jönsa runt..!!!! Citera
vette Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 ähh låt han va. han måste ju få borste lite han me Citera
Mjukis Postad 7 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Nu är jag hemma från borst semestern, vet inte vad ni andra säger men Gotland är mest överreklamerat skit.................... eller nåt... Nu är ni iaf anmälda. Puss på da Herman. Citera
DiegoForlan Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 eftersom att denna va önskemål så får man väl lägga till det att du får ha det så bra i norge mjukis !!! =) Citera
jojje Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Nu har rebuy turnering spelats, finns det några planer på en Omaha? Citera
DiegoForlan Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Omaha vore redigt kul, dessvärre tror jag att folk bara ser Omaha som en skoj form av poker där man kan syna ner alla händer med vad som helst.. Men vore ändå kul att köra en liten turnering... Kanske höja inköpet för att få bort "turgubbarna" aka Fisken Sen till en annan fråga.. Menar du Omaha NL,PL,FL eller kanske Omaha h/L Citera
Mjukis Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Givetvis kan vi lägga upp en intressekoll ang Omaha. Jag är inne på en H/L NL men är tveksam till om alla kan reglerna exakt, knappt jag kan dom Citera
jojje Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag tycker en Omaha PL är intressantast. Limit är förtråkigt och NL blir lite för mycket turspel. Håller med om att många kommer att syna ned händer men av egen erfarenhet efter en hel del nätspel så brukar dessa få ordentligt med pisk i längden. H/L, krävs att det finns tillräckligt många som kan reglerna, men jag håller med om att det är ännu roligare. Tycker PL även här. Citera
DiegoForlan Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag tror faktiskt att för att kunna hålla en hyffsat hög nivå ändå på Omaha liret så krävs nog en högre buy-in... nån som håller med ??? Jag föredrar Omaha NL bara... H/L e lite för mycket att tänka på.. All in.... 33 viker ner sej.. Citera
Zikes Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Omaha ska spelas PL. Enligt min mening i alla fall. Och att spela HI/LO är bara onödigt om inte folk är säkra på det. Det är svårt som fan att spela Omaha som det är och man inte är van. Citera
DiegoForlan Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Smaken är som baken.. No Limit to the ppl... Citera
Zikes Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om man spelar NL så kommer man osökt in och måste tänka på spelets natur. Det finns nog inte många spel där man kan få så grymt många outs att dra ut någon. Det gör att BadBeat historierna är jättemånga bland nybörjarna bara för att de inte insett att de trots sitt monster på bordet egentligen knappt var favorit. Om man skulle lira en turnering med NL så skulle jag säga att man i regel inte får en bra spelare utan den med mest flyt för dagen. Och potterna blir tillräckligt stora även om man spelar PL. Citera
DiegoForlan Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 alltså visst jag måste hålla med dej till viss del... Men de där att nybörjare får så många badbeats historier, alltså om man får sitt monster nersynat och blir slagen av en runner runner vid en all in.. ja menar då e de ju snarare han som synar ner som e nybörjare eller räknade han med att eftersom han sitter o behöver få in 2 kort så har han ju sååå många outs... Njaaa Aja nu drog ja för långt i det... nvm Hur som helst... Håller med om att potterna blir stora i PL oxå... Jag är med på att köra Omaha både NL och PL... Dock ej fixed.. Citera
Mjukis Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om det blir en Omaha turnering kommer det med största sannolikhet bli en NL, men det får vi ta ett beslut på i styrelsen. Jag kan mycket väl tänka mej att spela PL, dock inte FL.' Men som sagt, det får styrelsen ta beslut på. Citera
fergie_k Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Det e en jägarns ro i klubben!.. Mjukis & Co ska ha en jägarns klapp på axeln för att dom tagit tag i pokerspelandet!! //fergie da gambler ps. nästa turnering spelar jag blusen av er alla.. ds. Citera
Herman Postad 3 September , 2005 Rapport Postad 3 September , 2005 aaru... bäste won liksom! men Mjukis är ju numera båtflykting.. så nu blir lite bättre klass på turneringarna,.. han sköter bara pappersjobb..svinbra Citera
Herman Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Passar faktiskt på att berömma Mjukis lite.. LITE! Bra jobb med hemsidan.. o uppdaterat o klart dagen efter turnering..! MKt najs!.. Nu får du komma hem o tilta ut dej den 27e då..! Har du tur får du säkert va me på finalbordet.. Som dealer om inte annat! Citera
Recommended Posts