Gå till innehåll

Klarar inte av 2nl på pokerstars


2nlkrossarmig

Recommended Posts

Vad vill du ha som grund för din vinst om inte skillnad i skicklighet (dvs att andra är dåliga iaf jämför med dig) duger?

Det enda jag kan komma på är att man har mer tur än motståndarna.

 

 

Är att spela bra men förlora på en site och spela suboptimalt men vinnande på en anna en option?

 

Klarar du av att göra vettiga pengar på SNG på stars utan att spela 20+ bord?

 

Spelade SNG för ett år sedan, då micro och gjorde några tusen över några veckor, månader.

HAr förut spelat 2.5 och turneringar och känner att jag möter mycket större framgång där då jag har bra förståelse över ICM.

N

 

Planen nu är att "grinda" 0.5dollar SNG.. för pengarna jag har kvar på stars och så spelar jag 5max på SVS, ett format och motstånd som jag behärskar. Är skönt att gå plus.

Började spela på SVS det här året då jag förut var bestämd över att det var skicklighet jag var ute efter. Å andra sidan är meningen att man ska tjäna pengar och jag borde nog börjat på SvS tidigare. Får hoppas att jag inte missat allt för mycket värde och i värsta fall fick jag väl någon slags erfarenhet av att bli krossad på Stars

 

Trodde först inte att skillnaden var så gigantisk mellan stars och SvS men det har jag fått bekräftat genom eget spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en nackdel om man säger hej då varje gång man lämnar bordet?

Att de trackar mig eller något annat märkligt?

 

Vad är bästa beteende rent EV?

 

PÅ stars bryr jag mig inte så mycket. Motståndet på SvS gör mig dock lite mjuk.

 

Givetvis är det alltid +EV att vara ödmjuk mot fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv lägger jag in en enorm fisk note på alla som väntar exakt 3.7 sekunder innan dom lägger sin reraise.

 

Sharks är alla som vägrar spela efter kl 3 på morgonen första onsdagen var tredje månad.

 

Folk som säger hej då däremot, dom är svårlästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv lägger jag in en enorm fisk note på alla som väntar exakt 3.7 sekunder innan dom lägger sin reraise.

 

Sharks är alla som vägrar spela efter kl 3 på morgonen första onsdagen var tredje månad.

 

Folk som säger hej då däremot, dom är svårlästa

 

 

Någon annan som observerat alla dessa riverbluffar?

En kille hade 22 på en A 63 KK bräda något. Han hade kallat alla gator men la in 2x potten på rivern. Tråkigt nog hade jag AK. Uppenbarligen försökte han bluffa, dock är det ganska roligt med alla som gör det först på rivern och då genom att gå all in oavsett hur mycket det är i förhållande till potten.

 

 

Jag är märklig, när jag vinner blir jag blödig men när jag förlorar känner jag mig värdeös. Känns fel att ta pengar från folk på något konstigt sätt.

 

Är heller aldrig nöjd med mitt spel, varken monetärt eller rent "teoretiskt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aldrig spela optimalt innan du lär dig bortse från pengarnas värde så länge dom är på pokerbordet.

 

Enklaste sättet är att räkna om värdet till något du köper för nöjes skull.

 

NL2 allin pott du förlorar = ett Hubba Bubba mindre

NL5 allin pott du förlorar = en Magnum glass mindre

NL10 allin pott du förlorar = en drink mindre på krogen

 

du kan leva utan dom inköpen = det spelar ingen roll för din ekonomi att du förlorar = du kan sluta vara nervös för att det är riktiga pengar du spelar med.

 

Blir svårare högre upp men då är du förhoppningsvis bra nog att klara det på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner väl också att det är "nyttigare" att spela på Pokerstars än på svenska spel. Visserligen så är det lättare att göra pengar på Svs men det är väldigt vad folk spelar konstigt.

 

Själv gav jag mej attan att jag skulle bli plusgående spelare på Pokerstars och det är jag sedan ett bra tag. För min del har det framförallt handlat om självdiciplin och stenhård koll på position. Det finns någon sån där stat som heter "positional awareness" i HM2 där nästan alla på Pokerstars ligger inom idealmarginalen. på svenska spel har inte ens regsen anständiga värden.

 

Men det sjuka är att nu har jag svårt på Svenska spel. Det är svårt att ställa om till att varje hand kommer att gå till Showdown. Svårt att bluffa då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...