Gå till innehåll

Krossa SVS- MTTs eller bli krossad!


Sakana

Recommended Posts

Hunnit riva av ett pass ikväll!

Inte så mycket som jag hade tänkt mig men likväl ett pass (fick igång datorn efter en systemåterställning)

runt 30-35 st sng och microturrar med ett plus på $162!!

 

Bra spring har det varit med en 1a, en 2a och en 3e plats i 45mannas samt en 3e plats av 220 spelare i en €2 PLO som gav €50.

 

Tycker jag spelar rätt bra just nu men ska ha en coachningssession med en polare inom några dagar så ska han få rätta till lite läckor som det garanterat finns en hel del av.

 

Totalt har jag plussat $296 så kan inte klaga på springet. Får jag bygga rullen lite till kommer jag börja ta med $15 nivån på 18mannas. Gör riktigt dåligt med vpp's atm och har en bonus att spela ihop. Mycket tid på mig än men går alldeles för sakta just nu.

 

Ska spela klart en $1R 3xTurbo och en $2.5 180-manna nu sen sova!

Imorrn blir det grillfest ute i trädgården med goda vänner och några groggar :)

På söndag ska jag gräva fram nån kul hand att bidra med så det kanske kan bli lite diskussion :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev ett pass ikväll på kanske 40 sngs. Riktig misärstart med en vinst i en 18 manna sen ingen mer cash första 25. För att sedan få rusha tillbaka lite till ett $49 back. Fick ut bonus nr 2 på $10 så resultatmässigt ligger jag på $276 och $20 i bonusar.

 

Spelade några turror också vilket jag kommer forsätta göra varje gång jag har tid för det när jag startar ett pass. Bara massa smått och lyckades inte casha i nått. Tappade pott för 60k med KK mot AT all in pre i sunday storm på 200/400 på nått vänster :)

 

Datorn är så seg så har inte haft HM igång så jag kunnat markera nå händer men vilken dag som helst borde jag få min macbook.

 

Nu ska det jobbas in NBA-bets. Spelat heat +2.5 mot spurs idag i en dubbel med frankrike -1.5 (vann 8-0) till totalt 3.5x degen.

 

Satte spurs -4.0 förra matchen men tror Miami tar detta idag. Det var jämt senast tills Lebron klev av. Jobbe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basketen satt som den skulle och dubbeln med alltså!

Nu åkte hela saldot in på ö5.0 i Stanleycup final nr 3. 1.86 bara just nu i odds, lägsta hittills, spelbolagen kanske börjat förstå tillslut men tycker fortf spelet är helt magiskt bra mtp hur det sett ut i dom här matcherna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på sharkscope att jag bara har 157 games totalt sen jag drog igång. För att klara 500 st på en månad ligger jag alltså i fas men igår fick jag ihop en bra layout för att 16-tabla så kommer absolut börja höja volymen när jag väl spelar nu både för att få in maximalt med volym och därmed beta av bonusen snabbare.

Börjar känna mig rätt stabil i spelet med så det är ännu en anledning. Spelar knappast i närheten av optimalt än men absolut tillräckligt för att slå $7 nivån även om jag säkerligen inte kommer hålla ROIn på 30% där den är just nu :)

 

Blir kul att se när man fått in några tusen games hur kurvan ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort pass på nya datorn. 13 st sng/turror. Lyckades lösa even medan jag var kvar i två 45 manna.

Går in med rätt ok stackar på ft i båda och i ena får jag dega a9 först in på co in i AK och Rivrar stege för stor cl medan jag i den andra som cl degar KJ på knapp varpå cl3an synar KT (!!?? Pokern är inte död) och floppar QTX utan att jag får dra tillbaka. Resterna får jag in med 55 mot 88 för en bubbla medan jag i den andra får in AA mot 46 bvb och ser floppen KQ7 och inser knappt att potten på 75% av alla marker går till FI när turn och river kommer 3, 5. Blev en 4e plats och ett litet plus på ca $30.

 

Måste köpa ny extern skärm till macbooken så man får lite bättre grindförutsättningar. Min gamla stöder inte hdmi så den får gå på sopen :)

 

Inatt är det all in på ö5.0 i SC finalen !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar inom industri, 3v treskift sen 3 veckor helg och så börjar det om :)

Så det kommer finnas mycket tid för grind när jag väl orkar pressa bra volym därför gör jag ett försök att bygg upp en vettig rulle igen.

 

Mitt huvudmål med pokern numera är nog mest att dra in lite extrapengar som ska användas till att betala av skatteskulden efter SKVs berömda brev som många drabbades av samt att kunna investera pengar då jag och tjejen har planer på att köpa/bygga hus inom några år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall dag med runt 30 turror spelade och ett $138 back, lever i en 45m och en 180m 3R dock så hoppas på turning där, men hoppet är inge vidare idag!

 

Kommer börja ta med 3R 180s här och där för att ha chansen att klonka en sån och rusha rullen lite! Droppar jag för mycket kommer jag dock skippa dom.

Där busta jag 3R med 17bb, squeeza all in rakt in i QQ och 99. Drog bra med AKs men brädan rann ut XX9QQ så :)

4 av 15 med mina 12bb i sista 45an, jobba rädda kvällen!

 

edit: exaktobubbla då jag dega KTs från CO på bubblan rakt in i ICM proffsen som synar in KJ och står :(

 

Rullen ATM: $892

res: $192 varav $20 är bonusar (nästa pass borde de lossna $30 till)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 games spelade och en ROI på ca 17% innan bonusar och stellar awards.

Idag ska jag försöka få in minst 50 st games samt en del MTTs.

300vpp ifrån ytterligare 30 bucks i bonusar.

Ändrat planen för denna rulle lite och kommer när jag har möjlighet ta med lite större fält. Främst 3R 180s samt turbo MTTs under $11.

Inte så många innan rullen blivit lite stabilare men några stycken, finns helt klart värde och har inga problem att fylla på rullen med några hundra dollar om jag droppar för mycket.

 

Kommer vänta några hundra games till innan jag börjar regga $15 18mannas men inte överdrivet länge dock.

 

Hur funkar det med HM på en macbook med 4gb ram samtidigt som man multitablar. Vet att man får ladda ner nått program för att kunna köra det men funkar det rent praktiskt utan att datorn blir seg?

Har beställt en med 8GB ram men eftersom den drog ut på tiden, min andra dator dog samt att mediamarkt hade kampanj på airen nu 1500kr billigare så slog jag till på en standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en kall dag igår, skulle spela mycket men gick så misärigt så blev sushi och en film med tjejen istället.

Reggade runt 25 st och med 2 bord kvar hade jag lyckats med att inte ITM nånting igen. Räddade det med en vinst i en 18-manna och en 2a plats i en 90manna KO och var då bara back $70 typ. Reggade 4st 45 manna till innan maten men ingen framgång. Ny chans på lite mer volym idag och troligen utesluter jag allt över 45 manna ett tag.

Backet slutade på $102 och då fick jag ut $10 dolls i bonus också.

Väldigt nära ytterligare $20.

Totalt res är ca +80 varav 30 är bonusar.

Inte alls bra men det kommer gå upp och ner hela tiden så bara

Vänja sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag börjar VM! Kommer ju bli precis hur kul som helst!

La precis mitt första spel som fick bli Elfenbenskusten att avancera från gruppspelet till 1.95. Min känsla är att det står mellan Colombia och Elfen i den gruppen så 4.75 för gruppvinst lockar också men måste smaka på den ett tag.

 

Ang. Brasilien-Kroatien så talar ingenting för nått annat än hemmanationen här. Oddsen lockar inte särkilt mycket men spelar en dubbel på BRA -1.5 och Uruguay vinst.

 

Ska kolla mer på lite långtidsspel. Immobile att göra flest mål för Italien till 6x degen är också intressant.

 

Vad tror ni på för skrällar?

Vilket lag blir största besvikelsen?

Hur går det för Belgien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än o hålla med, efterlängtat!

 

Att Italien skulle göra flest mål under hela VM (om jag förstod det rätt) känns inte så sannolikt (varav oddset) med tanke på att de oftast gör 1-2 mål om vi kollar tillbaka på tidigare evenemang. Italien är ju inte kända för sitt offensiva spel direkt. Fast inget är väl omöjligt? :P En chaaaaaaans

 

VM:s skräll blir Chile, Holland floppar. Belgien krossar gruppen till att börja med!

 

F*n så niceiga dagar det lär bli framöver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än o hålla med, efterlängtat!

 

Att Italien skulle göra flest mål under hela VM (om jag förstod det rätt) känns inte så sannolikt (varav oddset) med tanke på att de oftast gör 1-2 mål om vi kollar tillbaka på tidigare evenemang. Italien är ju inte kända för sitt offensiva spel direkt. Fast inget är väl omöjligt? :P En chaaaaaaans

 

VM:s skräll blir Chile, Holland floppar. Belgien krossar gruppen till att börja med!

 

F*n så niceiga dagar det lär bli framöver :)

 

Nej alltså bara att Immobile skulle göra flest mål gör Italien. Alltså vinna deras interna skytteliga :) står cäl mellan han och Ballotelli som stod i nått runt 2.5x tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej, då är jag med. Aldrig hört talas om spelaren, inte följt italienska på ett bra tag. Tyckte det lät som någon ny hipp bettingsajt :DD

 

Vilka tror du vinner? Själv hoppas jag på värdnationen, efter det får nog tyskarna mitt förtroende.

 

haha, ah det låter som nå italiensk fiskigt pokernätverk :)

Tror på Brasilien, hoppas på Uruguay och drar till med Elfenbenskusten som en liten superskräll :)

 

 

Blev ett pass nu på kvällen. $20 grönt blev det på ett 15 tal sngs.

Får se om det blir ett pass till medan jag kikar fotbollen. Det återstår att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vankas helg om 2.5h! En hel del grind lär det bli. Men man vet aldrig, inte riktigt hittat orken för nått pass över 30-40 sngs än. Men får se nu när det finns lite mer ledig tid på dagarna.

Planen just nu är nån timmes sömn efter jobbet, sen spel ett par timmar tills tjejen slutar då blir det till att laga lite mat och dräpa nån vinare sen senare ikväll fotboll, poker och sen stanley cup final igen!

Hårt liv när det är så mycket nötig sport hela dagarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat c:a 35 sngs på eftermiddagen.

Hittade ett plus på $171 efter att ha fått vinna två st 45-manna dom två sista gamesen. Vann ett par 18-manna också och några till ITMs.

Fokuserat mest på just dom (45 & 18m) idag och det kommer jag fortsätta göra.

Några enstaka 180 och 90 blir det här och där men sparsamt tills rullen fått byggas lite till.

 

antal sng/turrar:286

res: $249

Bonusar: $40

milestones: $10 (outlösta)

totalt: $309

 

Nu blir det mat, en öl eller två sen mera spel och Stanley Cup final!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uuuuupppppppp och neeeeeeeeer, droppa $125 nu sena passet.

Lever iofs i en 3R men hoppet är klent :)

 

Råkade börja passet med att misclick regga nån $27 turre också så fick jag in de med KK mot AK och busta andra nivån där... Haleluja..

 

Bra med volym iaf och imorrn ska jag spela hela dagen och kika fotboll då frugan ska bort. Då ska det klonkas!

 

Om Kings vinner får jag iaf in en dubbel som jämnar ut pokerbacket för kvällen.. heja heja!

 

edit: Busta 3R precis inne i pengarna.. springer så risigt i dom där 180jävlarna :) $115 back på sessionen och $66 upp för dagen plus en stellar reward på $10 som får ligga och gro lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara nice ifall de blir någon riktig skräll som vinner tbh. Bara inte Spanien/Italien vinner är jag nöjd :)

 

Får ta tillbaka att Holland floppar(:P), de körde över Spanien rätt brutalt igår!

 

Ah det var sweet, alltid gillat Holland så dom hoppas jag på.

Sen vore det iaf roligt om nån nation typ Chile gick långt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ett pass på 3-4 timmar precis, inte så mycket volym men fått in lite turrar också så höll nere borden en del och mös ganska mycket.

 

Landade på $77 plus efter att ha kommit 5:a i en 3R 180manna som avslutning. Fick in AJ mot A9 för att ligga 2a och bustade, mycket kallt när det är runt $500 i förstapris vilket hade vart gött för rullen.

 

Käk och chill en timme nu sen på dom igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sena passet går segt idag också, precis som igår. Nere på back $9 för dagen så i princip break even. Back 19 dulls på spelet och fått en tia i bonus.

Lever i en 10.5 superKO med 335 spelare kvar och 180 i pengarna samt två st 3R 180s. Chansen finns att rädda upp detta och jag hoppas ta den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...