narcissist Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 Djup fråga: William Thorson bäste svensk i main genom tiderna? Och med bäst menar jag högsta placering. Citera
valterego Postad 14 Juli , 2014 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2014 Djup fråga: William Thorson bäste svensk i main genom tiderna? Och med bäst menar jag högst placering. Oh, nej. Finns ju några som nått finalbord: Mattias Andersson, Chris Björin, Janne Lundberg, Erik Friberg, Daniel Bergsdorf. Lundberg och Bergsdorf är bäst med sjundeplatser 1998 och 2005. Citera
beardman77 Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 Herre min skapare va schysst med en svensk som chip-leader i Main Event när det är 27 kvar! Blir det finalbord så kommer jag garanterat sitta limmad vid datorn och kolla hela, vart jag än är, vilken tid det än är. Om inte - gråter jag mig till sömns i en vecka.... Citera
MJ Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 Det enda jag känner till är från turneringarna de senaste åren, men hur började allt? När började han spela och vad? Hur började livespelandet? Har missat intervjuer med grabben ( om det funnits något uttömmande). Citera
valterego Postad 14 Juli , 2014 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2014 Det enda jag känner till är från turneringarna de senaste åren, men hur började allt? När började han spela och vad? Hur började livespelandet? Har missat intervjuer med grabben ( om det funnits något uttömmande). Den har några år på nacken, men håll till godo! http://www.poker.se/artiklar/77960203/martin-jacobson-det-ar-lite-som-att-klaga-pa-att-*******en-skaver.html Citera
blukah Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 hur har stackfördelningen varit på finalborden de senaste åren? Citera
dalton Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 hur har stackfördelningen varit på finalborden de senaste åren? 50 45 36 34 27 22 16 10 7 Citera
WannaSeeMyPig Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 hur har stackfördelningen varit på finalborden de senaste åren? http://www.wsop.com/news/2013/Dec/4511/FINAL-TABLE-SET-AT-2013-WSOP-MAIN-EVENT.html Senaste iaf. Citera
blukah Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 hittade lite info på wikipedia där de hade alla stackar, såg ut som chipleadern de tre senaste åren haft strax över 20% av chipsen. Citera
MJ Postad 14 Juli , 2014 Rapport Postad 14 Juli , 2014 Blir spännande det här. Usel täckning på landet med 3 är det enda som är helt säkert. Citera
tornis Postad 15 Juli , 2014 Rapport Postad 15 Juli , 2014 Kan ha frågats tidigare; livestream på finalbordet, finns det? Citera
Drama Postad 15 Juli , 2014 Rapport Postad 15 Juli , 2014 Kan ha frågats tidigare;livestream på finalbordet, finns det? Kommer finnas 9/11 Citera
Lassis Postad 15 Juli , 2014 Rapport Postad 15 Juli , 2014 Skulle dom inte sluta med November Nine eller har jag drömt det bara? Citera
Nikopolidi Postad 15 Juli , 2014 Rapport Postad 15 Juli , 2014 Stoort jävla grattis martin! gå hela vägen !!! Citera
RayKeano Postad 15 Juli , 2014 Rapport Postad 15 Juli , 2014 Lite info om November Nine spelarna, kul med en svensk och även en norrman...http://m.espn.go.com/general/blogs/blogpost?blogname=poker&id=2049 Citera
Leppo Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Fuck Norrbaggen GO SWEDEN!!! GO GO GO! Citera
jaroiten Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Vad tror ni spelarna gör för deals mellan nu och November? Dels kan de ju byta procent med varandra eller tror ni det är vanligt att de säljer andelar i det här skedet av turneringen också? Vinnaroddsen från Betsson: Poker - WSOP 12:00 WSOP 2014 : Vinnare +3 Jorryt van Hoof 3.50 Mark Newhouse 4.00 Felix Stephensen 4.00 Andoni Larrabe 7.50 Billy Pappaconstantinou 15.50 Martin Jacobson 8.50 William Tonking 15.50 Bruno Politano 24.00 Om man jämför med chipcountsen kan man ju se att Martin har mycket lägre odds än han borde ha om man enbart skulle gå på chipcount. Men det är väl rätt att anta att han är en av de mer kompetenta spelarna på bordet. Särskilt jämfört med t.ex. foosball världsmästaren Billy. Citera
MJ Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Vad tror ni spelarna gör för deals mellan nu och November? Dels kan de ju byta procent med varandra eller tror ni det är vanligt att de säljer andelar i det här skedet av turneringen också? Vinnaroddsen från Betsson: Om man jämför med chipcountsen kan man ju se att Martin har mycket lägre odds än han borde ha om man enbart skulle gå på chipcount. Men det är väl rätt att anta att han är en av de mer kompetenta spelarna på bordet. Särskilt jämfört med t.ex. foosball världsmästaren Billy. Byta procent? I en enbordsturnering är det såklart moraliskt förkastligt, då kan man även byta info om handsignaler. Sälja procent? Väldigt dyr turneringsbiljett och då vill investerarna nog ha kraftig rabatt. Citera
MJ Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Edit: Investerarna vill nog ha kraftig rabatt och det är en dyr turneringsbiljett som ska säljas av. Kommer man vilja sälja? Kommer man hitta köpare ? Citera
jaroiten Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Byta procent? I en enbordsturnering är det såklart moraliskt förkastligt, då kan man även byta info om handsignaler. Det är sant, men skulle ju inte vara första gången pokerspelade tummade lite på vad som är moraliskt rätt eller inte. Men nej kanske svårt att få till något procentbyte snyggt om man inte känner någon annan vid bordet bra sen tidigare. Sälja procent? Väldigt dyr turneringsbiljett och då vill investerarna nog ha kraftig rabatt. Här hänger jag inte riktigt med, spelare lyckades ju sälja till 1drop, nog borde det gå att sälja till det här också. Visst kanske inte helt lätt att hitta någon som vill köpa 50%, men knappast omöjligt, men att sälja ut flera mindre bitar borde inte vara allt för svårt utan att ge bort allt för mycket EV. Citera
MJ Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Tror det är ganska stor skillnad. De som sålde i One Drop säljer kanske med en Mark Up med motivering att de har en fördel på fältet pga djupstackat och fiskratio. I November Nine spelar du inte djupstackat. En snittbiljett går på över $3 milj och det är två prisplatser som betalar mer än det. Tänk om man värderar en biljett till $4 milj då? Blir det inte aningen svårt för den personen att sälja %? Hur mycket måste han då gå ner i pris för att få sålt? Då kommer han få ge upp en hel del i EV tror jag. Kommer han vilja det? Blir mer en försäkring ( en väldigt dyr försäkring enligt mig). Skillnad i One Drop. En duktig spelare sätter ett pris på sin turneringsbiljett och där är priset högre än inköpet. Han kommer troligtvis inte ge upp lika mycket i EV ( om ens något). Citera
stenarn Postad 16 Juli , 2014 Rapport Postad 16 Juli , 2014 Är det någon som vet ifall deal är tillåten i WSOP Main? Har hittat motstridiga källor och vet inte vilka som är legitima. Det är ju ett rätt vidrigt prishopp mellan 2:a och 1:a pris vilket påverkar hela utbetalningsstrukturen. Citera
MJ Postad 17 Juli , 2014 Rapport Postad 17 Juli , 2014 Sammanfattning ( min analys): Turneringarna skiljer sig helt klart åt. Att sälja % i NN kommer vara att köpa en EV försäkring. Försäkringar betalar vi alltid för, men kan vilja ha dem ändå. Spelarna kommer inte lyckas sälja stora delar av biljetten för vad deras EV motiverar. I OD försöker man sälja arbete/skillz. Det är nog inte omöjligt att sälja iväg stora delar av biljetten för mer än ditt EV motiverar. Procent kommer kanske säljas, men det blir ingen bra deal för spelarna. Citera
Recommended Posts