Gå till innehåll

180m 2,5$ PS. 99 early


Recommended Posts

Hej.

De svåraste med 180m tycker jag är early, 3-4 fösta blindsen.

 

Här spelar jag 99 tidigt och jag tycker att jag spelar helt korrekt.

 

Dealt to JAG [9h 9c]

|"ypy^nokepa: folds

JAG: raises 20 to 40

2fold

the duke1958: raises 60 to 100

4fold

JAG: calls 60

NaujasNL: calls 60

*** FLOP *** [2h 2c 5s]

JAG: checks

NaujasNL: checks

the duke1958: bets 165

JAG: raises 255 to 420

NaujasNL: folds

the duke1958: calls 255

*** TURN *** [2h 2c 5s] [4d]

JAG: bets 980 and is all-in

(efter en stunds tänkande)the duke1958: calls 980 :-D :-D

*** RIVER *** [2h 2c 5s 4d] [Td]

*** SHOW DOWN ***

JAG: shows [9h 9c] (two pair, Nines and Deuces)

the duke1958: shows [Ts Ac] (two pair, Tens and Deuces) :shock: :shock:

the duke1958 collected 3130 from pot

JAG finished the tournament in 167th place

 

Han drar helt klart en standard cbet, jag 3bettar han och han bara callar. Jag känner att han helt klart är weak. Turn säger ingenting så jag går all in eftersom jag känner att jag är starkast. Men den där callen av han fattar jag inte. Vad får han för intryck av mig av mina bets och raises tror ni? Ska jag raisa mer/mindre?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt hur löst folk spelar på de där microturneringarna, men jag gillar absolut inte spelet på turn. Jag menar vad tror du kommer syna ett knappt potbet? Bästa scenariot är 88, men sällan FI skulle 3betta en utg raise med sådana händer. AK eller TT+ känns rimligare, AK kan även tänkas vika imo.

Så skulle nog betta kanske drygt 400 för att få syn av fler händer såsom AT(som i detta fallet) och dylikt för att sedan ställa river. Nu fick du förvisso syn ändå menmen.

Men jag är å andra sidan bara en hobbyspelare, så låter proffsen komma med facit, men imo känns shoven på turn inte 100% solid.

 

MVH förstagångare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt hur löst folk spelar på de där microturneringarna, men jag gillar absolut inte spelet på turn. Jag menar vad tror du kommer syna ett knappt potbet? Bästa scenariot är 88, men sällan FI skulle 3betta en utg raise med sådana händer. AK eller TT+ känns rimligare, AK kan även tänkas vika imo.

Så skulle nog betta kanske drygt 400 för att få syn av fler händer såsom AT(som i detta fallet) och dylikt för att sedan ställa river. Nu fick du förvisso syn ändå menmen.

Men jag är å andra sidan bara en hobbyspelare, så låter proffsen komma med facit, men imo känns shoven på turn inte 100% solid.

 

MVH förstagångare

 

För att besvara din fråga så är spelarna på dessa 180manna allt som allt riktigt dåliga, detta är mer av en standard i 2,5dollarz på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att besvara din fråga så är spelarna på dessa 180manna allt som allt riktigt dåliga, detta är mer av en standard i 2,5dollarz på stars.

 

+1

 

finns ett satans bra värde i de om man vill bygga rulle snabbt! UL på river bara, men som tur är e' det bara att regga en ny, de startar ju på bara ett par minuter

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

finns ett satans bra värde i de om man vill bygga rulle snabbt! UL på river bara, men som tur är e' det bara att regga en ny, de startar ju på bara ett par minuter

:-D

 

Ja för dig är de bra värde ja! har railat dig lite grann. :oops:

låg etta med 17 kvar igår och förlora hälften med AK mot AA och QQ. den finska regget olov eller vad han heter drog all in SB mot mig som hade BB. Han A7 jag Ak. åkte ut på 15 plats :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...