Gå till innehåll

Azulon & PLO 2015


Azulon

Recommended Posts

Tjabba.

Har exakt en månad kvar tills min student nu samt 2 ton skoluppgifter samt ett gymnasiearbete som skall vara inlämnade inom 2 veckor. Det blir min högsta prioritet den närmsta tiden så jag måste skala ner på pokern.

 

Jag kommer fortfarande lira lite och uppdatera här någon gång i veckan fram tills sommaren. Sen efter studenten blire hardcore-poker once again. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjabba.

Har exakt en månad kvar tills min student nu samt 2 ton skoluppgifter samt ett gymnasiearbete som skall vara inlämnade inom 2 veckor. Det blir min högsta prioritet den närmsta tiden så jag måste skala ner på pokern.

 

Jag kommer fortfarande lira lite och uppdatera här någon gång i veckan fram tills sommaren. Sen efter studenten blire hardcore-poker once again. :mrgreen:

 

Tjena azu, du skrev till mig medans vi lirade idag men kunde tyvärr inte svara eftersom jag spelade på iPad.. Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty! :)

 

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2488846

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $31.05 - VPIP: 53, PFR: 19, 3B: 15, AF: 4,9, Hands: 230

BB: $108.55 - VPIP: 45, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,5, Hands: 311

Hero (CO): $64.25 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 5854

BTN: $50.04 - VPIP: 18, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3,4, Hands: 146

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with A :spade: A :heart:

Hero raises to $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($3.25) J :heart: 3 :diamond: 7 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($6.25) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.68, BB calls $4.68

 

River: ($15.61) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.50, BB raises to $65.11, Hero ???

 

Är det din standard cbet size på flop? Om inte, varför väljer du den sizen? Är i toppen av din range men kommer aldrig bli exploaterad på den här nivån så jätte profitabel epxlofold imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena azu, du skrev till mig medans vi lirade idag men kunde tyvärr inte svara eftersom jag spelade på iPad.. Hur går det för dig?

 

Ahh, så det var du. :-)

Mja, har gått ganska kasst det senaste. Har inte lirat så mycket poker då jag har pluggat som ett as de senaste veckorna - och då har jag även uteslutit pokerteorin. Är klar med skolan i slutet på den här veckan och nu på fredag åker vi på studentresa till Ayia Napa.

Men efter resan och studenten blir det seriös sommargrind.

 

Hur gåre själv Aragon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty! :)

 

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2488846

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $31.05 - VPIP: 53, PFR: 19, 3B: 15, AF: 4,9, Hands: 230

BB: $108.55 - VPIP: 45, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,5, Hands: 311

Hero (CO): $64.25 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 5854

BTN: $50.04 - VPIP: 18, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3,4, Hands: 146

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with A :spade: A :heart:

Hero raises to $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($3.25) J :heart: 3 :diamond: 7 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($6.25) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.68, BB calls $4.68

 

River: ($15.61) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.50, BB raises to $65.11, Hero ???

 

Är det din standard cbet size på flop? Om inte, varför väljer du den sizen? Är i toppen av din range men kommer aldrig bli exploaterad på den här nivån så jätte profitabel epxlofold imo.

 

Tjabba Hampulito.

Mitt cbet varierar väl, beroende på vad jag prickat och hur draw-heavy brädan är.

 

Vad menar du? /noobzulon :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, så det var du. :-)

Mja, har gått ganska kasst det senaste. Har inte lirat så mycket poker då jag har pluggat som ett as de senaste veckorna - och då har jag även uteslutit pokerteorin. Är klar med skolan i slutet på den här veckan och nu på fredag åker vi på studentresa till Ayia Napa.

Men efter resan och studenten blir det seriös sommargrind.

 

Hur gåre själv Aragon?

 

1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej samma för mig, drog upp rullen till 3,5k ungefär sen hade jag en väldigt dålig vecks så är tbx på strax under 2 k. Aha okej jag förstår, skönt med resa! Kör hårt så ses vi vid borden ! :)

 

Yup, önskar dig all lycka till!

Btw, har du lagt ner ditt mål eller bara slutat uppdatera din dagbok? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sådärja, nu är studenten tagen och jag har ingenting framför mig den här sommaren, förutom att grinda sönder SVS. Mitt mål var i början av bloggen att bygga upp min ynkliga bankrulle (300kr) till 2500kr och därmed gå upp i nivå till 0,5/1. Detta är nu avklarat. Jag kom tvåa i superselman i förrgår och fick ut 500 kr för det. Bankrullen låg då på 2200 och jag bestämte mig för att gå upp och testa lite /1. Jag känner ingen större skillnad mellan /0,5 och /1 tbh.

 

Reggade mig även på partypoker med Hold'em managers "get it free deal" och spelade lite NL4. Shiet vad stor skillnad det är jämfört med Svenska Spel, på Partypoker har dem ju lite koll på läget i alla fall, tyvärr. Som sagt, nu sitter jag och spelar på /1 och mitt nya mål är att bygga upp rullen till 5000kr och känna lite på 1/2, tror dock att det kommer vara ganska mycket bättre spelare där uppe.

 

Sommaren 2014:

Grinda

Pokerplugg

Börja gymma seriöst, än en gång

Börja meditera

 

Graf för de senaste två dagarna:

FClGpHg.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 2525266

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $200.67 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

SB: $240.65 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

BB: $194.13 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :spade: A :heart:

Hero raises to $3, 1 fold, BB calls $2

 

Flop: ($6.50) 2 :heart: 5 :diamond: 6 :heart:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($6.50) 4 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $3.25, BB raises to $9.75, Hero calls $6.50

 

River: ($26.00) Q :heart:(2 players)

BB bets $19.50, Hero raises to $84.50, BB raises to $181.38, Hero calls $96.88

 

Final Pot: $388.76

BB shows 3 :heart: 5 :heart:

BB wins $379.05

(Rake: $9.71)

 

 

 

 

 

Right.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2525299

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $188.35 - VPIP: 27, PFR: 19, 3B: 8, AF: 1,6, Hands: 143

BTN: $214.38 - VPIP: 33, PFR: 19, 3B: 12, AF: 1,1, Hands: 95

SB: $189.73 - VPIP: 21, PFR: 18, 3B: 7, AF: 6,0, Hands: 131

Hero (BB): $211.46 - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 6, AF: 3,6, Hands: 819

UTG: $485.23 - VPIP: 22, PFR: 12, 3B: 2, AF: 5,2, Hands: 265

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :diamond: K :club:

1 fold, CO raises to $3.50, BTN calls $3.50, 1 fold, Hero raises to $10, CO calls $6.50, BTN calls $6.50

 

Flop: ($30.50) 2 :diamond: 4 :spade: A :spade:(3 players)

Hero bets $20.00, CO folds, BTN calls $20

 

Turn: ($70.50) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $55.00, BTN calls $55

 

River: ($180.50) 8 :spade:(2 players)

Hero bets $126.46, BTN calls $126.46

 

Final Pot: $433.42

BTN shows 5 :spade: J :spade:

Hero shows A :diamond: K :club:

BTN wins $422.59

(Rake: $10.83)

 

Nu går jag in i megatilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var mer eller mindre en katastrof för Azulons pokerspelande. Låg back 5 inköp ett tag, runt 500kr. Det är en förjävlig känsla när man lyckas förlora 1/6 del av rullen på någon timme på skithänder/kasst spelat mot megafiskar. Lyckades i alla fall reparera skadan på rullen hyfsat, dagen slutade med ~200-.

 

Märker mer och mer att jag börjat gå på "autopilot" medans jag spelar. Jag har hamnat i en rutin medan jag spelar och tänker inte lika mycket som jag borde. Det ska det bli ändring på nu, istället ska jag analysera mina händer mer och mer noggrann granskning av mina motståndare.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2525648

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $99.29 - VPIP: 30, PFR: 30, 3B: 14, AF: 3,0, Hands: 33

UTG: $98.00 - VPIP: 20, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 5

Hero (CO): $87.68 - VPIP: 23, PFR: 19, 3B: 6, AF: 3,2, Hands: 5248

BTN: $235.99 - VPIP: 36, PFR: 31, 3B: 15, AF: 5,2, Hands: 137

SB: $67.46 - VPIP: 46, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,1, Hands: 39

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with T :spade: T :heart:

1 fold, Hero raises to $3, 2 folds, BB raises to $9.50, Hero calls $6.50

 

Flop: ($19.50) 6 :spade: T :diamond: A :spade:(2 players)

BB bets $13.00, Hero calls $13

 

Turn: ($45.50) 3 :spade:(2 players)

BB bets $32.00, Hero raises to $65.18, BB calls $33.18

 

 

Hur lyder era synpunkter på den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var mer eller mindre en katastrof för Azulons pokerspelande. Låg back 5 inköp ett tag, runt 500kr. Det är en förjävlig känsla när man lyckas förlora 1/6 del av rullen på någon timme på skithänder/kasst spelat mot megafiskar. Lyckades i alla fall reparera skadan på rullen hyfsat, dagen slutade med ~200-.

 

Märker mer och mer att jag börjat gå på "autopilot" medans jag spelar. Jag har hamnat i en rutin medan jag spelar och tänker inte lika mycket som jag borde. Det ska det bli ändring på nu, istället ska jag analysera mina händer mer och mer noggrann granskning av mina motståndare.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2525648

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $99.29 - VPIP: 30, PFR: 30, 3B: 14, AF: 3,0, Hands: 33

UTG: $98.00 - VPIP: 20, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 5

Hero (CO): $87.68 - VPIP: 23, PFR: 19, 3B: 6, AF: 3,2, Hands: 5248

BTN: $235.99 - VPIP: 36, PFR: 31, 3B: 15, AF: 5,2, Hands: 137

SB: $67.46 - VPIP: 46, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,1, Hands: 39

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with T :spade: T :heart:

1 fold, Hero raises to $3, 2 folds, BB raises to $9.50, Hero calls $6.50

 

Flop: ($19.50) 6 :spade: T :diamond: A :spade:(2 players)

BB bets $13.00, Hero calls $13

 

Turn: ($45.50) 3 :spade:(2 players)

BB bets $32.00, Hero raises to $65.18, BB calls $33.18

 

 

Hur lyder era synpunkter på den här handen?

 

Först känner jag att om vi vill raisa turn så ställer vi rakt av istället för o minraisa(vilket jag inte skulle vilja göra. Känns inte som de finns några händer som synar som vi slår. Maybe AT/s isf). Men då har han 0% chans att få färg river, dvs han kommer bara folda sina händer med 0 SD equity.

 

Inte så troligt att vi kommer folda på en spader ändå om vi inte har supermegaread på spelaren. Så syn turn och syn river är att föredra enligt min mening, då får vi även värde av fi's bluffar (elelr typ AK no flush) om han nu har några ist för att kasta bort dom med raisen turn. Endast AA slår oss turn om fi inte redan har färgen, känns inte som de finns några andra händer fi skulle kunna syna med efter en raise om han inte redan har oss eller som i detta fall, får dra billigt för högre färg.

 

Kan ha blivit lite rörigt, men hoppas det går att tyda vad jag vill få fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på jaskithänder. När du raisar så foldar du bort de händer som vi slår och han kommer förmodligen bara syna med färdiga färger, högre set osv.

 

Hade vi varit djupare hade han förmodligen lagt in en syn med typ K hög FD för att du gör det så litet och han får odds till det =)

 

Får tänka på att vi har en fiiiinfin hand i 3bettat pot så det är bara syna ner imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först känner jag att om vi vill raisa turn så ställer vi rakt av istället för o minraisa(vilket jag inte skulle vilja göra. Känns inte som de finns några händer som synar som vi slår. Maybe AT/s isf). Men då har han 0% chans att få färg river, dvs han kommer bara folda sina händer med 0 SD equity.

 

Inte så troligt att vi kommer folda på en spader ändå om vi inte har supermegaread på spelaren. Så syn turn och syn river är att föredra enligt min mening, då får vi även värde av fi's bluffar (elelr typ AK no flush) om han nu har några ist för att kasta bort dom med raisen turn. Endast AA slår oss turn om fi inte redan har färgen, känns inte som de finns några andra händer fi skulle kunna syna med efter en raise om han inte redan har oss eller som i detta fall, får dra billigt för högre färg.

 

Kan ha blivit lite rörigt, men hoppas det går att tyda vad jag vill få fram :)

 

Jag tror att azu ställer med sin raise här, om jag räknat rätt. Är på den berömda midsommarfyllan och sitter på mobilen så vet i fan. Glad midsommar på er hur som helst :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att azu ställer med sin raise här, om jag räknat rätt. Är på den berömda midsommarfyllan och sitter på mobilen så vet i fan. Glad midsommar på er hur som helst :-D

 

Ah, såg det nu. Dock har fi 12 kr till bakom typ (om jag räknat rätt xD), men det kanske handlar om att man vill se fis hand genom att få han o ställa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dags för en update här.

Livet rullar på ganska enkelt nu efter studenten. Vardagarna består mest utav grind och hänga med polare medans helgerna går ut på att kröka till 100%. Hade planer på att gå GMU (grundläggande militär utbildning) nu i Augusti, men det verkar inte gå p.g.a att jag mönstrar en dag för sent för att kunna ansöka. Nästa GMU-omgång börjar i Januari, och det är den jag siktar mot nu. Får ligga i hårdträning i ett halvår nu.. ;)

 

Jag har lämnat svs ett tag nu och sitter istället och grinder hyper-turbos på stars. Tycker dom är sjukt trevliga att spela, och det går hyffsat bra. Sökt runt lite efter BRM för just 6 max hyperturbos utan något vidare resultat, så om ni har någon BRM som någon här inne kör efter så kan ni gärna dela med er. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med turrarna! Vad fick dig att överge svs (eller cashgame kanske är vettigare att fråga)?

 

/Nyfiken

 

Från början var tanken att grinda upp en liten rulle på pokerstars för att delta i några micromillions-event. Efter några hundra hyperturbos insåg jag att det gick hyffsat bra, och att det var roligare än cashgames@svs. Jag köpte ett videopack från Snggrinders som var ganska bra, så jag sitter för tillfället och trycker så mycket volym som möjligt. Däremot har jag inte känt på någon downswing än, variansen ska tydligen vara enorm när man spelar hypers.

 

Så där är varför, men det är inte omöjligt att jag kommer tillbaka till svs inom snar framtid. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...