Skumdum Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Har börjat lira lite headsup-sng nu på unibet och det har gått bra, har vunnit de 5 jag lirat sen jag tog upp det. Nu undrar jag vad som är korrekt att ha som bankroll för att spela på olika nivåer på denna sortens spel. Just nu har jag ungefär 350E på kontot och kör på 20E-nivå. Det kanske är för lite men jag kör nog på det, antingen ner i botten eller upp i skyn. Hur mycket måste man t.ex ha för att kunna kliva upp till 100E? * RP och flytt till Turneringspoker - QoS * Citera
GiLLo Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Rekommendationerna är runt 30 stycken buy-ins.. Men är man skicklig/våghalsig nog bordet det kanske räcka med 15-20? Kan ju komma perioder där man inte plockar hem en ända Citera
Oldboy Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 350 euro? på tok för lite tycker jag du har tydligen bara lirat 5.. lira 1000 till så kommer du att se hur stora fluktuationer det är på HU-spel Citera
rickie Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Jag har en fråga kring det här. Krävs det större rulle till HU SNG än en vanlig, isåfall varför? Har för mig att jag läst att det är så... Men fattar inte riktigt varför fluktuationerna är större i HU Citera
ades_va Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Jag skulle nog köra med ungefär 10 inköp på din nivå, men det beror ju på dina fluktuationer. Citera
Big Less Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Jag skulle nog köra med ungefär 10 inköp på din nivå, men det beror ju på dina fluktuationer. Du skämtar, gissar jag. Fem-sex matcher i rad är hur lätt som helst att torska om man har lite otur och en dipp ner på tio inköp behöver man inte spela länge för att ha. En försiktig general vill nog ha åtminstone 50 inköp. Citera
ades_va Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Du skämtar, gissar jag. Fem-sex matcher i rad är hur lätt som helst att torska om man har lite otur och en dipp ner på tio inköp behöver man inte spela länge för att ha. En försiktig general vill nog ha åtminstone 50 inköp. €20 HU SnG så nöjer jag mig lätt med 10 inköp... Citera
NoSense Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Raken gör ju att det är helt meningslöst att spela dom om man inte är jävligt duktig! Citera
Skumdum Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2005 borde det inte va mycket mindre varians i HU? man spelar ju korten mycket mindre och mer spelaren än vad man gör annars? Citera
Skumdum Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2005 OT: min senaste HU: Hoenke: All in first hand? fluuken: always Hoenke: You start Hoenke: I'll follow fluuken: haha dealt to fluuken: QQ dealt to Hoenke: 89 o hahahahaa... enklaste pengarna jag nånsin tjänat... Citera
GiLLo Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Skumdum: Respekten för pengar är enorm, ey! Citera
Skumdum Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2005 ja,inte trodde jag han skulle syna när jag gick all-in.. men man lär sig nåt nytt varje dag. Citera
Hjort Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 borde det inte va mycket mindre varians i HU? man spelar ju korten mycket mindre och mer spelaren än vad man gör annars? Om du hittar en mycket sämre motståndare så visst, men du kör ju HU-turneringar vilket innebär att du ofta kommer spela med stora mörkar och små stackar vilket är ett recept på rejält hög varians. Citera
Recommended Posts