Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjolahopp!

Eftersom det verkar gå så bra för alla som skriver dagbok så tänkte även jag göra ett försök ;)

Jag kommer att spela 3st 0,15/0,30 Shorthanded NL-bord samtidigt och även försöka klämma in en och annan MTT(5+1, 10+1) För detta har jag en bankrulle på $1000 vilket borde vara ganska lagomt?

Mina största brister i poker sen jag började spela har varit disciplinen, när jag väl har haft en dålig dag så har det gått alldeles för dåligt och har då även spelat för högt utifrån min bankrulle, därför kommer jag köra stenhårt på att alltid ha minst 30xInköp, så om jag går ner under $900 kommer jag gå ner till 0,10/0,20 och går inte upp till 0,25/0,50 föränn $1500. Har dock fått betydligt mer disciplin på slutet så det ska nog inte vara nå problem ;)

Jag kommer posta så mycket händer som möjligt och hoppas självklart på mycket respons, måste juh ta reda på när jag spelar som ett proffs och när jag spelar som en tomte ;)

Nuvarande rulle: $1000

Mål: $3000 (Sen får det självklart rulla på efter jag nått dit också ;))

// StoffeT

* RP, lite kortare - QoS *

Postad

Tid för detta?

(Låter som en officer...USCH!)

Om jag har tid för att spela? Jodå, jag har juh nätterna att spela på, sömn är rätt överskattat ;) Sen har jag möjligheten att ta sovmorgon om jag vill ;) Kör eget, så, jag har ingen arbetsgivare som behöver gnälla över att jag ser trött ut i ögonen :)

Postad

Tid för detta?

(Låter som en officer...USCH!)

Om jag har tid för att spela? Jodå, jag har juh nätterna att spela på, sömn är rätt överskattat ;) Sen har jag möjligheten att ta sovmorgon om jag vill ;) Kör eget, så, jag har ingen arbetsgivare som behöver gnälla över att jag ser trött ut i ögonen :)

Det är nog hur lång tid det skall ta att uppfylla målet som det frågas efter.

Postad

** Game ID 274712727 starting - 2005-07-18 18:53:09

** Skylark [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- dazzyboy sitting in seat 1 with $4.63 [sitting out]

- raymondshi sitting in seat 2 with $30.80

- wussan sitting in seat 3 with $5.16

- NosensePoker sitting in seat 4 with $5.85 [Dealer]

- JamesZero sitting in seat 5 with $18.06

- StoffeT sitting in seat 6 with $29.40

JamesZero posted the small blind - $0.15

StoffeT posted the big blind - $0.30

** Dealing card to StoffeT: Jack of Spades, Ace of Hearts

raymondshi called - $0.30

wussan called - $0.30

NosensePoker called - $0.30

JamesZero raised - $0.90

StoffeT called - $0.90

raymondshi called - $0.90

wussan called - $0.90

NosensePoker called - $0.90

** Dealing the flop: Ace of Spades, Jack of Hearts, 6 of Hearts

JamesZero bet - $5.10

StoffeT raised - $10.20

raymondshi folded

wussan folded

NosensePoker folded

JamesZero went all-in - $12.21

StoffeT called - $17.31

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

** Dealing the river: 8 of Hearts

JamesZero shows: King of Clubs, King of Diamonds

StoffeT wins $37.17 from the main pot

Kommentarer? När han bettade på flop så fick jag känslan av att han satt på AK, eller AQ, hur skulle ni ha spelat om han nu satt på nån av dom två händerna?

Postad
Det är nog hur lång tid det skall ta att uppfylla målet som det frågas efter.

Kanske inte e så dumt att sova ändå, man är visst lite trög =) Förmodligen så syftade han på det, och angående det kan jag väl säga att jag inte direkt har ett tidsmål, utan jag kör bara på helt enkelt.

Tror det är halvfarligt att sätta upp såna mål eftersom det kan nog lätt påverka ens spel om det går lite halvsegt när slutet närmar sig, bättre o bara ta det lugnt ;)

Postad

** Dealing card to StoffeT: Ace of Spades, 2 of Hearts (Big blind)

TNTThomas called - $0.30

diyman folded

zoo56 raised - $0.60

clayts777 folded

1Maverick called - $0.60

StoffeT called - $0.60

TNTThomas called - $0.60

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, Ace of Clubs, 9 of Diamonds

1Maverick checked

StoffeT checked

TNTThomas checked

zoo56 bet - $3.30

1Maverick folded

StoffeT raised - $6.60

TNTThomas folded

zoo56 went all-in - $12.66

StoffeT called - $15.96

** Dealing the turn: 3 of Clubs

** Dealing the river: Jack of Diamonds

zoo56 shows: Jack of Clubs, Ace of Hearts

StoffeT mucks: Ace of Spades, 2 of Hearts

zoo56 wins $32.62 from the main pot

Ibland är rivern trevlig ;)

Postad

** Game ID 274884375 starting - 2005-07-18 22:20:23

** Rivolta [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- Freeze sitting in seat 1 with $32.15

- Skeden sitting in seat 2 with $23.40

- jinifer sitting in seat 3 with $21.53 [Dealer]

- acehigh--1 sitting in seat 4 with $10.60

- JanBananen sitting in seat 5 with $25.68

- StoffeT sitting in seat 6 with $44.65

acehigh--1 posted the small blind - $0.15

JanBananen posted the big blind - $0.30

** Dealing card to StoffeT: 10 of Clubs, 10 of Hearts

StoffeT raised - $1.50

Freeze folded

Skeden folded

jinifer folded

acehigh--1 called - $1.50

JanBananen folded

** Dealing the flop: 10 of Spades, Queen of Diamonds, 7 of Clubs

acehigh--1 checked

StoffeT checked

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

acehigh--1 bet - $0.30

StoffeT raised - $1.80

acehigh--1 called - $1.80

** Dealing the river: 10 of Diamonds

acehigh--1 checked

StoffeT bet - $3.30

acehigh--1 raised - $6.60

StoffeT raised - $9.90

acehigh--1 went all-in - $0.85

acehigh--1 shows: Jack of Clubs, 9 of Hearts

StoffeT wins $20.75 from the main pot

Nu behöver jag inte klaga nå mer på rivern allafall ;)

Postad

Kan nog inte ha valt ett bättre tillfälle att starta dagbok på ;)

Har haft en sjukt fin session:

Träffat mycket bra händer, och mött riktigt dåliga spelare. Kliver av mitt sista 0,15/0,30 bord på fina $98.61 :)

+$220 (Varav 39 dollar på S&G)

Nuvarande bankrulle: $1220

Dags att sova!

Postad

Efter att ha gått lite upp och ner några dagar så slog jag till med en fin andraplats i ladbrokes "Raked hand freeroll" och plussade +274 fina dollars

Nuvarande bankrulle är 1400 så nu är det bara 100 dollar kvar tills jag går upp te 0,25/0,50.

En fråga, jag spelar som sagt oftast en turnering per dag, samtidigt som jag spelar 3 cashbord. Frågan är hur mycket man bör lägga ut på en MTT på en rulle mellan 1500-3000? Har tidigare spelat endast 5+1 och 10+1 turneringar, känns som det är en ganska trygg nivå men samtidigt så är rätt många deltagare. Skulle vilja gå upp och spela 20+2 och 30+3 för att få ner antalet deltagare, frågan är då om det är lite för högt för min rulle och om kompetensen på motspelarna stiger rejält, nån som kanske har erfarenhet av dessa nivåer på ladbrokes tom? ;)

Start: $1000

Nuvarande rulle: $1400

• 2 weeks later...
Postad

Tjoho.

Har glömt bort dagboken lite, men nu kommer den bli aktuell igen.

Startade dagboken på $1000

Har sedan dess spelat stabil cash på 0,15/0,30 samt 0,25/0,50 och slog igår till med en andraplats i ladbrokes raked hand freeroll och en första plats i ladbrokes 20+2 6-seater PL nu ikväll.

Vilket tillsammans gav ca $1100 så nuvarande rullen ligger på $3138

Rullen växte lite väl snabbt och jag hann inte spela allt för länge på 0,25/0,50 så nu är frågan om jag ska fortsätta spela där eller direkt gå upp och testa på 0,50/1,00. Känslan jag fick dom dagarna jag spelade på 0,25/0,50 var iofs att spelet var sämre än på 0,15/0,30, men, kanske lite väl kort tid för att göra den bedömningen.

Fortsätta på 0,25/0,50 eller gå upp o köra 0,50/1,00, vad säger ni där ute? :)

Postad

Fortsätta på 0,25/0,50 eller gå upp o köra 0,50/1,00, vad säger ni där ute? :)

Man måste satsa för att vinna. Känner du att du har edge är det bara att lira. Eller som Stenmark sa "det är ba att åk" GL

Postad

Jag skulle stanna på 0.25/0.5 och försöka dra in lite mer sköna cash och känna att jag verkligen behärskar alla delar av spelet innan jag går upp på 0.5/1 där motståndet faktiskt brukar bli tuffare.

Postad
vilja gå upp och spela 20+2 och 30+3 för att få ner antalet deltagare, frågan är då om det är lite för högt för min rulle och om kompetensen på motspelarna stiger rejält, nån som kanske har erfarenhet av dessa nivåer på ladbrokes tom? ;)

Start: $1000

Nuvarande rulle: $1400

Har spelat en del MTT pa ladbrokes och jag tycker att motstandet ar ungefar det samma pa 20+2 och 30+3 nivan som pa dem lite lagre.

Btw, ga upp pa 0.50/1.

Postad
Jag skulle stanna på 0.25/0.5 och försöka dra in lite mer sköna cash och känna att jag verkligen behärskar alla delar av spelet innan jag går upp på 0.5/1 där motståndet faktiskt brukar bli tuffare.

Jo, tror faktiskt att jag kommer köra ett tag till på 0,25/0,50, eventuellt köra ett 0,50/1,00 och två stycken 0,25/0,50 ;)

Postad

Jo, tror faktiskt att jag kommer köra ett tag till på 0,25/0,50, eventuellt köra ett 0,50/1,00 och två stycken 0,25/0,50 ;)

Snyggt lirat stoffe :)

Postad

Har spelat en del MTT pa ladbrokes och jag tycker att motstandet ar ungefar det samma pa 20+2 och 30+3 nivan som pa dem lite lagre.

Btw, ga upp pa 0.50/1.

Det enda jag tycker man märker skillnad är att på 5+1 och 10+1 är det lite mer aggresivt spel ibörjan, folk går allin med lite allt möjligt, men när man väl kommit efter första pausen då känns spelet ungefär likadant.

Dock så såg jag att 2 av dom som ligger top 10 på yearly leaderboard var nere o spelade den 20+2 jag vann igår, så, det finns nog en hel del duktiga som spelar där enbart för poängen för leaderboarden.

Men men, blir nog o köra nån 20+2 då och då samt satteliten till 45k turneringen.

Näe, nu jävlar ska jag ut och ta lite luft :)

Postad

Återigen slår man till med en fin freerollkväll, tror jag kanske ska börja skriva en renodlad freerolldagbok istället? ;)

15:e plats i ladbrokes leaderboard turnering, +$250, dock så var top 10 en $1200 sat till deras kryssningsveckofinal :|

MEn men, satt igång crusie mania, dubblade lite fint ibörjan och började spela den lite seriösare, stacken växte mer och mer och för första gången så hade jag en stack på över 1 miljon ;) Firade det med att göra två mackor i pausen men missade dock att jag hällde upp ett gammalt glas mjölk så jag tammefan höll på o spy på datorn, huuva, fyfan ..

Kom till finalbord, kom till headsup och första priset i den turneringen är just den där $1200 satten jag missade tidigare, det tråkiga var dock att jag gick in i HU med 350k mot typ 5000k eller vad han hade ;) Han som ledde ville dock hellre ha dom ynka $111 som tvåan fick, var nära o övertala honom att han skulle ge mig segern men han tog väl sitt förnuft till fånga ;)

Hursomehelst, känns najs med en andraplats av 4670 spelare ;)

Cashen börjar kännas stabilare på 0,5/1,0 också, har svängt lite upp och ner men den totala rullen är på $4000 just nu.

Har bestämt att köpa pokertracker inför nästa månad, någon som kör det på ladbrokes? Men jag antar att det int ska vara nå problemas.

Näe, lira en stund till, sen ska man väl typ, jao, sova, eller nått sånt.

• Skapa nytt...