Gå till innehåll

Microgrind motivationstråd!

bing0123

Recommended Posts

Har lirat mtts i ungefär 2 år. Aldrig spelat någon större volym men ligger på ett plus $5,5k på 1-3$ (ca 3500 spel). Ibland händer det att jag sattar mig in till större turneringar (22-215$) och har några djupa resultat, dock inte tillräckligt för att börja spela nämnvärt högre inköp.

Jag är vän (läs ovän) med variansen och får inga psykbryt på badbeats. Ligger på ITM% 17 (liten volym, jag vet) samt en ROI på 68%.

Min fråga egentligen var till er som började grinda Micro mtts:

När kom första stora dingen då ni klättrade upp i nivå eller har ni långsamt grindat er uppåt? Kanske alla som lirar mtts har börjat med cashgame?

Luddig/efterbliven tråd kanske, men är fortfarande tiltad efter att ha subsattat mig till en 109a och gått från chiplead till bust med 49st kvar tack vare en efterbliven ruter på river som krossade min stege. :shock::oops::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För MIG handlar MTTs mycket i att ha tålamod, både i BR management och i själva spelet.

Jag gick från freerolls<<1-3$<<5$<<5-10$. Tog dock ut mycket av min BR så tog låååång tid. Gick sakta uppåt i nivå med spelande satelliter till större turneringar som hjälper en del. Ville gärna inte skotta för stora delar av min BR, aldrig varit min stil och alltid velat vara bekväm när jag spelar (stor BR för nivåerna i MTTs).

Nu kör jag CG på jobbdagarna och MTTs på helgerna, lite för att hålla uppe min BR då pokerstars har sjukt stora fält så slår på din rulle hårdare. Vill du gå upp i nivå ska du ju givetvis aldrig ta ut dina vinster (eller iaf behålla större mängden av den).

Länk till kommentar

Första dingen kom i ett 5$ event för ganska många år sedan, mitt första finalbord där jag fick 1500$ kanske. En vecka eller två senare lyckades jag kvala in till ett event i wcoop. Gick djupt även där, dock inte riktigt hela vägen utan åkte på plats 60 kanske för ~2k$. Detta var under tiden jag gick på gymnasiet dock, så jag tog ju ut allting och sprättade på baller grejer.

Harvade med microturneringar och tog nån småvinst på 500$ då och då. Men spelade för lite och för dåligt för att lyckas bättra på BR. Det var egentligen i september förra året som den liiite större vinsten kom. Klonkade först en 8$ turre för 5k för att sedan veckan efter komma fyra i ett mFTOPS-event för 15k$.

Är väl dock ingen highstakesspelare ännu. Tar ut mycket av vinsterna och har investerat det mesta. Spelar väl ungefär samma nivåer som tidigare, med inslag av lite större turrar emellanåt.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Dåligt drag i tråden! :lol:

Hittade min största klonk för 1k$ nyligen men det spelar ingen roll när variansen tar mig i prutten dagligen. Spelar korrekt och är favorit oftast men är med om så äckliga utdragningar att den senaste klonken glöms bort ganska snabbt.

Sattat mig in till lite dyrare turrar men absolut inte fått in ngn volym på dessa nivår (22-215$) men antar att det är något mindre varians än på micro/low?

(finns det ljus i den långa tunneln av micro-ryss-donk-varians-misär?)

finns ju en drös duktiga mttspelare här, skulle va kul att höra era stories om hur ni tog klivet från microträsket! :)

Länk till kommentar

Var i en liknande sits som dig för några månader sedan, ofta med mycket tankar kring om det går att jobba sig ur micro träsket som du så fint beskriver. I slutet/början utav året så har jag haft mitt livs-run. Tog för ett par månader sedan ett skott på hotter 33$ på stars och lyckades nå ett finalbord som efter mycket om och men ledde till min första större onlinevinst. Efter detta blev det både ett finalbord på hotter 75$ och $50K gtd på party. Detta har väl i grund och botten lett till att jag kan välja turneringar med lite mer omsorg även om jag fortfarande grindar mycket på lowstake, har även tagit ut en del och köpt mig lite kul för, men försök att spara vinsterna på pokerkontot om du vill klättra snabbare. Det bör dock sägas att jag tycker det finns oerhört mycket värde i många av dessa turneringar.

Mitt tips är att försöka kvala så mycket det går till de lite större turneringarna. Fortsätt grinda och pumpa micro/low, men jobba också med för din utvecklings skull. Skaffa coach är ett bra tips som hjälpt många.

Lycka Till!

Länk till kommentar

Dåligt drag i tråden! :lol:

Hittade min största klonk för 1k$ nyligen men det spelar ingen roll när variansen tar mig i prutten dagligen. Spelar korrekt och är favorit oftast men är med om så äckliga utdragningar att den senaste klonken glöms bort ganska snabbt.

Sattat mig in till lite dyrare turrar men absolut inte fått in ngn volym på dessa nivår (22-215$) men antar att det är något mindre varians än på micro/low?

(finns det ljus i den långa tunneln av micro-ryss-donk-varians-misär?)

finns ju en drös duktiga mttspelare här, skulle va kul att höra era stories om hur ni tog klivet från microträsket! :)

syn

Länk till kommentar

Var i en liknande sits som dig för några månader sedan, ofta med mycket tankar kring om det går att jobba sig ur micro träsket som du så fint beskriver. I slutet/början utav året så har jag haft mitt livs-run. Tog för ett par månader sedan ett skott på hotter 33$ på stars och lyckades nå ett finalbord som efter mycket om och men ledde till min första större onlinevinst. Efter detta blev det både ett finalbord på hotter 75$ och $50K gtd på party. Detta har väl i grund och botten lett till att jag kan välja turneringar med lite mer omsorg även om jag fortfarande grindar mycket på lowstake, har även tagit ut en del och köpt mig lite kul för, men försök att spara vinsterna på pokerkontot om du vill klättra snabbare. Det bör dock sägas att jag tycker det finns oerhört mycket värde i många av dessa turneringar.

Mitt tips är att försöka kvala så mycket det går till de lite större turneringarna. Fortsätt grinda och pumpa micro/low, men jobba också med för din utvecklings skull. Skaffa coach är ett bra tips som hjälpt många.

Lycka Till!

Härligt att höra! känns ju som värdet finns pga att folk ofta ryssdonkar med skräp :)

syn

syn på:

turneringar med högre inköp?

mer varians på Micro/low?

Länk till kommentar

Härligt att höra! känns ju som värdet finns pga att folk ofta ryssdonkar med skräp :)

syn på:

turneringar med högre inköp?

mer varians på Micro/low?

Mer varians på micro/low. Låter grymt att fälten skall bli softare ju högre man klättrar. Jag är väl ensam om att ha högre winrate desto lägre jag spelar antar jag ;) Får börja springa bättre när jag skottar helt enkelt.

Länk till kommentar

Mer varians på micro/low. Låter grymt att fälten skall bli softare ju högre man klättrar. Jag är väl ensam om att ha högre winrate desto lägre jag spelar antar jag ;) Får börja springa bättre när jag skottar helt enkelt.

Gorillan har både rätt och fel..mest rätt

Man har högre

winrate mot ryssdonkar i längden men det blir ju mer utdragningar OCH vinster när folk synar all in med K9off osv...

Klart det svider men ew naturligtvis högre ju sämre folk spelar..

Så på mickrolewels blir man utköpt oftare men vinner mer i längden..

Mitt tips är att lowballa hårt och undvika stora potter tills man har tillräcklig

stack för att överleva nån torsk i en all in..

Länk till kommentar

Menade bara att folk generellt spelar löst och aggressivare. Det och de större fälten borde väl göra att variansen ökar antar jag?

Sen är det ju mer svårspelat på högre nivåer såklart för att folk spelar bättre .. aja det kanske jämnar ut sig :oops::-)

Länk till kommentar