Gå till innehåll

Ett försök till comeback inom poker


tornis

Recommended Posts

Gjorde min första eagle på golfbanan förra veckan :ola:

 

Pokervolymen har varit under all kritik (som vanligt då, när jag jämför med andra PFare). O så lär det förbli när plugget satt igång. Att jag 2-tablar gör det inte bättre.

 

Skrotade tanken på att gå upp i cg-stakes tillsvidare. Grindar på tills jag har >2500 bb till nya nivån i cg-rullen.

 

 

Bjussar på en bingoflopp från idag:

 

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 01, 04:06:20 ET 2014

Table Britta Turbo 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Player1 ( $213.19 USD ) - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 8, AF: 1,8, Hands: 123

Seat 2: Player2 ( $408.98 USD ) - VPIP: 21, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 19

Seat 3: Hero ( $455.64 USD ) - VPIP: 1, PFR: 58, 3B: 75, AF: 0,1, Hands: 9519233124

Seat 4: Player4 ( $389.25 USD ) - VPIP: 28, PFR: 23, 3B: 14, AF: 2,0, Hands: 139

Seat 5: Player5 ( $513.93 USD ) - VPIP: 29, PFR: 27, 3B: 17, AF: 5,0, Hands: 75

Player2 posts small blind [$1.00 USD].

Hero posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Kd ]

Player4 folds

Player5 raises [$7.00 USD]

Player1 folds

Player2 folds

Hero raises [$22.00 USD]

Player5 raises [$53.75 USD]

Hero calls [$36.75 USD]

** Dealing Flop ** [ Ks, Tc, Kh ]

Hero checks

Player5 bets [$61.00 USD]

Hero calls [$61.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

Hero checks

Player5 bets [$122.25 USD]

Hero raises [$333.89 USD]

 

Player5 är aggro (75 händer)

 

Pre: R/C, ville inte 5-betta ut honom, lös-aggro spelare som sagt.

Flop: X/C, inga konstigheter, låt grabben betala.

Turn: X/R...?! Vad synar han min X/R med i det här läget? QQ, TT, AJ, (AA och AQ?) och färgstegedrag?!

 

x/c turn o ställa river så kan jag få med mig tidigare nämnda händer o några till beroende på riverkort?!

 

 

Hur borde jag lirat pre/turn/river?

 

 

 

För trött för att själv räkna på detta nu. Får bli imorgon.

 

Augusti

 

Cashgame

 

 

10d8l0p.jpg

 

 

 

Turrar

 

 

2zrqner.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre: om han är lös aggro vill vi väl 5-beta? Han lär ju inte folda om du klickar upp till 110ish, eller? Han har ju dessutom pos på dig.

 

Synar turn och lastar in våra sista 210 eller vad vi nu har kvar på river. Alternativt så kan du beta 100 på river för att försöka få värde om han är riktigt svag. Har han TT, QQ, AK, AJ så lär han dega på river mtp hans aggressivitet (?). Det känns dock meeeh att hålla på att gorma, så jag hade ställt på river.

 

Skön DB och kul att se någon annan som lirar på Britta förresten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Pre: om han är lös aggro vill vi väl 5-beta? Han lär ju inte folda om du klickar upp till 110ish, eller? Han har ju dessutom pos på dig.

 

Synar turn och lastar in våra sista 210 eller vad vi nu har kvar på river. Alternativt så kan du beta 100 på river för att försöka få värde om han är riktigt svag. Har han TT, QQ, AK, AJ så lär han dega på river mtp hans aggressivitet (?). Det känns dock meeeh att hålla på att gorma, så jag hade ställt på river.

 

Skön DB och kul att se någon annan som lirar på Britta förresten :-)

 

Kul med feedback :-)

 

Har redan skrivit ett inlägg, men datorn frös innan jag hann posta :-x blir en sammanfattning.

 

När jag spelade handen resonerade jag som så att jag hade tight image och han lös. En 5bet från mig skrämmer bort hans marginella händer samtidigt som jag vet att han cbettar nästan alla floppar om jag synar. Hade också gärna sett en tunn 5bet här men hatar absolut inte synen heller.

Jo, bettar vi river är det bara att ställa, 218 kvar och 475 i potten.

 

Har börjat åt helvete i september, hade en dip på -550 bb på 50 händer måste vara snudd på rekord för mig. Sprungit riktigt dåligt, -400bb på 3k händer totalt efter halva månaden. Men jag har experimenterat en del med mitt spel o hittat lite spots där motspelare gör misstag så det känns rätt schysst.

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...