Gå till innehåll

/0.5 @ svs, två händer


Farsta

Recommended Posts

ÄR detta dåligt spelat, ger CO, en ganska stor range preflop, sen trips, tptk, top pair post-flop. va inte nådiga med kritik iaf :D

 

Party Poker $50 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2417830

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $193.34

Hero (BTN): $49.25

SB: $20.81

BB: $22.79

UTG: $50.00

MP: $41.90

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is BTN with 9 :club: Q :club:

UTG checks, 1 fold, CO raises to $2.25, Hero calls $2.25, SB calls $2.25, 1 fold, UTG calls $2.25

 

Flop: ($9.00) T :club: J :club: 9 :spade:(4 players)

SB checks, UTG bets $7.12, CO raises to $14.24, Hero calls $14.24, SB folds, UTG calls $7.12

 

Turn: ($51.72) 6 :diamond:(3 players)

UTG checks, CO bets $40, Hero calls $32.76 all in, UTG folds

 

River: ($117.24) A :heart:(2 players - 1 is all in)

 

 

Är det bra att shova här? ska jag flata hans 3-bet, eller 4-beta mindre?

 

Party Poker $50 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2417835

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $211.66

UTG: $86.74

MP: $20.79

CO: $121.23

BTN: $139.83

Hero (SB): $56.76

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is SB with A :heart: K :club:

1 fold, MP calls $0, CO checks, BTN calls $0, Hero raises to $2.25, BB calls $2.25, MP raises to $10.75, CO calls $10.75, 1 fold, Hero raises to $56.51 all in, BB calls $54.26, MP calls $9.54 all in, 1 fold

 

Flop: ($144.06) 2 :spade: 8 :heart: T :diamond:(3 players - 2 are all in)

 

Turn: ($144.06) 9 :spade:(3 players - 2 are all in)

 

River: ($144.06) 5 :club:(3 players - 2 are all in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp.

 

Andra är ju en typiskt jobbig sits som beror helt på motståndet.

Utan reads: Det är svårspelat som fan om vi flattar, svårt att må bra om vi jammar och känns lite skadat att vika..

 

 

Sidenote:

Om möjligt så bifoga gärna stats ist eller mer specifika reads såsom att du sett dom göra nåt spec/dyka upp med en udda tass en liknande situation..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/0.5 är en skum nivå och jag tycker personligen att det är jävligt svårt att skilja på rätt och fel på den nivån i många spots. Antingen är ju folk knasiga som fan eller så är de fit or fold. I Q9s kan man ev 3betta pre mot vissa motståndare. Vill nog gissa på att fold pre är enklare/bättre dock. Som spelad runkjammar jag bara flopp. Orkar inte sitta och spela syn här. Flippar mot 99+,KQo,KQs,AcKc,87s. Är ju således helt jäkla absurt att folda då detta är worst case scenario och folk antagligen stackar av med alla Jx. Utspelar sig handen idag och det är sista helgen på månaden Stackades det ju av med typ 22+. Vi mår väldigt bra här när vi jammar även om vi möter den nittigaste snubben på nivån med andra ord.

 

AK vettefan. Kan nog tänka mig att flatta 3bettet. Med 2 limps och vi sitter i SB (speciellt på denna nivån) vill jag helt klart slå upp större pre. Runt 3-4krish är ju nice imo. På alla nivåer utom /0.5 vill jag påstå att det är standard att få in utan reads. Har du reads / stats? Går ju ev att lira syn också, men får nog bara in för att jag inte orkar något annat ändå.

 

Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp.

 

 

Vill inte låta dryg men jag vill väldigt gärna ha en anledning vrf vi inte ska jamma flopp med dödsmet i mitten 3vägs eller vad det nu var och vi flippar som sagt mot en nötad range. Synar vi in med den här handen mot en hög suckers får vi väl fan stacka av när vi floppar gudomligt :D

 

Edit : Dunno om du är ironisk eller ngt, men imo ska det vara en given jam och vi ska vara glada imo. Du framstår inte som glad i din text :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte framgick så menade jag givetvis att jammen var så självklar att jag höll igen lite ;-)...

Förstår dock inte var i mitt inlägg du fick det till att jag nånsin skulle kunna tänka mig nåt annat?

 

"Kan jag tänka mig att jamma flopp" du låter ju knappast övertygad. Men visst du kanske tycker det är skitcoolt att låta sarkastisk mot folk som spelar /0.5 och bara verkar vilja ha ödmjuk hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan jag tänka mig att jamma flopp" du låter ju knappast övertygad. Men visst du kanske tycker det är skitcoolt att låta sarkastisk mot folk som spelar /0.5 och bara verkar vilja ha ödmjuk hjälp.

 

Orka spinna vidare, det var givetvis ingen sarkasm i det jag skrev, men tyvärr var det väl kanske lite otydligt, det kan jag hålla med om.

 

Om vi tar det såhär..

"Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp!!! :-D:lol::mrgreen: "

Så kanske det är mer tydligt, och inte missuppfattas som

"hmm, Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp... :roll:"

 

Det framgår av båda våra svar att vi givetvis vill ha in det. Folk utrycker sig olika helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka spinna vidare, det var givetvis ingen sarkasm i det jag skrev, men tyvärr var det väl kanske lite otydligt, det kan jag hålla med om.

 

Om vi tar det såhär..

"Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp!!! :-D:lol::mrgreen: "

Så kanske det är mer tydligt, och inte missuppfattas som

"hmm, Första handen kan jag tänka mig att jamma flopp... :roll:"

 

Det framgår av båda våra svar att vi givetvis vill ha in det. Folk utrycker sig olika helt enkelt!

 

Min kommentar kanske uppfattas som dryg, men folk har iaf sagt till mig att man skall vara seriös i dessa trådar så tycker det är lika bra att folk är tydliga när folk som spelar lägsta nivån & är nyreggade på siten så de får tydlig hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kommentar kanske uppfattas som dryg, men folk har iaf sagt till mig att man skall vara seriös i dessa trådar så tycker det är lika bra att folk är tydliga när folk som spelar lägsta nivån & är nyreggade på siten så de får tydlig hjälp.

 

Jag uppfattade det inte alls som att tågrånarn var sarkastisk eller otrevlig på något sätt. Jag vet inte varför du fick den känslan tbh.

 

Om vi skall tala händerna så är ettan en given shove och tvåan borde väl vara detsamma. Inte så att man sitter och njuter när pengarna åker in, men equityn är för bra som påpekats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...