Gå till innehåll

Texas NL Holdem Online - Triss


Recommended Posts

Hej,

 

Jag satt med AC, JC. Jag satt på sb och höjde 2x bb, och 4st synar. Floppen blir QD, 6D, JH. Jag höjer med BB och alla synar. Turn visar en tredje knäkt som ger mig triss. Jag höjer med BB och alla synar igen. Rivern visar 10D, vilket ger ett färgdrag. Jag höjer BB dock och en motståndare höjer med 8X big blind. Alla lägger sig inklusive jag. Gjorde jag rätt? Jag misstänkte att han måste haft stege eller färg så min triss hade ingen chans. Eller skulle jag ha synat? Det var min första hand vid bordet så jag har ingen aning om hur han spelade.

 

Mvh

Zlunky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Varför skriver du BB fram till det handlar om en motståndare då skriver du ut "big blind"?

 

Huruvida du gjorde rätt eller fel beror främst på 1) pottstorlek (10 bbs, 500 bbs?) och 2) stackdjup (10 bbs? 300 bbs?)

 

Jag vet inte varför jag gjorde olika på BB och big blind. Ber om ursäkt. Pottstorleken var då 17bbs tills att min motståndare höjde med 8bbs då potten blev 25 bbs. Stackdjup är jag inte helt säker på vad det är men om det är vad jag tror det är så får man köpa sig in för 20bbs - 200bbs till det bordet jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...