Gå till innehåll

Nightly thirty grand


Anref

Recommended Posts

Hur gör man här egentligen, gillar inte spoten, spelar jag rätt? Ska man syna av fast det är så jobbigt? Jag hade average stack om jag minns rätt, och fi hade varit mycket aktiv på bordet hela tiden, han och den andra med mest marker på bordet turades om att spela varannan pott i stort sett (jag hade en väldigt tight image).

 

Resultatet finns i vitt så vänta gärna glo på det innan ni klurat lite.

 

PokerStars hand #110107800348: Turnering #848169821, $50+$5 USD Holdem No limit - Nivå XIV (800/1600) - 2014-01-14 7:18:51 CET [2014-01-14 1:18:51 ET]

Bord '848169821 27' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: ISultanchikI (26819 i marker)

Plats 2: Ivan Barros (45847 i marker)

Plats 3: gigibaston (78486 i marker)

Plats 4: ded63916 (35173 i marker)

Plats 5: mottybd (77856 i marker)

Plats 6: HERO (35458 i marker)

Plats 8: Faguisau (36710 i marker)

Plats 9: marodon (60679 i marker)

ISultanchikI: lägger ante 150

Ivan Barros: lägger ante 150

gigibaston: lägger ante 150

ded63916: lägger ante 150

mottybd: lägger ante 150

HERO: lägger ante 150

Faguisau: lägger ante 150

marodon: lägger ante 150

HERO: lägger small blind 800

Faguisau: lägger big blind 1600

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [Kd Jd]

marodon: fold

ISultanchikI: fold

Ivan Barros: fold

gigibaston: fold

ded63916: fold

mottybd: raise 1600 till 3200

HERO: call 2400

Faguisau: fold

*** FLOPP *** [3h Kh 8d]

HERO: check

mottybd: bet 3481

HERO: raise 7530 till 11011

mottybd: raise 27389 till 38400

HERO: call 21097 och är all-in

Ej synad satsning (6292) returnerad till mottybd

*** TURN *** [3h Kh 8d] [6d]

*** RIVER *** [3h Kh 8d 6d] [4h]

*** VISNING ***

HERO: visar [Kd Jd] (par i kungar)

mottybd: visar [2d Ks] (par i kungar - lägre sidokort)

HERO vann 73416 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 73416 | Avgift 0

Bord [3h Kh 8d 6d 4h]

Plats 1: ISultanchikI foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Ivan Barros foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: gigibaston foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: ded63916 foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: mottybd (knappen) visade [2d Ks] och förlorade med par i kungar

Plats 6: HERO (small blind) visade [Kd Jd] och vann (73416) med par i kungar

Plats 8: Faguisau (big blind) foldade innan Flopp

Plats 9: marodon foldade innan Flopp (satsade inte)

Tack för att ni tog er tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den handen ska foldas pre ur pos med dryga 20bb som standard. Har spelaren varit väldigt aktiv (som du nämner) så kan det finnas argument för att shova också. Med din tighta image är shove kanske det bästa alternativet ändå. Att flatta tycker jag är iskallt då du kommer få ge upp nästan alla floppar då du sitter för grunt för att kunna floata honom. Mot väldigt aktiva spelare föredrar jag att tighta till min calling-range pre och istället göra det jobbigt för dem på floppen med starkare nävar. Detta eftersom aktiva spelare har en tendens att c-betta över 80%, vilket är väldigt exploitable.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att flatta just i sb är inte så vackert till att börja med. BB killen som kanske åxå ser att han är aktiv för ju en fin spot att bara jamma in hela helvetet när dina 3200 blir som en död peng. Sitter du i bb och han är väldigt aktiv kan jag tänka mig att kika in men då tar jag inte samma linje som dig. Du motsäger dig själv lite där, är han aktiv och gillar att pumpa så ge han repet och syna bara flop. Är ju inte så många kort du behöver vara rädd för på den brädan. Men nu när du spelat som du gjort har du satt fan i båten och då är det bara att börja ro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den handen ska foldas pre ur pos med dryga 20bb som standard. Har spelaren varit väldigt aktiv (som du nämner) så kan det finnas argument för att shova också. Med din tighta image är shove kanske det bästa alternativet ändå. Att flatta tycker jag är iskallt då du kommer få ge upp nästan alla floppar då du sitter för grunt för att kunna floata honom. Mot väldigt aktiva spelare föredrar jag att tighta till min calling-range pre och istället göra det jobbigt för dem på floppen med starkare nävar. Detta eftersom aktiva spelare har en tendens att c-betta över 80%, vilket är väldigt exploitable.

 

Haha, sluta levla! Det va inte många rätt här. Min favorit är "Att flatta tycker jag är iskallt då du kommer få ge upp nästan alla floppar då du sitter för grunt för att kunna floata honom." Om det är nån hand som träffar MEGA måste det väl ändå vara KJs. :D fly fly fly

 

1. Shove

2. Flat (pure ownage flop)

3. 3bets syn

4. 3bets fold

5. 5bets syn

76. Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hatar inte flatten pre lika mycket som övriga, om vi bestämmer oss för att ha en flatrange från sb här så är detta imo en av de 5 bästa händerna att ha i flätrange. fold pre är iaf dåligt och i softa fält tror jag vi bränner en hel del smet i EV om vi jammar pre.

 

Kom in i matchen flugan. Softa fält finns inte 2014 ;)

Skämt å sido, du har såklart en poäng. Men att ha en flatrange med runt 20bb i sb kräver också viss postflopskill. Den besitter inte alla (mig själv inräknad) tror vissa förlorar mer på att flata pre än att jamma, även i softa fält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom in i matchen flugan. Softa fält finns inte 2014 ;)

Skämt å sido, du har såklart en poäng. Men att ha en flatrange med runt 20bb i sb kräver också viss postflopskill. Den besitter inte alla (mig själv inräknad) tror vissa förlorar mer på att flata pre än att jamma, även i softa fält.

saknar redan 2013 :(

å andra sidan utvecklar man inga postflopskills om man inte flattar från små stackar å knackhöjer/floatar lite missade floppar ;-) . just i denna spotten skulle man kunna flatta typ AA, KK, KQs, KJs, QJs, QTs, JTs och sen i princip spela vidare på floppar där vi har drag eller par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saknar redan 2013 :(

å andra sidan utvecklar man inga postflopskills om man inte flattar från små stackar å knackhöjer/floatar lite missade floppar ;-) . just i denna spotten skulle man kunna flatta typ AA, KK, KQs, KJs, QJs, QTs, JTs och sen i princip spela vidare på floppar där vi har drag eller par.

 

Stoppar du in några kungar i shoverangen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppar du in några kungar i shoverangen?

ja, nu plocka jag bara lite nävar spontant utan att fundera särskilt mkt över det, men KTo+ och k8s-kts jammar jag hellre än flat. hur jag väljer att spela beror både på knappens tendenser men även på hur benägen bb är på att lasta in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

 

Tycker du spelar den rätt nice ändå. Jag väljer nog en mindre size post så att han får lite mer utrymme(?) att 3b-bluffa, men det är väl för att jag är vek och äcklig.

Kanske bra att bara kallsyna och låta honom skjuta en gata till?

 

Ja, är nog något, men ville ta reda på vart jag stod och var inte beredd på omslag all-in, när det väl blev så kände jag mig slagen men inte säker, känner mig tvungen att syna har ju backdoor flush och 2par jag kan dra in tänkte jag. K2 finns inte ens i hans range tycker jag vid hans omslag, han känns mer välbalanserad än så, men tydligen inte, och jamma pre gillar jag inte alls då jag bara får syn av bättre, och jag var inte så short.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också för shove pre. Efter flop är det obekvämt men spelet känns helt ok. Har man bestämt sig för att ge sig in i näven så vill man inte släppa denna floppen. (man=jag) :-)

 

Blir lite nyfiken på att du jammar så lågt som k8s flugan!? Här måste jag bli bättre...

shuvar vi pre kommer vi få fold av så mycket gött vi gärna spelar flopp emot och de vi får syn av spelar vi sällan bra mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shuvar vi pre kommer vi få fold av så mycket gött vi gärna spelar flopp emot och de vi får syn av spelar vi sällan bra mot.

 

foldar fi pre mot en shove plockar vi upp 7k, vilket kommer hända fler gånger än fi synar och vi bustar. sen finns det många nävar fi synar med som vi har en flipp mot/har god chans att dra ut. så visst har hokuzz rätt i att shove är bäst för en sämre spelare, vilket majoriteten är, speciellt i sb. men det är de ju i många lägen.

 

dock är det jävligt enkelt att flatta och c/f post eller annat vid kall flopp, eftersom man har 1-2 spots kvar att dubbla.

 

edit: är full på vin så uppfattar inte riktigt om jag skrivit konstigt eller ej.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte dum du :) Men vad är din standard pushrange här mot random fi?

jag är långt ifrån facit, men det är iaf inte tajtare än 22+, Ax, KJo+ K9s+, QJo, QTs+, JTs, (T9s). kan dock tänka mig att flatta vissa händer, samt 3betsfolda några låga Ax samtidigt som jag då givetvis induce3betar lite nötter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

foldar fi pre mot en shove plockar vi upp 7k, vilket kommer hända fler gånger än fi synar och vi bustar. sen finns det många nävar fi synar med som vi har en flipp mot/har god chans att dra ut. så visst har hokuzz rätt i att shove är bäst för en sämre spelare, vilket majoriteten är, speciellt i sb. men det är de ju i många lägen.

 

dock är det jävligt enkelt att flatta och c/f post eller annat vid kall flopp, eftersom man har 1-2 spots kvar att dubbla.

 

edit: är full på vin så uppfattar inte riktigt om jag skrivit konstigt eller ej.....

 

bra poäng där, tack för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror folk överanalyserar lite för mycket. Jam pre kan aldrig va fel, oavsett om knapp är tightare än en getfitta i åskväder, vi kommer kunna få han att folda ut händer som inte ska foldas och är det alternativet jag föredrar.

 

Som spelat gillar jag omslaget flopp, men sizear mindre. Är såklart inget fel på att syna och låta han skjuta bort sig. Kontentan är väl att man kan börja ta banklån när knapphöjningen kommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...