Gå till innehåll

Input på hand


RookieMistake

Recommended Posts

Hej PF och tack för mkt intressant läsning under en tid. Här kommer mitt första inlägg.

 

Planerar en längre presentation inom en snar framtid. :)

 

-------

 

 

Förstod efter flop att han prickat trissen.

 

Pusha före turn kändes fel i och med att han antagligen skulle följt med på vad som helst med sin hand.

 

Skulle jag vikt den på river?

 

Vad säger PF? Jag är nybörjare, så såga mig gärna totalt.

 

Mvh

 

**Giv**

 

Jag [3r, 3h]

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Jag Synar 1.00

FI Check

FOLD

FOLD

 

***Flop***

 

[3s, 6s, 6h]

 

***Bet Runda 2***

 

FI satsar 2.62

Jag synar 2.62

 

***Turn***

 

[3s, 6s,6h] [2k]

 

***Bet runda 3***

 

FI satsar 6.55

Jag synar 6.55

 

***River***

 

[3s, 6s,6h] [2k] [9h]

 

***Bet runda 4***

 

FI satsar 21.84

Jag höjjer 43.68

FI höjjer 65.52

Jag synar 21.84

 

***Showdown***

 

Totalpott 149.06

 

FI [6k, 2r] Kåk Vinnare 149.06

Jag [3r, 3h] Kåk förlorare 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj pre, då kan du plocka upp blindsen, som spelat ser de bra ut men tycker inte du ska förutsätta att han har träffat trissen, absolut ingen garanti och du kan inte sätta folk så specifikt på händer, fundera istället över en kombination av händer han kan ha.

 

på river tycker jag du kan trycka in allt istället för att lämna 20 bakom, du kan ALDRIG NÅGONSIN folda, överväg det inte ens med en sådan hand. han kan ha exakt vadsom, 45 för stege turn är absolut inte omöjligt, alla trissar, allt möjligt skräp, man ser väldigt märkliga saker på låga nivåer.

 

kort svar men ska iväg, lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist cooler, och jag förstår att du funderar över ditt spel i retrospekt eftersom man kan ofta tycka när man är efterklok att man "visste" det, och börja fundera var man skulle ha kommit undan handen och sedan leta sådana tillfällen senare - det sätter hjärnspöken i dig och du börjar göra irrationella beslut baserat på dåliga känslor som du fick då du åkte på det och det med den här handen den där gången.

 

Ibland är det bara så att man kommer smeta in rubbet och förlora och det är INGET du kan göra åt, det går inte att spela poker där du gör beslut som om du såg hans kort om och om igen, det funkar inte så.

 

-- gör som diazo sa, försök tänka i kombinationer, du får betalt av bra mycket fler kombinationer av händer(BRA händer som aldrig viker) än vad du blir slagen av. Således en nobrainer!

 

Ett citat som är tänkvärt som en väldigt duktig pokerspelare på 2+2 sa nyligen lyder såhär: "Fish believe in a story, regs believe in combinations". - Detta citat är ryckt ur en större diskussion som handlade om varför han(och i hans tycke andra bra heads-up spelare) bluffar fiskar oftare än vad de gör vs bra regs, undantag finns det ju förstås, men rent allmänt - I alla fall det var så jävla bra sagt att jag har det lite som ett mantra när jag börjar autopilota i mitt spel så jag kommer tillbaka på banan så fort som möjligt igen och försöker spela "aktivt" och inte bara klicka massa knappar.

 

Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att lämna ett längre svar och det enda jag kommer tillbaka till är att kommentarer är överflödiga.

 

Ni fyller ut de frågetecknen som jag hade i huvudet och således finns det ingen diskussion att fortsätta på.

 

Tack så mycket för input, tar till mig och implementerar allt ni har sagt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist cooler, och jag förstår att du funderar över ditt spel i retrospekt eftersom man kan ofta tycka när man är efterklok att man "visste" det, och börja fundera var man skulle ha kommit undan handen och sedan leta sådana tillfällen senare - det sätter hjärnspöken i dig och du börjar göra irrationella beslut baserat på dåliga känslor som du fick då du åkte på det och det med den här handen den där gången.

 

Tack för mig!

 

Damn detta var så mig bara för några dagar sen, förlorade en stor som denna typ hade triss och han hade 4tal. Vilket gjorde att jag började folda väldigt mycket fast jag hade nuts. Detta var mycket nyligen då jag också är newbie till poker.

 

 

Får man fråga vart och vilka nivåer du spelar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...