Gå till innehåll

Resan från AB freeroll klonk till PCA 2014!


Denta

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Jag som precis lärt mig spelet förklarar han nickar och står kvar och kollar några minuter innan han säger "good luck baby" och försvinner. En av de mer surrealistiska situationer jag varit med om.

 

/Dennis

 

Hela den här resan är surrealistisk ;-)

 

Jag menar.. FÅ SNACKA MED svs represantanten RIKARD ÅBERG. Jag hade kunnit dö lycklig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir riktigt inspirerad av din story och hur allt gick till! Glad för din skull att du tog dig ITM och fick möta diverse pokerproffs på din resa! Bara att langa upp lite händer som kan vara intressanta att läsa om eller mer bilder ;)

 

Tack! Kul att man kan inspirera :-) Får se hur det blir med handanalys/bilder ska försöka lägga upp något mer :-)

Hela den här resan är surrealistisk ;-)

 

Jag menar.. FÅ SNACKA MED svs represantanten RIKARD ÅBERG. Jag hade kunnit dö lycklig!

 

haha, ja det var ju verkligen höjdpunkten av alltihop :lol:

 

Wooowo WP! Extra creds till bilderna! Vilken resa! :D

 

TackTack! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så spelade en session 0,50/1 på svs ikväll och har en hand jag skulle vilja dela med er. Är det ens möjligt för mig att vika river? Jag tänker A5 som enda möjliga hand här från hans synvinkel eller diverse pp

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BTN: $117.25 (117.3 bb)

SB: $195.50 (195.5 bb)

BB: $200 (200 bb)

Hero (MP): $358.10 (358.1 bb)

CO: $332.23 (332.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with T:diamond: T:club:

Hero raises to $3, CO calls $3, 3 folds

 

Flop: ($7.50) 2:heart: 9:club: 3:spade: (2 players)

Hero bets $5.62, CO raises to $14.99, Hero calls $9.37

 

Turn: ($37.48) T:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets $18.74, Hero raises to $41.48, CO calls $22.74

 

River: ($120.44) 4:club: (2 players)

Hero bets $87, CO raises to $272.76 and is all-in, Hero calls $185.76

 

Spoiler!
Results: $665.96 pot ($15 rake)

Final Board: 2:heart: 9:club: 3:spade: T:spade: 4:club:

Hero mucked T:diamond: T:club: and lost (-$332.23 net)

CO showed 6:club: 5:club: and won $650.96 ($318.73 net)

[/hand_history][/converted_hand]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din size på turn är alldeles för liten.

Jag hade sizeat omkring 95-100kr och då haft en perfekt smetsize på river som nog bombar på varenda riverkort som landar.

 

jasså, tänk om tänk rätt då hade aldrig ens tanken på att size'a 100 där men om jag gjort det det så hade handen sett helt klart bättre ut. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår vi 100 har vi väl aldrig bluff här. 60-70 känns fine tycker jag.

 

Känns väl lite väl överkurs kanske, mtp hur handen utspelar sig så är det bara att försöka få in så mycket sås som möjligt. Mtp hur brädstrukturen ser ut och vad för kort som landar turn ska det ju krävas bra mycket för att jag ska bet/syna ngt flopp och sen gå x/r turn med en bluff. När vi inte har fått några reads får vi anta att han är väldigt dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara jag som vill syna turn här ist? ja vi har nöt men vi tar ju bort alla hans idiotbluffar samt att vi blockar ju toppar slå om kan vi alltd göra när han bluffar river också på en del rivers får man raisefolda och andra få in allt på.... vi behöver egenltigen inte pprotecta vår hand lixom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering efter en månad på svs, började spela den 14e februari så inte riktigt en månad men. Har spelat 0.50/1 och 1/2 sen skottat lite på 1/2 PLO. Har inte fått in jättemycket volym pga jobb och annat, men har stadig profit vilket är ovanligt för mig på cg.

 

cppo.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

 

Tänkte skriva en liten månadsuppdatering från mars och vad som händer i April i poker väg för min del.

 

Med över 40h övertid på jobbet så var det inte helt lätt att klämma in poker på schemat, men hann med lite lir. Började månaden med att kvala in till super Sunday Million eventet med 48K runners. Kom på 5116 plats så blev $400 ish. Annars i turneringsväg har det inte varit några super resultat. Pstars startade dock WCOOP i helgen och när jag kom hem från jobbet i fredags så spelade jag en 825FPP SAT till första eventet och kvalade in. 8756 pers spelade och jag lyckades ta mig till en 135e plats. Sista handen var en AKs shove för 13bbs vs AKo och 99. 99 höll och blev ingen $100k win den kvällen.

 

Hade en riktig pokerhelg den här månaden när eddor kom över på en lockdown. Dock jobbade jag på lördagen men hann med en del händer på svs. Började bland annat testa lite PLO, vilket har gått ganska bra. Dock har NLHE gått sämre så ett litet plus på 700 fick det bli den här månaden på 20k händer.

 

I april kommer det i alla fall bli mer poker, bland annat live! Den 26e April så anordnar Pokerstars en fest i Stockholm "VIP club live". Så jag var inte sen med att köpa en biljett i Vip Store. Direkt efter helgen den 26e tänkte jag dra till Rozvadov med Eddor för Redbet opens event. Är riktigt taggad på det, har inte spelat något live sen PCA så ska bli riktigt kul. Är riktigt bra inköp i alla turrar så blir nog att man lirar några stycken, framför allt main med €240 inköp och en €200K gurantee. Vill ni har mer info, snacka med eddor och kolla in den här tråden.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1798258#1798258

 

Är riktig taggad på april hoppas det blir några fina resultat också.

 

Vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJJJJJJJ det gör ont i ögonen av den här storleken på texten. :mrgreen:

 

haha lägg av, tycker det är mycket bättre!

 

tycker text storleken var underbar! :shock:

 

btw GL i April dra gärna lite updates och kanske någon bild från RedBet resan. :-D

 

TACK stefanovic det tycker jag med. Med glädje, har varit dålig på uppdateringar men eftersom det händer en del i april så ska jag bättra mig. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...