Gå till innehåll

Lättaste spelformen att bli vinnande på?


SnarkaBarka

Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelade lite poker (hold'em) för några år sedan, främst CG (full ring och 6-max), men provade även 6-manna SnGs och HU. Jag tänkte börja spela lite igen och tänkte då fokusera på den spelform (CG, SnG, HU o.s.v) som det är lättast att bli vinnande i. Allt gäller typ micro/low-stake. Vad tycker ni, finns det någon som är lättare att bli vinnande i eller är svårighetsnivån samma i alla spelformer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag spelade lite poker (hold'em) för några år sedan, främst CG (full ring och 6-max), men provade även 6-manna SnGs och HU. Jag tänkte börja spela lite igen och tänkte då fokusera på den spelform (CG, SnG, HU o.s.v) som det är lättast att bli vinnande i. Allt gäller typ micro/low-stake. Vad tycker ni, finns det någon som är lättare att bli vinnande i eller är svårighetsnivån samma i alla spelformer? :)

 

Micro sngs är ju hysteriskt lättslagna, samma sak med låga mtts, cashgame finns de väl någorlunda vettiga spelare även på lägsta nivåerna. Överlag är det väl bäst att satsa på det man tycker är roligast och som passar en bäst om man ska spela lågt, gillar man turneringspoker så spela det, gillar man cashgame så spela det, man går ju inte in o gör miljoner på nanostakes längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnGs utan tvekan, sen fr, sh eller HU är upp till dig. Cashgame är inte värt om du inte tänkt köra på svs.

 

Ni som säger turneringar har väl inte fel direkt men variansen är extrem trots stor edge för att spelfälten är så stora.

 

stora spelfält beror ju på vad man reggar, finns turrar med 20-30-100-500-5000-50 000- där får man ju välja själv vad som passar. Sen får jag väl hålla med om varians, mtt har högst varians men det är ju samtidigt lättast att slå, spelar man nano/micro och vill veta var de sämsta motståndet finns så är de ju i nano mtts,

 

följdfrågor blir ju var man gör snabbast pengar: nano mtts

säkrast pengar? inte nano mtts

osv osv.

 

Allt handlar ju om vad man är ute efter. Vill man spela poker för att det är kul, tjäna lite extra smet osv men om man backar så skiter man i vilket hade jag rekommenderat nano mtts.

 

Sitter man med 20kr på kontot och varje öre betyder något hade jag spelat cashgame nano

 

men som sagt, de flesta har väl lite sås utanför, man ställer ju inte en fråga som denna i en panikartat situation där varje öre betyder något (får jag hoppas). Så in och spela de man tycker är kul, hade jag hatat sngs hade jag då inte suttit och spelat de för 1kr38öre mer i timmen om jag verkligen uppskattat mtts/cashgame för lägre timlön.

 

förvirrad text. Jag är förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det förresten några guider om typ 6 max SnGs här på forumet? Hittar bara någon jättegammal när jag söker.. :-)

 

titta lite på matematik och liknande, här är någon random artikel som är rätt god för detta, som en startsten iaf, allt handlar ju om att själv söka kunskap och utvecklas, lycka till och hojta till om några frågor uppstår!

 

http://www.icmpoker.com/en/blog/nash-calculator-and-nash-equilibrium-strategy-in-poker/

 

samt ett gott jävla tips är: gör inte som alla andra, fundera över varför du gör saker, vad du kan göra bättre som ingen annan gör och sen gör det, sen fundera igen, utvärdera igen, och gör om igen. Ingen någonsin blev bäst genom att göra som alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips! Jag har börjat spela 6-max SnGs, kul! Det går rätt bra, videon var till stor hjälp! Dock känns det som att jag är dålig när jag hamnar HU, finns det några bra tips och videos på det? Eftersom ICM inte gäller när man hamnar Heads Up så borde jag kunna kolla på vilken HU-video som helst, va? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips! Jag har börjat spela 6-max SnGs, kul! Det går rätt bra, videon var till stor hjälp! Dock känns det som att jag är dålig när jag hamnar HU, finns det några bra tips och videos på det? Eftersom ICM inte gäller när man hamnar Heads Up så borde jag kunna kolla på vilken HU-video som helst, va? :-)

 

Denna kan vara bra att ha för HU :)

 

nashu.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...