LiNet Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Tjena grabbar. Min newbie fråga är hur ofta ni/man borde riskera att call/reraise för att försöka sätta steg/färg med ett kort kvar efter floppen. Visst, finns många faktorer att ta hänsyn till men en sak jag ofta gör är att om jag inte har något förutom ett kort kvar till steg/färg så limpar jag bara med om nån raisar till river för att se om jag sätter den. Ibland får jag den, ibland inte. Men för att få se rivern får jag ofta satsa en del om jag är Head-up mot en lite mer aggro spelare. Bara säg till om jag ska uppdatera med mer detaljer. Tack på förhand Citera
icehole Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Det är stor skillnad om du är heads up eller 6-10 players Om jag är heads up synar jag gärna små bets / checkar (spelar dock inte heads up) 6 players får man börja räkna potodds för att vinna på det i längden. Givetvis kan man semibluffa 10 players ännu mer konservativt om du inte sitter på nötdraget Citera
LiNet Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 Vanligaste situationen är alltså att någon höjer och resten lägger sig men jag limpar med på mitt färg/steg drag. Sen blir man pott-commited och följer med på en raise på turnen också för att se rivern. Det kostar oftast en bra slant och börjar fundera på om jag ska skita att att söka efter min färg/stege mot agro spelare. Citera
eurythmech Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Det beror ju på vilka odds du har, samt hur stor chansen är att du förlorar när du sätter ditt drag (ie du drar mot en suckerstege eller låg färg). Dessutom vill du nog börja höja dina drag oftare. Citera
Loveless Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Odds hit och dit... Med tanke på din frågeställning antar jag att du är rätt ny på detta (eller förlorat stort länge). Mitt råd till dig är att kasta alla drag där någon satsat innan dig. Om du har färgdrag, eller stegdrag där både hög och lågt kort ger dig stegen, så sätter du den ungefär 1 gång på 3 försök. Det du måste tänka på är att FI "dör" ofta om färgen/stegen träffar vilket gör det svårt att tjäna marker efter din träff. Citera
Staahla Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Odds hit och dit... Med tanke på din frågeställning antar jag att du är rätt ny på detta (eller förlorat stort länge). Mitt råd till dig är att kasta alla drag där någon satsat innan dig. Det var ett riktigt dåligt råd. Läs i stället igenom det folk skrivit här eller i pokerlitteratur om potodds, implicita odds och dylikt så du får ett hum om när du ska lägga dig. Citera
Loveless Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Jo, det är ett förlust spel. Men förlusten är mindre än om du slaskar iväg på alla drag som verkar vara nuvarande taktik. Själv älskar jag denna typen av spelare som inte har full koll på när dragen blir lönsamma. Många kronor som ramlar in den vägen. Citera
LiNet Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 "Tack?" för råden....tror jag Nej jag är inte direkt ny på detta, men man får inte heller mycket variation av träning när man lirar med samma polare varje helg. Men att limpa med i försök att träffa stegen/färgen efter floppen verkar inte direkt löna sig. Ville bara ha lite feedback. Citera
Papa Kubo Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Men att limpa med i försök att träffa stegen/färgen efter floppen verkar inte direkt löna sig. Det lönar sig om förutsättningar är de rätta. Citera
Kotoryu Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Edit: äsch, såg nu att det handlade om no limit. Citera
Recommended Posts