Gå till innehåll

singleraisad pot, 547bb pot flopp med mellanpar


Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Showdownvärde trodde jag bara man hade på river men va fan vet jag.

 

Jag tror inte det förhåller sig så. Min uppfattning är att man tänker sig en visning på aktuell gata eftersom man ju har en femkortshand redan vid flopp. Showdownvärdet ser jag som ett föränderligt tillstånd också, varför man borde kunna se det redan från start så att säga.

 

22 skulle som exempel ha showdownvärde på J74-flopp, medan den inte har det om turn och river blir J och 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra diskutionen intressantare vill kag tillägga att jag hellre foldar bottenset på flopp än den handen jag har nu!

Antar att du refererar till bottenset för att tydliggöra handens relativa styrka i din range, men ändå - bottenset kan väl heller aldrig någonsin foldas här?

 

När bu bettar och bb c/r-ar har ci ett beslut att ta, fold eller raise för att få in det mot combodrag/sets lr nötflushdrag. Personligen är jag ett variansluder och fick våta drömmar om att få in det mot 78s på knapp och QJs på bb. Få knappen 3bettar så pass friskt så tror jag inte ärligt att han har TT jätte ofta. 9T och 99 har vi trots allt en blocker emot.

 

Jag håller inte riktigt med om att det bara är fold eller raise, men kanske tänker fel mtp positionen eller nåt. Mitt spel är syn på bb:s raise.

 

Med floppchecken ökar chansen att det spårar ur för någon av övriga spelare. Knappen betar av naturliga orsaker brett, vilket skulle kunna få en uppmärksam och misstänksam spelare i bb att hitta på något konstigt. Vi håller en stark hand i totalen med ok sd-värde och fina utvecklingsmöjligheter, vilken om jag tänker rätt tjänar på att motståndarna spelar sämre drag vidare. Med A :d: 9 :d: är en höjning nästan kriminell. Givet allt detta:

 

- Vår range blir roligare att experimentera med.

- Vår range blir roligare att balansera.

- Det försvårar för övriga spelare att spela handen perfekt.

- Det ökar övriga motståndares förhoppning om att det finns fold equity.

- Kort som förbättrar vår hand ses många gånger som bra representationskort för en bluffande motståndare.

 

Så går mina tankebanor kring att flop4beten inte riktigt ser bra ut i mina ögon. Lär finnas någon extrem sjukhet i mitt tankesätt, men tar ödmjukt emot rättningar för att lära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey markus, här har jag satt ihop en range för fi som kan tänkas få in det på flopp med tanke på texturen.

 

TT-99,44,AdQd,AdJd,Ad5d,Ad3d,Ad2d,QdJd,T9s,8d7d

Den är säkerligen lite generösare än det som händer i verkligheten, men samtidigt kommer A2s A3s A5s inte ha något val än att få in det eller folda när det spelats som det gjort. anledningen till att jag tog med dom låga flushdragen var att det finns runner runner stegar till dom.

 

Mot denna range har vi 45.489% equity, så mao behöver vi inte mycket fold equity för att rättfördiga vårt beslut.

 

med 44 mot samma range har vi 45.428%, nackdelen är dock att vi kan dra dött en hel jävla del.

 

Kört i pokerstove så litar på utgången

Frågan är då, Vad får vi helst in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, nu är tanten trött på mig då hon vill på stan och jag sitter i pokerstove och kör ranger, kommer bli sista posten ikväll.

 

med k9dd har vi emot följande range TT-99,44,QdJd,8d7d (toprangen hos fi)

har vi 39.366%

 

med 44 mot samma höga range har vi 18.182%

 

rent generellt, vad vill du helst ha in?

Så då står följande fråga. Hur vill du spela bottensettet? jag tog ner range lite för att passa till en range som vill få in det flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här med pokerstove är helt obekant för mig och jag har ganska svårt att konkretisera vad jag menar exakt. Tänker inte att folda, snarare en väg för att behålla de händer vi har bättre equity mot. Om man 4betar i detta läge kommer ju aldrig såna händer göra något annat än att folda, medan de vid syn kan få för sig att göra en höjning eller syna in sig med händer vi dominerar och kan få betalt av.

 

Angående bottenset menar jag bara att jag aldrig skulle folda. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, nu är tanten trött på mig då hon vill på stan och jag sitter i pokerstove och kör ranger, kommer bli sista posten ikväll.

 

med k9dd har vi emot följande range TT-99,44,QdJd,8d7d (toprangen hos fi)

har vi 39.366%

 

med 44 mot samma höga range har vi 18.182%

 

rent generellt, vad vill du helst ha in?

Så då står följande fråga. Hur vill du spela bottensettet? jag tog ner range lite för att passa till en range som vill få in det flopp.

 

Vissa är fulla vid borden, andra på forumet. Släpp detta och gå och lägg dig. GG WP osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta och avsluta denna tråd med att säga att min hand stod och jag fick hem en fin pot :)

 

Var nog sista gången jag postar en hand på pf för diskution av den enkla anledningen att man fick få svar som hade något intellektuellt värde.

 

Lite trist är det allt med tanke på alla duktiga spelare som säkert läser här. Det är ju dock inte särskilt konstigt. De som är duktiga har ju lagt ner en ohygglig energi på att bli det och tycker kanske inte att andra bara ska få lära sig allt utan något direkt jobb.

 

Jag tycker i alla fall att det hade varit roligt med en mycket mer aktiv och relevant del för handanalyser, det här är ju ändå ett pokerforum. Skulle ha funnits något sätt att aktivera alla forumiter just kring detta. Typ att pokerstars ger en WPT-biljett till den bäst skrivna handanalysen under en given period. Eller att svenska spel erbjuder en coachingtimme med William Thorsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag mig själv att skylla då jag inledde med att framstå som årets "douche". Med det sagt så var det inte för att håna eller förnedra någon. Ville bara poängtera att det inte fanns ett intresse för uppenbara svar. Som tur är så har jag en del vänner jag får hjälp av med analysera osv. Jag la egentligen inte upp handen för att ta reda på om min push var +ev. Jag la upp handen för att jag tyckte att det var en intressant situation då jag inte tog min std linje med att Cbetta, personligen så kommer jag Cbetta ibland och ibland inte, beror helt enkelt på vilka som sitter i blindsen osv, då vi kommer att få folda en del turn och en hel del river om man blir checkraisad och spelar handen som en bluffcatcher, den linjen jag valde på flopp gjorde så att kag kunde realisera min equity direkt på flopp då jag vet att den står helt okey mot rangeras som finns på flopp. Problemet med att spela som jag gjorde bar att jag isolerarde mig mot en jätte stark range, set eller kombodrag. Det betyder att man tappar värde mot eventuella spazzer hos fi, vilket inte gör så jätte mycket så jag kommer att få folda mycket. Tänk på hur många turnkort man mår fysiskt illa av i det läge om det spelas cbet o bb checkraisar och vi synar. Det är i princip bara ruter A som är kul att se.

 

Skriver på mobilen så är lite rörigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara få in det kommer aldrig vara något fatalt misstag eftersom man som du skriver har fin chans mot precis alla händer. I tider där pokern i alla fall blivit svårare gäller det väl dock att hitta nya saker och personligen har min vinstkurva för 2.5/5 förbättrats och stabiliserats sen jag började spela gatorna i tur och ordning snarare än att bara stoppa in allt så fort man har bra equity. Nu gör man ju som bekant undantag från sin strategi lite då och då, men för att stoppa in på denna bräda skulle jag hellre välja någon annan draghand som sagt.

 

Redigering: Jag tycker att det är roligt med postade handhistoriker så hoppas du kommer fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du tvungen så var du tvungen. A man's gotta do what a man's gotta do. Bra där, sheriffen.

 

Jag sköt sheriffen.

 

Det är sanslöst att det ens ska behövas i dagens tuffa hårda pokerklimat där t.o.m fisken kan beräkna pottodds och liknande.

 

Markus800:

Jag stoppar inte in det några drag alls här egentligen tbh, gillar också att spela flera gator men i vissa spots får man göra ett beslut,

 

AKs kommer jag aldrig spela såhär

AQs kommer jag aldrig spela såhär

AJs kommer jag aldrig spela såhär

KQs kommer jag aldrig spela såhär

KJs kommer jag aldrig spela såhär

QJs kommer jag aldrig spela såhär

78s kommer jag aldrig spela såhär

44 kommer jag aldrig spela såhär

99 kommer jag aldrig spela såhär

9T kommer jag aldrig spela såhär

 

Den enkla anledningen är att jag inte vill isolera mig till starkare händer eller händer som har otroligt mycket Equity.

 

 

Det finns 2 händer jag kan tänka mig spela som jag gjorde på detta sätt, det är K9s och A9s och det är endast emot en helt unknown så jag inte behöver tänka på att balans. När jag spelar som jag gjorde här kan jag i princip bara ha en av dessa 2 händer, då jag cbettar allt annat eller checkfoldar det andra.(som jag tidigare skrev så cbettar jag denna med beroende på vem som sitter i blindsen)

 

Det som är intressant med K9s samt A9s är att vi kan ofta få in det mot andra drag och dom krossar vi. A9s är snäppet bättre då vi inte blockar KQdd KJdd.

den lilla fördelen med K9s är vi dessutom har en runner runner stege.

 

som du själv sa: Vad vi än får in det emot så har bra Equity.

 

Jag är vanligtvis ingen spazzmonkie som stoppar in deg hursom helst utan eftertanke innan jag gör det :P

Varje move har sin spot och jag tyckte att jag valde denna väl, även om det ser spazzigt ut innan man går igenom det ordentligt.

 

Personligen tycker jag denna spot var intressant medans andra bara verkar se det som att man väljer att stoppa in det bara för att man har bra Equity utan att man tänkt efter varför.

 

Jag reppar i princip ingenting här heller vilket kan vara till en fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...