Gå till innehåll

Propaganda & Turrar med Bjoelle


bjoelle

Recommended Posts

Var ingen vidare bra start på SM för mig själv, men jeflar vilket fält det var kvar i 6-maxen med 20-30kvar. Jag satt och sexchattade med Valterego om vår drömlineup. Tyvärr stöp en efter en när till slut klubbprofilen Plzd2beatU åkte ut på 5e plats kände jag inte längre igen några nick.

 

Idag laddar man om i var fall. 8-game brukar bli ett jävligt roligt event, gemytlig stämmning runt borden och ett kul spel. Sen turbon är ju alltid kul, tjoff tjoff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som så många andra har man ju lite fetisch för turneringar med det lilla extra. Avatar, Ful keps, Pokal, Klocka... osv.

 

Kunde nästan känna tyngden av klockan på armen i det ultimata klock-eventet FLH 6-max i vad jag kallar "Baguette-scoop". Bra för att folk suger på FLH, men också för att fälten är små. Sen kom den rödvinsfulle neuville25 och körde upp baguetten i röven på mig. The end.

 

Se det som ett humoristiskt whine-inlägg. För nu laddar vi om för dagens SM-event, ett FLH-FTOPS och kanske baguette-scoop mixed.

 

Var med och tjata med Koivu&Egon igår igen. Valtergo försökte trigga mig hårdare än någonsin att needla koivu, vilket jag både gör mycket och är ganska duktig på. Men försökte hålla mig lagom. Var dessutom lagom disträ med några bord uppe, lite "ehhh hmmm".

 

Lycka till alla som spelar, måste bäste hen bli lowroller-mästare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Varit dött med pokerrelaterade uppdateringar här.

 

Precis som förra updaten har jag kännt hur vänsterarmen började bli tung, men bidde inget denna gången heller. 9e plats i NL Mörkpoker 200ingen får väl ändå anses som en duglig start på SCOOP för en sådan som mig som primärt spelar låg, några mellan och alla troll-mellan. Tror nog det blir 2kn i FLH-eventet.

 

Apropå podcasten, så nämner Koivu en del angående förbundet som jag tycker är intressant. Det är tyvärr så att merdelen av den feedback vi får är av det negativa slaget. Kanske är vi inte bättre än att det är rimligt. Men som det är i nuläget är det vi som steppade upp för att sitta i förbundet, och det var inte många som gjorde det. Samtidigt är ju kritiken såpass stor att man kan anse intresset stort nog för att berättiga förbundets existens.

 

Hur som hoppas jag att förbundet kan fortsätta utvecklas, och med en förmodad kommande förändrad spellagstiftning i Sverige hopppas jag att det är många av alla er pokerspelare som tänker till och inser vikten/nyttan med förbundet. Vi behöver alla medlemmar vi kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Inte skrivit här på ett tag, blir när det finns något att skriva om.

 

Var på Åland förra veckan, delvis för att spela PPC, delvis för att representera förbundet på plats inför cashgamet. PPC är som vanligt en trevlig turnering, cashgamet ska jag väl inte beröra mer än att jag tror på idén, är tacksam för spelarnas närvaro och tror att efterproduktionen kommer vara ett rejält lyft.

 

Mitt eget spel rullar på, eller ja, tycker jag gjort ett lyft rent kvalitetsmässigt, men vet väl inte om jag är så nöjd med resultaten. Tanken är väl dock att dra ner lite på volymen under sommaren, vilket inte nödvändigtvis är negativt. Kan vara skönt ibland att vara lite mer spelsugen när man väl spelare.

 

Sen har vi ju Poker-SM Live 2014, skickade ut pressreleasen från förbundet igår. Jag och förbundet tror så oerhört hårt på Helsingör som spelplats. Det är en fin venue, Helsingör är en trevlig stad, och det ger helt andra möjligheter än tidigare till folk att ta sig dit om så för en dag eller två.

 

Då jag ägnar rätt mycket åt min tid med planering av eventet uppskattas alla former av input, det går bra att ta dom i tråden för eventet här på PF, här, via PM, via facebook/skype om ni har mig där, eller på förbundets info-mail. Det kan handla om allt från tips på roliga sidoaktiviteter till en tanke om ett kul turneringsformat, alla tips uppskattas. Poker-SM är ju faktiskt inte förbundets, utan spelarnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...