Gå till innehåll

~ NL10 grind ~


crazyfrog123

Recommended Posts

Dags för en ny dagbok!

 

Bakgrund: Började med poker 2008 nånstans och var en förlorande/breakeven spelare (tack vare rakeback) på micronivåer. Körde i något år och gav sedan upp drömmen för att spendera mer tid med flickvän och sköta skolan. Nu är jag dock arbetslös och vill kunna tjäna lite pengar under denna tid.

 

Nutid: Spelar NL10 och NL20 på microgaming. Började spela igen under oktober förra månaden och slängde mig in i spelet direkt vilket resulterade i många inköp ner. Började analysera mitt spel ganska snabbt och har utvecklas dagligen och känner mig en livstid mer bekväm i mitt spel nu.

 

Framtid: Målet är att tjäna tillräckligt mycket pengar för en egen lägenhet + hyra i ett halvår och i bästa fall kunna försörja mig på poker.

 

Denna dagboken kommer användas till frågor och funderingar som jag har, handhistorik och resultat över mitt spel. Är mycket intresserad av sweat-sessioner via teamviewer så känn dig mer än fri att pma mig för det ändamålet.

 

Graf: http://i.imgur.com/Yyxz2Pa.png

Stats: http://i.imgur.com/TuK5mST.jpg

 

 

Torsdag 14 november

3,056 SEK | 39.26% | 723 points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 14 november

4,853 SEK | 40.27% | 1001 points

+ 1797 SEK

 

Två sessioner idag för 4 inköp upp. Avverkade en bonus på 1400 också så nu är det dags att flytta rullen och påbörja en ny välkomstbonus. Funderar på att sätta in 3500 på en annan microgaming sida och 1300 på en riktigt fiskig sida. Rakebacken bör komma imorgon nångång så tänker använda de pengarna till att "chill"-spela 1$ SNG's medan jag väntar cashouten.

 

Olycklig_fisk: Vad är 14k och vad är det för slutsatser jag drar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 14 november

4,853 SEK | 40.27% | 1001 points

+ 1797 SEK

 

Två sessioner idag för 4 inköp upp. Avverkade en bonus på 1400 också så nu är det dags att flytta rullen och påbörja en ny välkomstbonus. Funderar på att sätta in 3500 på en annan microgaming sida och 1300 på en riktigt fiskig sida. Rakebacken bör komma imorgon nångång så tänker använda de pengarna till att "chill"-spela 1$ SNG's medan jag väntar cashouten.

 

Olycklig_fisk: Vad är 14k och vad är det för slutsatser jag drar?

 

Helt onödigt att posta grafer med sånt litet innehåll. Att dessutom att sitta dagresultat känns ju helt åt helvete. Inte ställer då dig på vågen för att kolla din längd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, efter en helg utan poker så är rullen nu flyttad till ett nytt MicroGaming-skin.

 

Blev mycket varmt välkommen med 9 inköp upp första sessionen, man tackar och tar emot! :-)

 

Rulle: 620$

Pokermässiga mål för resterande 2013:

* 4-6 bord, upp till 8 vid värde

* Grinda rakeback och bonusar, tillåter rullen så flyttar jag upp till NL20

* Utveckla mitt spel

* Spela in en session

* Hitta en "study-group"

* Dominera n00bs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel på värdet här inte!

 

Hero (SB): €30.37

BB: €26.66

 

Hero posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has A:heart: A:club:

 

Hero raises to €0.35, BB raises to €0.85, Hero raises to €2.35, BB raises to €5.45, Hero raises to €30.37 and is all-in, BB calls €21.21 and is all-in

 

Flop: (€53.32, 2 players) 5:diamond: 2:spade: 5:club:

 

Turn: (€53.32, 2 players) Q:heart:

 

River: (€53.32, 2 players) 3:club:

 

Spoiler!
Hero shows A:heart: A:club: (Two Pair, Aces and Fives) (Pre 83%, Flop 96%, Turn 100%)

BB shows K:club: T:club: (One Pair, Fives) (Pre 17%, Flop 4%, Turn 0%)

Hero wins €52.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter solsken kommer givetvis regn. Brukar inte spela på natten och det märktes på spelet, helvete vad aggressivt det är och få folk som spelar. Körde overall ofokuserat under större delen av natten och skottade hejvilt på högre nivåer. Trodde jag hade lärt mig dessa misstag, men icke.

 

Sätter upp nya regler för ett mer fokuserat spel, där jag inte nödvändigtvis prioriterar rakeback.

 

* Enbart NL10

* Stoploss på 4 inköp

* ENDAST 3 BORD, ETT PÅ ANDRA SKÄRMEN

* Vid minskat fokus/b-game/jaga-backet - försök hitta det i min själ att stänga ner.

 

Rulle: $501..

1053 points

2k händer

 

JoxXx: Tack, behöver det i stunder som dessa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var helt vilse i denna handen.. bör jag ha raisat floppen istället? Och som spelad, foldar jag turn?

 

BB: €10.00

UTG: €10.51

Hero (MP): €10.00

CO: €9.40

BTN: €21.74

SB: €14.75

 

SB posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has A:diamond: A:club:

 

UTG raises to €0.30, Hero raises to €0.90, fold, fold, fold, fold, UTG calls €0.60

 

Flop: (€1.95, 2 players) J:club: 3:club: T:diamond:

UTG bets €1.10, Hero calls €1.10

 

Turn: (€4.15, 2 players) K:heart:

UTG bets €2.40, Hero raises to €8.00 and is all-in, UTG calls €5.60

 

River: (€20.15, 2 players) K:diamond:

 

Spoiler!
UTG shows J:spade: J:diamond: (Full House, Jacks full of Kings) (Pre 19%, Flop 86%, Turn 86%)

Hero shows A:diamond: A:club: (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 81%, Flop 14%, Turn 14%)

UTG wins €19.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En donator glider in och openshovar ATC

 

$574 (-$51)

1862

2.57%

454 händer

 

 

 

 

BTN: €8.18

Hero (SB): €10.10

BB: €11.17

UTG: €10.00

MP: €4.75

CO: €3.40

 

Hero posts SB €0.05, BB posts BB €0.10, UTG posts DB €0.10

 

Pre Flop: (€0.25) Hero has K:heart: K:spade:

 

UTG raises to €0.50, fold, fold, fold, Hero raises to €1.75, fold, UTG raises to €10.00 and is all-in, Hero calls €8.25

 

Flop: (€20.10, 2 players) J:heart: 7:diamond: K:diamond:

 

Turn: (€20.10, 2 players) A:diamond:

 

River: (€20.10, 2 players) T:heart:

 

Hero shows K:heart: K:spade: (Three of a Kind, Kings) (Pre 86%, Flop 83%, Turn 75%)

UTG shows 9:heart: Q:diamond: (Straight, Ace High) (Pre 14%, Flop 17%, Turn 25%)

UTG wins €19.10

 

 

 

 

 

 

BB: €47.26

BTN: €20.86

Hero (SB): €35.91

 

Hero posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has 8:heart: A:club:

 

BTN raises to €0.50, Hero raises to €1.75, fold, BTN raises to €20.86 and is all-in, Hero calls €19.11

 

Flop: (€41.82, 2 players) 4:spade: 3:diamond: K:spade:

 

Turn: (€41.82, 2 players) 4:diamond:

 

River: (€41.82, 2 players) Q:spade:

 

BTN shows 5:club: 3:spade: (Two Pair, Fours and Threes) (Pre 36%, Flop 78%, Turn 80%)

Hero shows 8:heart: A:club: (One Pair, Fours) (Pre 64%, Flop 22%, Turn 20%)

BTN wins €39.73

 

 

 

 

 

 

SB: €27.90

BB: €19.55

Hero (BTN): €10.00

 

SB posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has Q:diamond: Q:club:

 

Hero raises to €10.00 and is all-in, fold, BB calls €9.90

 

Flop: (€20.05, 2 players) 5:club: 4:spade: 8:diamond:

 

Turn: (€20.05, 2 players) 6:club:

 

River: (€20.05, 2 players) K:diamond:

 

BB shows 7:club: 7:diamond: (Straight, Eight High) (Pre 18%, Flop 24%, Turn 98%)

Hero shows Q:diamond: Q:club: (One Pair, Queens) (Pre 82%, Flop 76%, Turn 2%)

BB wins €19.05

 

 

 

 

 

BB: €28.00

BTN: €10.45

Hero (SB): €10.00

 

Hero posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has A:diamond: 7:diamond:

 

BTN raises to €0.50, Hero raises to €2.15, fold, BTN raises to €10.45 and is all-in, Hero calls €7.85 and is all-in

 

Flop: (€20.10, 2 players) T:diamond: K:spade: 4:club:

 

Turn: (€20.10, 2 players) 9:club:

 

River: (€20.10, 2 players) T:heart:

 

BTN shows 9:diamond: 6:heart: (Two Pair, Tens and Nines) (Pre 37%, Flop 23%, Turn 93%)

Hero shows A:diamond: 7:diamond: (One Pair, Tens) (Pre 63%, Flop 77%, Turn 7%)

BTN wins €19.10

 

 

 

 

 

UTG: €47.36

CO: €10.00

Hero (BTN): €27.36

SB: €11.32

BB: €10.00

 

SB posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

 

Pre Flop: (€0.15) Hero has 3:diamond: 3:heart:

 

fold, CO raises to €10.00 and is all-in, Hero calls €10.00, fold, fold

 

Flop: (€20.15, 2 players) 4:heart: 6:club: K:heart:

 

Turn: (€20.15, 2 players) A:heart:

 

River: (€20.15, 2 players) T:spade:

 

CO shows 8:spade: 9:spade: (High Card, Ace) (Pre 54%, Flop 28%, Turn 9%)

Hero shows 3:diamond: 3:heart: (One Pair, Threes) (Pre 46%, Flop 72%, Turn 91%)

Hero wins €19.15

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spewiga? Får ju in det bäst alla gånger. Tråkigt att variansen är bakom hörnet bara.

 

QQ och KK får du in bäst, 33 tror jag nästa du är slight dog men inte hundra och pallar inte´slå den heller, resten är typ 60/40 så inte direkt megafavorit.

 

 

Du spelar en del händer väldans konstigt.. Man behöver ju inte syna in 33 för som bäst ha en flipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ och KK får du in bäst, 33 tror jag nästa du är slight dog men inte hundra och pallar inte´slå den heller, resten är typ 60/40 så inte direkt megafavorit.

 

 

Du spelar en del händer väldans konstigt.. Man behöver ju inte syna in 33 för som bäst ha en flipp.

 

33 är 53% favorit, vilket är ganska thin vid närmare eftertanke, så den handen hade jag lätt kunnat släppa. Men resten får jag in alla dagar i veckan mot denna killen. Dynamiken gör att vissa händer ser retarderade ut.

 

Tråkigt att jag gick förlorande ut ur detta slaffs, men är samtidigt glad över att det finns folk som öppendonerar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spewiga? Får ju in det bäst alla gånger. Tråkigt att variansen är bakom hörnet bara.

 

QQ: höj 2,5bb pre

 

A8o: om du vill spela mot aggrodonken så syna bara pre istället för bluffa. Förstår inte hur man vill ha in det 200bb deep med denna hand

 

A7s: väljer att syna pre som A8o handen och spela om den. Ingen idé att bluffa aggrodonken

 

33: fold pre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder procenten?

 

QQ minraise pre.

 

A8o fold pre, brutalt kass att 3betta mot i princip alla spelare. Få in A8o 200bb djupt borde vara straffbart också. Du kanske inte ska 3betta så light om han 5xar knappen? :D

 

Samma med A7s som ovan, 3betta inte light om ngn 5xar i position.

 

33 vill jag gärna se hans pushrange om vi ska få in det som "favorit" flippar mot alla överkort, oavsett hur fisk han är så kan han ju helt klart dyka upp med överpar. Riktig onödig varians bara. Vad fan är du för snubbe egentligen, spela ut folk istället för att sitta och "hoppas" att du har en flipp :D Bättre än så lär du ju vara.

 

I övrigt önskar jag dig all lycka, försök fokusera. Synd att ingen av händerna är korrekt spelad någonstans och att du whinar på dåligt spring. Kan ju börja med att ha fokus/inte spela tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder procenten?

 

Vem är du och varför repeterar du vad tre andra redan har skrivit? De händer som jag postade var mot en enskild spelare där dynamiken var helt cp. Killen får in any two cards, så det räckte med att raisa x så shovar han.

 

Väldigt högvarians givetvis, men jag körde på statistiken och försökte få in det bäst varje gång, vilket jag också lyckades med. Förutom med 33-handen där jag var slight underdog. Men mot ATC var jag 53% favorit. Headsup hälften av gångerna också skall väl tilläggas. Tack för lyckoönskningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen får in any two cards, så det räckte med att raisa x så shovar han.

 

Väldigt högvarians givetvis, men jag körde på statistiken och försökte få in det bäst varje gång, vilket jag också lyckades med. Förutom med 33-handen där jag var slight underdog. Men mot ATC var jag 53% favorit.

 

Fattar inte vad du menar med "bäst varje gång". Mot en 100% range har 100% range 50% equity. Dvs mot atc kan du spela atc och erhåller automatiskt 50% eq.

 

Om du är HU mot en 100% range kan du spela runt 6% med 31bb i ev om ni båda alltid är 100bb djupa utan rake. Ditt sista lokala optimum ligger runt 10% och avtar långsamt. Runt 20% har du förlorat cirka 30% av globalt maximum. Fritt ur minnet och packad så med reservation för något fel.

 

Tjapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är du och varför repeterar du vad tre andra redan har skrivit? De händer som jag postade var mot en enskild spelare där dynamiken var helt cp. Killen får in any two cards, så det räckte med att raisa x så shovar han.

 

Väldigt högvarians givetvis, men jag körde på statistiken och försökte få in det bäst varje gång, vilket jag också lyckades med. Förutom med 33-handen där jag var slight underdog. Men mot ATC var jag 53% favorit. Headsup hälften av gångerna också skall väl tilläggas. Tack för lyckoönskningarna.

 

Hahaha, ja du verkar ju vägra att inse att dina spel är dåliga. Tänkte om tillräckligt många säger det så kanske du förstår någon gång. Men visst, fortsätt du och göra brutalt dåliga spel. Förstår inte meningen med en dagbok att lägga upp händer om man ändå inte tar åt sig av kritiken, måste ju vara den dummaste idén någonsin :lol:

 

Det roliga är att du tänker verkligen som en fisk också "Jag fick in det bra, mitt spel är bra". Så om han hade haft AJ när du synade av shoven med A8 hade ditt spel varit dåligt menar du då eller? Tryck in hela rullen på push or fold istället, verkar ju vara något för dig.

 

Låter nästan som detarjag har sadlat om till nlhe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...