gorillai Postad 10 November , 2013 Rapport Postad 10 November , 2013 GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players Hand converted by PokerTracker 4 CO: k226.35 (VPIP: 24.32, PFR: 20.31, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 792) Hero (BTN): k935.08 SB: k108.58 (VPIP: 68.25, PFR: 1.06, 3Bet Preflop: 1.08, Hands: 196) BB: k395.00 (VPIP: 28.85, PFR: 23.24, 3Bet Preflop: 10.65, Hands: 1,333) SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00 Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has XX fold, Hero raises to k4.00, fold, BB calls k2.00 Flop: (k9.00, 2 players) K:diamond: 8:diamond: A:heart: BB checks, Hero bets k6.75, BB calls k6.75 Turn: (k22.50, 2 players) 4:diamond: BB checks, Hero bets k16.87, BB calls k16.87 River: (k56.24, 2 players) 4:spade: BB checks, Hero bets k42.18, BB raises to k121.00, Hero calls k78.82 Hejhej, hamnade i en lite tricky spot idag. Väljer att inte nämna min hand för stunden eller resultatet. Känns som att diskussionerna generellt blir vettigare då. Vs duktig reg, helt klart top 3 på nivån. Nu när ingen vet vad jag hade för hand så är det ju inte så intressant att bryta ned gata för gata. Som handen utspelar sig är imo min range sjukt värdetung på river, då alla Ax kommer knackas ned på river. Jag har alla flushar i min range på river, rätt många båtar. Då han aldrig har AA eller KK och han inte slår om flopp så antar jag inte att han kommer dyka upp med 88. Duktiga regs sitter väl inte som standard att check/synar färgdrag oop här. Och det är ju inte så brutalt många combos som en regg borde flatta som är svitat vs knappöppning här eller? Är ju väldigt otacksamt tycker jag att sitta med låga sc och bara syna in här när en regg öppnar knapp och man inte har ngn fisk med i handen. Om han nu skulle ha en färg så lär ju den slås om på turn tänker jag. Förutom nötflushen, men den delen av rangen tycker inte jag borde vara så stor. Många Axs är väl standard att 3betta pre? Bortsett ifrån dem som är bra nog att syna in vilket imo hamnar runt ATs+. Eventuellt kan några av dessa 3bettas för värde också, vill inte uttala mig för mycket om andras ranger då jag inte har stenkoll. så 1. Känns som jag är extremt värdetung här, bortsett ifrån någon QJo, JTo, QTo med en ruter i handen som kommer spelas likadant och liknande händer. Hur jag än vänder och vrider på det så känns det som jag borde ha så extremt mycket mer värdehänder känns det som. 2. Känns inte som han kan ha någonting stark här mer än AJs, AQs och ATs som flattas pre, eller är det standard att syna in alla andra Axs enligt er? Isf finns ju dessa här också. 3. Han bör ju veta att jag har jättestark här när jag går 3 gator ofta så jag ser inte riktigt vad han ska check/syna 2 gator (Inkl syn pre) och göra om till en bluff. Blir ju konstigt om han raisar river när min range är flush+ eller air. Om han inte har massvis med Axs. 4. Vad borde min synrange vara här, ska man sitta och folda massor med flushar? Känns som hans range är cappad, ser inte vad han ska flatta pre som är jättestarkt. Satt och funderade på om jag skulle 3betshova river då som sagt, vad fan ska han ha medan jag verkligen kan ha hästanöten. Ax kommer jag knacka ned river. Vad är bra nog att syna och är det ens aktuellt att 3betshova av samma anledning som jag skrev innan att hans range borde vara cappad i princip? Är en låg flush för kass för att syna här? Isf går väl den att göra om det till en bluff, eller är det fine att syna alla flushar mot omslag? Har ju som sagt allt svitat i rangen. Fi hänger på pf f.ö och vi har väl lite dynamik och levlar varandra rätt mycket fram och tillbaka med både det ena och det andra. Citera
DonkeyStyle Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Nu är jag morgontrött så orkade inte läsa allt du skrev men såg något i stil med "han sitter väl inte och checksynar OOP med flushdrag?" när han bara kan reppa 88 så är checksyn en bättre linje än att checkraisa då han i princip inte kan balansera sin range på sånna brädor. Med det sagt vill jag säga att jag foldar inga flushar här av 2 anledniingar, den första är att det är mot en /2 reg som har massa random _SPAZZ_ i rangen den andra är att vi kommer bli sjukt exploaterade om vi ska folda när vi är så högt i rangen! Och' btw, Ax borde man betta på river på denna bräda då vi kan få FI att folda splittar! så håller inte med om att Ax ska gå check/check! GOMORN! Citera
DonkeyStyle Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Soulreader in JTs hos hero och 88 hos Fi för en std cooler som bara måste tas upp Citera
schteeket Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Frågan är väl ifall nån reg på /2 gör om någon hand till bluff här. Skulle tippa på att man kan vika här typ varje gång istället för att sitta och levla sig till syn. Kanske underskattar nivån dock. Och din range behöver inte alls vara polariserad. Och alla Ax bör bettas. Citera
DonkeyStyle Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 problemet är du överskattar nivån, dom på /2 kan inte läsa händer lr textyurer så det blir i princip bara massa random poker, CLICKING BUTTONS! Citera
Sideshow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Synar med okåkade händer som slår splitt och splitthänder med ruter A. Skeppar resten Citera
thefman Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 många antaganden som är fel i denna tråd. och alla A är inte nödvändigtvis bet, tex kan A2 vara bet medans AQ inte är det. dock är du ute på ett fint spår med att vilja göra om till bluff då han helt klart borde må jävligt illa med A4 som spelat, men sen tror jag att ungefär <1% faktiskt viker den i slutändan. spara den kulan till 5/10 istället Citera
diazo Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 många antaganden som är fel i denna tråd. och alla A är inte nödvändigtvis bet, tex kan A2 vara bet medans AQ inte är det. dock är du ute på ett fint spår med att vilja göra om till bluff då han helt klart borde må jävligt illa med A4 som spelat, men sen tror jag att ungefär <1% faktiskt viker den i slutändan. spara den kulan till 5/10 istället superplus här på att folk inte kliver A4, kommer snarare att blixa den i tanken att de är uppe mot flush, även om man möter någon ärkenitt så tar de nog tusan synen ändå. 88 får man ju aldrig bort heller men den tror jag checkraisas på flopp väldigt ofta. Får man ens bort Ahögflurren? Funderat på hur man vill göra med just egen A-flush med, nästan så jag vill stoppa in det då med tanke på Ablockern men finns ju inte så många kombos kvar som folk gråter av med, kanske inte kliver Q flushar och J flushar men de beror ju lite på ens image sen borde de överlag försvaras redan på turn då man vill ta betalt av alla Ax samt slippa sitta med en risk för C/C på river eller att 4 flushen sitter? Typ ju mer man tänker på de så reppas de ju nästan bara A4, tar en billig syn pre, träffar ett A, tar en syn, 2par turn men färgen sitter, river kåk "ooh vad kul kåk" checkraise. Sen kommer de ju dyka upp random skumma saker här eftersom folk är väldigt dåligt balanserade och som sågon sa mest chansar och klickar lite hejvilt, nån dag får man se C/R av en reg med 23s och dagen därpå checksynas Qhög flush av samma spelare. Random random. TLDR så bör man få se A4 ofta men får se annat också, synar alla färger och förmodligen AK A8 4x med. Lite osäker på vad jag vill göra med 84 i denna spotten dock, blir väl att trycka in de. Citera
gorillai Postad 12 November , 2013 Författare Rapport Postad 12 November , 2013 JTs är fel, och att fi hade 88 är också fel. Tycker verkligen inte handen går som en standard cooler oavsett vad vi båda har. Då jag som sagt funderade på att skeppa,syna och folda men inte riktigt vet vad jag tycker är bäst är det ju inte riktigt standard heller i mitt tycke. Det verkar hakas upp mycket på att det är 1/2, well reggen i fråga är vinnande upp till 5/10 vad jag vet så. Tycker ärligt talat att han är bättre än majoriteten av /4 och /5-regsen också för den delen. Sen varför han spelar /2 får ni nog fråga honom. Han har generellt en balanserad check/raise-river range jämfört med andra regs också. Vs nitregs så är det ju aldrig så att jag skeppar en flush iaf om inte möjligtvis nötflushen. Får tacka för uppenbarelsen att betta en hel del Ax här för att slippa splitta. Tänkte faktiskt inte så långt själv. Fi hade f.ö A4 och jag hade en semihög flush. Så diazos soulread var helt korrekt! Edit: A4 räknade jag inte med att han skulle kliva, men det var mer det att jag kan ju reppa i princip nästan alla båtar utom 84. Medan hans range är A4, 88 och en flush. Nu har jag inte dragit in det i stove eller räknat på oddsen. Men en flush borde jag väl nästan kunna få odds att bomba bort? Kanske inte direkt är viktigt att vara balanserad här i sin 3betsrange på river direkt heller, men tycker ändå det är en semifin spot Edit 2: Att han bara reppar 88 på flopp i värderangen är väl inte heller sant riktigt. Han kan ju ha combodrag i form av Axss eller QJs, JTs och eventuellt QTs. Synar han A4o pre så är det ju knappast orealistiskt att det finns en A8s (utan färgdrag) heller... Om han slår om dvs. Citera
Jimmy_Pistol Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Om det är en Top-3 reg på /2 så har troligtvis 84s och K4s i sin def. mot minraise från knapp samt en massa olika färger. Enda bluffen jag kan tänka mig är typ A9 osv för att slippa splitt mot dina Ax samt en omgjord K8. Edit: Bra att man läser allt innan man postar haha, låter inlägget ligga så jag får skämmas. Citera
DonkeyStyle Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Jag menade inte att jag bettar alla Ax, AJ AQ känns otroligt onödig o bluffa med, men dom under är fint o göra om till bluff! kommer ha AQ AJ i checkrangen och A8,AK i bet foldrangen, betsyn rangen är 78s+. Däremot har jag inget emot att checka våra Ax på turn o blufffcatcha lr varför inte på flopp? Lyckas alltid framstå som en tomte på forum, tror det är forumriggen! Citera
Sideshow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 många antaganden som är fel i denna tråd. och alla A är inte nödvändigtvis bet, tex kan A2 vara bet medans AQ inte är det. Jag menade inte att jag bettar alla Ax, AJ AQ känns otroligt onödig o bluffa med, men dom under är fint o göra om till bluff! kommer ha AQ AJ i checkrangen och A8,AK i bet foldrangen, betsyn rangen är 78s+. Vilken gata pratar ni om? Citera
thefman Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 river ja. donkey: precis flop lr turn kan gärna spelas annorlunda med vissa delar av TP-rangen. men på river bet/synar jag väldigt sällan 78, hell, till och med nötflush blir ju beslut. levlar säkert in en och annan bet/syn med kanske QJ-ish då fi kan sitta på missat nötfärgdrag+dålig kicker som gör om. Citera
Sideshow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Öööö okej... Är det för att ha rätt frekvens eller känns det jobbigare att behöva kasta AJ rent estetiskt jämfört med A5 fast dem har samma värde på river(AA44K) Citera
diazo Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Öööö okej... Är det för att ha rätt frekvens eller känns det jobbigare att behöva kasta AJ rent estetiskt jämfört med A5 fast dem har samma värde på river(AA44K) Blockers på brickade QT/JQ/JT hands som gör om osv : ) Citera
krmjaow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 playersHand converted by PokerTracker 4 CO: k226.35 (VPIP: 24.32, PFR: 20.31, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 792) Hero (BTN): k935.08 SB: k108.58 (VPIP: 68.25, PFR: 1.06, 3Bet Preflop: 1.08, Hands: 196) BB: k395.00 (VPIP: 28.85, PFR: 23.24, 3Bet Preflop: 10.65, Hands: 1,333) SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00 Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has XX fold, Hero raises to k4.00, fold, BB calls k2.00 Flop: (k9.00, 2 players) K:diamond: 8:diamond: A:heart: BB checks, Hero bets k6.75, BB calls k6.75 Turn: (k22.50, 2 players) 4:diamond: BB checks, Hero bets k16.87, BB calls k16.87 River: (k56.24, 2 players) 4:spade: BB checks, Hero bets k42.18, BB raises to k121.00, Hero calls k78.82 cooler. Det han värdehöjer river är A4 samt K4 i princip. Bara för att han är bäst på /2 betyder det inte att han har bluffs på rivern? Dock vet jag inte hur han ser dig som fi, om han anser att du foldar mycket bra händer river eller om han bara värdebettar mot dig. Tror jag aldrig foldar en färg vs en "bättre" fi på nivån heller även om jag borde det här ibland, kanske mot vissa nits som bara värderaisar men inte mot tänkande regs som kan göra lite alternativa moves. Tar note och fortsätter vidare och lär mig till nästa gång. Finns ingen vits att gå b/b/b heller med Ax, blir bara en chop för det mesta samt att fi kan göra riverbluffs här. Kanske bettar några sämre Ax som bluff ibland beroende på fi. Citera
poppen Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Blockers på brickade QT/JQ/JT hands som gör om osv : ) Hmm, isf är det väl bättre att betta med just de händer som har blockers till fis potentiella bluffhänder och checka "sämre" ess ?? Lr tänker jag tokigt? Citera
Sideshow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Hmm, isf är det väl bättre att betta med just de händer som har blockers till fis potentiella bluffhänder och checka "sämre" ess ?? Lr tänker jag tokigt? Tänkte likadant först men antar att fi kommer ha mer combos att bluffa med när vi har A5 och därför vill vi bet/syna med den? Citera
thefman Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Tänkte likadant först men antar att fi kommer ha mer combos att bluffa med när vi har A5 och därför vill vi bet/syna med den? mja bet/syn vet jag inte om jag skulle våga direkt. tanken är att slippa splitta. och jo alla A är lika ur ett vakuum, dock bör vi realisera värde i någon del av rangen också, och värre händer får vi sällan syn av. Citera
Sideshow Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 mja bet/syn vet jag inte om jag skulle våga direkt. tanken är att slippa splitta. och jo alla A är lika ur ett vakuum, dock bör vi realisera värde i någon del av rangen också, och värre händer får vi sällan syn av. Då är det ju bättre att skjuta AQ än A5 Citera
Giftig Postad 12 November , 2013 Rapport Postad 12 November , 2013 Tar note och fortsätter vidare och lär mig till nästa gång. Detta med att "ta note och gå vidare" förstår jag sällan. Du synar för att du misstänker att fi ibland kan göra lite moves. Ponera att du tittar in i något du är slagen av, vad tar du då för note? Nästa gång du kommer i en likvärdig spot, viker du då? Citera
Big Less Postad 13 November , 2013 Rapport Postad 13 November , 2013 Detta med att "ta note och gå vidare" förstår jag sällan. Du synar för att du misstänker att fi ibland kan göra lite moves. Ponera att du tittar in i något du är slagen av, vad tar du då för note? Nästa gång du kommer i en likvärdig spot, viker du då? Det är en psykologisk grej som har flera funktioner i en (alla dock huvudsakligen inbillade). Draget TNOGV är ju något man gör när man förlorar en pott. Ena syftet med att göra det är att det ska kännas som att man ändå fick ut någon av pengarna man förlorade. "Jag förlorade en femhundring, men jag fick en note, minsann!" Det är också ett sätt att straffa fi, låt vara imaginärt. Den anteckning som tas är sällan av det positiva slaget, utan snarare av typen "DONK!!!!" eller "Fisk". Genom att sätta en sådan note på fi, skapar hero en känsla hos sig själv av att ha straffat fi genom att ha gjort honom till (ännu mer) fisk. Det kan också ses som en tänkt förolämpning, som känns mer uttalad när man skriver den i anteckningarna på fi (men inte så uttalad som om man skriver den i chatten). Citera
krmjaow Postad 13 November , 2013 Rapport Postad 13 November , 2013 Detta med att "ta note och gå vidare" förstår jag sällan. Du synar för att du misstänker att fi ibland kan göra lite moves. Ponera att du tittar in i något du är slagen av, vad tar du då för note? Nästa gång du kommer i en likvärdig spot, viker du då? om vi alltid foldar i dessa spots kommer vi ALDRIG veta hur fi spelar sina nötter eller bluffs. Om det är mot en nit som bara spelar på bra händer behövs det ingen note och således syn eftersom man förutsätter att han dyker upp med nuts här. Däremot är det nog inte ovanligt att folk hittar tiltsyn mot såna fi emellanåt. Citera
Recommended Posts