Gå till innehåll

FLT - KK i korseld, men drag till nästnötfärgen


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

För en gångs skulle ett hyfsat löst bord på Party, 25% VPIP för bordet.

 

Preflop: morberg is MP3 with Kc, Kd.

UTG raises, 1 fold, UTG+2 calls, MP1 calls, 1 fold, morberg 3-bets, 1 fold, Button calls, 1 fold, BB calls, UTG calls, UTG+2 calls, MP1 calls.

 

Bara att mata på med kungarna PF. Många som tycker sig ha bra kort.

 

Flop: (18.50 SB) 8c, 3c, Jc (6 players)

BB checks, UTG checks, UTG+2 checks, MP1 bets, morberg calls, Button raises, BB calls, UTG folds, UTG+2 folds, MP1 3-bets, morberg calls, Button caps, BB calls, MP1 calls, morberg calls.

 

Örk vilken ful flopp. En av mina kungar är i alla fall i rätt färg, men jag drar inte till nötfärgen. Min plan när jag såg floppen var att syna på floppen för att sen försöka höja på turn och driva ut folk då, men nu när jag skriver detta kommer jag på att det är fel ställe att applicera tanken på (det finns en exempelhand i SSH om just kungar som ska vänta till turn med höjning) eftersom jag aldrig får Ac att lägga sig.

 

I handen fastnar jag nu mellan MP1 och Button och vet inte vad jag ska ta mig till. Tycker att min hand är för bra för att slänga, men kommer mig aldrig för att höja. Misstänker att MP1 eller Button sitter på nötfärgen...

 

Turn: (17.25 BB) 6c (4 players)

BB checks, MP1 checks, morberg checks, Button checks.

 

...och gjorde de inte det kanske BB gör det nu med fyra klöver på brädan. Här sitter han bara och väntar på att få CR, men jag ger honom inte nöjet.

 

River: (17.25 BB) 4h (4 players)

BB bets, MP1 folds, morberg calls, Button folds.

 

Och då väljer han att betta ut i stället. MP1 lägger sig (?) och jag har inte en möjlighet att lägga mig i en så massiv pott. En höjning känns också fel då jag max får in 1BB till om jag har bäst hand, samtidigt som jag riskerar att driva ut Button med en höjning. Tycker att en syn känns bäst, men sen lägger sig Button också (? igen).

 

Final Pot: 19.25 BB

 

Kan jag komma loss från handen på floppen när potten är såhär massiv? Jag har svårt att se att en fold kan vara motiverad någonstans i handen. Samtidigt spelar jag passivt som tusan PF. Borde jag höjt/satsat någonstans istället? Var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag hade spelat likadant som dig, dvs syna ner skiten

 

Håller med, det är ingen rolig flopp

 

Hade något bettat hårt på turn, vet jag inte vad jag hade gjort.. Kanske foldat, kanske synat beroende på vad jag sett av den spelaren tidigare.

 

Jag gissar på att du vinner potten mot en lägre färg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på floppen? Jag tycker den är jättefin, du har antagligen bästa handen och ibland har du också bästa draget. Spontant ser det ut som ett hyffsat stället att valuebeta på. Frågan är ju om du tror dig ha större chans att bli av med tvåparsdrag och stegdrag om du väntar till turn med att trycka av.

 

På turn så är ju läget rätt oroväckande med BB eftersom det är hyffsat stor sannolikhet att du drar dött mot honom här. Jag tycker att en check är helt ok, eftersom det kan innebära en extrabet de gånger man faktiskt har bäst hand och BB drog till stege eller liknande och det sparar två bet de gånger man ligger efter.

 

River gäller väl ungefär samma resonemang på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur du resonerar på turn. BB har inte visat någon som helst styrka i handen. Han checkar turn när floppen blivit cappad och ändå är du helt övertygad om att han sitter på esset. Varför då? Tycker definitivt du ska beta ut på turn när den checkas till dig.

 

Både MP1 och button har ju spelat floppen som om de fruktar ett ytterligare klöver på turn och du vill ju absolut inte ge några gratis kort till ett tvåpar eller set i det här läget. Såklart kommer du få betala av till nötfärgen här ibland men värdet du får av att mindre färger, set och tvåpar synar tror jag överstiger detta.

 

Rundchecken på turn är ju en katastrof för dig, då inte mindre än tre händer får dra gratis.

 

Förövrigt, vilken vettig spelare skulle slöspela turn (såsom du misstänker att BB gör) med esset i handen? Krävs ju inte direkt ett pokergeni för att förstå att det fjärde klöverkortet kommer sakta ner handen rejält...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...