Gå till innehåll

Moddning av Klient - Svenska Spels Poker & Redbet Poker


FireWire

Recommended Posts

Hej!

 

Skapar en ny tråd för moddning av följande klienter:

- Svenska Spels Poker

 

Modpacket för Svenska Spels Poker är stort pga att de använder flera bordslayouter. Detta innebär rent tekniskt att de använder sig av 2 olika lagringsställen för bordsbilderna. För att modden ska fungera för alla utan krångel, så har jag valt att lägga in modbilder för alla bordsbildsnummer i Svenska Spels klient. Det innebär att modden fungerar för alla, oavsett vilken bakgrund man använder som standard i nuläget.

 

"Så hur gör jag nu?"

 

- Ladda ner valt/valda modpacket.

- Dubbelklicka och installera modden. Jag rekommenderar att man INTE ändrar vart installationsfilerna packas upp. Detta för att slippa skräpfiler som ej raderas efter installation. Installationsprogrammet packar upp filerna i den sk "Temp"-mappen, den temporära mapp där alla program normalt sett packar upp filer.

- När uppackningen är klar, så startar installationen med att ett sk Kommandotolksfönster öppnas. Där får du frågan om du vill installera modpacket. Tryck "J" för att installera valt modpack.

- När allt är installerat så får du klartecken i samma kommandotolksfönster, så att du ser att installationen är klar.

- Du kommer nu att ha genvägar på skrivbordet, dels för att starta vald klient i "moddat"-läge och dels för att kunna avinstallera modden om så önskas.

- Använd genvägen för att starta klienten moddad.

- Klienten startas nu tillsammans med ett kommandotolksfönster.

- Vänta tills klienten är fullt uppstartad. Öppna inga bord innan du valt mod!!!

- I kommandotolksfönstret väljer du vilken mod du önskar använda(1-15). Skriv numret på önskad mod.

- Filer kopieras och kommandotolksfönstret stängs automatiskt(sker på bara 1 sekund eller 1-5 sekunder i Svenska Spels Poker pga att det är fler filer som ska kopieras).

- Logga in i klienten och sedan är det bara att börja spela.

 

Moddning gäller bara tills klienten startas om. Det beror på att alla Bossmedias klienter gör en kontroll av filer vid uppstart. Men det är inte speciellt betungande att knappa in en eller par siffror för att få ett utseende man gillar =).

 

************************************************************************

PROBLEM?

 

- Kör du Windows Vista eller Windows 7 så rekommenderar jag att du högerklickar på modfilen och väljer 'Kör som administratör'. Detta förutsätter att du har ett administratörskonto på datorn. Det fungerar alltså inte om du bara har ett vanligt användarkonto. Anledningen att du kan behöva göra detta, är att du har hårt ställda säkerhetsinställningar på datorn(UAC). Så för att få full behörighet vid installation, så krävs ovanstående procedur.

 

************************************************************************

Några sista ord. Jag vet ju att filerna med modpacken är "virus"-fria, MEN jag rekommenderar ändå att man som alltid rekommenderas, scannar igenom filer man laddar ned från internet för säkerhets skull!!! Speciellt när det är något man ska installera.

 

All kod i de sk cmd-filerna som installeras, är egenskriven och är helt öppna för att läsas av vem som helst. Bara att högerklicka på de cmd-filer som finns med och välja redigera. Du kommer då att kunna se all "kod" jag skrivit in, som utför allt i moddningen.

 

Om någon funderar över nåt eller behöver hjälp, så pm:a mig eller fråga på i denna tråd, så ska jag försöka svara så snart jag kan. Skulle någon upptäcka något fel, så är jag självklart tacksam för info om detta.

 

Ska tillägga att jag själv använt moddarna en längre tid och jag är ärligt talat skitnöjd, med hur enkelt och snyggt det blir. Ett rent nöje att spela poker på bord man trivs med. Förhöjer upplevelsen mer än man tror.

 

 

Mycket nöje & lycka till vid pokerborden!

 

EXEMPEL PÅ BORDSBAKGRUNDER SOM INGÅR!

 

2013-09-17: Modpack 2.1!

Uppdaterat modpacken så de ska fungera med Boss Medias(Gtech) nya sökvägar för bordsbakgrunder.

OBS! Har såklart testat i den utsträckning jag kan själv, men upptäcker ni något fel, så är jag tacksam för information om detta via PM eller skriv en kommentar i tråden.

 

2013-09-26: Modpack 2.2!

Har korrigerat vissa delar i koden som kunde orsaka fel vid installation av mod, om pokerklienten inte är installerad på rätt plats eller tidigare avinstallerats och installerats på ny "icke" standardplats.

Tack till Hazzex, som genom sina problem uppmärksammade mig på detta =). Ibland är problem bra :P.

OBS! Ni som redan har installerat modden, där den fungerar som den ska, behöver INTE ladda ner denna och installera på nytt. Felet ovan påverkar inte funktionaliteten på modden, utan det berör endast problemet ovan, som kan uppstå vid installation av modden.

 

2014-05-03: Redbet modpack borttagen!

Redbet har upphört med sin Boss Media klient, så modden för denna är nu borttagen.

 

2015-08-06: Nedladdning aktiverad igen!

Nedladdningslänken är nu aktiv igen under en period. Hade egentligen tänkt rensa tråden och ta bort nedladdningarna helt. Men låter den ligga kvar ett tag, så passa på ifall ni vill ladda ned modden igen.

Modpack Version 2.2 är fortfarande den senaste versionen för Svenska Spels Poker.

 

2016-11-15: Nedladdning av modpack är nu borttagen permanent!

Jag har av vänlighet låtit modpacket ligga kvar, då många velat använda det. Men pga olika orsaker så väljer jag nu att ta bort den för publik nedladdning, då det drar för mycket bandbredd från det webbhotell jag använder.

Hoppas ni som använt detta pack varit nöjda och att jag spridit lite glädje och pokermyskänsla =) med valbara bordsbakgrunder för en trevlig pokerstund.

 

Ha det gott alla.

Mvh FireWire

Redigerad av FireWire
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firewire har varit med ett tag och jag vet folk som kört hans plugin länge utan problem dock bör man vara jäkligt försiktig med vad man kör för programvaror för det är lättare än vad man kan tro att skapa ett program som kan skicka data till den som gjort det. Vill inte svartmåla Firewire utan vill bara att folk ska tänka lite kritiskt kring liknande situationer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte helt säkert att köra en .exe-fil från ett pokerforum på sin dator. (Virusprogram har inte koll på allt).

 

Håller helt med. Men för att förtydliga.

Det man laddar ner är en rar-fil. För att den ska kunna packas upp på alla datorer, oavsett om man har WinRAR installerat eller ej, så är den skapad som en sk SFX-fil. Då blir filändelsen .exe. MEN detta är i verkligheten en .rar-fil. Så vill man kolla vad den innehåller, så högerklickar man bara på den och väljer att bara packa upp den till en mapp(förutsätter att man har någon form av komprimeringsprogram installerat såsom WinRAR eller 7zip osv). Då kan man se alla filer som finns med i modpacket. Alla dessa filer är öppningsbara, bara och högerklicka och välja redigera. Filerna öppnas då i Notepad, där man kan se exakt vilken kod som körs.

 

Jag är väl medveten om problemet med människor som luras/blivit lurade. Och jag förstår att man är försiktig. Och man får ju själv avgöra tillförlitligheten i det jag erbjuder.

 

Anledningen från början att jag delade med mig av detta, var att jag tyckte att det var alldeles för svårt att modda på egen hand. Och jag var samtidigt lite irriterad på Pokerleverantörerna(speciellt Boss Medias klient) att man inte har fler valmöjligheter vad gäller just utseende. Det finns många anledningar till att man vill byta bakgrund, alltifrån att man har synproblem av olika slag eller helt enkelt vill ha dovare/mörkare färger för att orka sitta lite längre stunder. Bestämde mig då för att sätta ihop ett paket som vem som helst kan använda sig av även om man inte kan ett dugg om batch/cmd-filer.

 

Och är man osäker, så kolla gärna med andra som deltagit i dessa trådar om moddning, så kan ni få lite feedback gällande om detta fungerar eller ej samt hur seriöst detta är.

 

Är det något ni funderar över, så fråga på, antingen här eller via pm.

 

Mvh FireWire!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

 

Av ren nyfikenhet så efterlyser jag en printscreen på vår klient med denna modden :) Vore kul att se hur det ser ut!

 

Tack på förhand!

 

Hej.

 

Ute efter att få banna någon :-P?! Nejdå, skämt åsido.

 

Du kan se skärmbilder här:

 

EXEMPELBILDER PÅ BORDSBAKGRUNDER

 

Du kan se ett skärmklipp med en av moddarna aktiverad här:

 

Mod@Redbet Poker

 

Mvh FireWire!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ute efter att få banna någon :-P?! Nejdå, skämt åsido.

 

Du kan se skärmbilder här:

 

EXEMPELBILDER PÅ BORDSBAKGRUNDER

 

Du kan se ett skärmklipp med en av moddarna aktiverad här:

 

Mod@Redbet Poker

 

Mvh FireWire!

 

Tackar!

 

Nejdå, det får vara upp till var och en om dem vill använda sig av detta. Jag vågar väl inte direkt rekomendera det men om man är införstådd i vad man gör och inte kommer in med klagomål till vår support så är i alla fall jag nöjd :)

 

Ska dock inte berätta för våra designers som möjligtvis blir ledsna om dem får reda på att folk inte uppskattar vår existerande design och färgschemat dem skapat till borden :roll: Förstår väl också att det handlar om att hålla det minimalt om man sitter och grindar flera bord samtidigt.

 

Jag tycker ändå vi har hittat en bra och clean design på Boss-borden nu, det finns ju värre exempel vill jag påstå. :) Vill helst inte bli påmind om hur våra bord såg ut för ett par år sedan...:evil:

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra! Synd att mina kunskaper brister när det kommer till Mac, annars hade jag fixat till nåt. Men låter bra att det gick att fixa manuellt.

 

//FireWire

 

Jag ska se om jag orkar/klarar av att begripa Automator så kanske jag försöker göra ett skript liknande ditt. Det är lite jobbigt att kopiera manuellt:-)

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ska kolla upp detta direkt, så får vi se vad som hänt. Antagligen någon på Svenska Spel som reagerat på moddning...

Återkommer.

 

Mvh FireWire

 

EDIT 2013-09-20 15:37

 

Testade precis själv och allt fungerar som det ska?! Vad är det för uppdatering, för min klient uppdaterades då inte.

Prova att stänga av klienten och starta med modgenvägen igen.

 

Vad kör du för operativsystem? Windows XP, Vista, 7 eller 8?

Kör du 32-bitars eller 64-bitars?

 

Återkom om felet kvarstår.

 

Mvh FireWire

 

Har startat om 10 ggr, provat alla möjliga olika sätt att få fram rätt bord men inget fungerar.

 

Jag kör Vista 7

 

Tror jag har 32 bitars men är inte helt hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Tack för guide/länkar :) Men nu efter nattens stängning funkar inte moden. Någon mer som har problem? Vet någon hur man ska göra för att få det att funka igen?

 

Hej.

Om du använder den senaste modpacket till SVS som finns i denna tråd, så fungerar det bra. Testade själv nyss, öppnade både turneringsbord, texas cg bord, omaha cg bord och alla fungerade som vanligt.

Om det är så att klienten visar ett fönster där filer uppdateras. Så kan du behöva stänga klienten både 1-2 gånger. Starta alltid med modgenvägen. Fungerar det inte efter första nedstängningen, så stänger du igen och startar med modgenvägen. Tänk på att stänga med krysset(i högra hörnet) och inte välja "Logga Ut", som enbart startar om klienten numera.

 

 

//FireWire

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 months later...
Får inte miniborden att fungera. de stora hämtar rätt bord men händer inget med de små. Någon som stöter på samma problem?

Och, går det att lägga in en mod på korten och i så fall hur? tack på förhand/kovy

 

Hej.

 

Modden har aldrig varit avsedd för miniborden. Och något stöd för dem är heller inte planerat med tanke på att Bossmedias klient är utdöende. Är väl nästan bara Svenska Spel och några få aktörer som har dem kvar.

Så vill du ha moddade bord, så är det stora bord som gäller, tyvärr.

 

Mvh

FireWire

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...