GruGloG Postad 25 September , 2013 Rapport Share Postad 25 September , 2013 Så rätt! Fast ändå så fel . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 26 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2013 hur gör jag i dessa situationerna? [converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (CO): $203.65 (203.7 bb) BTN: $212.98 (213 bb) SB: $179.55 (179.6 bb) BB: $106.47 (106.5 bb) MP: $154.35 (154.4 bb) Preflop: Hero is CO with 9:club: 9:heart: MP raises to $4, Hero calls $4, 2 folds, BB calls $3 Flop: ($12.50) 8:spade: 8:club: 5:club: (3 players) BB checks, MP bets $13, Hero calls $13, BB folds Turn: ($38.50) 4:spade: (2 players) MP bets $137.35 and is all-in, Hero ? [converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. här måste jag call, men varför gör jag inte det?! Hero (MP): $195.80 (195.8 bb) CO: $200 (200 bb) BTN: $186.07 (186.1 bb) SB: $102.78 (102.8 bb) BB: $174.47 (174.5 bb) Preflop: Hero is MP with A:spade: J:diamond: Hero raises to $3, CO calls $3, 3 folds Flop: ($7.50) J:heart: 3:heart: 4:club: (2 players) Hero bets $4, CO calls $4 Turn: ($15.50) 6:heart: (2 players) Hero bets $7.75, CO calls $7.75 River: ($31) Q:club: (2 players) Hero checks, CO bets $16, Hero ? [converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. MP: $196.26 (196.3 bb) CO: $205.96 (206 bb) BTN: $130.81 (130.8 bb) Hero (SB): $94.84 (94.8 bb) BB: $190.30 (190.3 bb) Preflop: Hero is SB with A:spade: J:heart: MP folds, CO raises to $2.87, BTN folds, Hero raises to $9.61, BB folds, CO calls $6.74 Flop: ($20.22) 3:diamond: Q:diamond: J:club: (2 players) Hero bets $15.16, CO calls $15.16 Turn: ($50.54) 8:heart: (2 players) Hero bets $25.27, CO raises to $101.08, Hero ? [/hand_history][/converted_hand] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 26 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2013 Så rätt! trodde det skulle bli en fest men slutade i fiasko! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 26 September , 2013 Rapport Share Postad 26 September , 2013 1. snapfold och mår bra, att ens fundera på syn är ju helt sjukt lol. 2. Bettar betydligt större turn, 3/4 är fine imo. Sen på river checkar jag och hoppas stå, bettar han ut så är det fold. 3. Tycker verkligen inte AJo ska 3bettas vs co-öppning generellt. Nu kanske denna spelaren var superskum på något vis. Men syn pre är standardspelet. Turn är jättefold som spelad. Sen bör du siza cbetten mindre i 3bettade potter om detta är din standard sizing. Går att bomba på hårdare mot fiskar för värde. Men annars fungerar någonstans mellan 45-55% ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 26 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2013 1. snapfold och mår bra, att ens fundera på syn är ju helt sjukt lol.2. Bettar betydligt större turn, 3/4 är fine imo. Sen på river checkar jag och hoppas stå, bettar han ut så är det fold. 3. Tycker verkligen inte AJo ska 3bettas vs co-öppning generellt. Nu kanske denna spelaren var superskum på något vis. Men syn pre är standardspelet. Turn är jättefold som spelad. Sen bör du siza cbetten mindre i 3bettade potter om detta är din standard sizing. Går att bomba på hårdare mot fiskar för värde. Men annars fungerar någonstans mellan 45-55% ungefär. tackar så mkt för svaren! ska försöka bomba på mer! inte vara rädd för att satsa helt enkelt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 27 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2013 lockdown ikväll!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Namehere Postad 27 September , 2013 Rapport Share Postad 27 September , 2013 GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
krmjaow Postad 27 September , 2013 Rapport Share Postad 27 September , 2013 1. Vem är MP. Historik? Känns som någon riktigt stark hand men mer mot något drag eller total spew/air. Mot riktiga tomtar synar jag av här, men då måste dom vara riktiga också. 2. Mera på flop och turn. Tycker man kan gå b/f på river rent generellt. c/c funkar mot tomtar och c/f mot nits typ. 3. sizea något mindre OOP i 3b pots där. AJo är fine att 3betta här, funkar även att flatta. 3betta eftersom vi kommer bli synade rätt light och att fi ofta kommer missa flop och ge upp. när vi flattar blir det exakt samma fast tvärtom (och vi kommer billigare undan). Turn är check till att börja med, eventuellt c/c beroende på fi osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 27 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2013 lockdown blev okej, inget bra resultat men fick i en del händer! tycker det är svårt att spela mot rikafiskar som nu när det e löning, kan sitta med vad som helst! blev en del coinflip som man tyvärr losa.... två ala AA förlust, men bara att kämpa vidare! ska försöka få ett + resultat under september, ser dock mörkt ut nu! ps hur får jag grafen mindre? blev lite stor märkte jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 27 September , 2013 Rapport Share Postad 27 September , 2013 lockdown blev okej, inget bra resultat men fick i en del händer! tycker det är svårt att spela mot rikafiskar som nu när det e löning, kan sitta med vad som helst! blev en del coinflip som man tyvärr losa.... två ala AA förlust, men bara att kämpa vidare! ska försöka få ett + resultat under september, ser dock mörkt ut nu! ps hur får jag grafen mindre? blev lite stor märkte jag Skulle inte ge upp om jag vore du Hade nog aldrig orkat b/e en dag som denna. Nog det sjukaste värdet jag har sett på svs någonsin. Kanske bidrog att jag sprang rätt fint också iofs . Men folk kastade fan pengar på borden. Hur många bord spelar du btw? 2.5kish händer lät lite lite för att vara lockdown hehe. Tråkigt att inte resultatet gav med sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 27 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2013 Skulle inte ge upp om jag vore du Hade nog aldrig orkat b/e en dag som denna. Nog det sjukaste värdet jag har sett på svs någonsin. Kanske bidrog att jag sprang rätt fint också iofs . Men folk kastade fan pengar på borden. Hur många bord spelar du btw? 2.5kish händer lät lite lite för att vara lockdown hehe. Tråkigt att inte resultatet gav med sig. ja de va en jävla varians idag.... bara att försöka få in mer värde på de händerna där jag sitter på nöterna! ja blev en lite lockdown, som räckte gott på mig efter en tuff vecka! för det mesta försöker jag lira på 5 bord. lirade i 4-5 timmar i sträck vilket känns okej, med såklart lite små pauser! hoppas pengar kommer med mig nästa gång! bara några dagar kvar på september ska försöka göra allt för att komma på + sen sätt in lite nya mål inför oktober! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 27 September , 2013 Rapport Share Postad 27 September , 2013 Vi lär ju ha vevats en del nu på morgonen! Ihasnutz nickar jag! förövrigt så håller jag med gorillai angående värdet! =))) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 27 September , 2013 Rapport Share Postad 27 September , 2013 Du får gärna ändra om din kommentar minibiff även om du var smart och censurerade .. Skickar i pm! ty för edit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 28 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2013 Vi lär ju ha vevats en del nu på morgonen!Ihasnutz nickar jag! förövrigt så håller jag med gorillai angående värdet! =))) det har vi säkert, hälsar mer än gärna på dig i chatten om jag ser ditt nick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 28 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2013 match nu snart och sedan premier league ikväll samt utgång ikväll! kan bli tajt att få in någon speltiden! kanske en liten session hoppas jag :) GO UNITED!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Vi lär ju ha vevats en del nu på morgonen!Ihasnutz nickar jag! förövrigt så håller jag med gorillai angående värdet! =))) Seriöst är du ihasnutz? Varför beteer du dig så illa i chatten för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Seriöst är du ihasnutz? Varför beteer du dig så illa i chatten för? Haha.. har faktikst varit en riktigt cunt de senaste dagarna! Hemma i Sverige så spyr jag galla över allt och alla i min närhet och det kan jag inte göra nu när jag är i Aussie så måste ta ut mina aggressioner vid pokerborden för att lugna ner min bokstavskombination. :oops: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medini89 Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Haha.. har faktikst varit en riktigt cunt de senaste dagarna! Hemma i Sverige så spyr jag galla över allt och alla i min närhet och det kan jag inte göra nu när jag är i Aussie så måste ta ut mina aggressioner vid pokerborden för att lugna ner min bokstavskombination. :oops: hahah så du skrev bara snälla saker när du var i sverige ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 hahah så du skrev bara snälla saker när du var i sverige ? Haha ne men då fördelade jag det på ett finare sätt. Nu är det 100% cuntighet i chatten. Hugger mot allt och alla. Högg mot någon reg förut, sedan bad jag om ursäkt för jag fick dåligt samvete och så tog det 30sek innan jag snea igen. MvH 12åriskallen + kinesiskaalfabetetibokstavskombination Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 match nu snart och sedan premier league ikväll samt utgång ikväll! kan bli tajt att få in någon speltiden! kanske en liten session hoppas jag :) GO UNITED!!! Men jaså ännu ett Unitedfan till på PF, underbart Ska kommentera typ varenda hand du lägger upp nu med konstruktiv kritik bara för det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Och allt annat än 3 pinnar idag är en skymf btw. Hoppas Rosenberg startar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 28 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2013 Men jaså ännu ett Unitedfan till på PF, underbart Ska kommentera typ varenda hand du lägger upp nu med konstruktiv kritik bara för det såklart alltid UNITED!! kom precis hem från min egen match! så ska slå på tv nu och följa mina hjältar när det går mot 3 pinnar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Haha ne men då fördelade jag det på ett finare sätt. Nu är det 100% cuntighet i chatten. Hugger mot allt och alla. Högg mot någon reg förut, sedan bad jag om ursäkt för jag fick dåligt samvete och så tog det 30sek innan jag snea igen. MvH 12åriskallen + kinesiskaalfabetetibokstavskombination Du drog ut med AK mot hans KK eller AA och du lämna bordet efter du sagt lite saker mot han Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 28 September , 2013 Rapport Share Postad 28 September , 2013 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marreboy Postad 28 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2013 fan hände?!?!!?! sjukt alltså med west brom gör det faktiskt bra! det är inte mycket som händer! Förlitar sig för mkt på rvp! vart va vidic idag? kom ju in i mitten av matchen? Metaddict du har koll på läget? rosenberg fick ju spela 4 min iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts