Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
jag kör alltid med 100bb inköp! vet inte varför men det känns bättre för mig! :D

=)

Klart du skall köra det du känner dig bekväm med. Hur gör du när du är 200bb+, byter du bord eller stannar du kvar eller gör du olika beroende på motståndare?

Kan ju vara bra att mixxa in lite 200bb spel ibland med så man inte känner sig helt naken när man blir 200bb, för man hamnar ju ofta där tillslut :roll: *NSH*

mvh

100bb här med

Postad
=)

Klart du skall köra det du känner dig bekväm med. Hur gör du när du är 200bb+, byter du bord eller stannar du kvar eller gör du olika beroende på motståndare?

Kan ju vara bra att mixxa in lite 200bb spel ibland med så man inte känner sig helt naken när man blir 200bb, för man hamnar ju ofta där tillslut :roll: *NSH*

mvh

100bb här med

hahah ja 100bb e gött!!! :):) nej men när jag kommer över 200 så brukar jag känna av motståndet och ser om jag stannar! Brukar ju som sagt lira 4 bord så det brukar inte vara några problem att hitta nya bord annars om man vill byta Man har ju mer "makt" när man har mer cash känns det som, så man kanske ska testa att börja med 200bb? fast jag gillar ju 100bb men man kanske ska testa ett bord med 200bb? :)

Postad
hahah ja 100bb e gött!!! :):) nej men när jag kommer över 200 så brukar jag känna av motståndet och ser om jag stannar! Brukar ju som sagt lira 4 bord så det brukar inte vara några problem att hitta nya bord annars om man vill byta Man har ju mer "makt" när man har mer cash känns det som, så man kanske ska testa att börja med 200bb? fast jag gillar ju 100bb men man kanske ska testa ett bord med 200bb? :)

Är ju dock tvärtom att du har mer "makt" / fördel eller vad du nu vill kalla det när du spelar 100bb ;) .. Jämfört med 200bb då.

Postad
Är ju dock tvärtom att du har mer "makt" / fördel eller vad du nu vill kalla det när du spelar 100bb ;) .. Jämfört med 200bb då.

jaså har jag? förklara?! :)

På de nivåerna jag spelar så känns det som folk har respekt för hur mycket bb jag har inne på borden. Kanske inte stämmer men jag har bara den känslan på något vänster!

blev lite grind innan idag, snart JVM-final! MOT GULDET :-) :-) :-) :-) :-)

Senare ikväll efter matchen blir det grinda lite igen! Ska testa då att gå in 200bb på varje bord, se hur det känns :D

Postad
jaså har jag? förklara?! :)

På de nivåerna jag spelar så känns det som folk har respekt för hur mycket bb jag har inne på borden. Kanske inte stämmer men jag har bara den känslan på något vänster!

blev lite grind innan idag, snart JVM-final! MOT GULDET :-) :-) :-) :-) :-)

Senare ikväll efter matchen blir det grinda lite igen! Ska testa då att gå in 200bb på varje bord, se hur det känns :D

200bb är ju svårare att spela i teorin, sen så desto mer shortstackad du är desto mer kan du ju abusa folk. Sitter en djupstackad regg så måste han börja anpassa sina ranger både post och pre efter shortstackersen. Det är ju ingen turnering liksom :D

Spelar vi trevägs t.ex med en fisk så kan vi stacka av mycket mer light mot fisken om vi inte sitter djupare 200bb + såklart. Många händer blir ju mycket mer lättspelad då fiskarna är rätt glada att betala av och vi behöver inte oroa oss lika ofta om att vi stackar av för light. Orkar inte ta något konkret exempel, men spelar du båda då och då kan du säkert hitta något själv där du ser att det hade varit mycket enklare att ta ett beslut om ni var 100bb djupa jämfört med 200bb djupa.

Sen så förstår jag inte varför man skulle få mer respekt för att man köper in djupare, snackar vi om okända så klart man får mer respekt om man köper in 200bb eller 100bb. Folk som köper in typ 123.5bb ger man väl inte så mycket creds men. Fiskarna vill man väl inte ha respekt ifrån så, och en regg lär ju kika dina stats/känna igen ditt nickname. Så ser inte problemet.

Postad
200bb är ju svårare att spela i teorin, sen så desto mer shortstackad du är desto mer kan du ju abusa folk. Sitter en djupstackad regg så måste han börja anpassa sina ranger både post och pre efter shortstackersen. Det är ju ingen turnering liksom :D

Spelar vi trevägs t.ex med en fisk så kan vi stacka av mycket mer light mot fisken om vi inte sitter djupare 200bb + såklart. Många händer blir ju mycket mer lättspelad då fiskarna är rätt glada att betala av och vi behöver inte oroa oss lika ofta om att vi stackar av för light. Orkar inte ta något konkret exempel, men spelar du båda då och då kan du säkert hitta något själv där du ser att det hade varit mycket enklare att ta ett beslut om ni var 100bb djupa jämfört med 200bb djupa.

Sen så förstår jag inte varför man skulle få mer respekt för att man köper in djupare, snackar vi om okända så klart man får mer respekt om man köper in 200bb eller 100bb. Folk som köper in typ 123.5bb ger man väl inte så mycket creds men. Fiskarna vill man väl inte ha respekt ifrån så, och en regg lär ju kika dina stats/känna igen ditt nickname. Så ser inte problemet.

tackar för svaret! uppskattas mycket!! :) :) ja tänkte testa lite både och faktiskt och ser hur det är med 200bb djupt! :D

Postad

har idag testa på att lira med 200bb BI och det kändes helt okej! ska testa lite runt och se hur det känns.

Precis lirat klart en session som var väldigt upp och ner! fick in det på flopp med 44 flop 4,5,6 han sitter på 67. turn 6. river 7. jaja bara att bita ihop sådant händer! Blev totalt 50bb+ så det är okej. + är alltid + som många säger :D

får se hur det blir ikväll om jag får in någon session! ska kolla lite skolgrejer och så! Skolan imorgon och det känns väl sådär. Är så otaggad just nu! Kanske många som känner desamma?

Postad

Första dagen i skolan känns alltid som en första dag i skolan gör....

Seg,Trött,Vill hem, vad gör jag här egentligen m.m

Blev en väldigt lång dag och jag hoppas verkligen det blir lättare! Det tror jag nog det blir

Blir en kväll med tjejen idag varav mitt pokerlir blir lidande.. Men det är alltid gött att ha en som tycker om en mer än vad regsen på SvS tycker om mig! :)

Har fastnat för denna video sjukt mycket! Så jävla bra!

Postad

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $75.23 (75.2 bb)

Hero (MP): $203.03 (203 bb)

CO: $73.17 (73.2 bb)

BTN: $239.14 (239.1 bb)

SB: $50.40 (50.4 bb)

Preflop: Hero is MP with A:spade: J:spade:

Hero raises to $3, 2 folds, SB calls $2.50, BB calls $2

Flop: ($9) A:diamond: 7:heart: T:spade: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $4.50, SB folds, BB calls $4.50

Turn: ($18) 6:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $9, BB raises to $18, Hero calls $9

River: ($54) 8:diamond: (2 players)

BB bets $49.73, Hero??

Här känns det verkligen som han har fått in färgen? Stegen? Kanske ska betta högre turn? Rätt så mycket högre va? Kan 75% pott eller mer?

Spoiler!
Results: $153.46 pot ($3.83 rake)

Final Board: A:diamond: 7:heart: T:spade: 6:diamond: 8:diamond:

BB showed 7:diamond: 9:heart: and won $149.63 ($74.40 net)

Hero mucked A:spade: J:spade: and lost (-$75.23 net)

Session gick bra och det blev 50bb+! Nu blir det käk sedan gym! Kanske får plugga något, redan tenta på fredag.... känns inte okej detta!

Postad

Enkel fold redan på turn egentligen.

Typisk set/2par/stege bräda och vi slår ju egentligen BARA bluff och hur ofta bluffar fiskarna på dessa nivåerna (okej de bluffas en hel del men aldrig med dessa linjer).

Betta större på både flop och turn imo.

Postad
Enkel fold redan på turn egentligen.

Typisk set/2par/stege bräda och vi slår ju egentligen BARA bluff och hur ofta bluffar fiskarna på dessa nivåerna (okej de bluffas en hel del men aldrig med dessa linjer).

Betta större på både flop och turn imo.

visst kanske ingen och fortsätta i! men har varit i många situationer där fisken ofta spel hårt på sina A träffar. Många ggr sitter man med A5,A4,A3 som jag har stött på. Som du säger så ligger det många drag och set framme. Men kände på mig att jag ledde på flopp och turn. Dock river känns som väldigt enkel fold.

Många sådna här lägen man bara synar av för att verkligen vet men det kostar en del och det har man inte råd med. Får sluta upp och tro sådna grejer!

Postad

BTN: $198.09 (198.1 bb)

SB: $160.26 (160.3 bb)

Hero (BB): $198.37 (198.4 bb)

MP: $121.35 (121.4 bb)

CO: $86.15 (86.2 bb)

Preflop: Hero is BB with K:spade: J:heart:

2 folds, BTN calls $1, SB completes, Hero raises to $3, BTN calls $2, SB calls $2

Flop: ($9) A:spade: J:spade: T:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets $4.50, BTN calls $4.50, SB folds

Turn: ($18) 2:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $9, Hero calls $9

River: ($36) K:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $18, Hero calls $18

Spoiler!
Results: $72 pot ($1.79 rake)

Final Board: A:spade: J:spade: T:spade: 2:club: K:club:

BTN showed T:club: A:diamond: and won $70.21 ($35.71 net)

Hero mucked K:spade: J:heart: and lost (-$34.50 net)

Postad

BTN: $198.09 (198.1 bb)

SB: $160.26 (160.3 bb)

Hero (BB): $198.37 (198.4 bb)

MP: $121.35 (121.4 bb)

CO: $86.15 (86.2 bb)

Preflop: Hero is BB with K:spade: J:heart:

2 folds, BTN calls $1, SB completes, Hero raises to $3, BTN calls $2, SB calls $2

Flop: ($9) A:spade: J:spade: T:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets $4.50, BTN calls $4.50, SB folds

Turn: ($18) 2:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $9, Hero calls $9

River: ($36) K:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $18, Hero calls $18

Spoiler!
Results: $72 pot ($1.79 rake)

Final Board: A:spade: J:spade: T:spade: 2:club: K:club:

BTN showed T:club: A:diamond: and won $70.21 ($35.71 net)

Hero mucked K:spade: J:heart: and lost (-$34.50 net)

Tycker handen är väldigt dåligt spelad.

1. Sizingen bör vara större på floppen, du fick ju en kommentar om det så sent som igår? :P Finns ingen anledning att slå halvpott.

2. 3 tunnor som standard imo, är ju en av dem första nävarna som ska in i bluffrangen i mitt tycke dvs. Tycker check/syn turn och river är jättespew. Går hellre bet bet bet.

Postad
Tycker handen är väldigt dåligt spelad.

1. Sizingen bör vara större på floppen, du fick ju en kommentar om det så sent som igår? :P Finns ingen anledning att slå halvpott.

2. 3 tunnor som standard imo, är ju en av dem första nävarna som ska in i bluffrangen i mitt tycke dvs. Tycker check/syn turn och river är jättespew. Går hellre bet bet bet.

ja denna var också från gårdagens session. två dåliga beslut på två liknande. Mitt holdem är väldigt seg på att få in händerna därför jag posta denna idag istället. Okej tack! Måste helt enkelt våga mer och inte hålla så mycket i det.

Ja va väldigt osäker på turn därför. Tror även att om jag hade satsa att han skulle gått med men helt klar så hade han blivit mer osäker på färgen där...

Tack för respons!

Postad

blev en kort session innan plugget fortsätter. Gjorde verkligen som ni har sagt gorillai och minibiff och det blev helt klart en bättre session där jag verkligen vågar! Kan sluta med ett stor smile idag! :)

results9jan-sek.png

Postad
blev en kort session innan plugget fortsätter. Gjorde verkligen som ni har sagt gorillai och minibiff och det blev helt klart en bättre session där jag verkligen vågar! Kan sluta med ett stor smile idag! :)

results9jan-sek.png

och så tittade jag på din avatar..:lol:

Postad

Då har man redan bestämt en grej man ska göra i sommar! Beställt en resa med tjejen och polare till Kreta! Riktigt kul och härligt att man har lite planer! Visst, det känns väldigt långt borta, hela 8 månader kvar men om man hittar en billig resa så varför inte slå till! 3,5K för en vecka är väldigt överkomligt och billigt enligt min mening. Vi åker som sagt i Augusti och jag kan tänka mig att det är galet varmt! Vi var i Turkiet för 2 år sedan i Augusti och jag trodde jag skulle DÖ! Fy fan va varmt det va, inte mänskligt alltså så det resmålet avstår jag helst!

Har varit på Kreta tidigare, dock med familjen! Då bodde vi i Platanias. Nu ska vi bo mellan Platanias och Chania i en liten by som heter Agii Apostoli. Ska bli väldigt trevligt, blir mer en glidarvecka än en festvecka, vilket passar mig perfekt!

Någon som har varit där? eller iallafall på kreta? Har ni varit där i Augusti? Hur klibbigt varmt är det?