Gå till innehåll

System för att hålla turneringsbord balanserade?


Rockpile

Recommended Posts

Finns det något allmänt vedertaget system för hur man flyttar spelare från olika bord för att hålla jämn balans?

Försöker man få lika mycket chips totalt på varje bord? Flyttas den som har mest/minst chips i turneringen?

Är det olika på olika internetsajter?

Ibland känns det som jag blir flyttad varje gång jag vunnit en stor pott (jo, det händer :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lite olika regler för hur det ska fungera. På en del ställen så flyttas den som sitter på samma position (i förhållande till knappen) som den som han ska ersätta på det bord han flyttar till. På Oxen fungerade det så (om jag minns rätt) att den med minst stack fick flytta och sätta sig så långt från blinds han kunde på det bord han kommer till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nätet är det många sajter som håller koll (bla 24h) hur mycket man betalt i blindar, och flyttar så det skall bli så rättvist som möjligt.

 

 

 

På en del ställen så flyttas den som sitter på samma position (i förhållande till knappen) som den som han ska ersätta på det bord han flyttar till.

 

Detta är rättvisaste sättet live, men krångligast.

 

 

 

På Oxen fungerade det så (om jag minns rätt) att den med minst stack fick flytta och sätta sig så långt från blinds han kunde på det bord han kommer till.

 

Han fick alltid sätta sig till höger om given. Detta är ett enkelt och lättfattligt sätt, som gynnar småstacken lite. Om man nu måste gynna någon så är det väl den lilla stacken man kan gynna... Blir omflyttningar kring bordet bara, vilket kan bli bökigt om man spelar på dealerbord.

 

 

På Cosmopol så (innan jag protesterade högljutt på wsop) flyttade dom minsta stacken så nära blinden som möjligt, alltså tvärt emot oxen. Det var inte snällt. Nu har dom fattat problemet och jag TROR dom flyttar minsta stacken till ledig plats så långt från blind som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När vi kör turneringar så kör vi med att motsvarande plats flyttar. Vi tycker det är mest rättvist och inte så krångligt så länge vi inte stänger ett bord och behöver flytta alla.

Då lottar vi bara ut platserna. Inte helt jätterättvist, men underlättar arrangemanget mycket. När det till slut blir finalbord lottas alla platser vi finalbordet om.

 

Hur gör ni när ni stänger bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...