Gå till innehåll

nötflush på parad bräda 1/2


Recommended Posts

Hejhej, tänkte slänga in en liten handhistorik ifrån kvällens grind.

 

Bakgrundsinfo: UTG är extremfisk, har i princip hela kvällen suttit och dragit ut och dubblat upp mot varenda människa som försöker veva tillbaka. Har inge större reads/historik. Han tycks bara vara en sån fisk som går in och spelar väldigt sällan, han har betalat av 3 gator varje hand so far (Förutom att han dragit ut 90% av gångerna då men :-P).

BB är en fisk som spelar allt oftare, spewar väldigt ofta hittas på nivåerna ifrån /1-/10 vad jag har sett. Må hända att han spelar högre också. Han är väl lite psycho kan man säga, har sett honom 3bettlasta A8o 200bb deep. Då han är en ganska van spelare även om han är fisk så tror jag sällan han kommer dyka upp med lika vid/sjuk range som UTG gör. Men han är fortfarande en fisk och väldigt oförutsägbar. Då han är rätt spewig synar jag generellt mer light mot honom också.

 

Mina tankar/funderingar över gatorna:

 

Preflop rätt standard, given 3bet. UTG kan ju dyka upp med vad som helst här, BBs range är inte lika vid, men tror inte att hans range är så stark här heller nödvändigtvis.

 

Flopp : Bettar lite större än normalt, då stacksen är ganska så djupa. Sizingen är lite smått explo dvs då jag hade sizat lite mindre mot regs/kompetenta spelare.

 

Turn: Guld värt obviously, här har jag ingen aning hur hårt jag vill skjuta riktigt. Både i stridens hetta och i efterhand så är jag lite fundersam över min sizing. Det är ungefär 2/3 jag drar till med. Hur stort vill man siza här? Standard är nog 3/4 imo, skillnaden är ju inte så stor visserligen. Man kanske bör siza stort här just för att fiskarna har svårt att ge upp tvåpar/set/lägre färger.

 

River: Väldigt väldigt dåligt kort obviously. Skulle nog vara värre om en dam eller tia landade då någon kan dyka upp med QT här eller något liknande, T7 kanske? dunno. Att någon ska ha någon 4a öht är ju uteslutet. Så nu är man ju rädd över TT och 77. QQ lär 4bettas pre om någon skulle ha den. Som sagt så tror jag ju att båda kan ha en väldigt vid range här också. när BB lastar så suckar jag djupt, vanligtvis så talar det ju mer för fold här när UTG synar. Men han har synat light hela kvällen och detta förbättrar ju våra odds egentligen. BBs linje är ju sån riktig jävla fiskig nötlinje så man blir ju redan übertrött när man ser hans donklast. Så frågan är lite, orkar vi folda här? Man får ungefär 1 på 10 för syn. Så det är ju inga dåliga odds, BB synar ned jättelight så att man ska vara slagen av honom kommer sällan hända. Jag är jävligt osäker på att man plockar hem 1 av 10 här, men jag vill tro det iaf. Är så få värdehänder som ska kunna ha oss slagna, är ju som sagt TT och 77 egentligen. Väldigt väldigt liten risk att någon har QQ, men det känns inte som att någon dyker upp med QQ speciellt ofta här. Rätt säker på att båda skulle 4betta med QQ pre som sagt.

 

Så som sagt, är lite nyfiken på hur ni sizar turn och om ni synar av river. :) ... är förfärligt trött så kommer inte riktigt ihåg vad skrivit. Men snälla tänk på att UTG synar jättejättejättelight i allmänhet. Skulle man hamna i denna spot med två nitregs t.ex även om det är mindre sannolikt så får man ju givetvis folda om båda stoppar in 2 inköp var på river.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k828.10

BB: k895.46 (VPIP: 34.78, PFR: 15.65, 3Bet Preflop: 13.02, Hands: 474)

UTG: k721.24 (VPIP: 53.23, PFR: 26.50, 3Bet Preflop: 6.63, Hands: 468)

CO: k80.00 (VPIP: 42.25, PFR: 15.49, 3Bet Preflop: 8.00, Hands: 71)

Hero (BTN): k569.30

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00, CO posts DB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k5.00) Hero has K:heart: A:club:

 

UTG raises to k10.00, fold, Hero raises to k30.00, fold, BB calls k28.00, UTG calls k20.00

 

Flop: (k93.00, 3 players) Q:club: 7:club: T:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets k69.75, BB calls k69.75, UTG calls k69.75

 

Turn: (k302.25, 3 players) 4:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets k212.00, BB calls k212.00, UTG calls k212.00

 

River: (k938.25, 3 players) 4:heart:

BB bets k583.71 and is all-in, UTG calls k409.49 and is all-in, Hero calls k257.55 and is all-in

 

/Mvh Synstation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beten på turn tycker jag är för stor, runt 150 skulle jag nog betat, du vill ju ha med dom i potten (vilket du iofs ändå fick nu) men på river så kan jag aldrig någonsin tänka mig att du kan ha bäst hand. Allin för 583 kr på river ställer ju UTG och han får syn? denna killen som synar kan ju omöjligt ha sämre än dig (om han inte missclickar syn :D )

Jag skulle bli väldigt chockad ifall du vann den potten och ber dig ge mig deras nick isf ;) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ty för input iaf!

 

Joxxx, det är ändå mot två fiskar. Tycker 150 känns för litet, jag är ju jätteobalanserad här just för att båda är synstationer. Kommer aldrig bluffa här.

 

Fyi så muckades utgs hand och bb hade 77. Så antar att utg synade med lägre flush eller sämre, är väldigt konstigt om han skulle ha någon 4x hand faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ty för input iaf!

 

Joxxx, det är ändå mot två fiskar. Tycker 150 känns för litet, jag är ju jätteobalanserad här just för att båda är synstationer. Kommer aldrig bluffa här.

 

Fyi så muckades utgs hand och bb hade 77. Så antar att utg synade med lägre flush eller sämre, är väldigt konstigt om han skulle ha någon 4x hand faktiskt.

 

Bra betsize turn, och vik river tyvärr :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River känns som att kasta bort pengar.

 

Hade sagt 180ish turn. Max.

 

Vad är ditt argument för den mindre sizingen? Mot två fiskar som är synglada vill vi väl ändå inte betta alltför litet? Är lite upptagen så hinner inte räkna. men om vi sizar 150 får vi väl inte så bra size på river väl? Om bara en synar tänker jag då. Vill ju ändå kunna lasta river, kanske man kan ändå men utan att det ser alltför nötigt ut.

 

River ser sämre och sämre ut för varje gång jag kollar på handen. Visst 250 för att vinna typ 1600-1700 eller vad det blir. Det är ändå ett helt inköp där man ändå aldrig vinner. Dock lätt att vara efterklok, när man sitter i stridens hitta och är stuck efter att ha blivit utdragen en miljard gånger (Uppskattningsvis) under kvällen är det svårt att hitta fold. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt argument för den mindre sizingen? Mot två fiskar som är synglada vill vi väl ändå inte betta alltför litet? Är lite upptagen så hinner inte räkna. men om vi sizar 150 får vi väl inte så bra size på river väl? Om bara en synar tänker jag då. Vill ju ändå kunna lasta river, kanske man kan ändå men utan att det ser alltför nötigt ut.

 

River ser sämre och sämre ut för varje gång jag kollar på handen. Visst 250 för att vinna typ 1600-1700 eller vad det blir. Det är ändå ett helt inköp där man ändå aldrig vinner. Dock lätt att vara efterklok, när man sitter i stridens hitta och är stuck efter att ha blivit utdragen en miljard gånger (Uppskattningsvis) under kvällen är det svårt att hitta fold. :oops:

 

Blir ju ändå bara typ halvpott kvar på river även om bara en av dem synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...