Gå till innehåll

PLO DB med Eddor&Ellington


eddor

Recommended Posts

 

Haha ja så långt är jag med, men känns som man blir aningen exploaterbar om man väljer att vika varje gång man inte har fyrtal+...

Jag förstår inte hur man någonsin kan välja att vika här. Det gäller ju som vanligt i PLO bara att dodga turn och river, tror i vilket fall som helst att man sällan är efter på floppen här.

 

Till Slowboy, jag säger inte att det är dåligt att spela denna från BTN men jag tycker däremot att det är vidrigt dåligt att inte fullfölja när man väl floppat huset. Som sagt, vad ska man då hoppas på?

 

Det är ju katastrof att få in det i PLO 200bb deep med 0% EQ. Handlar inte om att fullfölja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 849
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Det är ju katastrof att få in det i PLO 200bb deep med 0% EQ. Handlar inte om att fullfölja

 

Så nu har du bestämt att fi har fyrtal då?

Jag ser det som långt mycket rimligare att fi har Jxxx mot vilken vi leder med typ 65%. Men det är klart om fi alltid vaknar med fyrtal där håller jag förstås med, men nu gör jag ju inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så nu har du bestämt att fi har fyrtal då?

Jag ser det som långt mycket rimligare att fi har Jxxx mot vilken vi leder med typ 65%. Men det är klart om fi alltid vaknar med fyrtal där håller jag förstås med, men nu gör jag ju inte det.

 

Jag har ju facit i hand, men vet inte hur dina plo egenskaper är. Men finns en combo till förutom fyrtal som har oss slagna redan på flop och som vi har 0% eq mot;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag tror jag förstörde dem i min första quote!

Bara börja om nu.

Ja det finns fyrtal och valfri J6xx hand, men jag tycker i vilket fall att det känns helt vansinnigt att vika eftersom fi troligtvis spelar likadant med alla Jxxx händer. Som jag ser det är det pott eller fold. Synar aldrig här med färdig hand. Känns som det bara skapar ett svårare beslut på kommande gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag tror jag förstörde dem i min första quote!

Bara börja om nu.

Ja det finns fyrtal och valfri J6xx hand, men jag tycker i vilket fall att det känns helt vansinnigt att vika eftersom fi troligtvis spelar likadant med alla Jxxx händer. Som jag ser det är det pott eller fold. Synar aldrig här med färdig hand. Känns som det bara skapar ett svårare beslut på kommande gator.

 

+1

 

Har varit så nära att skriva flera gånger men det känns liksom lite meningslöst om TS redan bestämt sig på förhand att FI typ alltid kommer ha JJ/J6. Själv fistpumpdegar jag som spelat och mår superbra. JJ finns inte en chans i hela världen att han spelar så, eftersom det inte finns något som kommer ge honom action. Så har han J6 så lyfter jag på hatten och gratulerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Har varit så nära att skriva flera gånger men det känns liksom lite meningslöst om TS redan bestämt sig på förhand att FI typ alltid kommer ha JJ/J6. Själv fistpumpdegar jag som spelat och mår superbra. JJ finns inte en chans i hela världen att han spelar så, eftersom det inte finns något som kommer ge honom action. Så har han J6 så lyfter jag på hatten och gratulerar.

 

Haters gonna hate. Lägger obv upp den för diskussion och nämnde bara att det känns kallt att stoppa in 200bb med låga kåken och EVENTUELLT 0% eq.

Nämde också att han är spewig och gillar levlas så en viss dynamik spelar in.

 

Out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu kanns kallt att stoppa in 200bb med 66 har kanske vi borde overvaga andra linjer. 3betsfolda flop kommer ju inte pa tal och kanner du dig inte komfortabel att fa in de har forstar jag inte varfor vi 3bettar flop. Tycker personligen naven spelar battre som som en calldownnave efter hans checkraise flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu kanns kallt att stoppa in 200bb med 66 har kanske vi borde overvaga andra linjer. 3betsfolda flop kommer ju inte pa tal och kanner du dig inte komfortabel att fa in de har forstar jag inte varfor vi 3bettar flop. Tycker personligen naven spelar battre som som en calldownnave efter hans checkraise flop.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu kanns kallt att stoppa in 200bb med 66 har kanske vi borde overvaga andra linjer. 3betsfolda flop kommer ju inte pa tal och kanner du dig inte komfortabel att fa in de har forstar jag inte varfor vi 3bettar flop. Tycker personligen naven spelar battre som som en calldownnave efter hans checkraise flop.

 

this

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu kanns kallt att stoppa in 200bb med 66 har kanske vi borde overvaga andra linjer. 3betsfolda flop kommer ju inte pa tal och kanner du dig inte komfortabel att fa in de har forstar jag inte varfor vi 3bettar flop. Tycker personligen naven spelar battre som som en calldownnave efter hans checkraise flop.

 

Agreed. 3betade flop mtp dynamiken mellan oss men blev som sagt bara mer svårspelat för mig :roll: I efterhand är b/c linjen på flop det helt klart mer smarta alternativet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga deepa placeringar i helgen med turrandet på stars, så blev BEish.

 

Tillbaka till PLOget och lirade lite lägre idag för träna flipskills som varit en del av resultaten på senaste. Men gick inge vidare idag heller. Ligger väl lite upp för månaden ännu men ca 4500 händer bakom målet jag satt. Får se hur det blir med det, inte så jättekul med poker atm så motivationen är väl inte på topp :lol:

 

Dagsgraf

aq9y.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ellington rushar :lol:

 

Jag failade miserabelt med minichallengen för mars, downswing kombinerat med dåligt spel och omotiverat lir på slutet. Upp några tusen för Mars efter tappat nästan 80% av plusset. Så har turrat senaste veckan och kommer fortsätta tills motivationen är bra för PLOget.

 

Turrat mest micro, 2-30$ buy in och är nog upp en 6-700$ den här veckan iaf. Borde varit mer med väldigt många deepa placeringar.

8/5950 pers vart det mest djupa, 4.6k$ till first annars utöver en 4-5 placeringar med fält på över 3k pers top60. Så inte riktigt fått in någon fullträff ännu, men söndag idag så vi kör!

 

Har inte riktigt rulle till o lira dom sido events man vill lira under SM på stars, har en ticket o inte testat kvala till main ännu så om någon vill stejka/köpa prollar är det bara höra av sig. Har okej sample o visa upp på officialpokerrankings osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem turrar som ännu rullar o är söndagens sista. Får räkna på imorgon hur många det blev idag egentligen. Iaf inte i närheten av någon klonk men några itm o semideep i några turbos. 170$ ner atm iaf. Kriga sista nu:-P

 

Edit:Bust i 27.50 med QQ vs KK på KQ10 florre

 

Edit2:Bust med AKvsKK samt AKvsAA. En turre kvar

 

Edit3:Sluta jinxa med att skriva i dbn när du lirar turrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit3:Sluta jinxa med att skriva i dbn när du lirar turrar

 

 

 

Haha this! Senast jag gjorde första updaten på flera månader så slog super-runbad in med 30k back på 4 dagar, sen har jag inte uppdaterad nåt mer och det har därför gått bra igen :) = Logic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha this! Senast jag gjorde första updaten på flera månader så slog super-runbad in med 30k back på 4 dagar, sen har jag inte uppdaterad nåt mer och det har därför gått bra igen :) = Logic

 

Haha totalt logiskt. Antar db riggen sitter i vid nystartad db bara, sen efter varje gång man uppdaterar slår runbaden in.

 

En idé är ju att starta ny db varje dag:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt göra ett litet minichallenge under April att spela 30k händer på 1/2. Är on pace för tillfället och lyckas jag blir jag väldigt nöjd. Kommer uppdatera här med resultat när månaden är över.

 

Tänkte posta lite händer jag markerat i HM, varit ganska många spännande spots med jättedjupa stackar och intressanta villians. Har tyvärr inga händer från 5-10-25/50 förra helgen då dom spelades på en annan dator. Någon som vet om man kan ordna fram historiken? Finns nog många guldkorn där. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CO: $357.97 (179 bb)

BTN: $200.17 (100.1 bb)

SB: $414.77 (207.4 bb)

Hero (BB): $400 (200 bb)

MP: $280.24 (140.1 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:diamond: K:spade: 8:diamond: A:club:

MP folds, CO calls $2, BTN calls $2, SB completes, Hero raises to $10, CO calls $8, BTN calls $8, SB calls $8

 

Flop: ($40) T:spade: 9:diamond: 3:diamond: (4 players)

SB checks, Hero bets $22, CO calls $22, BTN folds, SB calls $22

 

Turn: ($106) 4:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets $72, CO calls $72, SB calls $72

 

River: ($322) J:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets $296 and is all-in, CO calls $253.97 and is all-in, SB folds

 

Spoiler!
Results: $829.94 pot ($15 rake)

Final Board: T:spade: 9:diamond: 3:diamond: 4:spade: J:heart:

CO showed 9:spade: Q:diamond: J:diamond: 5:heart: and won $814.94 ($456.97 net)

SB mucked and lost (-$104 net)

Hero showed K:diamond: K:spade: 8:diamond: A:club: and lost (-$357.97 net)

 

78887-thank-you-Ill-be-here-all-week-YGx2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...