Gå till innehåll

PLO DB med Eddor&Ellington

eddor

Recommended Posts

ouch. :( kortare sessioner som std kanske?

Jo, försöker köra sessions på 3-4 timmar. Det fungerar nog absolut bäst, var inte riktigt där skon klämde igår dock. Spelade HU vilket är min överlägset sämsta disciplin och gjorde bort mig fatalt mot en måttligt skicklig 5-mannaspelare men som kanske drar det längsta strået emot mig HU. Var där de stora förlusterna kom, kan tilläggas att han köpte in sig för 80 på två bord och lämnade med 3k spread.

Är fortfarande helt lost gällande HU, trehandat däremot tycker jag väldigt mycket om och har spelat ett par tuffa sådana lineups de senaste dagarna och inte känt mig krossad. Är förmodligen också därifrån mycket av swingsen kommer, 3handat och stundtals HU mot kompetenta motspelare kan ju gå fort upp och ner, speciellt om man har en förkärlek för att bomba mot spelare som man vet är tänkande och ständigt tycker det är läge att prova nya lines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 849
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, försöker köra sessions på 3-4 timmar. Det fungerar nog absolut bäst, var inte riktigt där skon klämde igår dock. Spelade HU vilket är min överlägset sämsta disciplin och gjorde bort mig fatalt mot en måttligt skicklig 5-mannaspelare men som kanske drar det längsta strået emot mig HU. Var där de stora förlusterna kom, kan tilläggas att han köpte in sig för 80 på två bord och lämnade med 3k spread.

Är fortfarande helt lost gällande HU, trehandat däremot tycker jag väldigt mycket om och har spelat ett par tuffa sådana lineups de senaste dagarna och inte känt mig krossad. Är förmodligen också därifrån mycket av swingsen kommer, 3handat och stundtals HU mot kompetenta motspelare kan ju gå fort upp och ner, speciellt om man har en förkärlek för att bomba mot spelare som man vet är tänkande och ständigt tycker det är läge att prova nya lines.

3-4h sessions låter som lite för mycket imo. Men förstår om du vill pressa volym när du kan.

Håller med, 3handed kan man exprimentera med lite linjer både pre och post.Men man måste ju ha i åtanke jämt "lägger dom verkligen DEN handen om jag reppar stenhårt all the way?". Oftast inte imo.

Låter f.ö som det var "friterad" om jag kan mina /2 regs? :lol:

Länk till kommentar

Du har rätt! Hade tänkt att jag inte skulle skriva ur någons nick här utan deras samtycke men han krossade mig ju så det är nog ingen fara. :oops:

Kommer inte spela HU igen och bara nöta 5m. Något positivt är att jag fått in mycket volym och känner mig mycket mer bekväm i mitt spel nu. Är hoppfull för framtiden och ska göra mitt bästa för att få andra regs att må så dåligt som möjligt. Ses på borden!

Länk till kommentar

läst igenom hela tråden nu, intressant med en plo dagbok och att få en inblick i hur ni mina motståndare resonerar. ses vid borden. / eder sobchak

Kul med blod man känner igen! Du får lycka till vid borden :-)

Inte alls blivit mycket lir på senaste då vi har införskaffat COD ghosts.:lol: Men har tappat runt 6k senaste veckan. Kallt spring samt att verkligen inte kunnat träffa alls mycket som resulterar i lite för mycket kreativa lösningar post som oftast motståndarna ser igenom.

Blir en klassisk turre söndag@svs som börjar nu om några min med min roomie.

Länk till kommentar

Fått in ytterst få sessioner på senaste för COD ghosts har varit omöjligt att slita sig ifrån. Men när jag väl lirat har det blivit på tok alldeles för långa sessioner vilket jag inte diggar så mycket.

Är nog ner runt 10k ish på senaste veckan och är inte rullad för /4 längre.

Får ta en nystart och bli lite strö turneringar frams till plo 5mannat på fredag och Main på söndag. Kanske slänga upp någon optimistisk (typ BE eller slightly ner på runt 50k händer) stejk ansökan på /4 och /5 :rolleyes:

Länk till kommentar

Drar en kort summering för månaden:

Flyttade,Plussade,SkaffaPs3 och COD ghosts-blev beroende,backade,blev lat,backade lite till,SpringaDåligtUnderAllaSMevents,konsolen dog=MisärMånad.

20k händer /4-/5 resterande /1-/2 och kanske 1k ner på turrar.

gkny.png

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Kickar igång med cg liret nu snarast,ska bara bestämma mig och komma överens helt med andra part. Ganska taggad faktiskt och ser ljust på framtiden att jobba med sitt eget lir.

Har turrat en del vid det här breaket (utan framgång såklart! :lol: ).

Lirade Omania $22 5kgtd nu och handen nedan utspelar sig mot en svensk, 11kvar.

Ganska sjuk spot då det förmodligen ses som squeeze av dom flesta andra vid bordet :lol:

:h:

Poker Stars, $20 Buy-in (1,250/2,500 blinds) Pot Limit Omaha Tournament, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP: 31,652 (12.7 bb)

CO: 58,961 (23.6 bb)

BTN: 56,429 (22.6 bb)

SB: 171,242 (68.5 bb)

Hero (BB): 28,969 (11.6 bb)

Preflop: Hero is BB with A:diamond: A:heart: 4:diamond: 4:heart:

MP folds, CO raises to 5,000, BTN calls 5,000, SB calls 3,750, Hero raises to 25,000, CO raises to 58,961 and is all-in, 2 folds, Hero calls 3,969 and is all-in

Flop: (67,938) 7:club: 8:spade: 6:spade: (2 players, 2 are all-in)

Turn: (67,938) Q:heart: (2 players, 2 are all-in)

River: (67,938) 5:diamond: (2 players, 2 are all-in)

Spoiler!
Results: 67,938 pot

Final Board: 7:club: 8:spade: 6:spade: Q:heart: 5:diamond:

CO showed 9:club: 6:club: T:spade: J:club: and won 67,938 (38,969 net)

Hero showed A:diamond: A:heart: 4:diamond: 4:heart: and lost (-28,969 net)

Länk till kommentar

Turresöndag och kvalade in till Steken och vinterfestivalen på svs samt lirade en 15tal turrar på stars mellan 5-25$. Någon mincash i någon av dom "billiga" turrarna så slutar på slightly back :)

Update är väl att roomien spontant bestämde sig för att dra till malta o jobba runt nyår, funderar på flytta med någon månad. Det enda risiga är då att jag har tänkt dra Wien i Januari för en micro turre och förmodar (luktar ifos klonk i Wien lång väg) det jämt tillkommer lite kostnader i början på Malta, även om hyra och diverse grejer ligger på runt samma som jag har i dagsläget.

En till sak jag klurar ganska mycket på är stejkdeal, har en väldigt intressant deal men han vill ha kontrakt under en väldigt lång period. Jag har själv extremt svårt för att ens planera något 1v framöver annars :lol:

Länk till kommentar

Klonkade 2k$ ish precis i en HEADSUP (vad som hände där vet jag inte själv) turre! Kan själv inte ens tro på det. Slöt 2a av 2280 pers. En svensk i final som satte stopp, lite synd då first var 3.8k$ och vi ville deala men gick tydligen inte pga det kanske var en HU turre. Bedrövlig finalmatch från min sida men jaja.

Ändå nöjd såklart och perfekt till Wien grind resan som blir av med två polare nu i Januari!

Länk till kommentar