Djens Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Suttit vid bordet ett litet tag o tiltat efter alla utdragningar på sistone. Luciom har faktiskt inte spelat en hand vad jag har sett innan. Vilket gav mig kalla kårar. Jag ahr en ganske weaktight image. ***** Hand History for Game 2367059077 ***** $1000 PL Texas Hold'em - Friday, July 15, 07:21:16 EDT 2005 Table Table 36701 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: erpes31 ( $1016.48 ) Seat 2: douvid ( $611 ) Seat 3: blue_eyes128 ( $259 ) Seat 4: Luciom ( $1690.63 ) Seat 5: Jenog142 ( $794.50 ) erpes31 posts small blind [$5]. douvid posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jenog142 [ 3h 3d ] 33 på knappen på ett potlimit bord, vem skulle INTE syna här? blue_eyes128 folds. Luciom raises [$35]. Jenog142 calls [$35]. erpes31 calls [$30]. douvid has been reconnected and has 19 seconds to act. douvid folds. ** Dealing Flop ** [ Ac, 3c, 6d ] Dunderfloppen! Förhoppningsvis har preflophöjaren ett A. Här hoppas jag att han som höjer sätter mig på ett färgdrag, så att han kommer fortsätta försöka betta bort mig på turn. erpes31 checks. Luciom bets [$50]. Jenog142 calls [$50]. erpes31 folds. ** Dealing Turn ** [ Kc ] Sämsta möjliga kort! Han checkar till mig, jag bettar halvpott, Jag är inte så familjär på PL, betyder det styrka och ett mjölkbet eller "Jag sitter på ett svagt A och vill ha bort dig?" Luciom checks. enog142 bets [$100]. Luciom raises [$300]. Jenog142 calls [$200] Checkraisad, här blir djens orolig, min tanke är att han antingen sitter på A och försöker bluffa mig att han har färgen eller att han har stål. Om han har färgen har jagdock ett flertal outs emot honom, jag har inte räknat på chansen men med 400 kvar efter de 200 och jag behöver pynta 200 och redan har investerat så mycket så tänker jag inte lägga mig! ** Dealing River ** [ Jc ] Ingen hjälp, eftersom han preflop höjde och sen började betta hårt hela vägen känns det som att det kasnke inte är så stor chans att han har ett klöver ändå. Och varför gå all in och inte mjölka mig? DEssa tankar och sen att jag kände mig mer eller mindre potcommitad gjorde att ajg synade. Hur hade vana PL samt 5/10 spelare spelat denna? Edit: även om ni inte spelar 5/10 eller PL får ni gärna ge kommentarer oxå! Luciom bets [$813]. Jenog142 is all-In [$409.50] * Lite RP - QoS * Citera
liggat Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 chansen att han ska ha ett klöver känns både avlägsen och solklar har han ett A så utesluter jag att han har ett klöver. att han satsar på sin flushdraw är inte omöjligt i PL då han vill kunna få in så mycket pengar som möjligt på turn om han sätter den. här kommer det bara till vad du har för read på motståndaren, betar han sitt drag eller satsar han på sitt A? jag kan tänka mig både att han sitter med AK och xxs. den ende som kan avgöra vad som är rätt är du! stora felet som jag ser att du gjorde va att du inte smackade på en reraise direkt på flopp. då hade ni fått in alla pengar redan på turn och du hade sluppit bry dig om 4-färgen på river. men nu på river så anser jag att det är 70% säkert att han inte har flush.. så en syn baserat på den här HH:n tycker jag är rätt. Citera
Stahl Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Han har ju AK och vill skrämma bort dig på rivern tror jag. Citera
Saint_Bjorn Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Han kan ju sitta med både AA och KK. En reraise på floppen kanske hade gett besked? enog142 försvann alltså efter reraisen på turn? Luciom tror jag vann med KKK. Citera
Mockasin Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 enog142 försvann alltså efter reraisen på turn? Eller så fattas det ett J? Citera
Saint_Bjorn Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 enog142 försvann alltså efter reraisen på turn? Eller så fattas det ett J? Hahaha....sorry. Grundlurad. Tyckte väl det var nåt som inte stämde. Citera
Djens Postad 16 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2005 Hehe, jag fick edita HHn lite Och KK/AA antog jag INTE skulle checkraisat turn utan försöka träffa kåken på river så den kändes inte så trolig, hursomhelst, tro det eller ej men han visade upp ATo Citera
Recommended Posts