Gå till innehåll

Min sista hundralapp..


Mellerud

Recommended Posts

Kort o gott nu. Är kille på 25 år som har spelat poker som en skitunge! Är expert på och sätta in 200 kr och sen spela upp det till 1000 tals kronor för att till sist tilta och bli av med allt! Men detta är historia nu och jag har inte spelat på ca 2 år nu! Saknar pokern men den har genom åren kostat mig mycket pengar (sexsiffrigt) och jag har inte varit intresserad av att lära mig poker från grund och botten utan jagat de "snabba pengarna" som bevisligen inte existerar. Denna dagbok gör jag för mig själv och kommer låta dagboken växa i takt med att jag blir bättre pokerspelare. Så förvänta er inte ni som ev läser här några avancerade pokertermer eller grafer osv osv den delen av poker är ny för mig.. Har i en månads tid läst massor om hur jag ska äga på 01-02$ borden. Så snart drar jag igång. Utmaningen för mig är följande.. Sätter endast in 15$ ca 100kr och förvaltar jag inte dessa så är pokern över för min del! Vet att det inte räknas som god BR hantering att börja så lågt men poker ska inte kosta mig mer pengar! Nu ska jag vinna! Och med vinna har jag inte några orealistiska drömmar om lyx o jetset liv utan jag vill vara en spelare som håller poker på hobby nivå spel kanske 1-2 timmar om dagen och ibland inte alls. Huvudsaken är att jag inte går minus nu i början och när Min BR tillåter så vill jag klättra i nivåerna och det ultimata vore om jag kunde använda pokervinsterna i framtiden till att unna mig det lilla extra. Har jobb, hus, sambo och allt annat som hör livet till så går ingen nöd på mig. Så säg den dagen mitt pokerspel kan betala mig en extra semester resa per år så har jag nått dit jag vill:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så! Första sittningen gjord. Spelat zoom nl2, 4 fullring, spelat efter noga valda händer utifrån position på bordet. Skrivit lite anteckningar på de olika spelarna och sist men inte minst.. Jävla bra tillskott i BR.. Från 15,33$ till 25,67 på 2 timmar och 10 min:) nöjd och glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min gissning är att du snart kommer i tilten och sen är pengarna borta... själv spelar jag för lånade pengar, men nog fan är de mer moget att "våga" än att inte ha råd att spela för mer än 100kr.. då kan de lika gärna va!

 

men lycka till..

 

hahahaha jag hoppas du skojar med din post

 

OP: Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...