Gå till innehåll

Universitetsstudent som är trött på skolan, försöker följa sina pokerdrömmar!


Uhlvar

Recommended Posts

Vilket år vann Gordon själv på poker sist? Jag känner en som köpte något paket av honom och blev grovt besviken på innehållet. :( That being said så är det möjligt att han är en inspirerande coach och är duktig på att lära ut fundamentals som krävs för att slå lowstakes HU bra.

 

Tycker det är lite konstigt att han inte har ett outat nick så mycket reklam han gör för sig själv, jag skulle tippa på att han inte ens spelar längre då han insåg att han kan få folk på 2+2 att skicka pengar till honom istället, sen när hans skrytgraf är ett handpicked sample på 20k händer som förmodligen är grov bumhunting så blir man ännu mer orolig. Som sagt; hoppas det blir bra ändå, du verkar så seriös och entusiastisk så jag hoppas han (eller ja, du själv genom honom) kan lära dig att ta nästa steg uppåt i karriären! Stort GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den här gordon coachingen verkar skum, sett flera dagböcker på 2+2 där de följer den. Verkar väldigt mycket som promotion, som någon tidigare skrev; mer en säljare än coach.

 

Här är en tråd till exempel: http://forumserver.twoplustwo.com/174/poker-goals-challenges/how-make-10k-month-anybody-can-do-1355251/

 

Tydligen får man inte prata om hur mycket det kostar enligt ett inlägg i tråden jag postade.

 

 

 

TS har även gjort en tråd på 2+2:

http://forumserver.twoplustwo.com/174/poker-goals-challenges/university-student-tired-school-going-his-poker-dreams-1362296/

 

Det hela känns väldigt promoaktigt.

 

Lycka till TS utifall du nu verkligen är på riktigt! :)

 

ne ok, konstigt imo...aja ställde ett par frågor tidigare i tråden som också ignorerades av någon konstig anledning, försöker ba ge lite tips o råd,

 

aja skumt va ordet, men är klar här nu.

 

återigen lycka till, du verkar ju va en krigare så går säkert bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket år vann Gordon själv på poker sist? Jag känner en som köpte något paket av honom och blev grovt besviken på innehållet. :( That being said så är det möjligt att han är en inspirerande coach och är duktig på att lära ut fundamentals som krävs för att slå lowstakes HU bra.

 

Tycker det är lite konstigt att han inte har ett outat nick så mycket reklam han gör för sig själv, jag skulle tippa på att han inte ens spelar längre då han insåg att han kan få folk på 2+2 att skicka pengar till honom istället, sen när hans skrytgraf är ett handpicked sample på 20k händer som förmodligen är grov bumhunting så blir man ännu mer orolig. Som sagt; hoppas det blir bra ändå, du verkar så seriös och entusiastisk så jag hoppas han (eller ja, du själv genom honom) kan lära dig att ta nästa steg uppåt i karriären! Stort GL :)

+1 på detta, eftersom du verkar vara extremt seriös med det du gör och tänker satsa stenhårt så känns det bara som att det vore en jävla waste ifall du blir sittande med någon halvmesyr till coach som dessutom verkar fasligt dyr. Håll ögonen öppna och svälj inte allt med hull o hår så går det säkert vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en till video där jag gör en hemuppgift där jag 3bettar varje hand jag får och ser hur motståndaren reagerar. Det var en intressant och rolig uppgift och mot min stora förvåning så justerade min motståndare sig ganska bra mot min galna 3bet %.

 

 

 

 

Ursäkta lagget som uppstår när jag försöker flytta min HUD, det tar mycket på datorn när man har HEM 2 igång och spelar in samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för all peppning och att ni postar i bloggen, det gör att man blir mer motiverad! Jag gjorde inte tråden för att diskutera Gordons meriter eller hur han coachar, jag tycker att han coachar väldigt bra och därför har jag bestämt mig för att satsa tsm med honom. Det finns säkert någon tråd på forumet annars kan ni göra en ny där ni diskuterar Gordons meriter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Reklam

2.1 - Reklam i alla former är strikt förbjuden, likaså erbjudanden som innebär personlig vinning för den som postar erbjudandet. Förbudet gäller såväl för egna som för andra sajter.

2.2 - Det är strikt förbjudet med reklam i forumprofiler (t ex användarnamn) och signaturer.

2.3 - Undantaget är vissa erbjudanden via våra partners (tex eventarrangörer och sponsorer).

2.4 - Det är tillåtet att länka till personliga bloggar om dessa inte har gambling/affiliatereklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en till video där jag gör en hemuppgift där jag 3bettar varje hand jag får och ser hur motståndaren reagerar. Det var en intressant och rolig uppgift och mot min stora förvåning så justerade min motståndare sig ganska bra mot min galna 3bet %.

 

 

 

 

Ursäkta lagget som uppstår när jag försöker flytta min HUD, det tar mycket på datorn när man har HEM 2 igång och spelar in samtidigt!

 

Försök att höjja volymen på ditt snack. Nu är det så lågt att jag inte vågar skruva högtalarna så högt för att höra vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemmuppgift:

Post 20 hands where you have defended a 3bet, also make a note why.

 

 

Här är en video där jag gör den här uppgiften och efter att ha gått igenom händerna så tror jag att jag måste börja 4-betta mer mot motståndare som har en vid 3bet range och som har polariserad range. Då kan jag få dem att 3betta mindre och folda sina "skit" händer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homework: Post 10 hands where you 4bet somebody

 

i4bet.jpg

 

 

Alla händer är från samma motståndare:

 

Von_Matterhorn.jpg

 

Han 3bettade mig 61% så jag bestämde mig för att börja 4betta honom och han foldade mycket mot mina 4bets så jag fortsatte med det. Han fortsatte att 3betta mig som en galning även om jag 4bettade ofta. Vi spelade några stora potter tillsammans och det var väldigt lärorikt! Att 4betta någon som 3bettar ofta är väldigt profitabelt om han foldar mot 4betsen. Om han inte foldar så kan jag 4betta en valuerange och om han foldar ofta så kan jag 4betta mer bluffar och endast calla 3betsen med mina valuehänder.

 

 

 

Post 10 hands where you get 4bet and how you react

 

 

iget4bet.jpg

 

 

Dessa händer är från samma motståndare och när jag fick starka händer så bestämde jag mig för att shova mot hans 4bets. Det visade sig vara dåligt eftersom att han foldade mot mina 5bets. Det hade varit smartare att calla och låta honom hänga sig själv post flop. Om jag blir 4bettad ofta så måste jag ta bort bluffar från min 3bet range så att jag inte blir tvungen att folda mot 4betsen. Om motståndaren 4bettar mycket så är det troligt att han inte heller har en hög F3 så då har jag ändå en valuerange redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homework:

Post 20 hands where you have called, using the exact 3step method.

 

I Mastermind kursen så tar Gordon upp en 3 stegs metod för hur man ska reagera på motståndarens steals i Big Blind. Dessa steg är:

 

BB 3-step

 

1. Can i reraise? F3: 65 % any two 60 % not very light 50 % value

2. Can i defend? check ST stat!

3. If not 1 or 2 then fold!

 

 

Jag tycker att jag spelar ganska dåligt i BB. Jag spelar oftast runt 100% från knappen och ibland så blir jag lat i BB och callar alldeles för löst vilket gör att jag gör mycket misstag och får göra svåra beslut på floppen. Jag måste ta mig tiden att läsa igenom min motståndares stats mer noggrant så att jag kan göra ett bättre beslut. Det är egentligen väldigt enkelt, all information finns ju där på skärmen.

 

Iallafall så gjorde jag en video där jag pratar lite om 20 händer som jag callade i BB:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homework:

Record a short 10 minute of yourself where you fold every hand in the Big Blind. Yes, I mean every hand, even aces. Play the lowest limit possible.

 

 

Den här uppgiften är intressant. Den visar hur dåliga de flesta motståndare är på att utnyttja dina svagheter. Om jag foldar 100% från BB så borde motståndaren raisa mig 100% även om han har den sämsta handen han kan tänka sig. Jag tror att de flesta människorna lär sig att man ska tänka i olika mönster, det är någonting man lär sig redan i grundskolan. Det finns olika sätt man ska göra saker på. Det finns enligt dessa mönster händer som är bra och händer som är dåliga att raisa från small blind med.

 

Gordon pratar mycket om att det här är fel sätt att tänka på. Istället ska man tänka att det endast finns händer som tjänar pengar och händer som inte tjänar pengar. Om jag har 72o i BB och min motståndare har en F3 på 100% så tjänar jag pengar om jag raisar, för att min motståndare foldar. Att 3betta med 72o kan i väldigt mångas ögon vara galenskap men en person som har lärt sig att tänka i tjäna pengar och inte istället för bra och dåliga händer så är det en nobrainer att raisa.

 

 

Det var både en rolig men otroligt tråkig video att kolla på kan jag tänka mig, akta er så att ni inte somnar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gjorde jag några flop homeworks och gjorde några videos på det!

 

 

 

Homework:

Post 20 hands where you continuation bet and why.

 

 

 

cbet på floppen är nog någonting som väldigt många personer är dåliga på. Det är lätt att man blir lat och inte tänker på vilken bräda man cbettar på och hur olika motståndare reagerar på det.

 

 

 

 

Homework:

Post 20 hands where you check-call the flop with various hands and why.

 

 

 

Check call på floppen är jag dålig på. Anledningen till det kan vara att jag spelar för löst i BB mot många motståndare, någonting som jag måste jobba vidare på. Det gäller att man har en plan på turn och river också. Hur troligt är det att min motståndare kommer betta på turn? Kan jag bluffa honom på river eller turn?

 

 

 

 

Homework:

Post 20 hands where you checkraise the flop and why

 

 

 

Checkraise när man har en stark hand är väldigt enkelt men att göra det som en bluff är mycket svårare! Man måste verkligen lista ut hur motståndaren reagerar på olika brädor när man ska check raisa. Att attackera rätt bräda när man vet att motståndaren är weak är inte alltid lätt.

Gordon snackar om att det finns två olika person-typer. Om floppen är K55 och han har Q8 så kommer de två personerna reagera på olika sätt.

Den första spelaren tänker att han inte har någonting, han kollar mycket på sina egna kort. För Q8 så är ju K55 en väldigt kass flop så han väljer att folda. Den andra spelaren tänker att jag inte har någonting när jag checkraisar, varför skulle jag checkraisa en K eller 5 på en så torr bräda? Även om han har en skit hand så callar han mig, jag reppar ju inget.

 

Om floppen istället är Q10J med 2 hjärter så kommer den första spelaren, som bara kollar på sina egna kort, att calla. Han har ju top par! Den andra spelaren kommer folda Q8 eftersom att det ligger så många drag och brädan är väldigt wet.

När man väl lärt sig och notat hur motståndaren reagerar på olika brädor kan man göra mycket bättre beslut om check raisa är bra eller inte. Det går inte att enbart kolla på statsen.

 

 

Jag gjorde även den här homeworken men gjorde ingen video på den!

 

Homework:

Post 20 hands where you check-fold the flop.

 

Checkfold.jpg

 

 

Floppen är väldigt viktig eftersom man gör en stor del av sina beslut där. Jag måste börja göra mer notes och försöka tänka igenom varje beslut jag tar. Det kan enkelt bli att man spelar flera bord och börjar köra på automatik. Det gäller att jag lär mig det här så bra att även när jag kör auto pilot och multitablar så sitter det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde de första homeworksen i turn kapitlet i kursen och jag upptäckte att jag har jätte leaks i mitt turn spel. Jag barrellar inte tillräckligt på turn och när jag gör det så gör jag det endast med en väldigt stark range. Jag förlorar otroligt mycket value av att inte barrella på turn.

 

 

Homework:

Post 20 hands where you bet the turn with a "second pair" type hand.

 

5turnbarrel.png

 

 

Av ungefär 70 händer så hittade jag bara 5st där jag barrellade på turn med 2 pair eller lägre! Helt sjukt vad värde jag missar!

 

 

allbarrel.png

 

 

 

När jag fortsatte med nästa homework där jag skulle posta händer där jag har gett upp på turn så blev det ännu mer klart för mig att jag förlorar otroligt mycket värde. Ibland så ger jag upp på turn med 2nd pair mot en motståndare som har en låg FCB. Genom att inte barrella så förlorar jag värde och jag ger min motståndare en gratis titt på rivern där det oftast slutade med att han donkade in i mig och jag foldade, med 2nd pair...

 

Jag måste verkligen barrella lösare på turn och jag är väldigt glad att jag gjorde den här homeworken så att jag kunde hitta den här läckan. Jag har lagt mycket fokus på mitt preflop och flop spel men nu är det dags att börja jobba med turn och rivern! Grejjen med turn är att den är ganska svår att spela och många gör stora mistag där, något man måste uttnyttja. Folk foldar för mycket och de callar för löst.

 

 

 

När jag kollade in hur mycket jag tjänar i SB och BB så upptäckte jag att jag tjänar mer i BB än vad jag gör i SB. Någonting som förmodligen beror på att jag förlorar så otroligt mycket värde i SB av att inte värdebetta och semi-bluffa!

 

Här är en bild på hur mycket jag tjänar i de olika positionerna:

 

wtfprofit.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sample lol, detta säger ju ingenting.

 

Det säger att jag har en stor leak i SB, jag borde spela mycket profitablare där än vad jag gör i BB! Även om det bara är 5 k händer så kan man inse att något är fel, speciellt någonting så fundamentalt som turn barrelling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger att jag har en stor leak i SB, jag borde spela mycket profitablare där än vad jag gör i BB! Även om det bara är 5 k händer så kan man inse att något är fel, speciellt någonting så fundamentalt som turn barrelling!

 

Ingen aning om jag blir trollad nu :mrgreen:

 

Du lär ju ha ett större sample, 60-70k händer uppåt.. Visa det :D Helst mer obviously.

 

Sen så hävdar ju att du har sett detta, alltså har du inte tänkt på det/varit medveten om det förrän nu. "Läckorna" du nämner kan ju vara sant ofc, men att du kommer på det efter att ha sett en siffra över ett 5k sample är ju sjukt weird lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger att jag har en stor leak i SB, jag borde spela mycket profitablare där än vad jag gör i BB! Även om det bara är 5 k händer så kan man inse att något är fel, speciellt någonting så fundamentalt som turn barrelling!

Nja, det säger att du har sprungit larvigt bra i BB, inte så mycket mer. Förlorar du ETT inköp på 2,5k händer så är det -4bb/100. Du behöver betydligt mer underlag än ett par tusen händer för att kunna dra någonsomhelst statistisk slutsats i det här spelet. Dessutom finns det hundratals anledningar till varför det skulle se ut såhär över ett större sample, ingenting pekar på att det skulle vara enbart din turn-barrel som är boven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...