Gå till innehåll

Lundin är liveproffs


Lundin89

Recommended Posts

  • Svars 163
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första kvällen på nation igår, vi gick till Krischan med alla andra kriminologer. Återigen bra utbud. Man flög väl runt lite här och lite där, drickat är ju gratis för fan. Iaf så när timmarna börjar bli senare så kommer en vakt och säger till mig att det är dags att gå hem. Han påstår att vi diskuterat detta tidigare och han att han varnat mig två gånger. Vilket naturligtvis inte stämmer, SÅ full var jag inte att jag inte skulle ha kommit ihåg en vakts varningar. lol.

 

Och folk säger att det är omöjligt att bli utslängd från nationer. Iaf så ställde jag mig utanför och vettefan vad man skulle hitta på. Ser en snygg brud sitta och vänta på bussen kanske 20m bort så man går ju obv dit. Ingen aning om var hon hade vart nånstans, för hon pluggade nå helt annat. Iaf tog vi nån buss till stan och jag tog numret innan hon hoppade på tåget. Bodde tydligen långt utåt helvete nånstans.

 

Aja. Gårdagen var epic. Hoppas bara inte alla jävla bilder går online...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Update? Hur går skolan? Hur går pokern? Bra fester? :-D

 

Tjo! :D

 

Livet är fint här nere i Skåne. Brudar i massor, skolan är lite tung just för att man måste läsa så mycket, hittills på de typ 10-11 veckor vi pluggat ska vi ha läst typ 8 böcker. Jag har obv inte läst en enda, men jag fixade första kursen ändå.

 

Poker har gått rakt ner i avgrunden. Sen jag flyttade ner hit har jag backat allt jag vunnit i år plus lite till. Så första månaden, när det mesta flög, på 20-20 omaha och texas på CC var man som i trans. Fattade liksom inte vad som hände. Men jag fortsatte spela, försökte hitta tillbaka. För jag vet ju att jag är en duktig livespelare. Det ville sig inte, ingenting fungerade. Jag förlorade mer pengar.

 

Så jag tog en pause på några veckor till Poker-SM på Malta där jag var i nästan två veckor. Där backade jag också, men inte så mycket. Fast jag hade fantastiskt roligt så klart, alla som inte var där missade verkligen någonting. Lika bra ordnat som förra året och lika galna människor och fester. Suget försvann återigen. Man funderar ju på om det är meningen att man ska spela poker över huvud taget.

 

I lördags återvände jag till CC Malmös cashgamescen för att prova lite. Några jag känner här nere genom pokern skulle spela så jag åkte också med. Spelar inte längre omaha förrän jag är tillbaka ordentligt på fötter igen så det blev några timmar texas med gott resultat. Varit där två gånger till och tjänat lite mer pengar, så även om det bara är tre kvällar så smyger självförtroende tillbaka lite grann. Obv mycket skönt!

 

För övrigt har jag börjat göra min första tatuering, en sleeve med asiatiska motiv. Kört två sittningar á nästan 6h hos Hans på Immovable tattoo i Malmö, riktigt duktig kille. Än har vi bara gjort konturerna över hela armen, men på torsdag ska vi börja skugga och det är först då det kommer börja bli något. Kanske kan skaka fram en bild lite senare om det är så.

 

Ikväll ska jag prova jobba på en nation, en polare övertalade mig att det tydligen är roligt, fast nja, en bortslängd fredag och ingen lön liksom. Men men, man of my word osv. Blir säkert bra.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När lirar vi då? :D Dåligt med tid nu i helgen men om det är nå nästa vecka så är jag på!

 

Det är måndagar och onsdagar. Jag spelar dock bara ibland.

 

Måndag: 100 spänns rebuy. Hygglig turre 15-30 deltagare. Runt 5k för klonk oftast.

Cashgame 5/5 texas, snittstack 2-5k

 

 

Onsdag: 300 freezeout. Trevlig men kass turre. Bara 200 till pott så typ 2k för klonk. 15-35 deltagare.

Cashgame 5/5, snittstack 2-5k. Håller på hela natten. I onsdags tog det slut kl 11 på förmiddan...

 

Måndagens spel är inne i Helsingborg, lite mindre lokal men trevligt ställe.

 

Onsdagens spel är utanför Helsingborg. Skulle vilja gissa att det är Sveriges finaste pokerklubb. Behöver dock ta sig dit med bil, men det löser vi när det är dags.

 

Kan ju adda på FB eller nåt så kan vi höras om det. Full bar på bägge ställena obv. Öl för en tia etc ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät ju fint de Schumme. Kanske i början på dec då, verkar som plugget bestämt sig för att hata mig så jag lär lägga fokus på det lite.

 

Funderat över en annan sak också. Killen i mig som vill alla väl vill hjälpa folk att bli bättre på poker. Men det känns samtidigt så sjukt kallt att improva folk som jag kommer möta ofta, live som online. Har t.ex. en riktigt trevlig och duktig texasspelare jag brukar träffa på CC Malmö som är lite sugen på att lära sig lite mer omaha eftersom han ser hur fantastiskt värdet verkligen är. Han är intelligent och snabblärd, så han kommer antagligen att bli duktig på egen hand också, det kommer bara ta lite mer tid liksom. Skulle enkelt kunna improva hans spel mycket genom att ge honom några första byggstenar i sitt spel så han börjar från ett bra utgångsläge. Men jag vet att när han väl har dem kommer han naturligtvis, precis som jag, att spela så bra han kan och använda dem mot mig.

 

Egentligen har jag väl svaret givet. Vill jag tjäna pengar på poker är det ju korkat att lära någon som är sämre än en själv att spela bättre. Men å andra sidan känns det kallt att inte dela med sig lite till en bra kompis, det skulle ju jag nästan förvänta mig om det var tvärt om. Iaf om jag själv kom med lite funderingar och frågade en polare som jag vet är bättre än mig.

 

Med detta säger jag inte att jag är i toppen av omahaspelare här nere, men jag är teoretiskt bättre än många regs. Samma sak gäller väl här på PF, känns korkat att ge bra feedback till någon jag möter som har uppenbara läckor. Thoughts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät ju fint de Schumme. Kanske i början på dec då, verkar som plugget bestämt sig för att hata mig så jag lär lägga fokus på det lite.

 

Funderat över en annan sak också. Killen i mig som vill alla väl vill hjälpa folk att bli bättre på poker. Men det känns samtidigt så sjukt kallt att improva folk som jag kommer möta ofta, live som online. Har t.ex. en riktigt trevlig och duktig texasspelare jag brukar träffa på CC Malmö som är lite sugen på att lära sig lite mer omaha eftersom han ser hur fantastiskt värdet verkligen är. Han är intelligent och snabblärd, så han kommer antagligen att bli duktig på egen hand också, det kommer bara ta lite mer tid liksom. Skulle enkelt kunna improva hans spel mycket genom att ge honom några första byggstenar i sitt spel så han börjar från ett bra utgångsläge. Men jag vet att när han väl har dem kommer han naturligtvis, precis som jag, att spela så bra han kan och använda dem mot mig.

 

Egentligen har jag väl svaret givet. Vill jag tjäna pengar på poker är det ju korkat att lära någon som är sämre än en själv att spela bättre. Men å andra sidan känns det kallt att inte dela med sig lite till en bra kompis, det skulle ju jag nästan förvänta mig om det var tvärt om. Iaf om jag själv kom med lite funderingar och frågade en polare som jag vet är bättre än mig.

 

Med detta säger jag inte att jag är i toppen av omahaspelare här nere, men jag är teoretiskt bättre än många regs. Samma sak gäller väl här på PF, känns korkat att ge bra feedback till någon jag möter som har uppenbara läckor. Thoughts?

 

Är det Rasmus som ska ha hjälp så säger jag nej.

 

Vänligen, men bestämt. Han kommer förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Rasmus som ska ha hjälp så säger jag nej.

 

Vänligen, men bestämt. Han kommer förstå.

 

Nog förstod han allt, jag däremot fattade inte ett skvatt. Ibland funderar jag om du har gjort det till en sport att hålla hemligt för mig vem du är. Nåja, någon dag så.

 

 

Nu något helt annat. Hur länge behöver ni sova för att känna er utvilade? Jag måste nästan ha tio timmar för att känna mig nöjd, kan dock lätt sova tolv om jag inte har något speciellt på dagordningen.

 

Tänkte prova att sova ganska precis sju timmar per dag kommande sju dagar, ska bli intressant att se hur det kommer fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan jag började IRL-grinda med start kl 07.00 på morgonen så har jag fått ställa om dygnsrytmen helt. Innan var 02/03 mest std att gå och lägga sig och gärna med 9/10h sömn för att känna sig utvilad. Nu för tiden sover jag ganska precis 7h/natt för att få ut lite mer av dagen och det känns riktigt skönt.

Efter ett tag ser man vilken skillnad det gör över hela dagen att sova 2/3h mindre. Kanske svårt att känna sig utvilad i början, men kan verkligen reka det på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan jag började IRL-grinda med start kl 07.00 på morgonen så har jag fått ställa om dygnsrytmen helt. Innan var 02/03 mest std att gå och lägga sig och gärna med 9/10h sömn för att känna sig utvilad. Nu för tiden sover jag ganska precis 7h/natt för att få ut lite mer av dagen och det känns riktigt skönt.

Efter ett tag ser man vilken skillnad det gör över hela dagen att sova 2/3h mindre. Kanske svårt att känna sig utvilad i början, men kan verkligen reka det på sikt.

 

Sömn är väl ganska personligt. Kvalitet före kvantitet imo. 00:30-7:00 funkar prima för mig. Då hinner jag både jobb,träning,socialt och 70-80h poker/mån.

 

Var lite svårt att ta sig upp nu efter bara sju timmar, men när jag väl släpat röven ur sängen så var det inte så farligt. Tror absolut jag sover för mycket. Vänjer man sig bara vid att sova lika länge varje natt så blir det nog en klar livsförbättring, måste sluta sova fyra och tolv timmar varannan natt, man mår ju bara skit av det.

 

pics på sleeven!

 

Så långt har vi hunnit än så länge. Huvudmotivet är en drake med huvudet på underarmen, vi valde att ha det där då det är så tråkigt när man har en t-shirt och halva huvudmotiven aldrig är synligt om man har det på överarmen. Så draken går typ i en spiral runt armen nästan. Sen har jag tre pioner som undermotiv på armen, just den här är inte min, men det kommer bli liknande stuk. Vi har bara hunnit skugga hela armen än, kommer se mycket roligare ut när draken och pionerna får sin färg.

 

Haha, jag drömde om dig inatt. Sjuk highroller var du. Betalade taxin i kronor & pund när valutan var bitcoins. Du tankade via en sån här driveinapparat på donken och beställde givetvis ditt godis samtdiigt. (Var på macken på vägen hem från CC). Givetvis "heeeej irlnamn, vill du ha det vanliga?"

 

Jises...du är ju lika sjuk i drömmarna som IRL ;) #endagidittliv

 

Hahah, du mår ju inte bra någonstans. Lol, macken på väg hem från CC är ju en klassiker. Blir ju lite höjdpunkten i Jossans och Peters liv när jag kliver in i butiken där så klart. #ödmjuk

Nädu Ludde, det är inte jag som reser jorden runt och kallar det för "jobb", haha. En eftermiddag i dina skor så kan jag dö lyckligt sen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så långt har vi hunnit än så länge. Huvudmotivet är en drake med huvudet på underarmen, vi valde att ha det där då det är så tråkigt när man har en t-shirt och halva huvudmotiven aldrig är synligt om man har det på överarmen. Så draken går typ i en spiral runt armen nästan. Sen har jag tre pioner som undermotiv på armen, just den här är inte min, men det kommer bli liknande stuk. Vi har bara hunnit skugga hela armen än, kommer se mycket roligare ut när draken och pionerna får sin färg.

Riktigt fet, hur valde du motiv? Jag har planer men är helt blank med vad jag vill göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fet, hur valde du motiv? Jag har planer men är helt blank med vad jag vill göra...

 

Alltid velat ha något med en asiatisk drake på högerarmen. Bestämde mig väl egentligen för kanske fem år sedan, men det fanns ingen i krokarna som var sjukt grym på asiatiskt. Så nu lagom till jag skulle flytta ner till Skåne bestämde jag mig att nu är det dags, för här finns ju så många duktiga.

 

Räckte med att jag sa att jag ville ha en drake i telefonen, sen diskuterade vi lite och han skissade lite idéer och förslag. Gav mig lite instagramkonton och nyckelord att söka på så jag kunde välja det jag tyckte om. Så jag sa lite vad jag tyckte var snyggt, sen ritade han upp allt på papper och frågade vad jag tyckte. Man behöver inte veta eller kunna mycket alls om man går till en duktig kille.

 

Hans Schröder som jag går hos, på Immovable Tattoo har kört asiatiskt i 19 år. Sen är det naturligtvis ett plus att han har hemtrakterna rätt nära mina och faktiskt kan prata riktig svenska. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans är guld värd. Han har hur många historier som helst på lager från sin tid som biker. Hälsa från mig nästa gång. Säg Olof Palme i en gryta så vet han vem jag är.

 

Jo tack, man har aldrig tråkigt när man ligger under nålen hos Hans inte! Ska nästa vecka, ska hälsa det där då så får vi se vad han har att berätta om dig. :D

 

Ser nice ut! Jag har varit sugen på en sleeve hur länge som helst men det är ju svårt att få tummen ur sas...

 

Sen måste du såklart förklara din nya avatar!

 

Äh, bestäm dig för ungefär vad du vill ha, fråga lite folk som kan tatueringar och letar fram nån duktig och slå en pling. Svårare än så är det inte.

 

Kände att jag behövde en avatar i lite med PF-anda, så tog en relativt nytagen festbild på mig själv bara. Sen symboliserar den obv också att man inte direkt behöver slåss om brudarna här nere... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, har väl spenderat närmare hundra timmar hos honom, så nån enstaka anekdot borde han ha :)

 

Haha, jävlar alltså. Så grym som han är så förstår jag dig. Du har antagligen en hel del snygga tattoos själv alltså. Du har inte några bilder liggande man kan få se? :)

 

Slöläste några sidor här. Ordet "badboyifiering" dök upp i huvudet på mig :mrgreen:

 

Haha, mycket bra ord :-D Kul att få träffa dig senast. Alltid skoj att träffa PFare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...