Gå till innehåll

15-16/7 - Kommentera WSOP 2005 finalbord


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag undrar om Daniels all-in var korrekt spelad. Antar att han trodde att han satt på bättre kicker eller vad vet jag (edit: eller antagligen ville bluffa och hoppas på en fold?). Jag hade aldrig gått all-in om jag ens misstänkte pp/träff på motståndaren. Men sen så sitter jag inte på finalbordet heller :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Daniels all-in var korrekt spelad. Antar att han trodde att han satt på bättre kicker eller vad vet jag. Jag hade aldrig gått all-in om jag ens misstänkte pp på motståndaren. Men sen så sitter jag inte på finalbordet heller :D

Varför skulle han misstänka pocket par? Matusow synade ju bara preflopp så han behöver ju inte ha så mycket och dessutom kommer han väl bluffa hyffsat ofta på en så där raggig flopp. Så Daniel bör ju kunna räkna med nästan 10 levande outs om han blir synad, och dessutom har han en tight image så det är ju ett jättebra läge för en semibluff.

 

Förresten gör han ju Matasows bluffar sjukligt lönsamma om han rutinmässigt lägger alla sina stora ess i det läget. Foldar han dem så foldar han nämligen en väldigt stor del av sina möjliga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Daniels all-in var korrekt spelad. Antar att han trodde att han satt på bättre kicker eller vad vet jag. Jag hade aldrig gått all-in om jag ens misstänkte pp på motståndaren. Men sen så sitter jag inte på finalbordet heller :D

Varför skulle han misstänka pocket par? Matusow synade ju bara preflopp så han behöver ju inte ha så mycket och dessutom kommer han väl bluffa hyffsat ofta på en så där raggig flopp. Så Daniel bör ju kunna räkna med nästan 10 levande outs om han blir synad, och dessutom har han en tight image så det är ju ett jättebra läge för en semibluff.

 

Förresten gör han ju Matasows bluffar sjukligt lönsamma om han rutinmässigt lägger alla sina stora ess i det läget. Foldar han dem så foldar han nämligen en väldigt stor del av sina händer.

 

Du har juh självklart helt rätt hjort!. Kom på mig själv och försökte editera innan nån han svara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Daniels all-in var korrekt spelad. Antar att han trodde att han satt på bättre kicker eller vad vet jag (edit: eller antagligen ville bluffa och hoppas på en fold?). Jag hade aldrig gått all-in om jag ens misstänkte pp/träff på motståndaren. Men sen så sitter jag inte på finalbordet heller :D

 

Menar du Dannenman eller har jag missat en allin av Daniel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På första sidan har Daniel 4.1 millar. På sjunde sidan har han mer, även fast han suttir och tightat. Har jag missat nåt där då? :)

 

Händer 3,8,17,31,32 har du action. Speciellt hand 31.

Idag bara action från hans del på hand 20 tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...