Gå till innehåll

NLT - Triss mot besvärlig raise på river

ssjos

Recommended Posts

NL 100 på prima

Min motståndare som ja kallar Fi var ganska loose. Han gillade stora bets och stora syner. Han raisa ganska många preflops var inte "rädd" för stora bets.

Min stack är 64 bb och Fi har mig täckt.

5 Players

Dealt to hero Kh Jd

UTG Call 1$

Fi(UTG+1) Raise 2$

Hero(Dealer) Call 2$

SB Call 1.5$

BB Call 1$

UTG Call 1$

FLOP: 9h 7d 4c

POT: 10$

SB Check

BB Check

UTG Check

Fi Check

Hero Check

Finns inte så mycket att säga om floppen, eftersom min hand inte känns så stark så checkar jag den

TURN: 9h 7d 4c Js

POT: 10$

SB Check

BB Check

UTG Check

Fi Bet 1$

Hero Raise -->8$

SB Fold

BB Fold

UTG Fold

Fi Call 7$

Tycker inte Fi:s mini-bet säger något alls. Jag raisar för att trycka bort ev. stegdrag och för att eventeullt plocka call av nån av dem överiga spelarna som kan ha träffat J me sämre kicker, eller något med par från floppen som dem inte har bettat ut. Jag är berädd att lägga mig mot ett omslag. Jag blir förvånad när Fi synar min raise. Jag vet dock att han har synat mina raises förut med tveksamma händer och att han verkar ha dålig respekt för raises.

I detta läget har jag svårt att sätta honom på nån hand, börjar fundera på överpar, KQ, eller AJ-TJ. Kanske sämre

River: 9h 7d 4c Js Jh

Pot: 26$

Fi Check

Hero Bet 15$

Fi Raise -->54$

Hero Call all-in 39$

Pot: 134$

Fi checkar till mig och eftersom jag tror mig veta att han inte respekterar mina bets och eftersom jag vill försöka få det att se ut som en bluff drar jag ett ganska saftigt value bet på 15$. När jag får omslag så känns det inte bra. Jag har svårt att placera honom på en hand men ja kan tänka mig AJ-TJ och eventeullt ett low set, eller en bluff. Stegen känns osannolik eftersom tom en lös spelare inte gärna raisar T8 preflop. Såhär efteråt ångrar jag nästan att jag syna för jag hade inte sett honom göra en sån här hård "bluff" förut (dock inte spelat på bordet så länge så svårt att säga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro Fi antingen slowplayat set från floppen som blev kåk på river. Eller så har väl han också ett J. Eftersom han är loose så skulle väl AJ-JT vara händer han kan då. Du slår QJ och JT i detta läget. Men ett set stämmer ju överens ganska bra med hans spel. Om han inte träffat flop hårt borde han ju nästan betta ut eftersom han raiseat pre-flop. Slowplayat set eller en triss skulle jag tro.

$95 i potten och du måste syna $39, potodds ca 2.4:1. Så ungefär var tredje gång måste du vinna. HD(antal händer): 99(3), 77(3), 44(3), AJ(4), KJ(3), QJ(4), JT(4). Du slår 8 händer och splittar med 3 och är slagen av 13 händer. Med denna HD så vinner/splittar du nästan hälften av gångerna så en syn skulle vara motiverad. Men sen kan ju HD:n diskuteras. Men det är i alla fall dom händer jag skulle sätta honom på.

Så det lutar åt syn för mig faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser