Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
to 05-07-14 23:25 WSOP Main Event

Top Scandinavian Player Poker

Daniel Bergsdorf (Sweden) 1.20

Oskar Silow (Sweden) 2.75

Per Hildebrand (Sweden) 10.00

Ayhan Alsancak (Sweden) 60.00

Jag tror inte att Expekt har så stor koll på oddssättning i poker i alla fall... Förvisso ligger Ayhan skrangligt till, men 60 ggr att han skall slå de andra fyra spelarna är nog spelbart. Per till 10 ggr är det i alla fall!

Ryvärr fick man bara spela 6$ per vad, fega som Expekt är...

Postad

Humor att Ayhan ger 100 ggr för WSOP-vinst och 60 för att bli bästa skandinav...

Per 40 respektive 10 ggr.

Det är ju liksom inte som så att Ayhan eller Per behöver jobba sig upp, det kan ju ta tre potter och dom andra svenskarna kan vara utslagna...

Postad

Egentligen borde man väl spela 200 på Oskar också, men jag vill verkligen inte anti-hejja på en svensk (Daniel) så det får bli två lungna spela på outsiders...

Postad

Och nu går det inte längre att spela på bästa skandinav längre, "spelet har utgått".

Troligen blev det en liten rusch på expekt, antar att jag inte var den enda som spelade...

Postad

Du var nog inte den enda som spelade nej.

Jag vet åtminstone en till som gjorde det ;)

Svårt att motstå såna bra odds som 40 (och 10) ggr pengarna när Oscar och Daniel kan vara en varsin misslyckad all-in från att bli utslagna.

Postad
Jo, man kan fortf välja spelet åtminstone? Jag har inge cash på expekt så jag kan inte prova lägga nåt vad dock.

30 ggr vet jag ingte om det är spelbart... 8 ggr på Per borde vara bra.

Postad
Troligen blev det en liten rusch på expekt, antar att jag inte var den enda som spelade...

Varför berättar du om överodds på ett offentligt forum?

Jag tycker det är värre att försöka lära folk spela poker på ett offentligt forum

Postad

Ayhan Alsancak Doubles Up Through Greg Raymer

Log:

Hand 3 - Per Hildebrand has the button in seat 4, Connor raises, Raymer calls, and Alsancak moves all in from the small blind. The action is back on Connor, and he takes some time to make his decision, but he folds. Raymer makes the call, showing Ah-8c, while Alsancak has Kc-7c. They shake hands before the flop, as if to say, "May the best cards win." The flop comes Qh-7d-4h, and Alsancak takes the lead with a pair of sevens. Raymer needs an eight, an ace, or something runner-runner to eliminate Alsancak. The turn card is the 9s, and Raymer is down to six outs. The river card is the Ks, and Alsancak makes two pair to double up in chips.

Postad

Ayhan Alsancak Doubles Up Through Andrew Black

Log:

Hand 18 - Tim Phan has the button in seat 2, Black raises, and Alsancak moves all in from the big blind. Black rubs his face as the chips are counted out, and then he makes the call. Alsancak shows pocket sixes (6d-6c), while Black has Ad-10h. It's a race situation as the flop comes Kh-Qd-3s, and Black will take the lead with a ten, jack, or ace. The turn card is the 2h, the river card is the 6h, and Alsancak makes a set of sixes on the river to double up in chips.

Postad

05 Daniel Bergsdorf $5,300,000

07 Ayhan Alsancak $3,600,000

12 Oskar Silow $1,500,000

En bra 60-oddsare, oavsett hur det slutar...

DanneGBG, tolka det bara inte att vi inte hållit tummarna för Oscar också - för vi hejar på alla svenskar. Men vi spelade inte på Oscar för att oddsättningen på honom inte var så bra. eller hur man skall uttrycka det... den var i alla fall helt tokig påPer, Ayhan och Daniel (för höga respektive för låg).

Undrar hur många som följde mitt råd, i alla fall någon skribent på wsop.info har ju sett mitt inlägg här och spelat :-)