Gå till innehåll

Skrattretande skattletande


HokuzzPokuzz

Recommended Posts

Jag skulle absolut klara det. Det jag menar är bara att om vadet är från 1:a Februari till 1:a April så är det ju lättare än 20:e Mars till 20:e Maj då uteserveringarna och allt gött har dragit igång. Speciellt då jag antar att det sker rätt mycket hets mot Inho där "fi" säkert försöker läska honom med en öl haha!

 

Är ju helt underbart att dra ut på Avenyn/Vasa och ta en öl och snacka skit.

 

Kan jag hålla med om, men man kan ha kul o snacka skit även om man får avstå alkhol några gånger? :D Inte hela världen liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej farmor! Sa ju till dig att säga till innan du skaffade ett konto här. Syns på påskmiddagen

 

+50. Hur har man roligt utan alkohol eller droger? Finns ju dessutom inget tråkigare att vara den enda nyktra bland fulla polare.

 

Kan för övrigt tänka mig att ta sidebet på att inho failar. Utgår ifrån att hans bet började denna vecka eftersom han var dyngrak i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit nvm klumpigt uttryckt, glhf (=

 

Hann nog allt se va du skrev och du har extremt mycket rätt så inte behövdes det editeras nått :)

 

När var starttiden då? Fan nu när uteserveringarna börjar ploppa upp så måste det ju vara jobbig (även fast det kanske är 2-4v kvar tills det blir aktuellt med väder för uteservering)

 

Började i söndags, så ska va klar fredag den 15 maj. Blir bra fest på avenyn då :) Men ja, det kommer nog suga vissa perioder med massa uteserveringar öppna. Men samtidigt är det mitt under scoop, så jag kommer inte ha en aning om vad det är för väder ute..

 

Bara alkohol?

 

Ez game vara helt drogfri i traditionellt avseende (dvs ej nikotin/koffein inräknat). Om de känner dig riktigt sugen någon sen kväll så gå ner nykter på närmaste innerstads-donken och se dig själv i människorna där så står man några veckor till.

 

Som Reb sa, Socker/godis>>>>>>>>>>>>Annat

 

Snusa får jag, droger tar jag inte! Den känslan på donken en lördagsnatt nykter är fan hemskt, en blandad känsla av rädsla och bedrövelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej farmor! Sa ju till dig att säga till innan du skaffade ett konto här. Syns på påskmiddagen

 

+50. Hur har man roligt utan alkohol eller droger? Finns ju dessutom inget tråkigare att vara den enda nyktra bland fulla polare.

 

Kan för övrigt tänka mig att ta sidebet på att inho failar. Utgår ifrån att hans bet började denna vecka eftersom han var dyngrak i helgen.

 

Sahlgrenska! Söndags stämmer och du är hemskt välkommen att utöka betten lite. Åsse kommer ner om någon timme, så utgår från att jag är utköpt och klar till kvällningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den känslan på donken en lördagsnatt nykter är fan hemskt, en blandad känsla av rädsla och bedrövelse :)

 

Hahaha ja den är hemsk. De gånger man har jobbat och sedan skall dra och käka något så blir man ju mörkrädd av att dra in på donken eller bara att gå ner längs avenyn.

 

På något sätt så tänker man ju inte på det som onykter. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha ja den är hemsk. De gånger man har jobbat och sedan skall dra och käka något så blir man ju mörkrädd av att dra in på donken eller bara att gå ner längs avenyn.

 

På något sätt så tänker man ju inte på det som onykter. :roll:

 

Ja vadå, en lördagsnatt nykter på avenyn är mycket farligare än både Kingston och mogadishu på samma gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 4a i 1k re entry här i Wien för 27k. Ett gäng flips och AkvsAQs i stor mot Tom hall(tror jag han heter). Mkt trevlig men med osant spring. Inte mkt att göra, nöjd med att få rädda upp en annars iskall resa.

 

Inho 12a i HR sved rätt bra med 390k till 1an.... Kunde blivit kul rail imorgon.

 

Blir kvar i Wien över helgen för att kunna sova ut ordentligt nu när det är 2 grymma onlinepass att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 4a i 1k re entry här i Wien för 27k. Ett gäng flips och AkvsAQs i stor mot Tom hall(tror jag han heter). Mkt trevlig men med osant spring. Inte mkt att göra, nöjd med att få rädda upp en annars iskall resa.

 

Inho 12a i HR sved rätt bra med 390k till 1an.... Kunde blivit kul rail imorgon.

 

Blir kvar i Wien över helgen för att kunna sova ut ordentligt nu när det är 2 grymma onlinepass att köra.

 

Precis! Som du har laddat för årets Mörkpoker! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt 75%(påhittad statistik av mig, men ofta) av ggrna du loggar in på Stars står infon. Jag väljer att tycka att du fanimej är lite disträ ;)

 

Men kickar igång imorgon, tjuvstart idag med Frirulle-SM som jag gissar inte är så intressant för merdelen av gubbarna här, men nämnvärt ändå.

 

Hoppas se er alla vid borden i övrigt :)

 

ggwp till 4e platsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt 75%(påhittad statistik av mig, men ofta) av ggrna du loggar in på Stars står infon. Jag väljer att tycka att du fanimej är lite disträ ;)

 

Men kickar igång imorgon, tjuvstart idag med Frirulle-SM som jag gissar inte är så intressant för merdelen av gubbarna här, men nämnvärt ändå.

 

Hoppas se er alla vid borden i övrigt :)

 

ggwp till 4e platsen!

 

Blivit nåt av en expert att klicka bort den där jävla inforutan utan att läsa:D

 

tyty! GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt fascinerad av er mtt-spelare. Kollar man in gibbsons resultat på ps ett tag tillbaka så tog det över 2k turrar/5 månader att få ett positivt resultat från förra topp. Vet självklart att ni spelar på ett x antal nätverk med goda resultat i mellan osv.

 

För en hobbyspelare som mig när det gäller turneringar då jag spelar lite då och då så kan jag väl lika gärna lägga ner den biten? Eller ska jag skära halsen av ett lamm och offra till gud för att lyckas få något resultat?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fundrar över hur f-n ni lyckas spela online världen över, när det är typ omöjligt att få spela poker utomlands, och förutom det, nya .es/.es/.net/.blabla till vilket land man än verkar komma till....

 

7h från sverige sa du.

isf bör du titta på portugal, kroatien, slovenien, malta, israel, gambia, dubbelkolla själv bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt fascinerad av er mtt-spelare. Kollar man in gibbsons resultat på ps ett tag tillbaka så tog det över 2k turrar/5 månader att få ett positivt resultat från förra topp. Vet självklart att ni spelar på ett x antal nätverk med goda resultat i mellan osv.

 

För en hobbyspelare som mig när det gäller turneringar då jag spelar lite då och då så kan jag väl lika gärna lägga ner den biten? Eller ska jag skära halsen av ett lamm och offra till gud för att lyckas få något resultat?;-)

 

Om du tycker det är kul med poker i allmänhet och turneringar i synnerhet tycker jag inte du skall lägga av för att det är svårt att göra en vinst. Poker är väl just som du säger en hobby för dig i första hand och du spelar för att du tycker det är kul.

 

Men om du nu vill bli lite mer seriös i ditt pokerspelade så tycker jag inte du skall fokusera så mycket på resultaten nu i början. Försök bli en bättre pokerspelare genom att lyssna på andra, titta på instruktionsvideos, gå igenom ditt egna spel osv.

 

Tråkiga svar och om jag skulle vara ärlig hade jag gärna sett att det gick att att offra ett lamm då och då för att man skulle få lite resultat :) Hade gjort mitt liv ganska mycket enklare i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit tyst från min sida här ett bra tag. Knappt spelat senaste tiden. Haft någon speldag i veckan. Max. Haft siktet inställt på Högskoleprovet istället. Nu på lördag smäller det och jag är väl långt ifrån bra på någon del. Pluggat lite men hade kunnat plugga betydligt mer. Skall oavsett resultat bli kul som fan att pröva lyckan på lördag. Tyvärr är man ju inget mattegeni och i och med att de har gjort om HP för något år sedan är det ju betydligt mer fokus på just matten. Men turar man lite med frågorna så skall man nog kunna få ett godkänt resultat i alla fall.

 

Någon mer här som skall skriva på lördag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxar från min egen dagbok:

 

Jag tog mig vidare till dag 2 med strax under average, och där kommer den andra handen jag kommer ihåg från turneringen. Dagen börjar skitdåligt och jag blöder halva min stack utan att vara i närheten att vinna en pott trots kalasbra bord. Simeon Naydenov minraisar till 2k i tidig position och jag spelar exakt 20bb och väljer att 3beta min :Ac::Qd: till 4.5k två stolar bort. Tysk gubbe som ändå verkar lite liveproffsaktig och vet vad han gör, men är relativt aktiv, direkt bakom mig steker i några sekunder och kallsynar mitt 3bet. Både Simeon och tyskgubben har typ 2x average stackar vid det här laget. Simeon ger oss en "jaha, då får väl jag också syna då" look med ögonbrynen och slänger in en syn och flop kommer :Qh::Jh::Tc:. Check till mig, vad gör man? Av oss tre i mitt gäng som var med på resan så vill en betfolda, en betsyna och en checkfolda. :) Jag tycker det är en skitsvår spot då gubben borde ha träffat brädan fenomenalt bra med sin range och original raisern fortfarande kan ha vad som helst förutom de starkaste pf-händerna. Jag avvaktar med mitt svar tills fler har kommit med sina åsikter!

 

 

Vad säger turrepanelen? Jag är helt clueless. EPT Vienna ME dag två om det inte skulle vara solklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...