Lokenius Postad 16 Juli , 2013 Rapport Postad 16 Juli , 2013 Det går bra nu, upp 6700 på de första två timmarna. Alla bluffar sitter, alla drag sitter och mina reads stämmer alltid. Så ska det vara! Skål (jag dricker te och äter CHILINÖTTER UR GLAS MED SKED)! FYP Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Kul läsning och snygg start på stejken! Var själv på CC igår och tänkte gå dit ikväll samt imorrn så bara hojta till här om ni vill. Spelar dock mest 10/10 men igår fick ja lov att börja på 20/20 då det va så enorm kö. GL! Tack. Hur stor är skillnaden på motståndet på 10/10 jämfört med 20/20? Att jag vägrar spela 10/10 beror på tre orsaker 1. Rake på 10%. Förvisso max 60 kr, men ändå. 2. Max inköp 1k. 3. För många tajta nybörjare. Mitt tajta spel passar bättre mot lösa och aggressiva kamelfösare som tror att är nöten. Nej, inget CC för mig ikväll. Måndag, onsdag, fredag och lördag räcker bra. Lycka till själv! Tyvärr gillar jag inte dig i Solsidan eller Kontoret. Eller egentligen ogillar jag jubåda serierna. Håll dig till mmusiken och pokern. Förresten så tycker jag det borde göras något nytt pokerprogram á la Pokermiljonen. Du kanske skulle platsa där? Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Kör det som känns rätt iaf. Tror dock det kan bli mycket folk idag också då rankingturrarna tis/tors brukar dra folk.Jo, men det är inte därför jag undviker tis+torsd. När personalen vet vad man heter, är man stammis, reg och kändis då? Citera
OveSundberg Postad 16 Juli , 2013 Rapport Postad 16 Juli , 2013 Tack. Hur stor är skillnaden på motståndet på 10/10 jämfört med 20/20? Att jag vägrar spela 10/10 beror på tre orsaker 1. Rake på 10%. Förvisso max 60 kr, men ändå. 2. Max inköp 1k. 3. För många tajta nybörjare. Mitt tajta spel passar bättre mot lösa och aggressiva kamelfösare som tror att är nöten. Nej, inget CC för mig ikväll. Måndag, onsdag, fredag och lördag räcker bra. Lycka till själv! Tyvärr gillar jag inte dig i Solsidan eller Kontoret. Eller egentligen ogillar jag jubåda serierna. Håll dig till mmusiken och pokern. Förresten så tycker jag det borde göras något nytt pokerprogram á la Pokermiljonen. Du kanske skulle platsa där? Haha skön du är! Ja Pokermiljonen med mig vore nåt, fixa med Hellmuth bara så är det full pot Kan väl säga såhär att den dagen jag har en decent 20/20 rulle kommer jag aldrig sätta mig på 10/10 igen av ungefär samma anledningar som du sa. Och om inte annat så blir man sjukt mkt mer uttråkad på dom borden de dagar man inte har tur och får ett actionbord. Citera
Katt3n Postad 16 Juli , 2013 Rapport Postad 16 Juli , 2013 Suck. Nästan tre timmar film och inget riktigt slut. Seg och förutsägbar film med för mycket onödigt tjafs. De kunde klippa ner den med minst en timma.Eftersom slutet var som det var vet man att det kommer en fortsättning. 4/10 av mig. Nästa rulle blir Lincoln. Tänkte varna dig men glömde. La du märke till hur deras stridsyxor fladdrade när dom sprang? Om man har två stora jäkla stridsyxor på ryggen som måste väga tio kilo styck så tvivlar jag på att fladdra är det första dom gör. Fast dvärgarna kanske vet hur man smider frigolit, vad vet väl jag. Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Haha skön du är! Ja Pokermiljonen med mig vore nåt, fixa med Hellmuth bara så är det full pot Kan väl säga såhär att den dagen jag har en decent 20/20 rulle kommer jag aldrig sätta mig på 10/10 igen av ungefär samma anledningar som du sa. Och om inte annat så blir man sjukt mkt mer uttråkad på dom borden de dagar man inte har tur och får ett actionbord. jävlar vad du skulle tilta Helmuth. Jag gillar verkligen inte hans attityd. Men det kanske det som är meningen, att alla pokerspelare i världen ska hata han och sen den dagen man sitter vid samma bord som han ska det bli personligt. Tänkte varna dig men glömde.La du märke till hur deras stridsyxor fladdrade när dom sprang? Om man har två stora jäkla stridsyxor på ryggen som måste väga tio kilo styck så tvivlar jag på att fladdra är det första dom gör. Fast dvärgarna kanske vet hur man smider frigolit, vad vet väl jag. Nä, jag stirrade inte på yxorna precis. Det var ju liksom mycket som var overkligt i den filmen. att inte trollkarlen använde sina skills mer ofta? Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Min stejkare ringde och sa att han kanske måste hoppa av stejken. Han behöver pengarna för att finansiera en längre resa. Han och 2 polare ska köpa en bil och bila runt i Europa. Till den första planerade utbetalningen 22 juli kör vi. Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Hur mycket stejka han dig med? 30k och han tar 70% av vinsten upp till 30k. Se post #1. Citera
boman Postad 16 Juli , 2013 Rapport Postad 16 Juli , 2013 Fast nu ska du ju naturligtvis ha mer än 30%? Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Fast nu ska du ju naturligtvis ha mer än 30%? 30k räcker. Jag förstår vad du menar, allt är förhandlingsbart. Dessutom har han ännu inte bestämt sig och jag vet inte om jag ens behöver stejk? Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Det är inte bara vid pokerborden jag har tur. Var till en simstrand idag och glömde lägenhetsnyckeln i fickan på badbyxorna. Upptäckte detta när vi skulle hem. Snacka om flax!?! Klonk!!! Citera
Scaniac Postad 16 Juli , 2013 Rapport Postad 16 Juli , 2013 Sitter på /10 i malmö för första gången gången på länge och inom loppet av 10händer så synar killen bredvid mig 300 pre med k9off när han stackar 1k sen synar av hela stacken på bräda k102 Citera
SpaderKung Postad 16 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2013 Sitter på /10 i malmö för första gången gången på länge och inom loppet av 10händer så synar killen bredvid mig 300 pre med k9off när han stackar 1k sen synar av hela stacken på bräda k102 Norrman? Dansk? Full? Kamelfösare? Citera
Scaniac Postad 17 Juli , 2013 Rapport Postad 17 Juli , 2013 Norrman? Dansk? Full? Kamelfösare? Han var tydligen inte den enda, kompisen fick senare in 100BB's med AA mot K9off , senare efter jag skrev kom en kille med utländsk härkomst som ungefär 80% av sina händer slog minst 200kr preflop, många situationer där det tillslut blir showdown och man bara tänker : Va fan håller han på med ? Så /10 i malmö igår var ganska sjukt.. Killen som alltid bettade 200 blev arg på mig efter jag skeppat 1k, han mucka och frågade mig handen efter vad jag hade och jag sa Q9s (vilket stämmer) Han blev då jättearg på mig och sa att jag inte kunde spela kort, sen syna slog han 200 i vanlig ordning jag och jag tittar ner på AJs, skeppar och han synar.. brädan landar det 589A5 och han vääääntar tills jag visar AJ så visar han A5 och säger att han kommer syna mig med any 2 tom 72 bara för jag inte kan spela.. HAHA , har aldrig stött på en så stor jubelidiot, första personen som lyckats ge mig huvudvärk och hela pokerrummet var riktigt trötta på han, tillslut blev han utslängd för han dryga något så kopiöst .. Citera
SpaderKung Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2013 Han var tydligen inte den enda, kompisen fick senare in 100BB's med AA mot K9off , senare efter jag skrev kom en kille med utländsk härkomst som ungefär 80% av sina händer slog minst 200kr preflop, många situationer där det tillslut blir showdown och man bara tänker : Va fan håller han på med ? Så /10 i malmö igår var ganska sjukt.. Killen som alltid bettade 200 blev arg på mig efter jag skeppat 1k, han mucka och frågade mig handen efter vad jag hade och jag sa Q9s (vilket stämmer) Han blev då jättearg på mig och sa att jag inte kunde spela kort, sen syna slog han 200 i vanlig ordning jag och jag tittar ner på AJs, skeppar och han synar.. brädan landar det 589A5 och han vääääntar tills jag visar AJ så visar han A5 och säger att han kommer syna mig med any 2 tom 72 bara för jag inte kan spela.. HAHA , har aldrig stött på en så stor jubelidiot, första personen som lyckats ge mig huvudvärk och hela pokerrummet var riktigt trötta på han, tillslut blev han utslängd för han dryga något så kopiöst .. Man ska aldrig skälla ut en sån där idiot. Uppmuntra han att fortsätta spela och poängtera att turen vänder nog snart. Be om ursäkt för din tur när du vinner. Och i A5-handen säger du att han spelade snyggt och förtjänade att vinna. Det är jävligt tröttsamt när de hånar dig, men du skrattar iaf hela vägen till banken. Jag brukar heller aldrig säga att jag plussar. -Åh förra veckan backade jag 20000 på att jag hade så otur. Om det är personigt för han så är det bra. Var med om en liknande grej på cc för ca tre månader sedan. Jag floppar nöt-stegen och blir utdragen av en floppad triss. Inget konstigt med det. Men han som drog ut mig började gapa om den där gången för 8 månader sedan när jag drog ut han. Då är det fan personligt. Citera
Scaniac Postad 17 Juli , 2013 Rapport Postad 17 Juli , 2013 Man ska aldrig skälla ut en sån där idiot. Uppmuntra han att fortsätta spela och poängtera att turen vänder nog snart. Be om ursäkt för din tur när du vinner. Och i A5-handen säger du att han spelade snyggt och förtjänade att vinna.Det är jävligt tröttsamt när de hånar dig, men du skrattar iaf hela vägen till banken. Jag brukar heller aldrig säga att jag plussar. -Åh förra veckan backade jag 20000 på att jag hade så otur. Om det är personigt för han så är det bra. Var med om en liknande grej på cc för ca tre månader sedan. Jag floppar nöt-stegen och blir utdragen av en floppad triss. Inget konstigt med det. Men han som drog ut mig började gapa om den där gången för 8 månader sedan när jag drog ut han. Då är det fan personligt. hahaha , när han drog ut srek han yes yes yes jag hade tur osv.. ja du fattar vad det är för kille, alla vid bordet försökte vara trevliga mot han men det tog emot.. Citera
SpaderKung Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2013 Äntligen ny speldag, men jag somnade typ redan kl 23 igår och vaknade 6 imorse. Måste nog sova middag om jag ska orka spela. Har redan fått tre nya förfrågningar om stejk i inboxen, så det lär väl bli en fortsättning sen. Jag har lite nya idéer om upplägg, så det kan nog bli intressant. Det är väl bra om det är flera stejkare som delar på risken, eller? Tankar? Sista dagen med nuvarande stejkare 3 aug, mest troligt. Någon frågade om jag ville bli stejkad för att spela på nätet, 50-50 på CC, liveturneringar eller Krukan. - Cashgame på nätet = absolut INTE! - 50-50 på CC = Njae, det har jag nog inte nerver till just nu. - Liveturneringar = tjo, fredagar på Krukan kanske? - Cashgames på Krukan? Jo 10-10 THNL då för omväxlingen då. Annars fungerar CC 20-20 bra. Citera
SpaderKung Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2013 Ah onsdag och speldag för mig. Jag är på plats och står i kö för 20-20, vägrar spela något annat i väntan på min tur. Någon mer som är här på cc just nu? Citera
Dr.Evil Postad 17 Juli , 2013 Rapport Postad 17 Juli , 2013 Ah onsdag och speldag för mig. Jag är på plats och står i kö för 20-20, vägrar spela något annat i väntan på min tur. Någon mer som är här på cc just nu? Tror jag tar ett break idag, om jag nu inte ändrar mig senare. GL Citera
SpaderKung Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2013 Tror jag tar ett break idag, om jag nu inte ändrar mig senare. GL Finns risk/chans att jag lirar torsdag, fredag och lördag också! Citera
SpaderKung Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2013 Hemkommen efter en hård session av upp- och nedgångar. Ner 4k blev upp 3k, sen ner 5k, upp 2 k och ner 2k, för att sluta -810 kr. Hade lika gärna kunnat vara +15 eller -15k. Phew. Troligen lirar jag turneringen på Krukan på lördag. Citera
Dr.Evil Postad 17 Juli , 2013 Rapport Postad 17 Juli , 2013 Hemkommen efter en hård session av upp- och nedgångar. Ner 4k blev upp 3k, sen ner 5k, upp 2 k och ner 2k, för att sluta -810 kr. Hade lika gärna kunnat vara +15 eller -15k. Phew. Troligen lirar jag turneringen på Krukan på lördag. Det svänger fort på /20, speciellt om man börjat få lite stack. Skönt att inte sluta back flera k iaf, backdagar kommer alltid, gäller bara att undvika monsterbacken vilket jag e dålig på... Citera
SpaderKung Postad 18 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2013 Lite siffror... Resultat speldag 1: +5420 kr. (4h) Resultat speldag 2: -2000 kr. (1,5h) Resultat speldag 3: +7520 kr. (6h) Resultat speldag 4: -3280 kr. (4,5h) Resultat speldag 5: +1300 kr. (6h) Resultat speldag 6: +3215 kr. (5h) Resultat speldag 7: +1825 kr. (5h) Resultat speldag 8: +2725 kr. (7h) Resultat speldag 9: +6310 kr. (5h) Resultat speldag 10: -810 kr. (3h) Inspelat tot: 22225 kr / 47 h = 473 kr/h. (2222 kr/speldag) Snyggaste folden igår Jag på BTN Utg raise till 100. Fyra som synar + jag och blindsen. 800 i potten. Flopp Sen blev det fan action. Någon hade KQ, en annan TT och utg satt faktiskt med JJ. Tur att jag satt på btn där och sparade stora pengar när alla började veva. Tur att de var så många som träffat. Hade jag bara varit uppe mot TT hade det kostat. (JJ och KQ hade jag dragit ut! ) Citera
Recommended Posts