Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kör nu laptop med externa skärmar där jag HM på laptop skärmen men tänkte köpa en stationär istället. Har 27" skärmar och undrar vilken tumstorlek man ska välja på en 3:e skärm som ska stå på högkant för att det ska passa bildmässigt och inte se helt för djävligt ut?

Hoppas ni förstod vad jag menade

edit: Förtydligar iaf, Vill veta storleken på en skärm med 1920*1080 upplösning som är lika bred som en 27" skärm är hög, dvs displayytan

nu kanske den skärmen är så liten så inte 1920*1080 finns men är inget större problem med lägre upplösning

Postad
Kör nu laptop med externa skärmar där jag HM på laptop skärmen men tänkte köpa en stationär istället. Har 27" skärmar och undrar vilken tumstorlek man ska välja på en 3:e skärm som ska stå på högkant för att det ska passa bildmässigt och inte se helt för djävligt ut?

Hoppas ni förstod vad jag menade

edit: Förtydligar iaf, Vill veta storleken på en skärm med 1920*1080 upplösning som är lika bred som en 27" skärm är hög, dvs displayytan

nu kanske den skärmen är så liten så inte 1920*1080 finns men är inget större problem med lägre upplösning

Vilken modell är det på din 27"?.

med den infon så ska det vara löst på 5min :-)

Postad
Vilken modell är det på din 27"?.

med den infon så ska det vara löst på 5min :-)

Samsung S27A950D är modellen.

edit: Var väldigt långa 5 min.

Är det verkligen ingen som vet vilken " på skärm man ska ha så den har ungefär lika stor skärmyta på bredden som en 27" har på höjden?

edit2: Verkar vara så illa som ner till 16", aja då är det nog inte riktigt värt det, finns det ens sådana små fortfarande med 16/9 eller 16/10. Får bli en 3:e skärm istället.