Gå till innehåll

Överleva sommaren


udiewhenuryoung

Recommended Posts

ahh pretty true, men vad tror du, tjänar man om man spelar på 60 % deal /0.25 e, eller är det mer värde att sitta o klänga /2 på svs?

 

svs > all på alla sätt och vis. Mycket fisk, dåliga aggro-regs, 200bb djupa stackar, låg rake. Vad mer kan man begära? Har testat att spela lite micro på ftp/stars och det enda man möter är ju nits som spelar snortight och lirar 24 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+$13.76 1119 händer

+$9.81 1010 händer

+$25 från FPPs

 

BR: $171.74

 

Skön start på veckan. Det börjar äntligen flyta på igen. Det blir nog inget mer spel idag dock. Jag är skittrött, eftersom jag hade tenta kl 14, det vill säga den värsta tiden på dygnet - jag kan inte gå och lägga mig för då kommer jag inte upp i tid och så är det såpass sent på dygnet att jag är sjukt trött när den börjar, efter att ha dygnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skönt att kunna trycka dubbla volymen och slippa SvS hemska klient dock :roll:

 

+1.

 

Hade Svs haft ett UI man kunde lära sig leva med och inte spy sju gånger i timman av att man foldas, ett bord dör, eller något annat helt jävla random händer otippat, hade jag lirat där ca 8 dagar i veckan. Vet inte hur en avg person ser på det, men för mig åtminstone, är ett bra UI extremt viktigt för att minimera tilt, vilket annars för att jag säkert spewar bort ett gäng bb/100 ändå.

 

Jag själv tycker iPoker är bra, fulast klient i världen förmodligen, men den är användbar och krånglar ta mig fan aldrig (när jag lirade där senast för 2år sen). Inget krussidull eller glossy-glossy i onödan.

 

Sen finns det såklart ingenting som slår PokerStars, dock är den brutala raken + missgynnande VIP-program för microstakers ett för stort minus för att deras UI ska göra att de rent värdemässigt, vinner mot iPoker.

 

Nu väntar jag bara på att det ska komma en pokerklient som kör på Flat UI, eller åtminstone har det som tema att välja, men innan dess lär väl pokern redan vara död och ett i ren allmänhet -EV spel.

 

Sorry att jag gick OT, fick bara feeling att skriva och ett utlopp för min yrkesskada...

 

Keep the good work up, du lär inte ha några som helst problem mot Svs spelarpool om du, tillskillnad från mig, klarar av att hantera deras klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$3.59 2250 händer

+$30.84 1615 händer

 

BR: $206.17

 

Äntligen flyter det på lite! :) ~700bb upp än så länge, och jag hinner nog med en nattsession också.

 

Inget svar från SVS än så länge...

 

Det är ingen fara - OT:a på ni! Det blir roligare så. Jag vill helst inte skriva så mycket kul för jag vill inte bli IRL-outad; jag skulle framstå som rätt patetisk, eftersom jag lägger ner typ 5h/dag på NL5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skönt att kunna trycka dubbla volymen och slippa SvS hemska klient dock :roll:

 

Vad ska man med dubbla volymen till när man kan 10 dubbla sin bb/100.

 

Sen är väl inte SvS klient världens snyggaste men det är väl ingen skönhetstävling. På ett år och 200.000 händer har den hängt sig exakt två gånger för mig. Mindre än vad FTP brukade göra. Ända störiga är den jobbiga stå över nästa stora mörken buggen.

 

Tycker man 5 bord är för lite är det väl inga problem att köra ett antal på annan sajt samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$1.65 2240 händer

+$6.07 2261 händer

-$70.50 6888 händer

 

BR: $139.74

 

Spyfärdig. Tre steg framåt och tre steg bakåt. Sex buy-ins under ev, men jag spelade jättespewigt på slutet. Ingen människa är gjord för sex timmars sessioner. Det är så sjukt jävla vidrigt, eftersom jag var på break even efter att ha hämtat ikapp typ fem buy-ins när jag får in AK mot AK 150bb deep och torskar den och så pallar jag inte avsluta med en minusdag så jag gnetar på och gräver ner mig ännu djupare. Nu pallar jag bara inte längre. Jag hade kunna räddat minst 2BIs om jag hade slutat tidigare när jag började spela kasst. Nej, det här verkar inte fungera. Alla veckor förutom den första har gått skitdåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$1.65 2240 händer

+$6.07 2261 händer

-$70.50 6888 händer

 

BR: $139.74

 

Spyfärdig. Tre steg framåt och tre steg bakåt. Sex buy-ins under ev, men jag spelade jättespewigt på slutet. Ingen människa är gjord för sex timmars sessioner. Det är så sjukt jävla vidrigt, eftersom jag var på break even efter att ha hämtat ikapp typ fem buy-ins när jag får in AK mot AK 150bb deep och torskar den och så pallar jag inte avsluta med en minusdag så jag gnetar på och gräver ner mig ännu djupare. Nu pallar jag bara inte längre. Jag hade kunna räddat minst 2BIs om jag hade slutat tidigare när jag började spela kasst. Nej, det här verkar inte fungera. Alla veckor förutom den första har gått skitdåligt.

 

:-(

Jag lider med dig, det värsta som finns är att förlora och veta undertiden att man spelar kasst. Att man ser hur gropen bara blir djupare men kan inte stoppa sig själv.

 

Då tar jag nästan hellre otur (förlora när man är storfavorit) men spelat ordentligt.

 

Hoppas du kan skaka av dig denna förlust och ta nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-(

Jag lider med dig, det värsta som finns är att förlora och veta undertiden att man spelar kasst. Att man ser hur gropen bara blir djupare men kan inte stoppa sig själv.

 

Då tar jag nästan hellre otur (förlora när man är storfavorit) men spelat ordentligt.

 

Hoppas du kan skaka av dig denna förlust och ta nya tag.

 

Tack för medlidandet. :)

 

Känns bara jävligt surt att jag sabbade en helt okej vecka på en enda dag, men jag får väl skylla mig själv. Jag är fortfarande plus typ en cheesburgare med rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$5.14 1789 händer

+$10.29 744 händer

-$11.56 3081 händer

+$34.10 1843 händer

 

BR: $177.48

 

Vecka 4:

 

+$29.96 24841 händer

vecka4.jpg

 

Första månaden:

allah_nder.jpg

 

Det blev en helt okej vecka till slut, med rake back så var det nog ~+$50. Synd bara att jag hade den där misärsessionen i vilken jag torskade $70. Jag tycker ändå det ser okej ut; jag är typ 18 BIs under-ev sedan dagbokens start, så det här ska nog ordna upp sig.

 

Vad jag tar med mig till nästa vecka är att jag måste lära mig att kliva tidigare, när jag är på väg att gräva jättehål. Jag tror jag inbillar mig att jag spelar bättre än vad jag gör, när jag sitter i ett hål. Tankesättet blir väldigt mycket gotta lose that money-"okej han min-raisar här, vad ska han ha, jag måste nog stacka av".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$3.42 2376 händer

+$11.53 583 händer

 

BR: $221.37

 

Rätt seg första session, eftersom jag var upp typ 5BIs efter en halvtimme men läckte som ett såll sen.

 

 

FI: 26/12/fold 3b 3 av 5/177 händer Jam på river???

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BTN): $6.05

SB: $3.95

BB: $5.00

UTG: $5.00

MP: $5.04

CO: $6.43

 

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

 

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Q:spade: Q:club:

 

fold, fold, CO raises to $0.15, Hero raises to $0.45, fold, fold, CO calls $0.30

 

Flop: ($0.97, 2 players) 2:spade: 7:club: 5:heart:

CO checks, Hero bets $0.50, CO raises to $1.00, Hero calls $0.50

 

Turn: ($2.97, 2 players) 4:heart:

CO bets $2.15, Hero calls $2.15

 

River: ($7.27, 2 players) J:heart:

CO checks, Hero checks

 

FI: 71/41/f3 0/2/17 händer Pre är väl tveksamt, men hur gör ni på turn? Bara att dega? Det gjorde jag iallafall...

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: $30.62

Hero (BTN): $6.39

SB: $4.69

BB: $5.00

UTG: $14.99

MP: $20.06

 

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

 

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has A:heart: 8:heart:

 

fold, fold, CO raises to $0.12, Hero raises to $0.45, fold, fold, CO calls $0.33

 

Flop: ($0.97, 2 players) 8:club: 2:spade: 3:heart:

CO checks, Hero bets $0.50, CO calls $0.50

 

Turn: ($1.97, 2 players) 2:heart:

CO checks, Hero bets $1.00, CO raises to $2.94, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$3.88 3299 händer

-$0.42 5892 händer

-$1.10 donkament

+$18.62 Mega Milestone Stake-tjossan-hejsan

+$25 från FPPs

 

BR: $284.95

 

Puh, känner mig rätt nöjd med break-even idag. Det var helt omöjligt att få någon plats på vanliga bord när de sista milestone-händerna var i färd att utdelas, så jag spelade zoom i en halvtimme som jag tokbackade i. Jag torskade nog tre stycken KK vs AA och en QQ vs AA och så ville ingen stacka av när jag hade AA. Sjukt frustrerande med zoom, typ helt omöjligt att få in det bra pre med något annat än AA. Sen hämtade jag ikapp typ 7BIs på vanliga bord. Jag har ändå varit så sjukt uttråkad idag och hade typ ingenting annat att göra än att spela. Imorgon blir det nog vila. Bankrullen växer iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$18.15 418 händer

+$11.44 2395 händer

+$20.07 1406 händer

-$10 köpte godis lol

 

BR: $295.10

 

Jag fortsätter att springa ganska kallt på NL10, men det släppar nog snart. Det skulle inte sitta helt fel med att rusha snart och dra in fem buy-ins i en session eller nåt sånt.

 

Veckan bokas iallafall på +$84.95 19340 händer med RB och dylikt blev det +$128.57. Nedan följer en graf som dock inte stämmer helt och hållet, eftersom jag spelade en session till efter min förra veckouppdatering. En helt okej vecka iallafall, fast jag skulle gärna ha vunnit lite mer. IRL-wise spenderade jag dock för mycket pengar.

 

vecka5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$11.26 1053 händer

-$0.26 4862 händer

 

BR: $305.50

 

Jag fortsätter att springa kallt på NL10. Tre buy-ins under ev och jääättemånga setups. Men men, det blev iallafall en grön dag. Jag spelade nog lite halvdåligt idag också. Alldeles för många bord och för lite fokus. Mitt SVS-konto är fixat, men jag måste flytta över deg innan jag kan testa det. Jag känner mig rätt skeptisk. Jag måste ju sätta in rätt mycket för att ha en rulle för den lägsta stake, så jag får se hur det blir med det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$24.45 1033 händer

+$16.98 1065 händer

+$21.75 1217 händer

-$50 plattor och en glass :-P

 

BR: $357.78

 

Riktigt bra dag idag, skönt! Kanske slängde bort något buy-in på att vara liite för aggro, men annars är jag nöjd med spelet. Får en $50 stellar reward vilken dag som helst också, så ekonomin känns okej för tillfället. Jag lever nu helt och hållet från bankrullen. Men jag ska nog försöka sälja min Burberry trench som jag ändå aldrig använder.

 

Det ser ut att gå riktigt bra för dig, vad roligt! :D

Fortsätt harva ;)

 

Det rullar onekligen på bra nu, ty! Will do!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$1.12 2118 händer

+$74.96 1328 händer

-$10 mat

 

BR: $423.86

 

Jag sprang dåligt i första sessionen och fick kämpa för break-even. Annat var det i den andra sessionen: pengarna bara rasade in och jag vet inte hur, för jag spelade några händer riktigt dåligt och hade säkert kunna haft en +10BI-session. /pluswhine

 

Men bra med $$$ - jag behöver köpa en ny nål. Annars har jag blivit uppmärksammad på att det tydligen är midsommar imorgon. Mvh isolerad på sitt rum i snart en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$34.30 1916 händer

+$37.75 1187 händer

+$50 Stellar Reward

+$25 från FPPs

-$10 käk

-$100 lite skit till min skivspelare

 

BR: $460.91

 

Jag fortsätter att rusha på, skönt! Det verkar dock som att IRL-utgifterna kommer bli större än vanligt nästa vecka. Jag behöver klippa mig och så fick jag ett inkassokrav på 450k. :shock: Men jag tror att jag har betalat den där räkningen redan, så jag håller på och tjafsar lite med dem. Pengarna har iallafall dragits från mitt konto, sen kan ju jag ha varit dum nog att skicka till fel konto eller något dylikt. De vill iallafall ha något betalningsbevis tydligen. Någon som vet hur man fixar det med Swedbank? Vore väldigt surt att behöva betala det där.

 

Regsen kastar pengar på mig. Jag har fått in AK mot typ en 20/19-spelares AJ och någon annan reg stackade av 99 mot mig när jag öppnade utg. :roll: Jag är inte så lös.

 

Sjuk andra session! Hur länge satt du på den? :D

 

EDIT: Äh, midsommar betyder ju bättre värde! Stanna hemma ;)

Den var typ 1½h lång, som de flesta av mina sessioner är om jag inte jagar rostucko.

 

 

Heh, jag tror inte det märks så stor skillnad på PS. Det är ju ändå inte så många skandinaver man spelar mot. Men det blev en stilla innekväll iallafall. Hann ju inte ens med att dra till systemet.

 

Har du bytt till svs än? Vad var problemet innan, ditt konto spärrat?

 

Nope, jag fortsätter med PS. Ser ingen anledning till att byta tbh. Jag har inte spelat där sen 2009 och då kunde jag inte ens poker, men jag har svårt att se hur värdet kan vara bättre. Jag hade rage-bannat mig lifetime från sidan. Mitt konto är upplåst iallafall. Någon gång när jag har pengar ska jag testa att spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$29.70 2223 händer

-$2.00 1879 händer

 

BR: $488.61

 

Jag sprang kallt - för omväxlings skull - i den sista sessionen. Jag lyckades rädda break-evenish till slut iallafall, efter att ha varit stuck typ 5BIs. Jag funderar litegrand på hur jag ska göra med ekonomin den kommande veckan. Jag är rätt bra på att slösa pengar och som det är nu lär inte min bankrulle växa så värst mycket, eftersom jag cashar ut rätt mycket hela tiden. Frågan är om man pallar leva fattigt en vecka för att eventuellt kunna hoppa upp en nivå till... :roll: NL10 deep-games är så sjukt softa.

 

Bra eller anus?

PokerStars - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BTN): $28.59

SB: $4.00 (VPIP: 26.10, PFR: 26.10, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 369)

BB: $7.90 (VPIP: 66.67, PFR: 31.58, 3Bet Preflop: 17.39, Hands: 59)

UTG: $10.95 (VPIP: 21.39, PFR: 20.20, 3Bet Preflop: 8.38, Hands: 520)

MP: $10.00 (VPIP: 25.00, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 45)

CO: $33.79 (VPIP: 28.55, PFR: 23.61, 3Bet Preflop: 3.57, Hands: 668)

 

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has 7:heart: A:heart:

 

fold, MP raises to $0.30, fold, Hero raises to $0.90, fold, fold, MP calls $0.60

 

Flop: ($1.95, 2 players) 6:club: 3:spade: 5:diamond:

MP checks, Hero bets $1.00, MP calls $1.00

 

Turn: ($3.95, 2 players) 2:spade:

MP checks, Hero bets $2.00, MP calls $2.00

 

River: ($7.95, 2 players) K:spade:

MP checks, Hero bets $24.69 and is all-in

 

 

Jag var lite osäker på turn här. Bettar man för protection? FI spelar 20/19/22% 3b/59 händer. Fattar inte varför hans stats inte kommer med.

PokerStars - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: $9.40 (VPIP: 21.09, PFR: 18.52, 3Bet Preflop: 7.62, Hands: 1,955)

MP: $10.00 (VPIP: 20.37, PFR: 17.27, 3Bet Preflop: 5.97, Hands: 881)

CO: $11.84 (VPIP: 19.08, PFR: 17.69, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 135)

Hero (BTN): $15.17

SB: $11.62

BB: $10.73 (VPIP: 20.16, PFR: 15.63, 3Bet Preflop: 7.50, Hands: 135)

 

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has 9:diamond: 9:club:

 

fold, fold, CO raises to $0.35, Hero calls $0.35, SB raises to $1.40, fold, fold, Hero calls $1.05

 

Flop: ($3.25, 2 players) 3:heart: 7:club: K:heart:

SB bets $1.60, Hero calls $1.60

 

Turn: ($6.45, 2 players) K:diamond:

SB checks, Hero checks

 

River: ($6.45, 2 players) Q:heart:

SB checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...