Gå till innehåll

Överleva sommaren


udiewhenuryoung

Recommended Posts

Jag har inget sommarjobb, men inte heller någon hyra att betala under juni-juli. Sista CSN utbetalas denna månad. Jag kommer att vara ganska pank, antagligen inte ha några pengar alls över till sommaren. Jag behöver sprit, skivor och mat (i den ordningen). Vad jag kommer ha gott om är dock tid så förhoppningsvis ska det gå att få ihop detta, fastän jag har ett minimalt startkapital.

 

Det har gått rätt dåligt senaste tiden; på de senaste 25K händerna är jag back $13 lol. -$136 på NL10 efter bara 6200 händer, +$123 på NL5 efter 19000 händer. Jag känner att jag behöver en nytändning och det är därför jag startar denna dagbok. För närvarande spelar jag för långa sessioner, för okoncentrerat och försöker mig på för många ambitiösa bluffar.

 

Jag har haft ganska vettiga winrates på NL10 över stora samples tidigare och jag tror jag skulle kunna täcka mina utgifter på den nivån, även om det vore klart bättre att spela NL25. Mina resultat på NL25 har dock varit blandade.

 

Min bankrulle är $139.29.

 

Trots att jag har en del plugg kvar hoppas jag kunna grinda upp den nuvarande bankrullen till $250+ ganska snabbt. Tills dess blir det NL5. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+$0.96 767 händer

+$12.73 906 händer

+$13.85 870 händer

 

Helt okej dag, jag hade kunna spelat lite mer dock. Det blir lite mer plugg nu, kanske pallar en session till.

 

Om jag vore du skulle jag stoppat in pengarna på svenska spel istället. Är du breakevenspelare på NL10 bör du krossa rejält på svs 0.25/0.50 bord.

 

Lycka till hursom.

Jag bannade mig själv därifrån någon gång 2010. Tydligen måste jag skicka ett snigelbrev med min signatur och massa krångel för att låsa upp mitt konto. Pallar knappast det. Än mindre pallar jag att 5-table:a. Tack för lyckoönskningen!

 

Lycka till.

 

Skulle nog ha sänkt mitt inköpskrav och kört NL10 om hade varit du.

 

- Du vet du har bra winrate

- Du är mer motiverad, spelar om mer + kan vinna mer

- Du vill spela där, vara nöjd med nivån är bra för tålamodet och lugnet.

Tack för lyckoönskningen! Det är bara det att jag har tokbackat de senaste två sessionerna jag spelade NL10 och jag har inte råd med det. Jag har inte direkt bråttom än; det är fortfarande en stund kvar tills jag går runt utan någon inkomst. Jag kan dra in rätt många BIs/dag på NL5 och jag tror det går rätt snabbt att få en bankrulle för NL10. Jag har inga mentala problem med att spela på en lägre nivå om jag måste.

 

Jag kan relatera till detta men det känns lite -80 tal.

 

Lycka till iaf!

Hah, ska man ha bra ljud och rätt feeling så är det vinyl som gäller! Jag ska dock försöka hålla nere mina besök till skivbutiker under sommaren. Det blir lätt en ganska dyr historia. Tyty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen: +$18.18 1776 händer

Idag: +$9.27 1696 händer, +$9.07 999 händer

 

Jag slängde in två bord NL10 i den första sessionen idag, den andra var uteslutande NL10. Skönt att inte ha tokbackat denna gång. Det känns dock som jag kan hålla en högre hourly på NL5: folk donerar så mycket oftare där. Om jag kan snitta $20/dag skulle jag nog överleva sommaren, men det vore betydligt bättre med typ $40/dag så man har lite att röra sig med.

 

BR: $220.93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panta burkar 2 timme lär ge mer än 20$ :D Speciellt nu när de ökat panten till 1kr.

 

Beror säkert på var man bor, men borde väl vara en rätt hård marknad på vissa ställen? Har dock ingen direkt erfarenhet av detta(förutom när vi i unga år scammade pantautomaten genom att dra ut burken när den scannats) så kan ha fel.

 

GL iaf. Hoppas pokern går bra i sommar. Kan inte bli roligt om den inte gör det och du inte har några sparade pengar att leva på:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror säkert på var man bor, men borde väl vara en rätt hård marknad på vissa ställen? Har dock ingen direkt erfarenhet av detta(förutom när vi i unga år scammade pantautomaten genom att dra ut burken när den scannats) så kan ha fel.

 

GL iaf. Hoppas pokern går bra i sommar. Kan inte bli roligt om den inte gör det och du inte har några sparade pengar att leva på:-(

 

Om man går runt som levande soptunna på festivaler kan man nog få de flestas burkar + innan de leker med burkarna och förstör dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$1.37 1473 händer

+$14.52 1027 händer

-$15.74 1084 händer

+$17.03 1644 händer

+$25 från FPPs

 

BR: $263.38

 

Lite för sent att skaffa jobb nu. Dessutom vill jag inte ha något, eftersom jag känner att det inte är värt pengarna att jobba 8h/dag när man kan sova till kl 14, spela ett spel som man gillar i några timmar, lyssnande till bra musik och sedan slappa resten av dagen. Jag är student till vardags och har för vana att bränna 2/3-3/3 av mina pengar på kläder i början av månaden och sedan leva på typ 3K/pokerpengar resten av månaden. Så det kommer ungefär vara samma sak under sommaren, bortsett från att jag inte kommer ha råd med handling av kläder, vilket jag egentligen inte behöver.

 

GL iaf. Hoppas pokern går bra i sommar. Kan inte bli roligt om den inte gör det och du inte har några sparade pengar att leva på:-(

Ty! Jag kan ju alltid åka hem till päronen om jag totalgular, så det är inte så illa som det kanske låter. Överlever gör jag nog i vilket fall. Men jag skulle ju föredra att stanna på mitt studentrum med mina skivor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite för sent att skaffa jobb nu. Dessutom vill jag inte ha något, eftersom jag känner att det inte är värt pengarna att jobba 8h/dag när man kan sova till kl 14, spela ett spel som man gillar i några timmar, lyssnande till bra musik och sedan slappa resten av dagen. Jag är student till vardags och har för vana att bränna 2/3-3/3 av mina pengar på kläder i början av månaden och sedan leva på typ 3K/pokerpengar resten av månaden. Så det kommer ungefär vara samma sak under sommaren, bortsett från att jag inte kommer ha råd med handling av kläder, vilket jag egentligen inte behöver.

 

 

Ty! Jag kan ju alltid åka hem till päronen om jag totalgular, så det är inte så illa som det kanske låter. Överlever gör jag nog i vilket fall. Men jag skulle ju föredra att stanna på mitt studentrum med mina skivor. :)

 

Men de mindset är det nog bäst att ringa morsan och be henne bädda sängen. Du kommer totalgula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$100 Behövde pengar IRL

+$21.77 1210 händer (NL5)

+$7.41 890 händer (NL5)

 

BR: $192.56

 

Jag var tvungen att sno lite från rullen eftersom jag var IRL-pank. Det är bara en vecka kvar till CSN nu. Förhoppningsvis klarar jag mig fram tills dess, utan att ta något mer från bankrullen, sedan planerar jag att bara grinda upp rullen så mycket det går tills CSN-pengarna är slut.

 

Min NL5-graf i den här DB:n är rätt smexy. 14.96BB/100. :-D Jag har förstås sprungit väldigt bra också.

nl5yeaaah.png

 

Men de mindset är det nog bäst att ringa morsan och be henne bädda sängen. Du kommer totalgula.

Kanske det, vi får se.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$69.96 2441 händer

 

BR: $261.52

 

Jag började med att spela lite NL5, efter att jag hade vunnit två BIs öppnade jag NL10-bord, och jag fick springa ganska bra där också. :) Nu sätter jag punkt för denna vecka med en profit på +$170.69 (~2500BB) exklusive rakeback, jag tror jag har fått $75 från VPPs/FPPs. Jag har inte direkt någonting att säga om pokern egentligen, jag känner mig rätt säker även om jag gör lite misstag här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$69.96 2441 händer

 

BR: $261.52

 

Jag började med att spela lite NL5, efter att jag hade vunnit två BIs öppnade jag NL10-bord, och jag fick springa ganska bra där också. :) Nu sätter jag punkt för denna vecka med en profit på +$170.69 (~2500BB) exklusive rakeback, jag tror jag har fått $75 från VPPs/FPPs. Jag har inte direkt någonting att säga om pokern egentligen, jag känner mig rätt säker även om jag gör lite misstag här och där.

 

 

Bra vecka! Good job! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$11.54 4078 händer (NL10)

+$5.41 1068 händer (NL10)

-$105 Nightclubin'

+$6.45 634 händer (NL5)

+$6.05 2432 händer (NL5)

+$25.17 1695 händer (NL5)

+$0.46 1736 händer (NL5)

 

BR: $188.37

 

Jag har spelat rätt lite den senaste tiden. Den jättelånga NL10-sessionen var min första session på länge där jag känner att jag spelade periodsvis dåligt, men ingen större skada skedd, och mitt spel känns fine igen. Jag var tvungen att sno lite mer pengar från rullen, så därför har jag spelat NL5 igen. Denna vecka kommer nog bli rätt dålig både resultatmässigt och volymmässigt, eftersom jag har en del IRL-saker att ta tag i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$42.10 2415 händer (NL5)

-$100 skivor

 

BR: $42.67

 

Total misär idag: jag började med att förlora typ 4BIs på 15 minuter och det gick inte bättre efter det. Jag tror jag blev coolerad ganska mycket men spelade nog inte så bra som jag kunde ha gjort heller. Jag är på tok för okoncentrerad nu och

pallar inte jaga ikapp det här, så det får vara nog för idag. Jag kommer sätta in $100 imorgon från CSN-pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka skivor blev det?

 

Känns som att risken är stor att jag IRL-outar mig nu. :-P The Birthday Party - Junkyard, The Birthday Party - Prayers on Fire, Bauhaus - Burning from the Inside, The Cure - The Top, The Sisters of Mercy - First and Last and Always, samt ett par Queen-plattor, mest bara för att ha lite standardsaker.

 

Drog precis in 1000kr på PS. Dags att åtminstone göra veckan grön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...