Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Beroende på hur lätt han synar 3b så måste vi c-beta.

 

Han synar 42%(26). Vad är slutsatsen av det? Imo så säger ju det att han har många andra kombos än Ax som han kan få bluffa med. Förvisso kan vi ta värde av dessa händer också, men kan bli riktigt äckligt OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han synar 42%(26). Vad är slutsatsen av det? Imo så säger ju det att han har många andra kombos än Ax som han kan få bluffa med. Förvisso kan vi ta värde av dessa händer också, men kan bli riktigt äckligt OOP.

 

Ja han synar alltså med väldigt många fler combos än någon som bara synar premiumhänder. Om någon synar väldigt lite 3b% (och har en låg 4%) så kommer han flatta väldigt mycket bra så inte mkt vi kan ta värde av genom en c-bet. Någon som synar light kommer även syna med mkt SC's, lägre PP's osv som vi kan ta värde av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han synar alltså med väldigt många fler combos än någon som bara synar premiumhänder. Om någon synar väldigt lite 3b% (och har en låg 4%) så kommer han flatta väldigt mycket bra så inte mkt vi kan ta värde av genom en c-bet. Någon som synar light kommer även syna med mkt SC's, lägre PP's osv som vi kan ta värde av.

 

Om han synar så pass brett så känns det sjukt svårt att lira OOP mtp. vår hand. Då vill vi väl hålla potten lite?

 

Att han skulle syna med lägre PP's känns inte jättetroligt, och om han gör det, hur ska vi fortsätta? Skjuta en kula till på blank turn? Det känns som att vi kommer att få bet/bet/bet hoppas när rangen är så bred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han synar så pass brett så känns det sjukt svårt att lira OOP mtp. vår hand. Då vill vi väl hålla potten lite?

 

Att han skulle syna med lägre PP's känns inte jättetroligt, och om han gör det, hur ska vi fortsätta? Skjuta en kula till på blank turn? Det känns som att vi kommer att få bet/bet/bet hoppas när rangen är så bred.

 

Känns rätt ogött att inte attackera många brädor när han har så bred range. Tycker nog om att checka damer dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns rätt ogött att inte attackera många brädor när han har så bred range. Tycker nog om att checka damer dock.

 

Hade jag haft diverse draghänder/Ax/2par etc. hade jag förmodligen bettat. Damer har så pass bra SDV och det känns onödigt att försöka göra en ubersvår situation av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker båda fungerar. Vill man ha någon form av check/syn range så är det ju kungar,damer och några svagare ess som åker in här imo. Orkar nog inte cbetta flopp riktigt beroende på spelare, finns ju inte många turns man kan skjuta och må bra heller för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft diverse draghänder/Ax/2par etc. hade jag förmodligen bettat. Damer har så pass bra SDV och det känns onödigt att försöka göra en ubersvår situation av det hela.

 

Min tanke runt det hela är eftersom du 3bettat pre och ett ess kommer på flop är det standard-mandatory med ett cbet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke runt det hela är eftersom du 3bettat pre och ett ess kommer på flop är det standard-mandatory med ett cbet där.

 

Och vad gör du på turn? Vad sätter du villan på för hand om han synar cbet? Imo så är det sjukt viktigt att veta tanken bakom vår action än att säga "det är standard"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad gör du på turn? Vad sätter du villan på för hand om han synar cbet? Imo så är det sjukt viktigt att veta tanken bakom vår action än att säga "det är standard"

 

På alla turn-kort som inte är ruter bettar jag halvpott. Om river är en brick skjutter jag där också, förmodligen 3/4 pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är brutalt jävla less atm.

Skulle åka in till Sthlm och Gröna Lund för att se Tenacious D. De skulle börja 8 så vi åker från Uppsala kvart i 6. Möts av världens oväder (värsta jag kört bil i FYI). Det haglade så man såg ingenting, åkte förbi ett tiotal bilar som stod i väggrenen med varningsblinkers på för att de inte ville fortsätta köra.

 

Iallafall, det spricker upp lite och kommer fram i Sthlm ~5 i 7.

Parkering? Omöjligt. Hittar en kvart i 8, sen går vi fort som fan till Gröna Lund. Då har poliserna spärrat utanför och det står 3-4 polisbilar och typ 10 poliser utanför. Stängt. Inga mer får komma in. Så jävla typiskt.

 

Från att ha gått ifrån att åka dit med polarna, till inställt med polarna, till att ha lyckats få med farsan för att sedan stå utanför Grönan och höra hur de startar men veta att man inte får komma in. Helvete säger jag bara, livstilt på högaste nivån.. De är tydligen på tour och ska besöka diverse länder. Har man råd? Nae. Men jag ska fan se till så att jag har råd att göra vadfan jag vill, sen kan dålig planering och Gröna Lund ta sig i röven för jag ska kunna flyga in med helikopter om jag så missar något igen

 

2w5u6vm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är möjligt då svär jag lite för migsjälv och spelar vidare. Jag viker så fort jag blir höjd inte innan.

 

Du tycker inte att det är fel spelat alls? Ursäkta om jag får ut fel ton, men är nyfiken på hur du tänker i handen om du bettar QQ på 3 gator sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker inte att det är fel spelat alls? Ursäkta om jag får ut fel ton, men är nyfiken på hur du tänker i handen om du bettar QQ på 3 gator sådär.

 

Nej jag anser det inte vara fel det är ett högre varians-spel. Ibland vinner du stort och ibland förlorar du stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 träningspass!

 

Har även lirat lite. 457 händer och 250 kr opp.

 

Bra spring blandat med fisk igen. Träffat rätt fint när jag behövt (mot aggrofisk). Tycker jag spelat sådär överlag dock, så inte helt nöjd.

 

Spelade så litet idag så har inte direkt någon hand att lägga upp.. sorry för det!

 

Dagens låt för alla Thin Lizzy älskare:

 

Måste slänga in en till låt... Kom att tänka på denna när "All that you have is your soul" kom upp i min playlist.. Detta är bland de bästa låtarna jag vet:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 träningspass! Ben o mage. Sitter här med lite kvarg o nötter och tänkte kika igenom de senaste inläggen i dagböckerna här på PF. Ska nog lira lite poker sen. :)

 

Ska som tidigare nämnt tillbaka hem till Värmland i helgen. Då kan jag fokusera mer på pokern (om jag inte kommer in på uni på något magiskt vis) samt kunna supa skallen av mig igen. Kommer givetvis göra mitt bästa för att leverera fylle-report om det blir någon utgång då jag sett att det uppskattats här på forat! Tar nog ett tag innan dem når standarden som t.ex Chofritz & Opterons FRs dock, men jag ska göra mitt bästa :D

 

Sitter också och funderar på vad jag ska göra med lönen som kommer in snart. Det kommer bli min första riktiga lön, och förmodligen den enda på ett tag! Kikar lite på en TV, men det kanske är att ta i. Är också sugen på lite nya kläder. Nackdelen med kläderna är att jag inte har något tillfälle att klä upp mig om jag inte kommer in på uni. Älskar verkligen casual/formal-stilen så det skriker om det.

 

lookbook-burgundy-gray.jpg

 

rg-e1271792243962.jpg

 

loafers.jpg

 

En kostym att ha på sig till vardags är ju overkill för tillfället, men målet är att ha ett ekonomijobb så att jag inte har några ursäkter till att få ha det :D

 

navy-suit-brown-shoes.jpg

 

Dagens låt: http://open.spotify.com/track/7kq5OWZ4RMAsom2wWbmwCa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...