Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Pre är väl gränsfall imo, nu har jag ingen hud framför mig. Men CO öppnar ju inte så brett, vet du att han foldar mycket mot 3bett så går det väl. Foldar helst pre, om inte fold så blir det 3bett. Som spelad så cbettar jag flopp och ger upp turn. Ingen aning hur dålig han är, men turnkortet är ju inget bra kort att fortsätta skjuta. Och han foldar aldrig ett ess heller för den delen. Folk ska ju syna så jävla mycket på denna nivån, så han foldar ju antagligen inte drag som har oss dominerade heller. Vi har ju inte stacksize heller för att bluffa river riktigt. Om det nu är så att det är en spelare som vi kan bluffa dvs. Skulle vi binka river så får vi ju inte så mycket för det när han har så lite bakom heller för den delen. Och vi kan vara dominerade som sagt.

 

Okej! Tack för feedbacken. Tror jag tittar för lite på stats innan jag bestämmer mig för att 3betta osv. Brukar titta i början av sessionen men sedan blir det sämre med det.

 

Mjo, tänkte nu i efterhand att jag skulle tittat på stackdjup. Bettar jag turn så får vi ofta en syn då han bara har 1/2 PSB kvar.

 

Kikar gärna bara pre om BB inte är en riktig rackare.

Kan väl 3b ibland med men då vill jag ha bra koll på spelarna jag är OOP mot.

 

Generellt lär väl folk inte folda tillräckligt på lägre nivåer för att man ska behöva slänga in denna typen av händer i den. Skulle eventuellt 3b väldigt brett i toppen av rangen ist.

 

Okej, tack! Saknade kollen på spelarna OOP definitivt (förutom CO). Hade dock fått in det tidigare mot BTN-killen med KK mot hans AQo i CO vs BB-läge, så jag såg honom inte som en bra spelare.

Har ofta sett att 87s är en bra hand att 3betta med, men det kanske gäller IP? Vilka händer ingår i toppen av vår range? KQs+, AJs+, TT+, KQo, AQo+?

 

EDIT: Säg att vi skulle synat och sett den floppen, hur hade vi spelat då? CO är tight-aggro och BTN är ingen riktig höjdare. C/F mot bet av CO och C/C om det checkas runt till BTN och han bettar ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Tack för feedbacken. Tror jag tittar för lite på stats innan jag bestämmer mig för att 3betta osv. Brukar titta i början av sessionen men sedan blir det sämre med det.

 

Mjo, tänkte nu i efterhand att jag skulle tittat på stackdjup. Bettar jag turn så får vi ofta en syn då han bara har 1/2 PSB kvar.

 

 

 

Okej, tack! Saknade kollen på spelarna OOP definitivt (förutom CO). Hade dock fått in det tidigare mot BTN-killen med KK mot hans AQo i CO vs BB-läge, så jag såg honom inte som en bra spelare.

Har ofta sett att 87s är en bra hand att 3betta med, men det kanske gäller IP? Vilka händer ingår i toppen av vår range? KQs+, AJs+, TT+, KQo, AQo+?

 

EDIT: Säg att vi skulle synat och sett den floppen, hur hade vi spelat då? CO är tight-aggro och BTN är ingen riktig höjdare. C/F mot bet av CO och C/C om det checkas runt till BTN och han bettar ut?

 

87s 3bettar man oop för att den är för dålig att syna (oftast) och balanserar upp våran range. Vi vill inte bara ha AA,KK,AK,QQ i 3bet-rangen. Då blir man väldigt lätt att spela mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar helgen lite :)

 

Kom hem till Kil på fredag kväll. Badar med familjen och lirar lite poker.

Lördagen är det bröllop, fixar lite på morgonen och sen så är det vigsel+fika efteråt. På kvällen super jag ner mig med en polare och hade skitkul!

Häng på söndag med polaren innan jag drar tillbaka till Uppsala.

 

Nu sitter jag här och har tre veckor kvar innan jag kommer hem igen.

Pokermässigt så ska jag alltså trycka in 2hr/1000 händer poker idag!

 

Nu, off to work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linechecks pleeease!

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272290

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $229.50 - VPIP: 51, PFR: 16, 3B: 8, AF: 4,2, Hands: 95

Hero (SB): $229.46 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

BB: $97.00 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 3, AF: 1,8, Hands: 617

UTG: $100.00 - VPIP: 18, PFR: 16, 3B: 14, AF: 2,6, Hands: 292

CO: $57.34 - VPIP: 30, PFR: 10, 3B: 2, AF: 1,6, Hands: 160

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :club: A :diamond:

UTG raises to $2.87, 2 folds, Hero raises to $9.61, 1 fold, UTG calls $6.74

 

Flop: ($20.22) Q :club: 9 :heart: 7 :diamond:(2 players)

Hero bets $15.16, UTG calls $15.16

 

Turn: ($50.54) 8 :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $21.00, Hero calls $21

 

River: ($92.54) J :spade:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

 

 

----------------------

 

Linecheck här med. Jag tänkte faktist ingenting när jag shovea turn. Var väl liknande "Vi har för stark hand för att kunna lägga här, och synar vi här kommer det gå in på river." Är helt katastrofalt dålig på att sätta villain på ranger när jag sitter OOP och check/synar. Han kan ju ha vadsomhelst! Hur bör jag tänka?

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272291

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $139.07 - VPIP: 18, PFR: 16, 3B: 14, AF: 2,6, Hands: 292

CO: $202.10 - VPIP: 26, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,7, Hands: 1045

BTN: $215.92 - VPIP: 16, PFR: 13, 3B: 2, AF: 9,0, Hands: 123

Hero (SB): $114.74 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

BB: $198.50 - VPIP: 14, PFR: 9, 3B: 4, AF: 2,1, Hands: 699

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :heart: A :diamond:

2 folds, BTN raises to $2.87, Hero raises to $9.61, 1 fold, BTN calls $6.74

 

Flop: ($20.22) 5 :spade: 6 :spade: 8 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $15.16, Hero calls $15.16

 

Turn: ($50.54) 2 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $37.90, Hero raises to $89.97, BTN calls $52.07

 

River: ($230.48) T :diamond:(2 players)

 

-----------------------

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272294

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $136.07 - VPIP: 18, PFR: 16, 3B: 14, AF: 2,6, Hands: 292

CO: $219.82 - VPIP: 26, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,7, Hands: 1045

BTN: $213.32 - VPIP: 16, PFR: 13, 3B: 2, AF: 9,0, Hands: 123

Hero (SB): $218.85 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

BB: $200.00 - VPIP: 14, PFR: 9, 3B: 4, AF: 2,1, Hands: 699

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K :diamond: A :diamond:

UTG raises to $2.87, 2 folds, Hero calls $2.37, 1 fold

 

Flop: ($6.74) 5 :diamond: 5 :club: 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $3.37, Hero raises to $10.11, UTG calls $6.74

 

Turn: ($26.96) 9 :club:(2 players)

Hero bets $20.22, UTG calls $20.22

 

River: ($67.40) 2 :club:(2 players)

Hero bets $50.55, UTG calls $50.55

 

------------------

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272297

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $131.16 - VPIP: 23, PFR: 6, 3B: 3, AF: 1,0, Hands: 452

CO: $193.47 - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 4, AF: 5,3, Hands: 169

BTN: $233.24 - VPIP: 69, PFR: 15, 3B: 0, AF: 0,9, Hands: 74

SB: $280.92 - VPIP: 27, PFR: 15, 3B: 6, AF: 2,4, Hands: 434

Hero (BB): $117.36 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8 :club: Q :club:

2 folds, BTN raises to $2, SB calls $1.50, Hero calls $1

 

Flop: ($6.00) K :club: J :heart: 3 :club:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $4.50, SB folds, Hero raises to $12, BTN calls $7.50

 

Turn: ($30.00) J :spade:(2 players)

Hero bets $22.50, BTN calls $22.50

 

River: ($75.00) 4 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

------------------

 

Tycker denna är så självklar att göra om till bluff på river. Villain skriker ju par/två par som han försöker defenda på turn i och med bettet. De flesta färgdragen hade han ju checkat bakom. Det slog mig efter handen. Självklar dum donk på flopp, vet ej varför..

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272299

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $352.47 - VPIP: 23, PFR: 21, 3B: 6, AF: 3,4, Hands: 343

Hero (SB): $153.45 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

BB: $232.33 - VPIP: 37, PFR: 18, 3B: 7, AF: 4,5, Hands: 107

UTG: $286.06 - VPIP: 39, PFR: 8, 3B: 6, AF: 1,3, Hands: 100

CO: $197.38 - VPIP: 40, PFR: 34, 3B: 6, AF: 2,4, Hands: 129

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 8 :diamond: 9 :diamond:

UTG calls $1, 2 folds, Hero raises to $4, 1 fold, UTG calls $3

 

Flop: ($9.00) T :club: 2 :club: 5 :spade:(2 players)

Hero bets $6.00, UTG calls $6

 

Turn: ($21.00) 8 :heart:(2 players)

Hero checks, UTG bets $15.75, Hero calls $15.75

 

River: ($52.50) 6 :club:(2 players)

Hero checks, UTG checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första AA-handen; så betfoldar jag turn. En sådan nittig person l är aldrig dyka upp med JT här och han kommer aldrig höja sämre händer.

 

 

Andra AA-handen; så måste du betta flop?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! På turn så slaktar du din hand då jag har.

 

 

AKs; så viker han ju knappast på river. Du blockar nöt samt nästnötfärgdragen och det är ett trött riverkort.

 

 

Q8s; är väl fine. Gillar du att x/r dina färgdrag på floppar eller :roll:

 

 

98s; Vilka 2par händer ser du honom att dyka upp med här? Fine det är en fisk men knappast T2/T5/82. Enda logiska kan eventuellt vara T8s samt 85s och den blockar du ju ganska fint. Förövrigt så donkar du inte flop? Samt att donka river som bluff känns superduperkallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första AA-handen; så betfoldar jag turn. En sådan nittig person l är aldrig dyka upp med JT här och han kommer aldrig höja sämre händer.

 

 

Andra AA-handen; så måste du betta flop?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! På turn så slaktar du din hand då jag har.

 

 

AKs; så viker han ju knappast på river. Du blockar nöt samt nästnötfärgdragen och det är ett trött riverkort.

 

 

Q8s; är väl fine. Gillar du att x/r dina färgdrag på floppar eller :roll:

 

 

98s; Vilka 2par händer ser du honom att dyka upp med här? Fine det är en fisk men knappast T2/T5/82. Enda logiska kan eventuellt vara T8s samt 85s och den blockar du ju ganska fint. Förövrigt så donkar du inte flop? Samt att donka river som bluff känns superduperkallt

 

 

FÖrsta AA. Tack, betfold låter mycket bättre än check/call. Blir lättare att spela.

 

Andra AA. BTN har 9,0 AF. Lite det jag gick efter. Ser honom betta med många sämre kort än oss. Vill du hellre bomba 3 gator? "då jag har..."?

 

AKs. Mjo, vet inte riktigt vad jag höll på med. Reppa set eller liknande. Är det check/fold river som gäller, annars är det bra? Med tanke på villains hand borde han ju foldat myyycket tidigare dock..

 

Q8s. Mja, vet inte riktigt när jag ska göra det och inte.

 

89s, 2par var en överdrift. 1 par räcker! T är väl det som känns mest rimligt. Sant att bluff river är dyngkallt, men han spelar ju sin hand rätt face-up(?)

 

Tack för feedbacken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att vi är inne i det "udda spåret" så som checken i första AA handen kan jag lägga till dessa händer... Vad tycker ni om dem?

 

Preflop är bara lol, ignorera det :D Dock sätter jag villain på QQ-AA/AK efter vad som skett preflop. Cbettar flop, tycker jag känns standard(?). Antingen så sitter han på AQ-AK-AA och har oss beat, eller så sitter han på QQ-KK och synar floppen i hopp om att vi ska ge upp. Checkar bakom turn då vi plockar upp ett färgdrag. Detta stärker vår hand mot AQ-AK och därmed är det fint med ett gratiskort. Det ser också ut som att vi ger upp emot QQ-KK händer.

Shovear river i hopp om att det ska se bluffigt ut och att villain synar med sina QQ/KK/ samt AK/AQ då vi även slår dessa nu :)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272316

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $230.00 - VPIP: 51, PFR: 16, 3B: 8, AF: 4,2, Hands: 95

Hero (CO): $132.01 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

BTN: $97.00 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 3, AF: 1,8, Hands: 617

SB: $100.55 - VPIP: 18, PFR: 16, 3B: 14, AF: 2,6, Hands: 292

BB: $58.84 - VPIP: 30, PFR: 10, 3B: 2, AF: 1,6, Hands: 160

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :spade: J :spade:

1 fold, Hero raises to $3, 1 fold, SB raises to $8.25, 1 fold, Hero raises to $16.50, SB raises to $24.75, Hero calls $8.25

 

Flop: ($50.50) 7 :heart: A :club: 7 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $25.25, SB calls $25.25

 

Turn: ($101.00) 4 :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($101.00) J :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $82.01, SB calls $50.55 all in

 

-------------------

 

Vettefan.. denna kändes "cool", men vi får ju aldrig syn av bättre. Möjligtvis om AK/AQ lägger sig.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272318

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $216.64 - VPIP: 33, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 9

SB: $224.66 - VPIP: 17, PFR: 11, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 18

Hero (BB): $98.50 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 66134

UTG: $201.50 - VPIP: 26, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,7, Hands: 1045

CO: $55.74 - VPIP: 41, PFR: 12, 3B: 5, AF: 1,2, Hands: 86

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :spade: T :heart:

2 folds, BTN raises to $3.50, SB calls $3, Hero raises to $15, BTN calls $11.50, 1 fold

 

Flop: ($33.50) A :diamond: J :diamond: 4 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $25.12, Hero calls $25.12

 

Turn: ($83.74) 8 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($83.74) 8 :club:(2 players)

Hero bets $58.38, BTN folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu jag hade nog spelat helt annorlunda, tänker inte alls som du. Jag har säkert fel men iaf:

 

Första handen, turnen: YES vi plockar upp nötfärgdraget och har toppar - allin!

 

Andra handen YES vi träffar vårt ess - x/r allin på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu jag hade nog spelat helt annorlunda, tänker inte alls som du. Jag har säkert fel men iaf:

 

Första handen, turnen: YES vi plockar upp nötfärgdraget och har toppar - allin!

 

Andra handen YES vi träffar vårt ess - x/r allin på flopp.

 

Du skall ju försöka få värde av något med.

Så SB är sprutnit i första handen så tycker jag det är fine spelat. Mot en fisk så skjuter jag obv turn.

 

 

På andra handen så skjuter jag flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra AA. BTN har 9,0 AF. Lite det jag gick efter. Ser honom betta med många sämre kort än oss. Vill du hellre bomba 3 gator? "då jag har..."?

 

Detta innebär förmodligen att han också raisar väldigt mycket överpar vs cbet som vi spöar skiten ur. Definitivt bet på flop oavsett när vi är i den absoluta toppen av vår range imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första AA är given bet turn imo, får värde av damer och massor med drag som han inte ska få checka bakom.

 

andra AA är given bet oop imo.

 

AKs bluffen är jättemarginell, vi blockerar massor med draghänder. Vi får typ inget bättre att folda här har han ett missat drag står vi ju ändå så. Fram till river är bra mao, då är x/f som gäller imo.

 

Q8s kastar jag pre. Må vara billigt men oop och den spelar sig så jävla kasst. Man slipper några jobbiga beslut också. Som spelad donkar jag hellre flopp än x/r. Tror nog jag bombar 3 gator här men vet inte riktigt faktiskt eller man kanske borde ge upp river.

 

98 bettar jag turn också och försöker checka ner river/gå check/syn på blanka rivers.

 

AT flattar jag pre, som spelad cbettar jag flopp och jag check/synar river ist för att betta. Förstår inte varför man ska betta, kanske slarvat med att läsa kommentarerna. Har du redan förklarat så ursäktar jag. Men vi får aldrig bättre att folda och vi splittar ju med alla ess. Får aldrig syn av sämre.

 

AJ är nice, gj imo! :)

 

Tycker f.ö du verkar ha utvecklats mycket på senaste hur du spelar händer och hur du uttrycker dig, keep it up ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu jag hade nog spelat helt annorlunda, tänker inte alls som du. Jag har säkert fel men iaf:

 

Första handen, turnen: YES vi plockar upp nötfärgdraget och har toppar - allin!

 

Andra handen YES vi träffar vårt ess - x/r allin på flopp.

 

Ja, vi tänker nog rätt olika :D. Jag håller med minibiff här under att vi ska försöka få värde av något!

 

Du skall ju försöka få värde av något med.

Så SB är sprutnit i första handen så tycker jag det är fine spelat. Mot en fisk så skjuter jag obv turn.

 

 

På andra handen så skjuter jag flop.

 

Okej, tack för feedbacken! :)

Skjuta flopp i andra handen låter bra. Då tar vi både värde och låter honom inte få ett gratiskort!

 

Gillar ditt postflop-spel i AJs handen, wp! :-)

 

AT bör nog cbetas här. Som spelad c/c river.

 

Tack! :D Kände mig faktist riktigt nöjd med den! Visst har vi flyt att vi träffar J dock!

 

AT: Så fort jag cbettar där och får syn så sätter jag honom på högre A då min AT är så weak, det är nog heltokigt tänk men det händer så ofta att jag blir slagen av högre kicker. Förvisso så blockar vi ett A, så det är ju bra :)

 

Detta innebär förmodligen att han också raisar väldigt mycket överpar vs cbet som vi spöar skiten ur. Definitivt bet på flop oavsett när vi är i den absoluta toppen av vår range imo.

 

Okej! Har sett en del (på lite högre nivåer) som checkar med AA på olika flops OOP. Det kanske är för fancy för denna nivå?

 

 

första AA är given bet turn imo, får värde av damer och massor med drag som han inte ska få checka bakom.

 

andra AA är given bet oop imo.

 

AKs bluffen är jättemarginell, vi blockerar massor med draghänder. Vi får typ inget bättre att folda här har han ett missat drag står vi ju ändå så. Fram till river är bra mao, då är x/f som gäller imo.

 

Q8s kastar jag pre. Må vara billigt men oop och den spelar sig så jävla kasst. Man slipper några jobbiga beslut också. Som spelad donkar jag hellre flopp än x/r. Tror nog jag bombar 3 gator här men vet inte riktigt faktiskt eller man kanske borde ge upp river.

 

98 bettar jag turn också och försöker checka ner river/gå check/syn på blanka rivers.

 

AT flattar jag pre, som spelad cbettar jag flopp och jag check/synar river ist för att betta. Förstår inte varför man ska betta, kanske slarvat med att läsa kommentarerna. Har du redan förklarat så ursäktar jag. Men vi får aldrig bättre att folda och vi splittar ju med alla ess. Får aldrig syn av sämre.

 

AJ är nice, gj imo! :)

 

Tycker f.ö du verkar ha utvecklats mycket på senaste hur du spelar händer och hur du uttrycker dig, keep it up ;)

 

Första AA: Okej, tack! Av kommentarerna att döma så verkar bet på turn vara korrekt :D

 

Andra AA: Samma som jag skrev till Jimmit här över. Ser många som checkar AA OOP på flopp, men det är kanske för fancy som sagt. Vet heller inte tankarna bakom direkt. :)

 

AKs: Okej! Håller med om att det är marginellt då vi blockar drag som du säger! I stridens hetta ville jag testa bluffen bara ;)

 

Q8s: Känner samma sak när du säger att det är en svår hand att spela.

 

 

98: Jag checkar turn för att jag har Showdown value. Bettar jag så kommer överpar, T samt drag med stor sannolikhet att syna. Ska vi sen våga skjuta :c: för att folda alla par och hoppas att han inte sitter på draget? Känns som att check känns säkrare, men det kanske är på tok för passivt.

 

AT: Jag vet inte riktigt min tankegång i handen, och jag förstår det inte nu heller. Tyckte den kunde vara rolig att visa upp haha :D

 

AJ: Tack! :D

 

Tack så mycket! Gör mitt bästa för att utvecklas. Att läsa din och andras dagböcker motiverar mig också sjukt mycket :) Lycka till vid borden!

 

 

 

---------------------------------------------

 

Lyckades klonka in en fin aktieaffär idag också som kändes bra. Låg 800 back som jag lyckades vända till ett 88 plus! Sålde av ett innehav och dubblade det som var back då kursen låg mot ett stöd (då ska det upp! :D). Sagt och gjort, nästan 4% upp idag!

 

Annars har det varit jobb och thaimat!

Nu blir det mina _minst_ 2hr/1000 händer avslutningssession för månaden.

 

Dagens låt: https://www.youtube.com/watch?v=-RGAPWxTe5g

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppar av sessionen nu efter 92 minuter och 700 händer. Har blivit så utdragen så jag tilta bort 1 BI och då lämnar jag skiten. Floppade set som antingen får fold på flopp eller så får villain runner runner högre kåk, så har det sett ut ungefär.

 

Några händer från sessionen!

 

Är nöjd med denna, brädan rinner ut så sjukt bra så att villains har svårt att syna med allt som de har träffat på flopp/överpar. Alla midpair upp till TT (även vissa KK-AA) kan lätt folda här. Sen kan villains också sitta på egna drag. Värt att notera är att Villain som synar använde nästan hela timebanken innan han tryckte på call :)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272806

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $100.07 - VPIP: 21, PFR: 8, 3B: 6, AF: 2,7, Hands: 332

CO: $51.20 - VPIP: 28, PFR: 1, 3B: 3, AF: 1,2, Hands: 642

BTN: $59.92 - VPIP: 48, PFR: 4, 3B: 1, AF: 1,5, Hands: 242

SB: $296.21 - VPIP: 19, PFR: 13, 3B: 3, AF: 1,2, Hands: 715

Hero (BB): $162.67 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 66835

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 6 :spade: 9 :spade:

UTG calls $1, CO calls $1, 2 folds, Hero checks

 

Flop: ($3.50) 3 :spade: 8 :diamond: 4 :spade:(3 players)

Hero bets $2.62, UTG calls $2.62, CO calls $2.62

 

Turn: ($11.36) Q :diamond:(3 players)

Hero bets $7.00, UTG calls $7, CO calls $7

 

River: ($32.36) J :heart:(3 players)

Hero bets $20.00, UTG calls $20, CO folds

 

-----------------------------

 

Sjukaste fisken.. Hittar vi fold? Den som gissar villains hand får +EV skickad på posten

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272809

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $180.13 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 3, AF: 5,2, Hands: 997

BTN: $106.14 - VPIP: 19, PFR: 13, 3B: 3, AF: 1,2, Hands: 715

SB: $95.55 - VPIP: 55, PFR: 16, 3B: 12, AF: 1,9, Hands: 172

Hero (BB): $116.41 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 66835

UTG: $238.04 - VPIP: 43, PFR: 19, 3B: 3, AF: 1,2, Hands: 122

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 3 :spade: 3 :diamond:

1 fold, CO raises to $2.87, BTN calls $2.87, SB calls $2.37, Hero calls $1.87

 

Flop: ($11.48) 9 :club: Q :heart: 3 :club:(4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: ($11.48) 6 :club:(4 players)

SB bets $11.48, Hero calls $11.48, CO folds, BTN folds

 

River: ($34.44) 6 :diamond:(2 players)

SB bets $81.20, Hero calls $81.20

 

-------------------

 

Standardlinje, á la utdragning, ni kan nog gissa er till villains hand med lite tips från inledning av denna post! ;)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272813

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $99.10 - VPIP: 28, PFR: 1, 3B: 3, AF: 1,2, Hands: 642

UTG: $133.38 - VPIP: 61, PFR: 26, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 46

Hero (CO): $98.00 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 66835

BTN: $487.38 - VPIP: 59, PFR: 32, 3B: 21, AF: 2,9, Hands: 133

SB: $399.11 - VPIP: 23, PFR: 13, 3B: 4, AF: 0,8, Hands: 126

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 2 :spade: 2 :club:

1 fold, Hero raises to $3, 2 folds, BB calls $2

 

Flop: ($6.50) 4 :spade: 2 :diamond: T :club:(2 players)

BB bets $6.50, Hero calls $6.50

 

Turn: ($19.50) A :heart:(2 players)

BB bets $19.50, Hero raises to $39, BB raises to $89.60, Hero calls $49.50 all in

 

River: ($196.50) T :heart:(2 players - 1 is all in)

 

---------------------------

 

Mot 2 fiskar... Känns ju som att man är så sjukt beat på turn, men vi har 2/3 av våran stack i potten så är ju bara syna av?v

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2272814

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $45.66 - VPIP: 61, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 38

SB: $123.31 - VPIP: 61, PFR: 26, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 46

Hero (BB): $149.04 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 66835

UTG: $307.78 - VPIP: 59, PFR: 32, 3B: 21, AF: 2,9, Hands: 133

CO: $400.11 - VPIP: 23, PFR: 13, 3B: 4, AF: 0,8, Hands: 126

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :club: K :heart:

UTG raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 1 fold, Hero raises to $15, UTG calls $11.50, BTN calls $11.50

 

Flop: ($45.50) 4 :heart: 9 :club: 6 :diamond:(3 players)

Hero bets $23.00, UTG calls $23, BTN calls $23

 

Turn: ($114.50) 7 :spade:(3 players)

Hero bets $57.25, UTG raises to $269.78, BTN calls $7.66 all in, Hero calls $53.79 all in

 

River: ($344.24) 2 :diamond:(3 players - 2 are all in)

 

 

 

 

 

 

 

Tar månadsresultatet i nästa post :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar vi och bokar månaden då!

 

Vi kan väl börja med att jämföra utfallet jämfört med uppsatta mål :)

[/] 30K händer (27K spelade, så nära). EJ uppnått. Jobbet har tagit för mycket tid samt att jag åkte hem för bröllop en helg.

[X] Gå upp till /1! Check :D

 

Har inte så mycket att säga om månaden på rak arm. Är inte speciellt nöjd med mitt spel. Har nog utvecklats lite, men jag har mycket kvar att lära. OOP-spel, balansering, tilthantering, läsa av villains ranger osv.

 

Det positiva är att jag iallafall får plussa! Så allt är inte skam. Spelade ~1000 händer på /0.5 och fick in 350 kr. Resten är /1. Snittat 9,3bb/100.

 

5wi6r.jpg

 

och Big blinds.

 

59vwvk.jpg

 

 

Vill inte visa största förlust- och vinsthand då jag skäms över största förlusthanden och att bara visa vinsthanden är för mycket brag :D

 

Mål för augusti då?

 

Tycker att vi gör augusti lite svårare, med betoning på lite.

 

35K händer

15 träningspass (springa/gym)

Testa på /2

Fortsätta inspireras av alla andra som driver dagböcker här på forumet. Puss på er.

Plugga pokerteori. (Detta kan jag behöva tips med dock, vet inte vart jag ska ta vägen! Älskar videos men känner inte för att lägga ner massa cash för videos. Möjligtvis pokercampus/deucescracked)

 

 

Såja, då var det klart! Peace out :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang varför jag tyckte att du skulle betta i 87s-handen är att han alltid kommer betta här för värde när vi är slagna, och antagligen checka bakom alla drag/överkort. Fiskarna synar ju så sjukt brett på flopp, de kan säkert syna flopp med anytwo där asså. På turn kan han plocka upp massor med drag, fiskarna synar ju A4 och liknande gutshots här.

 

Har du börjat lhittat någon coach/stejk-deal än som är spikad eller hur gick det med det? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga gratistrial på dc sen laddar du bara ner massa videos :)

 

Tror jag redan reggat den, men det var innan tanken att ladda ner massa videos. Och nu är trialen slut :(

 

Mkt snyggt.

Blir en dans på rosor att opp till /4!

 

Tack! :D

/4 ska ordnas, jajjämen!

 

Ang varför jag tyckte att du skulle betta i 87s-handen är att han alltid kommer betta här för värde när vi är slagna, och antagligen checka bakom alla drag/överkort. Fiskarna synar ju så sjukt brett på flopp, de kan säkert syna flopp med anytwo där asså. På turn kan han plocka upp massor med drag, fiskarna synar ju A4 och liknande gutshots här.

 

Har du börjat lhittat någon coach/stejk-deal än som är spikad eller hur gick det med det? ;)

 

Du menar att vi ska betta på river? För vi snackar väl om 87s på sidan innan? :D

Oavsett så är jag med på din tankegång! Det blir svårt att c/s när vi inte har någon showdown value.

 

Dealen skulle jag vilja påstå är rätt spikad! Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att vi ska betta på river? För vi snackar väl om 87s på sidan innan? :D

Oavsett så är jag med på din tankegång! Det blir svårt att c/s när vi inte har någon showdown value.

 

Dealen skulle jag vilja påstå är rätt spikad! Hur går det för dig?

 

Nej och ja! Jag bettar turn och check/synar river och låter honom bluffa sina drag som boomat. Vill ta värde av dragen som sagt.

 

Jo det går väl helt ok, har inget bestämt 100% än. Men har massor med förslag/deals :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej och ja! Jag bettar turn och check/synar river och låter honom bluffa sina drag som boomat. Vill ta värde av dragen som sagt.

 

Jo det går väl helt ok, har inget bestämt 100% än. Men har massor med förslag/deals :)

 

Okej! Nu är jag med hur du tänker, tack! :)

Gött! Hoppas det blir bra för dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningsrunda- CHECK.

 

Sitter här med 300g kvarg o en banan i en skål då jag överskattade kycklingens tiningsförmåga i kylskåp. Lolz. Aja!

 

Jobb och träning har stått på schemat idag. Inget större som hänt förutom någon snubbe på gymmet som jag lolla åt inombords. Jag ville gå fram till honom och hjälpa honom, men det är lite tricksigt hur man ska lägga upp utan att låta nedlåtande eller dylikt.

 

Hoppas han går hem och pluggar på lite om bicepscurls för de ska då verkligen inte göras med 1/2 ROM och med en kroppsrörelse som att han stod med ett fiskespö och drog upp gammelgäddan.

 

Nu ska jag klämma in lite poker tänkte jag :)

 

 

Dagens låt:

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter senare är jag ner 5 BI. Wow. tänk din idiot!

 

Avslutar nu efter inte ens en timme. 6 BI ner. Skiter fullständigt i värdet. Är astiltad.

 

Detta sker 3 händer irad! Visst vinner jag den andra men det är så jävla typiskt att brädan springer ut sådär.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2273361

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $62.60 - VPIP: 65, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 23

CO: $19.22 - VPIP: 38, PFR: 3, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 64

BTN: $203.36 - VPIP: 28, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 18

SB: $203.16 - VPIP: 28, PFR: 19, 3B: 7, AF: 4,9, Hands: 569

Hero (BB): $141.99 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 67211

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 4 :club: 4 :diamond:

UTG calls $1, 1 fold, BTN raises to $4, SB calls $3.50, Hero calls $3, UTG calls $3

 

Flop: ($16.00) 4 :spade: A :diamond: 6 :spade:(4 players)

SB checks, Hero bets $12.00, UTG calls $12, BTN folds, SB folds

 

Turn: ($40.00) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $20.00, UTG calls $20

 

River: ($80.00) A :heart:(2 players)

Hero bets $60.00, UTG calls $26.60 all in

 

Final Pot: $133.20

UTG shows 6 :diamond: A :club:

Hero shows 4 :club: 4 :diamond:

UTG wins $129.88

(Rake: $3.32)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2273362

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $105.24 - VPIP: 65, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 23

CO: $17.72 - VPIP: 38, PFR: 3, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 64

BTN: $187.86 - VPIP: 28, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 18

SB: $240.95 - VPIP: 28, PFR: 19, 3B: 7, AF: 4,9, Hands: 569

Hero (BB): $104.14 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 67211

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8 :club: 7 :diamond:

UTG calls $1, 2 folds, SB calls $0.50, Hero checks

 

Flop: ($3.00) 9 :heart: 6 :diamond: T :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $2.25, UTG calls $2.25, SB calls $2.25

 

Turn: ($9.75) T :diamond:(3 players)

SB checks, Hero bets $4.87, UTG calls $4.87, SB folds

 

River: ($19.49) 9 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $4.00, Hero calls $4

 

Final Pot: $27.49

UTG shows K :heart: 8 :diamond:

Hero shows 8 :club: 7 :diamond:

Hero wins $26.81

(Rake: $0.68)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2273364

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $93.12 - VPIP: 65, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 23

UTG: $17.72 - VPIP: 38, PFR: 3, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 64

CO: $187.86 - VPIP: 28, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 18

BTN: $237.70 - VPIP: 28, PFR: 19, 3B: 7, AF: 4,9, Hands: 569

Hero (SB): $118.83 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 67211

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K :spade: K :diamond:

UTG calls $1, CO raises to $4, BTN raises to $14.50, Hero raises to $49.50, 3 folds, BTN raises to $154.50, Hero calls $69.33 all in

 

Flop: ($243.66) 8 :club: 4 :spade: 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($243.66) J :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($243.66) 7 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $243.66

BTN shows A :club: A :diamond:

BTN wins $35.67

(Rake: $6.09)

 

Sen sämst-spelade jag ett floppat triss och blir shovead mot när turn kommer färg men betalar ändå av sista 70 bb. Sket i att tänka. Sen var det floppade 2par i 3way som jag beslöt mig att syna av. Hade jag tänkt så vore det fold i och med att det satt en reg med i handen (han höjde f.ö.). Så dumt där med.

 

Sen är väl den enda handen som jag vill ha feedback på:

 

Vet att jag inte alls spelar den bra. Det är jag med på noterna. Så vi behöver inte gå in på hur jag spelade den. Vi kan fokusera på HUR vi bör spela här. Behöver seriös hjälp här. Minraise på BTN är så äckelnötigt/luftigt så jag vet inte vad. Synar vi OOP får vi ett helvete. Raisar vi får vi också ett helvete, och att folda känns också som ett helvete..

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2273373

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $100.00 - VPIP: 66, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 119

CO: $280.31 - VPIP: 28, PFR: 25, 3B: 16, AF: 3,8, Hands: 172

BTN: $186.50 - VPIP: 20, PFR: 12, 3B: 2, AF: 2,1, Hands: 948

Hero (SB): $120.59 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 67211

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: J :diamond:

1 fold, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, 1 fold, BTN raises to $23.50, Hero calls $12

 

Flop: ($48.00) 7 :diamond: T :club: 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $36.00, Hero calls $36

 

Turn: ($120.00) 9 :club:(2 players)

Hero bets $61.09, BTN calls $61.09

 

River: ($242.18) 6 :club:(2 players)

 

Ber om ursäkt för ett whine-inlägg. Det brukar inte uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...